Eerst zaten we opgescheept met alleenstaande Antilliaanse moeders. Nu wordt deze cultuur ook overgedragen op autochtone meisjes en dat terwijl 10-20 jaar geleden Nederland de minst aantal tiener zwangerschappen had van heel Europa.quote:AD
HELLEVOETSLUIS - Steeds meer Nederlandse meiden in Hellevoetsluis worden zwanger van leiders van straatgroepen.
De Hellevoetse Tamara Schilthuizen (28) zat zelf zwanger in de klas. FOTO JOHN BIERT/JOHN DE PATER
Deskundigen spreken zelfs over een ‘verontrustende modetrend’. Voor de jongens is een meisje bezwangeren statusverhogend, maar ook de meiden krijgen meer aanzien, stellen de tienermoeders zelf. Je bent immers de moeder van zíjn kind.
Cijfers zijn er niet, maar genoeg tienermoeders kloppen voor hulp aan bij woonmaatschappelijk werker Nicko van Straaten van de Hellevoetse woningcorporatie Maasdelta. ,,Nederlandse meisjes van een jaar of 15, 16 die hangen rond groepen Antilliaanse jongeren. Ze zijn compleet onder de indruk van die stoere gozers. Ze bieden zichzelf aan,’’ weet Van Straaten. Van Straaten vergelijkt de trend onder de Nederlandse meiden met vroeger. ,,Toen rees jouw ster ook als je de populairste jongen of meisje van de klas aan de haak had geslagen.’’
Ook de jongens happen graag toe. Geven een meisje een aai over haar bol, geven haar alle aandacht. Die krijgen ze thuis lang niet altijd. Blind van verliefdheid hopen de meisjes hem te binden door zwanger te worden. Van Straaten: ,,Als vriendinnen er dan op wijzen dat hij vreemdgaat, terwijl zij met haar dikke buik zit, dan nóg geloven ze dat het anders zal zijn als de baby eenmaal is geboren.’’
Je snapt er nix van man,die gozer is de vader en die vrouw een blijde oma.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:10 schreef Basp1 het volgende:
Een blanke moeder met blanke kinderen en een donkere gast op de bank, die zou dan de vader van die kinderen moeten zijn?
Ow dus haar dochtertje die zei op haar 13e gekregen had heeft zelf ook weer op haar 14e een kindje gekregen en zodoende is ze als oma op haar 28equote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:14 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je snapt er nix van man,die gozer is de vader en die vrouw een blijde oma.
Ik wist niet dat je zo bekend was met die familie.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus haar dochtertje die zei op haar 13e gekregen had heeft zelf ook weer op haar 14e een kindje gekregen en zodoende is ze als oma op haar 28e
En moeder zit bij hem op schoot wou je zeggen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:14 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je snapt er nix van man,die gozer is de vader en die vrouw een blijde oma.
Ja die donkere meneer is mijn stiefpapa als hij niet in de gevangis zit op vakantie is.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je zo bekend was met die familie.
En dat soort mensen (tienermoeder-wannabe's) moeten tegen zichzelf beschermd worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:07 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat de geachte onderzoeker zich aardig om de tuin laat leiden.
Door de eeuwen heen hebben meisjes/vrouwen altijd excuses gezocht, zowel naar zichzelf als naar de buitenwereld, om zwanger te worden. Buiten een relatie, of binnen een duidelijk niet functionerende relatie. Ze weten er dan altijd een mouw aan te passen dat het een bewuste en logische keuze was.
Ik ben nu bijna 50, en zowel ik als mijn iets jongere broer zijn ook op de wereld gezet om onze vader, die wel getrouwd was, maar niet met onze moeder, aan zich te binden. En natuurlijk werkt dat niet.
In Engeland was er een tijd het fantastische excuus dat een tiener-moeder automatisch zelfstandige woonruimte kreeg, ook in gebieden met extreme woningnood.
Bepaalde (groepen) meisjes/vrouwen willen nou eenmaal zwanger worden/kinderen hebben, en alle logica wordt overboord gegooid om het te rechtvaardigen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:52 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
En dat soort mensen (tienermoeder-wannabe's) moeten tegen zichzelf beschermd worden.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow dus haar dochtertje die zei zij op haar 13e gekregen had heeft zelf ook weer op haar 14e een kindje gekregen en zodoende is ze als oma op haar 28e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |