dat dus, waarom kan Esperanto de EU redden en Engels niet?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:02 schreef kabelhaspel het volgende:
Oke, en waarom geen engels...
En België is er al mee bezig.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:54 schreef Freeflyer het volgende:
over 20 jaar bestaat de EU niet meer als het zo doorgaat.
Of Duits, aangezien verreweg de meeste Europeanen die taal al sprekenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:02 schreef kabelhaspel het volgende:
Oke, en waarom geen engels...
een vies woordquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:52 schreef Slarioux het volgende:
Esperanto is nou niet bepaald de meest genitale taal die je verplicht kan stellen, als je dat toch wilt doen.
Juist voor België is Esperanto dé oplossing. Nu maken ze ruzie ove een handjevol Franstaligen die om Brussel wonen. Dat is echt MEGA-kinderachtig. Infantiel.quote:
Ja of gewoon Engels, daar kan je wereldwijd ook een stuk verder mee komen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Juist voor België is Esperanto dé oplossing. Nu maken ze ruzie ove een handjevol Franstaligen die om Brussel wonen. Dat is echt MEGA-kinderachtig. Infantiel.
Voor België is esperanto een mogelijkheid om toch met elkaar te communiceren.
Gewoon verplicht stellen op scholen.
Je kunt het ook verplicht stellen voor alle inwoners van Europa. Dan laat je alle inwoners een inburgeringstest doen over Europa in de taal Esperanto.
Ze kunnen toch gewoon Frans en/of Nederlands leren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Juist voor België is Esperanto dé oplossing. Nu maken ze ruzie ove een handjevol Franstaligen die om Brussel wonen. Dat is echt MEGA-kinderachtig. Infantiel.
Voor België is esperanto een mogelijkheid om toch met elkaar te communiceren.
Gewoon verplicht stellen op scholen.
Je kunt het ook verplicht stellen voor alle inwoners van Europa. Dan laat je alle inwoners een inburgeringstest doen over Europa in de taal Esperanto.
Ik spreek vier talen. Er zijn Nederlanders die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen. En men denkt dat ik Esperanto ga leren? Not. Zoiets kunnen ze niet verplichten... En volgens mij ben ik niet de enige die er zo over denktquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |