abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:27:46 #41
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60629284
Ga op zijn verjaardag of met kerst ofzo langs, lekker wanneer hij in gezelschap is. En dan ermee confronteren...

Ernstige situatie, ongelooflijk dat zulke mensen bestaan...
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:44:23 #42
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_60629896
probeer die telefoon idd te pakken te krijgen
Wedden dattie geen aangifte doet van diefstal? Hij moest jou er immers voor betalen
Curiousity is a curse...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:15:12 #43
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_60630757
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 08:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou heb ik gisteren The Sopranos gekeken, en ik heb wel een ideetje of wat opgedaan voor dit soort lastige klanten...
Vooral seizoen 1, aflevering 1. Kreeg onze vriendelijke vriend ook nog wat geld van iemand
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:16:23 #44
223838 Adrenaline0182
The best is yet to come!
pi_60630796
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:44 schreef Amootje het volgende:
probeer die telefoon idd te pakken te krijgen
Wedden dattie geen aangifte doet van diefstal? Hij moest jou er immers voor betalen
Moreel gezien is dat geen diefstal, maar wettelijk wel. Je kan hem beter een corrigerende tik verkopen.
pi_60631057
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:42 schreef dikkekaas het volgende:
Ik vond je eigen idee van een wielklem eigenlijk ook best tof
Nu de wielklem nog... maar ik weet zeker dat ik binnne no-time mn geld terug heb als die erop zit.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60631160
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 12:48 schreef borbit het volgende:
probeer het met hem te bespreken, misschien zit ie wel echt heel krap bij kas. En kun je een betaal regeling afspreken. Niet de mooiste oplossing, maar je krijgt je geld wel terug.

Als het inmiddels echt geen vriend meer van je is zou ik gewoon een incasso bureau sturen, of het terug vragen bij zijn ouders.
Dat zit ie. Hij heeft al een deurwaarder achter zich aan wegens niet betaalde boetes, maar die boetes zijn wel van later.

Dan heeft ie zn salaris nog niet binnen, dan heeft ie weer als reden dat ie boetes moest betalen, dan had ie het geld thuis klaarliggen... Godver, klootzak! Je woont nog geen km bij me vandaan. Maar om even het geld langs te brengen of mij even in te lichten ho maar
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:30:26 #47
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_60631195
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:16 schreef Adrenaline0182 het volgende:

[..]

Moreel gezien is dat geen diefstal, maar wettelijk wel. Je kan hem beter een corrigerende tik verkopen.
dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet hij misschien niet.

In feite mag je je fiets nog niet eens 'terugjatten'
Curiousity is a curse...
pi_60631282
zijn auto op blokken zetten. wielen meenemen. ruilen voor 50 euro per wiel of 140 voor de set.....
*verwijderd door Admin*
pi_60631292
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:25 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Nu de wielklem nog... maar ik weet zeker dat ik binnne no-time mn geld terug heb als die erop zit.
gewoon een lange ketting met slot + een lantaarnpaal. Hoef je toch geen wielklem voor te hebben.
pi_60631614
Heb jij een ketting van 8 meter te leen voor me dan?
[..]
pi_60631753
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:47 schreef nachtdier2 het volgende:
Heb jij een ketting van 8 meter te leen voor me dan?
Nope maar een :

en een

heb je toch wel?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:12:17 #52
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60632164
die gast sochtends opwachten en hem dan direct aanspreken. In het ergste geval stront in zijn brievenbus gooien e.d.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_60632796
stuur hem een stuk of wat van deze mooie postbus 51 folder
http://bestel.postbus51.n(...)-15230000000061.aspx
Say what you will... I am The Kill
The only thing that keeps you really truly safe from being real
pi_60636153
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 01:08 schreef nachtdier2 het volgende:
Verleden jaar dus 140 euro voorgeschoten in de vorm van een gsm'etje dat ik voor m gekocht had en dat ie een week later zou betalen. Nu, dik 1,5 jaar later nog steeds geen cent van ontvangen omdat 'ie een boete moest betalen/ z;n salaris nog niet binnen was/ enz.

Ondertussen begin ik het een beetje spuugzat te worden, want van de 10 keer dat ik ;m bel neemt ie 10 keer niet op terwijl ie donders goed weet dat ik het ben. Als ik bij m thuis aan de deur aanbel, idem dito terwijl ie gewoon thuis is want zn auto staat voor de deur en zn balkondeur staat open.

Diverse gedachtes passeren nu de revue over wat te doen:
-een wielklem op zn auto zetten? Die auto is zo ongeveer zn alles en daar heeft ie blijkbaar wel geld voor.
-midden in de nacht net zo lang aanbellen tot ie wel opendoet?
-incassobureau inschakelen?

Iemand nog goede ideeen?
Lekker geloofwaardig verhaal.

Neem aan dat als iemand in geldnood zit diegene geen centen uitgeeft aan overbodige fratsen. Ga er dus vanuit dat als je vriend bij je aanklopt voor hulp voor een telefoon dat is, omdat hij wil kunnen bellen dan wel gebeld worden. Dat kan al met een apparaat dat vele malen goedkoper is dan 140 eurootjes...
Wil ik zo'n bedrag aan een vriend(in) voorschieten, zal ik toch echt een betere smoes willen horen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:53:38 #55
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_60638166
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:23 schreef Angelina84 het volgende:
Neem aan dat als iemand in geldnood zit diegene geen centen uitgeeft aan overbodige fratsen.
Ja, en daar ga je dus al de mist in. Iemand zit niet in geldnood omdat die zo goed met geld om kan gaan.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_60639517
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:53 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ja, en daar ga je dus al de mist in. Iemand zit niet in geldnood omdat die zo goed met geld om kan gaan.
I know... Ik probeer ook niet te zeggen dat ik de persoon die geld nodig had onbegrijpelijk vind (hoewel die ook alles behalve complimenten verdient )...Het punt wat ik wil maken is: wat jij hierboven tikt, had degene die het geld tijdelijk beschikbaar stelde vast ook wel kunnen bedenken >>> ofwel ik vind het ongeloofwaardig dat je zomaar zo'n bedrag voor zo'n doel uitleent.

Volgens mij heb ik mezelf wel weer uit de mist gehaald toch?
pi_60639739
Doet me denken aan die Family Guy episode dat Stewie Brian helemaal kapot slaat omdat hij hem niet terug kan betalen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:54:06 #58
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_60639766
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:44 schreef Angelina84 het volgende:

[..]

I know... Ik probeer ook niet te zeggen dat ik de persoon die geld nodig had onbegrijpelijk vind (hoewel die ook alles behalve complimenten verdient )...Het punt wat ik wil maken is: wat jij hierboven tikt, had degene die het geld tijdelijk beschikbaar stelde vast ook wel kunnen bedenken >>> ofwel ik vind het ongeloofwaardig dat je zomaar zo'n bedrag voor zo'n doel uitleent.
Waarom ongeloofwaardig? Verstandig is anders, maar als TS hem tot op dat moment echt als vriend beschouwde en er van overtuigd was dat hij het geld snel terug zou krijgen...

Nou had ik in eenzelfde situatie die vriend gewoon verteld dat hij nog maar even door moest sparen, maar goed.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_60639887
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:23 schreef Angelina84 het volgende:

[..]

Lekker geloofwaardig verhaal.

Neem aan dat als iemand in geldnood zit diegene geen centen uitgeeft aan overbodige fratsen. Ga er dus vanuit dat als je vriend bij je aanklopt voor hulp voor een telefoon dat is, omdat hij wil kunnen bellen dan wel gebeld worden. Dat kan al met een apparaat dat vele malen goedkoper is dan 140 eurootjes...
Wil ik zo'n bedrag aan een vriend(in) voorschieten, zal ik toch echt een betere smoes willen horen.
Wat is er ongeloofwaardig aan?
Ik heb een gsm gekocht in de opruiming voor een spotprijsje. Hij ziet dat ding, vind m tof en vraagt of ik er voor hem ook eentje wil halen en dat ie 'm dan volgende week betaald als zn salaris binnen is. Nachtdier2: Oke, neem deze maar mee alvast. Ik haal zo toch wel een nieuwe'.

En, trouwens. Ooit wel een van Leen van Frisia gehoord? Waar denk je dat die van leeft?
Niet van mensen die wel met geld kunnen omgaan. Je moet eens weten hoeveel mensen zich in de schulden steken om maar het nieuwste van het nieuwste te kopen of om maar met de rage mee te doen of omdat er een merkje opstaat.

Daarnaast, hij is daarna pas in de problemen geraakt. Boetes enzo. Deurwaarders weten mensen ook met alle plezier te goot in te helpen met torenhoge tarieven. Maar das een ander verhaal.
[..]
pi_60639983
SMS hem dat hij moet betalen of dat je het anders van zijn salaris laat inhouden. Misschien Is hij niet happy als je zijn werkgever inlicht en komt hij alsnog over de brug.
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')