In schets 2 zou het buitenraam op dezelfde plek komen als in schets 1, maar dat is dus afhankelijk van de gemeente. Ben het er volledig mee eens dat alleen een binnenraam geen optimale oplossing is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:10 schreef Deetch het volgende:
Ik zou ook voor schets 2 gaan. Maar waarom heb je in schets 1 wel een buitenraam en in 2 niet?
Ik zou de kamers alleen splitsen als je toestemming hebt voor het tweede buitenraam zo niet dan wordt dat een heel erg depressieve kamer.
Verder zou ik in de rechter kamer het bed tegen de rechtermuur zetten en niet voor de radiator.
Kun je de radiator leiding niet splitsen en deze naar de linker kamer leggen, dat is uiteindelijk goedkoper als een electrische kachel. Verder is zo'n electrische kachel een potentieel brandgevaar.
bij schets twee zou ik de originele deur+muur verwijderen zodat je een iets ruimere overloop krijgt.
Een sprong maken is een hele goeie tip!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:24 schreef maok het volgende:
Ik heb even een schetsje gemaakt van de wand tussen de 2 kamers in. Als je er een sprong in maakt heeft het ene kind een hoogslaper en de andere een laag bed (eventueel bedstede van maken?) en houden ze lekker veel ruimte over. Je kunt het ondersteunen met een paar palen.
[ afbeelding ]
Zit er boven de kamer direct een dak? Dan zou je ook voor een lichtkoepel kunnen gaan als een raam in de gevel niet mag.
Qua indeling zou ik inderdaad voor optie 2 gaan maar dan met bovenstaande sprong. En wat Deetch zegt, de overloop iets vergroten door dat portaaltje wat je getekend hebt er bij te betrekken.
Die dunne zwarte streep op de bouwtekening is een schuifdeur voor een garderobekast. We hebben daar losse kasten staan en er is geen loze ruimte. Links van het beton zit de slaapkamer van de buren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:30 schreef superfunk het volgende:
zou ook voor schets 2 gaan. Zit er nu trouwens loze ruimte links? En als het kan, deur van gang naar nieuwe halletje (dunne zwarte streep/deurtje tweede situatie) weghalen.
Leuke klus! maar wel kleine kamers
Eigenlijk helemaal geen rare vraag, maar het antwoord is misschien raarquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:26 schreef Renesite het volgende:
een rare vraag misschien: Maar wat zit er dan op de zolder? Is het een optie om niet gewoon een zolderkamer te nemen? Als je de kinderen niet op zolder wilt (open trap enzo) dan kan je eventueel voor jullie zelf misschien een slaapzolder van maken? De kamers worden wel vrij klein op deze manier!
Wanneer je dan van de slaapkamer 2 maakt dan mis je wel een nooduitgang... Dus goedgekeurd door de gemeente wordt het ook niet, wanneer je het vermeld. Dus eigenlijk MOET er wel een raam komen. Mocht er onverhoopt toch een brand uit breken in die kamer zonder een raam dan kan de verzekering altijd nog moeilijk doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Eigenlijk helemaal geen rare vraag, maar het antwoord is misschien raar
Op zolder zit de tweede huiskamer.
De reden dat we er geen slaapkamer van mogen maken: De dakramen zijn niet gekeurd als nooduitgangen (zijn een paar centimeter te klein...) en daardoor mag deze ruimte niet als slaapkamer gebruikt worden. Slaapkamers moeten minimaal twee nooduitgangsmogelijkheden hebben. Als het huis de fik in gaat en je loopt persoonlijke schade op (of gaat dood) omdat je toch in deze ruimte slaapt, krijg je niks van de (levens)verzekering vergoed.
Dat risico willen we dus niet lopen.
Noorwegen heeft nogal strenge regels voor brandzekerheid, dat is omdat de meeste huizen van hout zijn. In mijn huis zijn twee muren van beton, de rest van hout
Logische gedachte. Je kan vanuit de kamer de overloop op en als tweede alternatief de andere kamer in (en het raam uit), en mocht er brand in de kleine, nieuwe gang tussen de twee slaapkamers brand uitbreken kan je inderdaad door het raam aan de binnenkant met de trap naar beneden of via een van de andere slaapkamers eruit.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wanneer je dan van de slaapkamer 2 maakt dan mis je wel een nooduitgang... Dus goedgekeurd door de gemeente wordt het ook niet, wanneer je het vermeld. Dus eigenlijk MOET er wel een raam komen. Mocht er onverhoopt toch een brand uit breken in die kamer zonder een raam dan kan de verzekering altijd nog moeilijk doen.
Of ben ik zo vreemd aan het raaskallen
edit: O wacht, raam in de hal... Geldt dat ook?
Ik zie hier 3 kamers. Zijn dit allemaal slaapkamers? Als een van die linker 2 kamers een hobby/studeerkamer is, dan zou je die misschien kunnen verplaatsen naar de zolder en die linker 2 kamers voor de kids kunnen gebruiken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:49 schreef Fogel het volgende:
De hele verdieping ziet er overigens zo uit:
[ afbeelding ]
......
3 kamers die als slaapkamers gebruikt worden, en we willen 4 slaapkamers (heb 3 kinderen) op deze verdieping.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:48 schreef PhonyRules het volgende:
[..]
Ik zie hier 3 kamers. Zijn dit allemaal slaapkamers? Als een van die linker 2 kamers een hobby/studeerkamer is, dan zou je die misschien kunnen verplaatsen naar de zolder en die linker 2 kamers voor de kids kunnen gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |