haha.. en dan loop je rond met een gapend gat..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:55 schreef BK_102 het volgende:
Weet alleen een oplossing voor die tand.. Touwtje eromheen, aan de deur knopen, deur dicht gooien.
Deel 1 opgelost.
dat lijkt me sterk dat het dan van een zelfde kwaliteit is. omdat mijn tand afgestorven is.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
In Hong Kong zou je nu gewoon, zonder afspraak, naar zo'n plaatselijke tandarts-mannetje kunnen gaan, en loop je binnen no-time naar buiten met een mooie nieuwe witte voortand naar buiten.
Waarschijnlijk nog veel goedkoper dan hier in NL ook.
Mits zijn praktijk vorige week niet is weggehaald vanwege de Olympische Spelen en meneer + gezin op straat moet leven.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
In Hong Kong zou je nu gewoon, zonder afspraak, naar zo'n plaatselijke tandarts-mannetje kunnen gaan, en loop je binnen no-time naar buiten met een mooie nieuwe witte voortand naar buiten.
Ah, heb je die gast weer die het behoorlijk dictatoriale Hong Kong loopt te veridealiseren,quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
+ aids in je smoelwerkquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
Misschien in het vervolg toch maar je tanden poetsen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:53 schreef ghizzer het volgende:
nog ruim 3,5 maand wachten totdat mijn afgestorven voortand wordt getrokken, waarna die tijdelijk voorzien wordt van een plaatje en daarna van een implantaat. de tijd gaat me veel te traag. en dat terwijl ik me er helemaal kapot voor schaam. ding is enorm donker...
dat heeft daar niets mee te maken. het gaat om één tand, die is afgestorven door een tackle 14 jaar terug.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:22 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Misschien in het vervolg toch maar je tanden poetsen.
Ga er eens voor een paar maanden heen, zou ik zeggen. Heb ik nu al meerdere keren gedaan, dus ik weet waar ik over praat, terwijl jij er gewoon vanaf een afstandje vanuit gaat dat het allemaal onmogelijk is...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, heb je die gast weer die het behoorlijk dictatoriale Hong Kong loopt te veridealiseren,
En alles is daar beter, vanzelfsprekend, dingen die over de hele wereld in de 1000 eu's lopen, kosten daar 'blijkbaar' maar een habbekrats, blijkbaar, omdat dat Yi-Long z'n motivatie is, want echt weten doet'ie et niet, hij gaat er maar vanuit
ik snap niet helemaal wat het woordje "facing" in je verhaal doet.. als er een tand getrokken wordt kan er geen facing meer opquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:04 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat lijkt me sterk dat het dan van een zelfde kwaliteit is. omdat mijn tand afgestorven is.
kortom
extractie (gewoon trekken in NL) 1 dec.
tevens plaatsen facing/tijdelijk plaatje
vervolgens moet de wond helen
medio januari plaatsen implantaat
tijd dat wond moet helen plus het accepteren van het lichaam van het implantaat
begin mei plaatsen kroon op implantaat
oftewel, het gaat om meer dan alleen het witter worden. bovendien kan dat ook niet zomaar, omdat het donker worden van de tand veroorzaakt is door het afsterven (en dat is weer ooit veroorzaakt doordat ik ben getackled op het schooplein).
hoe verklaar je dan dat het gehele proces (dus vanaf het trekken van de tand) in NL een half jaar duurt, terwijl dat in Hong Kong dan (notabene zonder afspraak) met een paar minuten gepiept is. Dat lijkt me nogal ongeloofwaardig, ervan uitgaande dat ik graag met het resultaat de rest van mijn leven wil doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ga er eens voor een paar maanden heen, zou ik zeggen. Heb ik nu al meerdere keren gedaan, dus ik weet waar ik over praat, terwijl jij er gewoon vanaf een afstandje vanuit gaat dat het allemaal onmogelijk is...
Ja, dat foto verhaal hebben we nu al 10 topics mee gemaakt. HOAX dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:13 schreef ghizzer het volgende:
foto heb ik wel, maar staat niet op de pc. trage pc-shit hiero, dus uploaden kan niet. heb bovendien mijn datakabel niet hier liggen. als ik praat is het wel iets te zien, maar springt het niet in het oog. wanneer ik bloot zal lachen, dan zie je het erg duidelijk.
inderdaad, je hebt gelijk. het gaat om een afdruk. heb overigens een week later weer een consult. weet niet precies wanneer het getrokken wordt en het plaatje geplaatst wordt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:28 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
ik snap niet helemaal wat het woordje "facing" in je verhaal doet.. als er een tand getrokken wordt kan er geen facing meer op![]()
Lijkt mij dat je een afdruk hebt moeten maken en er op 1 december een gebitsplaatje met 1 element geplaatst wordt direct na het trekken van je tand ?
Rest zou inderdaad kunnen ja, duurt drie maanden voor het implantaat ( schroef ) zich vast heeft gezet/ vergroeid is in je kaak.Begin mei heb je nog geen kroon erop volgens mij hoor, dan heb je lijkt mij, de afspraak voor de afdrukken en de noodkroon een paar weken later wordt de "echte " pas geplaatst.
Plaats je een foto van het eindresultaat ?
Plaatst jouw tandarts de implantaten zelf ? Of moet je naar het ziekenhuis ?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:32 schreef ghizzer het volgende:
[..]
inderdaad, je hebt gelijk. het gaat om een afdruk. heb overigens een week later weer een consult. weet niet precies wanneer het getrokken wordt en het plaatje geplaatst wordt.
hehe ik heb het zonet teruggekeken. idd.. 4 mei en 18 mei de laatste 2 afspraken. tussendoor nog afspraken met mondhygiënist en dergelijke.
als ik tegen die tijd tevreden ben met het eindresultaat waar ik uiteraard wel vanuit ga, doe ik dat zeker!! topic staat in my actieve topics, dus komt goed!
Geen idee. Ik weet wel dat je gewoon kunt binnenlopen zonder afspraak, en dan gaan ze meteen kijken wat ze voro je kunnen doen, wellicht meteen die tand trekken en de wond behandelen, zodat je zo spoedig mogelijk weer een 'normale tand' hebt. Daarnaast heb je daar gigantisch veel concurrentie, dus prijzen zijn relatief laag en kwaliteit/service MOET goed zijn, anders gaat niemand meer naar zo'n tandarts heen als er 1 straat verderop een betere zit. Je zit daar ook niet vast aan vaste huisartsen of tandartsen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
hoe verklaar je dan dat het gehele proces (dus vanaf het trekken van de tand) in NL een half jaar duurt, terwijl dat in Hong Kong dan (notabene zonder afspraak) met een paar minuten gepiept is. Dat lijkt me nogal ongeloofwaardig, ervan uitgaande dat ik graag met het resultaat de rest van mijn leven wil doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |