quote:Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Zo slecht is die Witzenhausen ook niet. Had nog makkelijk meegekund in de Eerste Divisie.
Maar voor het overige heb je inderdaad gelijk.
Hoe kan het dan dat toptalenten slecht worden terwijl laatbloeiers eerst niet als toptalent te boek staan, zoals je zelf zegt?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er werd aanvankelijk meer van hem verwacht dan anoniem meehobbelen in de 1e divisie.
Dat is zeker zo, maar ze moeten toch op een bepaalde manier aan die naam van groot talent gekomen zijn? Dat is op zich al reden om aan te nemen dat ze er wel wat van kunnen.quote:Zo´n Manco krijgt het lastig als hij niet heel goed gaat voetballen bij Willem II. Zie bv Reis. Op basis van hun naam als groot talent kunnen ze straks nog wel een leuke club vinden, maar als het daar dan weer niet draait wordt het tobben.
Toptalenten hebben weleens de neiging om naast hun schoenen te gaan lopen of raken geblesseerd, waardoor het niets wordt.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat toptalenten slecht worden terwijl laatbloeiers eerst niet als toptalent te boek staan, zoals je zelf zegt?
[..]
Dat is zeker zo, maar ze moeten toch op een bepaalde manier aan die naam van groot talent gekomen zijn? Dat is op zich al reden om aan te nemen dat ze er wel wat van kunnen.
Inderdaad. Types als Manco zijn geweldige individuele voetballers, maar ze moeten ook leren hard werken en samenspelen, anders kunnen ze nooit bij een goede ploeg in een goede competitie spelen. Manco (what's in a name?) is inderdaad fysiek niet de beste. Daarom is 't wel goed dat ie is uitgeleend aan een kleinere ploeg, al had-ie eigenlijk degradatievoetbal moeten spelen. Ze hadden 'm moeten uitlenen aan De Graafschap (een voorhoede Manco-Sahar bij De Graafschap was wel geweldig geweest natuurlijkquote:Op maandag 16 februari 2009 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toptalenten hebben weleens de neiging om naast hun schoenen te gaan lopen of raken geblesseerd, waardoor het niets wordt.
Een laatbloeier heeft altijd hard moeten werken vanwege net wat minder talent en dat komt er dan wat later uit. Als het iets wordt....heel veel talentloze harde werkers horen we ook nooit wat van, maar af en toe maakt er eens eentje op latere leeftijd een mooie transfer.
Yep, klopt. Ze komen daar op een bepaalde manier aan, hoewel dat vaak ook is op basis van een geweldig jeugdtoernooi waar net alles lukte. Manco kan wel voetballen, maar fysiek is het behappen voor hem en als hij dan ook zijn energie nog steekt in andere zaken dan voetbal, dan wordt het helemaal een lastig verhaal.
Hopen de periode bij Willem II de wake up call is.
Precies. Qua techniek en talent is het een topper, tactisch geef ik hem ook wel een ruime voldoende, maar qua mentaliteit en fysieke kracht komt hij nog wel wat tekort in Nederland.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:14 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Types als Manco zijn geweldige individuele voetballers, maar ze moeten ook leren hard werken en samenspelen, anders kunnen ze nooit bij een goede ploeg in een goede competitie spelen. Manco (what's in a name?) is inderdaad fysiek niet de beste. Daarom is 't wel goed dat ie is uitgeleend aan een kleinere ploeg, al had-ie eigenlijk degradatievoetbal moeten spelen. Ze hadden 'm moeten uitlenen aan De Graafschap (een voorhoede Manco-Sahar bij De Graafschap was wel geweldig geweest natuurlijk).
Bij veel van die Zuid-Amerikaanse talenten zie je soms dat een te harde aanpak juist averechts werkt (zie Romário). Maar goed, die kil is nog jong, als dit mislukt kunnen ze nog wel wat anders proberen voordat ze hem opgeven.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Qua techniek en talent is het een topper, tactisch geef ik hem ook wel een ruime voldoende, maar qua mentaliteit en fysieke kracht komt hij nog wel wat tekort in Nederland.
Je hebt overigens wel een punt. Misschien is Willem II een mooie wake up call. Minder luxe dan in Eindhoven, een minder stadion, minder beleving en elke week strijden tegen degradatie. Dan zou er zomaar een lichtje kunnen gaan branden bij Manco.
Manco en Sahar, twee toptalenten en ze spelen nu bij Willem II en De Graafschap. Had je bij de bookmakers veel geld mee kunnen verdienen.
Ja, het is afwachten. Genoeg Zuidamerikaanse talenten bij PSV die het niet hebben gemaakt. Ik noem een Leandro, een Claudio.... Maar goed, misschien haalt Manco er alsnog uit wat er zeker wel inzit en wordt hij gewoon een vaste waarde bij PSV. Hij heeft er meer dan genoeg talent voor.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:33 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Bij veel van die Zuid-Amerikaanse talenten zie je soms dat een te harde aanpak juist averechts werkt (zie Romário). Maar goed, die kil is nog jong, als dit mislukt kunnen ze nog wel wat anders proberen voordat ze hem opgeven.
En lol, toen ik las dat Sahar naar De Graafschap ging, dacht ik eerst dat 't een grapje was
Peru is een mijnbouwland, zal t wel iets mee te maken hebben. Maar op talent moet ie 't zeker kunnen redden. Maar hem naar Willem II vond ik wel íets minder onwaarschijnlijk dan Ben Sahar van Chelsea naar fucking De Graafschap...quote:Op maandag 16 februari 2009 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, het is afwachten. Genoeg Zuidamerikaanse talenten bij PSV die het niet hebben gemaakt. Ik noem een Leandro, een Claudio.... Maar goed, misschien haalt Manco er alsnog uit wat er zeker wel inzit en wordt hij gewoon een vaste waarde bij PSV. Hij heeft er meer dan genoeg talent voor.
Ja, dacht ik ook. Net zoals Manco naar Willem II trouwens. Had gedacht dat ze hem bij PSV wel meer speeltijd zouden geven na het vertrek van Stevens.
Al moet ik zeggen dat men zelfs in Peru niet erg enthousiast meer is over Manco. Hij is daar al min of meer afgeschreven omdat hij te lui zou zijn. Gek genoeg hebben ze daar wat met harde werkers
In de bergen weten ze wel wat werken is, maar in Lima niet. Men is liever lui dan moe en zo is de Peruaanse voetballer doorgaans ook. In Lima werkt vrijwel niemand hard, maar gek genoeg verwacht men dat wel van een voetballer. Manco is gewoon het prototype van een Limeno.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:38 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Peru is een mijnbouwland, zal t wel iets mee te maken hebben. Maar op talent moet ie 't zeker kunnen redden. Maar hem naar Willem II vond ik wel íets minder onwaarschijnlijk dan Ben Sahar van Chelsea naar fucking De Graafschap...Misschien komt 't omdat ik De Graafschap een vrij dommige club vind.
Er zijn wel meer internationals die uit Lima komen. Daar kan 't dus ook niet aan liggen.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de bergen weten ze wel wat werken is, maar in Lima niet. Men is liever lui dan moe en zo is de Peruaanse voetballer doorgaans ook. In Lima werkt vrijwel niemand hard, maar gek genoeg verwacht men dat wel van een voetballer. Manco is gewoon het prototype van een Limeno.
Ik vind De Graafschap en Willem II min of meer gelijkwaardig. Achteraf gezien had ik dan nog eerder mijn geld ingezet op een club als NEC.
Vrijwel de helft van de bevolking woont ook in Lima en de meeste grote clubs zitten daar, dus echt raar vind ik dat niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:48 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer internationals die uit Lima komen. Daar kan 't dus ook niet aan liggen.
Maar als je een talent uitleent om meer speeltijd te krijgen, vind ik dat je dat aan een zo slecht mogelijke club moet doen. Ten eerste hebben ze maximale kans op speeltijd, en ten tweede leren ze van degradatievoetbal het meest tactisch spelen (omschakeling) en samen spelen. Zie Landzaat bij MVV.
Precies. Het lijkt nogal ongrijpbaar allemaal. Toch denk ik dat als je het statistisch gaat bekijken het merendeel van de talenten het wel haalt. Óf, wat ook nog kan, dat types als Claudio, Marquinho, Jorginho e.d. gewoon niet goed gescout zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrijwel de helft van de bevolking woont ook in Lima en de meeste grote clubs zitten daar, dus echt raar vind ik dat niet.![]()
Pizarro is bijvoorbeeld ook een lambal in het shirt van Peru, net zoals Farfan. De enige uitzondering is Guerrero.
Degradatievoetbal kan goed zijn, maar trainen op niveau is ook wel belangrijk. Het verschilt toch per speler. Sommige spelers maken het alsnog, zoals bv Landzaat en Vampeta, anderen falen hopeloos zoals bijvoorbeeld Claudio en daar hoor je nooit meer wat van.
Geval apart is Bakkal. Mislukt bij FCDB, daarna goed bij Eindhoven en via Twente alsnog bij PSV in de basis gekomen.
Iemand die talent heeft en de wil heeft om te slagen, slaagt normaliter wel of er moeten echt vervelende dingen gebeuren zoals hele zware blessures waardoor iemand zijn oude niveau niet meer haalt.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:02 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Precies. Het lijkt nogal ongrijpbaar allemaal. Toch denk ik dat als je het statistisch gaat bekijken het merendeel van de talenten het wel haalt. Óf, wat ook nog kan, dat types als Claudio, Marquinho, Jorginho e.d. gewoon niet goed gescout zijn.
Bakkal bewijst dat het via een omweg wel degelijk kan
Ai, dat voorspelt niet veel goeds, want vroeger bij schoolvoetbal (ik deed altijd mee met schoolvoetbaltoernooien) speelden wij een keer tegen een zwarte basisschool, daar was een negertje die ik onderuit haalde (niet op de enkels ofzo, gewoon een correcte tackle), en die verkondigde toen met grote stelligheid "Je gaat zien". Hele wedstrijd niks meer van gezienquote:Op maandag 16 februari 2009 22:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet het nog zien...
quote:PSV wil meer speeltijd voor Manco
EINDHOVEN - PSV is ontevreden over het gebrek aan speeltijd voor Reimond Manco bij Willem II. De aanvaller is voor een half seizoen aan de Tilburgers verhuurd, maar komt nauwelijks in actie.
,,We zijn niet blij met de situatie,’’ zei technisch manager Adrie van Kraaij van PSV na een oefenduel van Willem II. ,,We zien graag dat Manco meer speelt, maar daar gaan we natuurlijk niet over.’’ PSV verwacht dat Manco nog wel speeltijd krijgt.
Willem II zou graag langer willen beschikken over Rens van Eijden. De verdediger wordt dit seizoen van PSV gehuurd en is inmiddels uitgegroeid tot één van de betere spelers.
Via technisch manager Adrie van Kraaij van PSV zegt tevreden te zijn over de ontwikkeling van Van Eijden, maar kan nog zeggen welke plannen PSV met hem heeft.
Helemaal niet raar, in de wedstrijden die hij wel speelde bakte hij er geen hout van. Sowieso lijkt hout bakken me niet erg nuttig voor een voetballer, maar goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:53 schreef Rucebo het volgende:
Raar inderdaad dat hij zo weinig speelt, beetje creativiteit kunnen ze toch wel gebruiken bij Willem II...
Hij heeft in totaal net 90 min voor Willem II gespeeld, alsof de rest van het elftal wel draait...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:19 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Helemaal niet raar, in de wedstrijden die hij wel speelde bakte hij er geen hout van. Sowieso lijkt hout bakken me niet erg nuttig voor een voetballer, maar goed.
Is waarschijnlijk zwaar geblesseerd aan zijn knie.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:48 schreef Waris7 het volgende:
Hij is die beste speler van Willem II! Moet in basis. Als je ziet hoe ze tegen Twente er weer geen moer van bakten...
Als ie het hele seizoen niet meer kan spelen, faalt deze verhuurperiode en vind ik dat PSV hem eerst weer minstens een half jaar moet verhuren.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk zwaar geblesseerd aan zijn knie.
Dus het is maar de vraag of hij nog wel kan spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |