Na een schade altijd de politie op de hoogte stellen... zeker als er niet meegewerkt word...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:47 schreef MaceNL het volgende:
4 maanden geleden rijd er een auto achteruit tegen mijn auto aan.
jonge knul net zijn rijbewijs had haast ivm een voetbal wedstijd precies tegenover de kruising waar het ongeluk had plaatsgevonden.
Ik stom goedgelovig natuurlijk zeg is goed kom zometeen maar langs ( ik woon 500meter van de kruising waar het zich afspeelde)
Een uur of 2 later komt de knul langs en weigert gewoonweg het schadeformulier te tekenen. mocht hij niet van zijn vader. ik telefonisch met zijn vader gesproken die weigerde ook op welke manier dan ook mee te werken.
gelijk de verzekeing gebeld en alles haarfijn uitgelegd van hoe de vork in de steel zit en dat de jongeman weigert mee te werken.
Vervolgens heeft hij een getuige (vriend van hem) die opeens alles had gezien. ik niet gek en me niet voor een 2de keer door hem te laten naaien ook een getuige erbij gehaalt. maar nu is het zo dat zijn verzekering gewoonweg weigert om uit te betalen. voordat er getuigen waren en nu nog steeds. hij was zelfs alleen in de auto en ik met mijn vrouw en dochter. getuigenverklaring van mijn vrouw telt niet mee, omdat het een belanghebbende getuige zou zijn.
Bullshit zeg ik je. je word gewoon gepakt op je eerlijkheid.
Rechtsbijstand had ik op het moment helaas niet. maar dat heb ik nu maar alsnog gepakt voor als nog eens zoiets gebeurt.
Heeft iemand misschien een idee welke stappen ik verder nog zou kunnen doen? het is nu al de 2de keer dat ik een brief krijg van mijn verzekering dat ze melden niet uit te keren.
Nou dat doet hij..... en dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:58 schreef dgbw het volgende:
Voor de rechter slepen dat pleuris jong, en laat die fop-getuige onder ede nog maar is verklaren wat ie heeft gezegd
Maar dan niet op de manier zoals hier beschreven, want dan doet de politie ook niets meer voor je.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Na een schade altijd de politie op de hoogte stellen... zeker als er niet meegewerkt word...
Heeft dat nut als je normale rechtsbijstand hebt? Die helpen je daar n.l. ook mee.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:54 schreef Ozziecar het volgende:
Heb (of had) je ook geen verkeersrechtsbijstand? Dit is wat anders dan de reguliere rechtsbijstandsverzekering. Bij sommige autoverzekeringen zit er dit automatisch bij, en bij anderen kost het maar heel weinig. Kijk eens na of je dit echt niet afgesloten hebt (lijkt me stug, voor die paar rotcenten), want dan hoort je verzekeringsmaatschappij je gewoon te helpen bij het verhalen van de schade.
Daar heb je zeker gelijk in.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:07 schreef s-sidderaal het volgende:
[..]
Heeft dat nut als je normale rechtsbijstand hebt? Die helpen je daar n.l. ook mee.
En bij WA + casco? Want dan leg je de claim toch al bij je verzekeraar neer en die gaat toch voor je in gevecht met de tegenpartij? Lijkt me in dat geval daarom dubbel (hoewel dat wel aangeboden wordt).
Helaas ben ik alleen bij aanrijdingen betrokken geweest wanneer ik WA verzekerd was.
Politie verteld je vervolgens dat je het zelf dienst af te handelen. Dit is een officiele richtlijn, bij materiele schade. Wordt er door een der partijen niet meegewerkt, dan maakt de politie een registratieset op.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:05 schreef Armageddon het volgende:
Stom gehandeld inderdaad. Beetje je eigen schuld. Altijd de politie erbij halen met een aanrijding. Dan doen die ook nog eens wat anders dan flitsen.
ik had geen verkeersrechtbijstand, en nu heb ik een reguliere rechtbijstand waar verkeer ook bij hoort.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:13 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in.
Bij een reguliere rechtsbijstandsverzekering zit optioneel ook een deel verkeersrechtsbijstand in. Dan zou het inderdaad dubbelop zijn.
Maar omdat de TS aangaf pas na het ongeluk een (ik neem aan reguliere?) rechtsbijstandverzekering afgesloten te hebben, vroeg ik me af of hij wellicht voor die tijd wel een verkeersrechtsbijstandverzekering had. Veel mensen hebben die wel, maar omdat het bij de autoverzekering zit, wordt het weleens vergeten. Vandaar de vraag
nee ook al geprobeert, doen ze niet.quote:
ik had aangegeven dat de tegenpartij niet wilde meewerken, maar toch werd niks geregistreerd. ik werd doorgestuurd naar een juridisch loket en eigen verzekering.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:58 schreef Sphere het volgende:
[..]
Politie verteld je vervolgens dat je het zelf dienst af te handelen. Dit is een officiele richtlijn, bij materiele schade. Wordt er door een der partijen niet meegewerkt, dan maakt de politie een registratieset op.
Tenzij de situatie nog identiek was als ten tijde van het ongeval (wat dus niet zo was) viel er ook niets meer te registreren voor ze.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:04 schreef MaceNL het volgende:
ik had aangegeven dat de tegenpartij niet wilde meewerken, maar toch werd niks geregistreerd. ik werd doorgestuurd naar een juridisch loket en eigen verzekering.
Mijn vraag was ook een beetje eigenbelang.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:13 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in.
Bij een reguliere rechtsbijstandsverzekering zit optioneel ook een deel verkeersrechtsbijstand in. Dan zou het inderdaad dubbelop zijn.
Maar omdat de TS aangaf pas na het ongeluk een (ik neem aan reguliere?) rechtsbijstandverzekering afgesloten te hebben, vroeg ik me af of hij wellicht voor die tijd wel een verkeersrechtsbijstandverzekering had. Veel mensen hebben die wel, maar omdat het bij de autoverzekering zit, wordt het weleens vergeten. Vandaar de vraag
Ja en nee, wanneer jouw auto in de kreukels ligt dan gaan ze inderdaad op basis van subrogatie (het overnemen van de schade omdat zij immers betalen bij een wa + compleet casco polis) het bedrag verhalen. Lig jij in de kreukels dan zullen zij geen letselschade advocaat regelen. Wordt je als fietser of voetganger aangereden (ondanks bescherming van de wet kan dat een hoop gezeik opleveren) dan zullen ze uiteraard ook niets doen. Een rechtsbijstandsverzekering voor verkeer kan dus zeker nut hebben, ondanks dat je verzekerd bent voor je eigen schade.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:42 schreef s-sidderaal het volgende:
[..]
Mijn vraag was ook een beetje eigenbelang.
Van de week wildenze me rechtsbijstand bij een wa+casco verzekering aansmeren, en ik zie het nut dus niet. Volgens mij(1) claim je bij je eigen verzekering en die zoekt dan wel uit of zij uitkeren of weer gaan claimen bij de tegenpartij.
Mijn verzekering stuurde mij deze brief:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja en nee, wanneer jouw auto in de kreukels ligt dan gaan ze inderdaad op basis van subrogatie (het overnemen van de schade omdat zij immers betalen bij een wa + compleet casco polis) het bedrag verhalen. Lig jij in de kreukels dan zullen zij geen letselschade advocaat regelen. Wordt je als fietser of voetganger aangereden (ondanks bescherming van de wet kan dat een hoop gezeik opleveren) dan zullen ze uiteraard ook niets doen. Een rechtsbijstandsverzekering voor verkeer kan dus zeker nut hebben, ondanks dat je verzekerd bent voor je eigen schade.
OT:
TS, ik zou even langs een juridisch loket gaan voor gratis advies. Het lijkt mij dat jullie zo in een vreselijke impasse zitten. Ik zal tevens een vriendin van me vragen (die is schadebehandelaar bij een grote verzekeringsmaatschappij) hoe zij daar mee omgaan. En informeer anders bij je eigen verzekeraar (ondanks dat je niet voor de schade verzekerd bent) of zij tips hebben. Heel veel succes in ieder geval!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |