abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 augustus 2008 @ 19:17:19 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60606820
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders, deel 62

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:12 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik kom even trots vertellen dat ik 5 hele kilootjes kwijt ben door aan het Cambridge dieet mee te doen. Ben nu een week bezig, het is rete ongezellig, soms rete lastig, maar het resultaat !!! Zo lekker !! Morgenavond even met de consulente overleggen....Ben zo happy !!

wat goed KP
wat houd dat camebridgedieet in?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60607526
5 kilo in een week?
Saartje
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:34:43 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_60608622
Ik had pas de griep en was in een week 10 kilo kwijt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60608660
ja maar jouw lijf functioneert niet gans normaal
Saartje
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:40:46 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_60608782
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
ja maar jouw lijf functioneert niet gans normaal
Ik heb mijn lijf aan laten passen aan mijn geest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:08:30 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60609492
KP wat goed!

Ik ga iets minder hard, heb in 3 weken 4 kilo bereikt maar ben wel trots!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60609896
Oei... Da zouk ook wel willen..... Maar wil de borstvoeding toch echt nog niet opgeven....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60618724
Thx !

PM 4 kilo in 3 weken is ook geweldig en ik weet zeker dat dat een stuk gezonder is.
pi_60618829
Uhm.... Ik realiseer me net eigenlijk pas dat mijn opmerking een beetje stom over kán komen... Ik bedoel uiteraard niet dat mama's die zo veel gewicht verliezen in korte tijd "zomaar" borstvoeding op zouden zeggen ofzo... Misschien geef je wel de d fles, was je sowieso al gestopt, liep het om andere redenen niet meer lekker, loopt het "gewoon" heerlijk door enz...

Ik ben zelf zoooo ontzettend blij dat nr 5 "al" zo lang borstvoeding krijgt...Eigenlijk zonder problemen.... Bij nr 1 een hoop ellende bij 3 maanden, stom cb en geen benul van borstvoedingsexperts enzo....
Bij nr 2 idem alleen iets later, nr 3 heeft iets minder als een half jaar gehad en nr 4 zat weer op de 3 maanden....
En nu... Het voelt allemaal zoooo heerlijk, zo intiem... die blikken die we wisselen tijdens het voeden, niet 's nachts uit bed voor flesjes, gewoon "aanschuiven" als we ergens heen gaan geen gedoe met flesjes....
Vind het soms gewoon jammer om met bijvoeding te beginnen ( Maar als ik zie hoe ie daar van smikkelt...O+ )

Het voelt ook een beetje als "het enige" wat wél "vanzelf" goed loopt.....

Nou ja, iig ..Ik wil niemand voor dr hoofd stoten met mn opmerking!!


En als diet allemaal een beetje raar overkomt... Het is nog vroeg en ik ben denk ik gewoon een beetje raar...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:46:17 #10
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60620093
Rare vamp Ik vond de opmerking op zich al duidelijk. Als je nog BV geeft mag je niet zo'n heftig dieet volgen. Volgens mij wordt dieten in het algemeen dan afgeraden.
Fijn is het he om BV te geven als het zo goed gaat. Die blikken maken het helemaal waard. Ik moest bij Stijn helaas stoppen maar geniet daarom in retrospectie nog dubbel van de tijd dat ik BV aan Jetske heb gegeven.
Lekker blijven genieten, rare!
Lekker douchen!
pi_60620110
KP wat ga je hard zeg.

Hier gaat het heel langzaam, maar goed, zolang er niks bijkomt vind ik het allang best voor nu geloof ik. Zou er graag nog wel minstens 7 kilo af willen. Maar ben niet zo gemotiveerd om er veel voor te doen .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_60620497
Ik begreep je opmerking ook meteen, Vamp. Uitleg was niet nodig, maar wel leuk om te lezen !
pi_60623463
KP wat goed zeg!
pi_60624111
Dat borstvoeding geven vergt hier iets teveel van het goede..

Het batterijtje in onze weegschaal was al maanden leeg en nu eindelijk zit er weer een nieuwe in. Ik schrok van het resultaat. 5 kilo minder dan (een half jaar) voor de zwangerschap
pi_60625807
Oh het batterijtje van mijn weegschaal is ook bijna leeg!

Saartje
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:20:39 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60688493
1e echte congress-dag, dikke stress, heel erg pissig op mijn baas, pijn in mijn kop en meeste van alles mis ik Sasha heel erg. Moet al janken van het idee dat ik pas over een week weer thuis ben...

Moest ik even ergens kwijt.
***
  Jubileum moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:23:11 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60688542
BE Nachtje goed slapen, even bellen met het thuisfront en verwen jezelf met een lekker chocolaatje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:30:07 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_60688691
ach BE, wat rot zo'n eerste dag! Ik geef je even een dikke
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:37:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60688853

Het is idd omdat het hier tegenzit even extra zwaar, ben je moe, geirriteerd en dan denk je, althans ik dan, 'waarom doe ik dit eigenlijk???'.
***
pi_60688955
He get BE.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60689543
BE

Vamp juist nu is het belagrijk dat je zo geniet van de BV! Dat zijn de momenten waar je je energie vandaan haalt als ik het zo lees en ja dan geen dieet, de momenten hbe je hard zat nodig nu

Hier alles prut, allergie voor medicatie, niewe medicatie gekregen, bijwerkingen erg heftig, darmzweren en maaproblemen door alle medicatie, daar weer medicatie voor. Alleen al om de prednison te kunnen blijven slikken heb ik 5 extra medicijnen gekregen om de bijwerkingn te verminderen
En de 18e krijg ik een scopie va e slokdarm en de maag omdat er "iets" in mijn slokdarm zit.
Ik probeer te genieten van kleine dingen, probeer positief te blijven, maar het is verdomd moelijk mometeel.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:14:42 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60689634
Jemig Anitra, het is ook wel een heel zooitje zo op zo'n manier, pfff...
***
pi_60690938
Ach BE, logisch ook dat je je zo voelt. Zo ver weg van alles wat je lief is...

Anitra, het zit jou ook weer niet mee zeg. Sterkte
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_60691304
Ach Be.... T is ook niet niks...Om zo ver weg van je mannetje te zijn... En als 't dan tegenzit, voelt dat alleen maar sterker,,,,

Anitra.... Meiske toch...... Bah wat naar! ( zou eigenlijk andere bewoording gebruiken )

En het zijn inderdaad die momenten die me erg veel energie geven, me enorm ontroeren en trots maken....
Maar ik walg van mn lichaam....Luxe probleem misschien, maar het is wel iets wat de glans van al het andere af haalt..... Dat ik soms geen zin heb om dingen te ondernemen om mn lijf...... Heel oppervlakkig, ik weet het...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60691422
Oh Vamp, ik weet hoe vreselijk dat voelt...
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')