Dat vermoeden had ik ook al.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:52 schreef Biogarde het volgende:
Ze lengen het 85 keer aan bij de gemiddelde Baba.
Met hun eigen "speciale ingredient"...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:52 schreef Biogarde het volgende:
Ze lengen het 85 keer aan bij de gemiddelde Baba.
Natuurlijk alleen voor Nederlanders.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Met hun eigen "speciale ingredient"...
Zo doe ik het meestal ook ja, maar dan met een bol knoflook. Twee teentjes eet ik op mijn boterham met kaas.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:33 schreef SiGNe het volgende:
Die halen gewoon bakken Wijcko knoflooksaus bij de groothandel.
zelf maken is veel lekkerder: 125ml creme fraiche, mayonaise naar smaak toevoegen (zo'n beetje dezelfde hoeveelheid als de creme fraiche doe ik meestal), knoflook (2 teentjes minimaal), peterselie en een theelepel suiker in een schaaltje mengen: klaar
weet ik, maar deze smaakt ook erg lekker, ik hou zelf niet zo van yoghurt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:20 schreef Morwen het volgende:
Verschil is ook dat ze het gekoeld verkopen, dat bevorderd de smaak. Zet maar eens een potje knoflooksaus van Calve (géén remia) weg voor een dag in de koeling. Smaakt heel anders en veel lekkerder.
Overigens is Tzaziki op basis van yoghurt, zeker niet op basis van mayo of creme fraiche.
Special Sauce for you...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:23 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Natuurlijk alleen voor Nederlanders.
Als je dat zo aanhoudt heb je gewoon mayonaise man, dat kun je geen knoflooksaus noemen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:33 schreef SiGNe het volgende:
zelf maken is veel lekkerder: 125ml creme fraiche, mayonaise naar smaak toevoegen (zo'n beetje dezelfde hoeveelheid als de creme fraiche doe ik meestal), knoflook (2 teentjes minimaal), peterselie en een theelepel suiker in een schaaltje mengen: klaar
ik zou zeggen, maak 'm eerst eens voor je oordeelt, dan verandert je mening vanzelf.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je dat zo aanhoudt heb je gewoon mayonaise man, dat kun je geen knoflooksaus noemen.
Ik erger me zo onwijs aan zogenaamde knoflooksaus die amper knoflook bevat en gewoon verkaptemayonaise
is.
Ik heb vaak genoeg knoflooksaus geproefd om te weten wat ik lekker vind, en dat is iets heel anders dan wat jij post. Maar goed, smaken verschillen. Echter, als je gewoon mayonaise wilt eten, noem het dan geen knoflooksaus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ik zou zeggen, maak 'm eerst eens voor je oordeelt, dan verandert je mening vanzelf.
zelf gooi ik er een teentje of 3-4 knof in maar TS zei dat ie 'm niet zo sterk wilde.
Vertel, hoe maak jij knoflooksausquote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg knoflooksaus geproefd om te weten wat ik lekker vind, en dat is iets heel anders dan wat jij post. Maar goed, smaken verschillen. Echter, als je gewoon mayonaise wilt eten, noem het dan geen knoflooksaus.
Heel veel knoflook natuurlijk. Maar ik heb daar een heel handig apparaat voor, dat heet een vriendin. Ik doe het niet zelf.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:18 schreef Morwen het volgende:
[..]
Vertel, hoe maak jij knoflooksaus
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heel veel knoflook natuurlijk. Maar ik heb daar een heel handig apparaat voor, dat heet een vriendin. Ik doe het niet zelf.
Dan doe je er wat minder mayo bij..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg knoflooksaus geproefd om te weten wat ik lekker vind, en dat is iets heel anders dan wat jij post. Maar goed, smaken verschillen. Echter, als je gewoon mayonaise wilt eten, noem het dan geen knoflooksaus.
Wat lul je nou slap? Zo moeilijk is het niet om goede knoflooksaus te maken en die van mij smaakt prima.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan doe je er wat minder mayo bij..
Of je neemt yogonaise.. 't is geen gulden regel ofzo, koken is experimenteren.
Wel jammer dat je zelf geen recept kan geven omdat je niet eens weet hoe je een knoflooksaus kan maken.
Alsof ik nog nooit zelf knoflooksaus gemaakt heb. Wat een aannames en conclusies allemaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:54 schreef SiGNe het volgende:
gemaakt door je vriendin ja.. dus niet van jou.
geef het recept anders maar, dan zal ik mijn saus vergelijken met die van je vriendin.
Je moet niet met de eer van een ander gaan strijken, da's kinderachtig.
Begin dan ook niet over dat je vriendin het maakt, wanneer iemand vraagt hoe JIJ het maakt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alsof ik nog nooit zelf knoflooksaus gemaakt heb. Wat een aannames en conclusies allemaal.
Mijn vriendin maakt het vrijwel hetzelfde als dat ik dat deed, de keren dat ik dat zelf heb gemaakt. En tja 'beginnen over je vriendin'... dat jij met je gebrekkige communicatieve vaardigheden niet kan inschatten hoe je die opmerking moet inschatten, kan ik ook niets aan doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:22 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Begin dan ook niet over dat je vriendin het maakt, wanneer iemand vraagt hoe JIJ het maakt.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
ik heb daar een heel handig apparaat voor, dat heet een vriendin.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn vriendin maakt het vrijwel hetzelfde als dat ik dat deed, de keren dat ik dat zelf heb gemaakt. En tja 'beginnen over je vriendin'... dat jij met je gebrekkige communicatieve vaardigheden niet kan inschatten hoe je die opmerking moet inschatten, kan ik ook niets aan doen.
[..]
Ja, in het echt durf ik nooit 'gebrekkige communicatieve vaardigheden' te zeggen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:36 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Leer lezen.
Iemand vraagt hoe JIJ het maakt, jij zegt dat je vriendin dat doet. Vervolgen reageer je verbaasd als iemand aanneemt dat je het zelf nooit maakt.
Als je een eigen recept hebt, en iemand vraagt daarom, is het een stuk handiger om dat gewoon te geven ipv te beginnen over je vriendin die dat altijd maakt, dat is namelijk totaal niet relevant op dat moment.
Wel stoere taal in je post trouwens, maar dat is altijd zo lekker makkelijk op internet he!
Hee stoere, heb je niks beters te doen om 3 uur s'nachts? Kansloze discussie.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:36 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Leer lezen.
Iemand vraagt hoe JIJ het maakt, jij zegt dat je vriendin dat doet. Vervolgen reageer je verbaasd als iemand aanneemt dat je het zelf nooit maakt.
Als je een eigen recept hebt, en iemand vraagt daarom, is het een stuk handiger om dat gewoon te geven ipv te beginnen over je vriendin die dat altijd maakt, dat is namelijk totaal niet relevant op dat moment.
Wel stoere taal in je post trouwens, maar dat is altijd zo lekker makkelijk op internet he!
Knoflooksaus is op yoghurtbasis, en niet op cholesterolbasis.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ik zou zeggen, maak 'm eerst eens voor je oordeelt, dan verandert je mening vanzelf.
zelf gooi ik er een teentje of 3-4 knof in maar TS zei dat ie 'm niet zo sterk wilde.
Steviaquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef Oblivion het volgende:
Ik maak 'm zo:
Remia frietsaus een beetje aanlengen met water, verse knoflook erin, beetje peterselie (droog of vers) en dan een paar druppels stevia. (Kan ook een theelepeltje suiker doen)
Bakje nodig?quote:
Wat vind je daar zo ranzig aan? Heb het nog nooit geprobeerd maar ik geloof dat mijn vriendin van plan was het te gaan kopen.quote:
Thanks! Dat ga ik binnenkort ook ff proberen!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:33 schreef SiGNe het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |