abonnement Unibet Coolblue
pi_60634449
Ik heb dus net van mijn ouders in hun eeuwige wijsheid te horen gekregen dat ze een hond willen kopen.
Nu heb ik sowieso al niet bepaald een affectie voor honden, maar wij hebben ook nog een konijn.

Hebben mensen hier ervaring met een hond en een konijn samen?
Ons konijn loopt namelijk altijd (écht altijd, dus 24 uur per dag) buiten. Hij heeft wel een hok waar hij in kan, maar dat doet ie nooit. Ik wil hem deze vrijheid absoluut niet afnemen.

Dus; hoe voorkom je dat de hond het konijn als een smakelijk hapje ziet?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_60634526
Als het een pup is lijkt me dat geen probleem, leert de hond er wel mee overweg gaan.

Onze hond (rip) kon heel goed met ons konijn (rip) overweg. Konijn kwam later dan de hond.
Maar goed, het is natuurlijk uitproberen. Denk dat het aan soort hond en leeftijd hond zou kunnen liggen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:07:26 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60634546
ik neem aan dat je ouders een pup nemen? Gewoon trainen.

Hoe een oudere hond met andere dieren omgaat weet je nooit.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:10:57 #4
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60634610
ik zou wel liever een herdershond nemen dan een jachthond. Die laatste zullen van nature toch wat meer opjagen enzo.
pi_60634706
Wij hebben 2 honden en een konijn, de jongste hond is vanaf pup al aan het konijn gewend en speelt er zelfs mee. De oude hond was er al voordat het konijn er was en die jaagt er het liefst achteraan. Dus als je de hond als pup krijgt kan dat heel goed samen gaan.
Sure...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:24:29 #6
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60637407
Mijn Golden deed de konijnen niets. Maar hij was dan ook te lief. Als je hem vanaf pup hebt moet je hem wel kunnen leren dat het geen prooi is
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60637448
Ja wat queen bij zegt.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:35:25 #8
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60637691
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:25 schreef LittleMiss het volgende:
Ja wat queen bij zegt.
Bijen blijven wel altidj de vijand

In den beginne

I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:38:34 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60637787
Huilen dan.
pi_60640345
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Mijn Golden deed de konijnen niets. Maar hij was dan ook te lief. Als je hem vanaf pup hebt moet je hem wel kunnen leren dat het geen prooi is
Ik had een Rottweiler (toen 3 jaar) en had er gewoon een konijn bijgezet
en er gebeurde helemaal niks... de hond en konijn sliepen bij elkaar.
Later heb ik er ook nog een kitten bijgezet.
Geen van allen ging de ander in de haren.

Wel moet je uitkijken als je een jachthond met een konijn bij elkaar wilt zetten.
Want het jacht instinct zit nog wel in de hond en dan zou het kunnen dat de
hond de neiging krijgt......
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:42:46 #11
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60640928
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:16 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ik had een Rottweiler (toen 3 jaar) en had er gewoon een konijn bijgezet
en er gebeurde helemaal niks... de hond en konijn sliepen bij elkaar.
Later heb ik er ook nog een kitten bijgezet.
Geen van allen ging de ander in de haren.

Wel moet je uitkijken als je een jachthond met een konijn bij elkaar wilt zetten.
Want het jacht instinct zit nog wel in de hond en dan zou het kunnen dat de
hond de neiging krijgt......
Ik heb ze in het begin ook niet alleen gelaten. Max vond t konijn erg interessant en hoe onderdanig, lief, te lief hij ook was, ik vertrouw het niet zomaar. Toen het eerste konijn kwam was Max 5 of 6 denk ik Ik weet het niet meer. In ieder geval al lang en breed geen pup meer en dat is toch anders.

Eigenlijk wist ik wel dat Max niets zou doen maar ik neem liever het zekere voor het onzekere
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60642368
T zou dan iig een poedel worden, in verband met huisdierallergie van enkelen van ons. Poedels schijnen minder te verharen. Weet iemand iets over het instinct van een poedel?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:52:10 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60642514
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:16 schreef -CRASH- het volgende:
Wel moet je uitkijken als je een jachthond met een konijn bij elkaar wilt zetten.
Want het jacht instinct zit nog wel in de hond en dan zou het kunnen dat de
hond de neiging krijgt......
Wat, dat 'ie ze apporteert? Heeft mij in m'n jeugd twee gratis konijntjes uit het bos opgeleverd. .

Mensen die niet bereid zijn zo'n beest te trainen en te zorgen dat 'ie zacht in de bek word zouden geen jachthond mogen hebben. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:52:35 #14
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60642522
Ik weet wel dat de Golden Poodle mix het minst haar verliest en dat die voor allergische mensen gebruikt worden. Verder vind ik poodles stom dus geen idee. Google is your friend
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60642557
Nou jaren terug had ik ook een konijn en een leuk hondje, dat hondje was zo lief aan het spelen met het konijntje...dat we hem maar even buiten lieten bij het konijn...bij terugkomst bleek het konijn nog ternauwernood te leven en konden we ze gelukkig scheiden en het konijn mond op mond beademing geven...
Maar goed blijf altijd in de buurt aub want een hond krijgt op een gegeven moment een rare trek opeens
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:54:37 #16
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60642570
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:52 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wat, dat 'ie ze apporteert? Heeft mij in m'n jeugd twee gratis konijntjes uit het bos opgeleverd. .

Mensen die niet bereid zijn zo'n beest te trainen en te zorgen dat 'ie zacht in de bek word zouden geen jachthond mogen hebben. .
Max was de liefste hond ter wereld, die schijnbaar een konijn "vermoord" heeft. Hij kwam gewoon op bezoek en t stomme beest bezweek aan een hartaanval
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:55:16 #17
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60642579
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou jaren terug had ik ook een konijn en een leuk hondje, dat hondje was zo lief aan het spelen met het konijntje...dat we hem maar even buiten lieten bij het konijn...bij terugkomst bleek het konijn nog ternauwernood te leven en konden we ze gelukkig scheiden en het konijn mond op mond beademing geven...
Maar goed blijf altijd in de buurt aub want een hond krijgt op een gegeven moment een rare trek opeens
Nee, een hond heeft instinct. Dat jij zo stom bent die beesten alleen te laten
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:01:45 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_60642726
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Max was de liefste hond ter wereld, die schijnbaar een konijn "vermoord" heeft. Hij kwam gewoon op bezoek en t stomme beest bezweek aan een hartaanval
Mjah, konijnen hebben geen rem op de tikker. Een van de dames uit ons konijnenstel "Haas en Mietje" vond het ook nodig om tijdens een ontsnappingspoging bij de hond in de bek te springen (Letterlijk.) en een hartaanval te krijgen. . Mankeerde verder niets aan maar was zo dood als een pier.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:08:16 #19
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60642872
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 01:01 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mjah, konijnen hebben geen rem op de tikker. Een van de dames uit ons konijnenstel "Haas en Mietje" vond het ook nodig om tijdens een ontsnappingspoging bij de hond in de bek te springen (Letterlijk.) en een hartaanval te krijgen. . Mankeerde verder niets aan maar was zo dood als een pier.
Het stomme is dat mijn konijnen er nooit wat om hebben gegeven. Die foto's was de eerste keer Max - PCB en PCB deed gewoon zn ding
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:30:18 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60643341
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee ze scheld>T< mijn ouders uit die dood zijn!
Baal ik van!
Dat kan zij ruiken inderdaad
Huilen dan.
pi_60644387
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 02:36 schreef Queen_Bee het volgende:
Wees blij, kun je me eindelijk bannen.
Jankzakken kan in FB ofzo. Als je echt heel graag wil. Nu schoon hier, en verder over de vraag van TS.
pi_60648509
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:45 schreef destrovel het volgende:
T zou dan iig een poedel worden, in verband met huisdierallergie van enkelen van ons. Poedels schijnen minder te verharen. Weet iemand iets over het instinct van een poedel?
Geloof het of niet, maar poedels jagen graag, dus of dat verstandig is?
als pup en samen opgroeien kan het natuurlijk goed gaan. Echter niet samen alleen laten natuurlijk.
pi_60721831
Welnu, poedel is binnen, 2 dagen ondertussen.

En het konijn leeft nog. De hond reageert ook niet agressief ofzo, alleen vond hij het wel een leuk speelkameraadje om mee de tuin rond te rennen. Konijn vond dat een minder goed plan, dus toen moesten we de hond wel even tegenhouden.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_60721906
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:02 schreef destrovel het volgende:
Ik heb dus net van mijn ouders in hun eeuwige wijsheid te horen gekregen dat ze een hond willen kopen.
Nu heb ik sowieso al niet bepaald een affectie voor honden, maar wij hebben ook nog een konijn.

Hebben mensen hier ervaring met een hond en een konijn samen?
Ons konijn loopt namelijk altijd (écht altijd, dus 24 uur per dag) buiten. Hij heeft wel een hok waar hij in kan, maar dat doet ie nooit. Ik wil hem deze vrijheid absoluut niet afnemen.

Dus; hoe voorkom je dat de hond het konijn als een smakelijk hapje ziet?
Wij hebben een West Highland White terrier, nu 11 jaar. Vanaf het begin af aan zijn jachtdrift de kop in gedrukt, dit werkte goed hoor Liep samen met kippen, katten, konijnen, etc los. Geen probleem. Laatste konijn had zelfs meer aandacht dan wenselijk voor/door onze hond
  Moderator maandag 11 augustus 2008 @ 08:02:54 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_60724696
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:35 schreef destrovel het volgende:
Welnu, poedel is binnen, 2 dagen ondertussen.

En het konijn leeft nog. De hond reageert ook niet agressief ofzo, alleen vond hij het wel een leuk speelkameraadje om mee de tuin rond te rennen. Konijn vond dat een minder goed plan, dus toen moesten we de hond wel even tegenhouden.
als je duidelijk aangeeft, moet dat goedkomen. onze teckel speelde eerst ook te ruw met de konijnen, maar dat hebben we meteen afgeleerd. nu gaat t goed onze duitse herder en king charles spaniel besteden er helemaal geen aandacht aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')