abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:33:22 #51
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_60735988
En wat als ze vragen naar wat voor functies dat dan zijn?
Bijv. in het bankwezen waar op je vakgebied diverse fucnties en richtingen mogelijk zijn

[ Bericht 45% gewijzigd door B.E.D op 11-08-2008 16:39:02 ]
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  VIVA maandag 11 augustus 2008 @ 16:56:39 #52
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_60736539
Dat je op sollicitaties met andere bedrijven verder niet op in wilt gaan.
Dit is tot nu toe nog altijd gerespecteerdbij sollicitaties die ik heb gehad.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_60736696
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:56 schreef cosmosis het volgende:
Dat je op sollicitaties met andere bedrijven verder niet op in wilt gaan.
Dit is tot nu toe nog altijd gerespecteerdbij sollicitaties die ik heb gehad.
hoewel je nooit weet wat er zich in het hoofd van een p&o figuur afspeelt, ongeacht of het wordt gerespecteerd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60736962
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:09 schreef cosmosis het volgende:
Dan werk je wel bij een pauperbedrijf als je standaard er al vanuit gaat dat de sollicitant niet eerlijk is.
Heeft niets met het bedrijf te maken, wel met de mensen die het gesprek met elkaar hebben.
En tja, helaas is niet iedereen even eerlijk.
quote:
tijdens sollictatiegesprekken ben ik altijd eerlijk, hoogstens schep je iets op over je ervaring (functie-eisen zijn altijd hoger dan daadwerkelijk nodig is)
Dat klopt en daar houdt een bedrijf tijdens het opstellen van de vacature ook rekening mee. Een bedrijf gaat er al vanuit dat kandidaten hun prestaties wat aandikken, dus stellen hun eisen ook naar boven bij.
quote:
Of je wel of niet aangeeft dat je meerdere sollicitaties hebt lopen, hang een beetje af van de markt waarin je solliciteerd. Indien de vraag groter is dan het aanbod, is het handig om het wel aan te geven, omdat je weet dat je gewild bent.
Dat begrijp ik niet helemaal. Een personeelspik weet toch ook wel wat de vraag naar bepaald personeel is?
quote:
Door aan te geven dat je met meerdere bedrijven in gesprek bent, forceer je min of meer een snellere sollicatie procedure, uiteraard is het dan niet aan te raden om namen van de andere bedrijven te noemen.
Nou, als het om een professionele sollicitatieprocedure gaat, dan gaat men echt niet het tijdschema aanpassen aan jouw beschikbaarheid of gewild zijn. Bij bedrijven die maar een paar mensen in de procedure hebben zitten kan dat wel eens werken, maar ik zou daar niet van uitgaan. Als bedrijf zijnde zou ik de invulling daar nooit van afhankelijk laten zijn.

Bovendien hebben de meeste kandidaten gewoon een opzegtermijn, dus sneller aannemen werkt niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  VIVA maandag 11 augustus 2008 @ 18:10:07 #55
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_60738159
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

Heeft niets met het bedrijf te maken, wel met de mensen die het gesprek met elkaar hebben.
En tja, helaas is niet iedereen even eerlijk.
Klopt, echter is degene die het sollicitatiegesprek met je afneemt wel representatief voor het bedrijf, dus als het tijdens het gesprek er al niet eerlijk aan toe gaat, kun je je afvragen of je wel bij het juiste bedrijf terecht bent. Ieder z'n keuze uiteraard.
quote:
Dat begrijp ik niet helemaal. Een personeelspik weet toch ook wel wat de vraag naar bepaald personeel is?
Wel wat de vraag is, niet wat jij er aan doet om een baan te vinden.
quote:
Nou, als het om een professionele sollicitatieprocedure gaat, dan gaat men echt niet het tijdschema aanpassen aan jouw beschikbaarheid of gewild zijn. Bij bedrijven die maar een paar mensen in de procedure hebben zitten kan dat wel eens werken, maar ik zou daar niet van uitgaan. Als bedrijf zijnde zou ik de invulling daar nooit van afhankelijk laten zijn.

Bovendien hebben de meeste kandidaten gewoon een opzegtermijn, dus sneller aannemen werkt niet.
Misschien dat de hele grote bedrijven een tijdschema hebben voor een sollicitatieprocedure, de meeste bedrijven hebben gewoon snel iemand nodig als er een vacature is. Indien men weet dat jij tegelijkertijd in gesprek bent met drie andere bedrijven, is de kans groot dat ze je binnen een dag na een gesprek al contacteren voor een vervolg afspraak/uitnodiging. hierbij ga ik uiteraard uit van de krapte op de arbeidsmarkt. (Ben zelf ICT-er)
What lies behind makes no sense in my mind
pi_60742091
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:10 schreef cosmosis het volgende:
Misschien dat de hele grote bedrijven een tijdschema hebben voor een sollicitatieprocedure, de meeste bedrijven hebben gewoon snel iemand nodig als er een vacature is. Indien men weet dat jij tegelijkertijd in gesprek bent met drie andere bedrijven, is de kans groot dat ze je binnen een dag na een gesprek al contacteren voor een vervolg afspraak/uitnodiging. hierbij ga ik uiteraard uit van de krapte op de arbeidsmarkt. (Ben zelf ICT-er)
Voor een reguliere invulling wordt zeker door grote bedrijven, of bedrijven die zich conformeren aan bepaalde procedures, denk hierbij aan overheidsinstanties, veel tijd besteed aan een sollicitatieprocedure. Voor de kortlopende projectjes hebben ze uitzendbureau's uitgevonden. Want personeel dat nu al ergens werkt heeft een opzegtermijn, en luitjes die dat niet hebben zijn doorgaans goed te verkrijgen via het uzb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')