abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:12:48 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_60604344
Mijn zusje van 25 krijgt (zoals in eerdere topics gepost..) binnenkort haar eerste.
Ik ben haar oudste broer.

Ons gezin heeft geen erg gelukkige geschiedenis en zeker zij niet.
Ondanks dat ik zelf niet veel geld heb, wil ik haar blij maken met een echt heel mooi cadeau. Misschien niet in geldwaarde, maar anders in emotionele waarde.

Hebben jullie als jonge ouders, tips over wat ik haar kan geven? Wat was een cadeautje waar jullie echt heel blij van werden?

Ze heeft een huis en een baan, ze is gelukkig getrouwd, ze heeft verder alles wat ze nodig heeft. Dus niks dramatisch, maar als ik haar extra blij kan maken, wil ik het graag doen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:19:43 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60604501
Phoe, als je wilt gaan voor emotionele waarde, kan je haar misschien een pret-echo aanbieden? (Ik weet niet hoever ze is, dat kan tot 30 wk of zo )
Of anders zo'n gipsafdruk van buik.
Of je kan aanbieden als kind X maande noud is een professionele fotoshoot te regelen inclusief frame voor de mooiste foto.

Anders zou ik echt gaan voor iets heel praktisch, niet gewoon kleertjes of knuffel nummer 101.
Zoals een wipper, een kruik, mss het badje, dingen die ze echt gaan gebruiken, zeg maar.

Bedoel je zoiets?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:31:49 #3
165237 Leef
Sunny side up!
pi_60604769
.. dat bedoel ik

Zelf geen kinderen (behalve dat ik een paar x oom ben) dus ik heb wat ervaren adviezen nodig, vandaar de post. Thanks.

Ik denk dat ik een kruik ga kopen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:37:38 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60604879
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:31 schreef Leef het volgende:
.. dat bedoel ik

Zelf geen kinderen (behalve dat ik een paar x oom ben) dus ik heb wat ervaren adviezen nodig, vandaar de post. Thanks.

Ik denk dat ik een kruik ga kopen.
dan het liefst een kruik van kersenpitten of lijnzaadpitten, want die kunnen niet lekken. )kokend water of je pasgeborene neef/nicht is ook zoiets )
Ff in de magnetron en voila.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60604918
Pretecho en fotoshoot zijn nog best prijzig.
Ik zou gaan voor iets dat van blijvende aard is, een armbandje met de naam gegraveerd als het een meisje is bijvoorbeeld. Of een leuk muziekdoosje. Iets dat bewaard wordt voor 'later'.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:44:11 #6
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_60604998
Bij prenatal hebben ze hele lieve beren waar je de naam en de geboortedatum op het voetje kunt laten zetten. Ik dacht iets van 25 euri...
pi_60605259
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zou gaan voor iets dat van blijvende aard is, een armbandje met de naam gegraveerd als het een meisje is bijvoorbeeld. Of een leuk muziekdoosje. Iets dat bewaard wordt voor 'later'.
Of een mooi (zilveren) doosje waarin later tandjes en eenhaarlokje kunnen worden bewaard. Hele leuke te krijgen van bijvoorbeeld Nijntje.
Ook leuk is bijvoorbeeld een hobbelpaard of een ander kado dat 'gewone' vrienden/familie niet zo snel zullen geven omda thet toch wat prijziger is.

Wat ik voor mijn zusje heb gemaakt is een babyboek. In eerste geval vanuit praktisch oogpunt, want mijn zusje is lesbisch en heeft mbv donorzaad twee kindjes samen met haar vrouw. In alle babyboeken gaat het echter altijd over papa en mama, en er is in hun geval uiteraard geen papa. Dus heb ik zelf 2 keer een boek gemaakt. Als je een beetje handig bent met paint ofphotoshop kun je echt iets heel leuks maken. Werd ook heel erg gewaardeerd bij nummer 1 en bij nummer twee werd er al naar gevraagd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60606544
Zwerft er in de familie een oud hobbelpaard of zoiets rond, dat je kan opknappen ? Een wiegje voor een pop...etc etc.

Dat zou ik superleuk vinden !
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:10:13 #9
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_60606661
..Of een mooi gedicht schrijven!!!

Zoals al gezegd lijkt een foto-shoot met moeder en kind mij leuk als cadeau.
Maar ik heb zelf geen kinderen.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_60606977
ik Emma kreeg van mijn schoonouders een zilveren rammelaar waar ook haar oom,vaderen opa mee gerammelt hebben. Én in de kraammand zaten lakentjes die in dewagen van Emma's oom en vader hebben gelegen. Later kreeg ik van een oudtante de familie-doopjurk..Dat waren echt de toppers, al het andere hecht ik niet zoveel waarde aan,maar dit
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:33:05 #11
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60607186
Mijn schoonmoeder heeft voor ons kind een doek als een Lodger Wrapper zelf gemaakt. Daar was ik heel erg blij mee en het was een heel leuke verrassing.
De eerste weken heeft Brent er vrijwel continu in gelegen en later alleen als hij sliep of net uit bad kwam of in de wandelwagen. Ideaal vond ik het, ik was er heel erg blij mee en het voelde zo heerlijk zacht en warm.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:36:36 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60607258
Wat ook leuk is en wat niet veel geld hoeft te kosten, maar waar je wel creatief voor moet zijn, is om een mooi geboortebord te maken.

Ik kreeg van mijn zeer creatieve buurmeisje bij de geboorte van mijn eerste een geboortebord, met daarop de namen, geboortedatum en gewicht van mijn kind.
En bij de tweede had ze een schilderijtje op canvas gemaakt met Nijntjefiguren en daarbij weer de namen, geboortedatum en gewicht erop.

Heel persoonlijk en heel leuk. Op dit moment is ze voor iemand anders bezig om een mooi kistje te maken, als bewaarkistje voor de meest dierbare spulletjes. En dan ook weer met naam e.d.

Wat ook leuk is, dat heeft mijn moeder voor mij gemaakt is een mooi boekje, met allemaal gedichtjes erin (handgeschreven) met betrekking tot baby's en peuters. Het zijn stuk voor stuk cadeautjes die als het goed is altijd mee zullen gaan met de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:40:17 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_60607337
Oh, en van mijn vader kreeg ik een gouden ring na de geboorte van mijn oudste. Echt zo bijzonder. Mijn vader geeft echt nooit cadeautjes en dan ineens zoiets

Dat is natuurlijk wel duur, maar daar was ik echt ongelooflijk blij mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:44:47 #14
88233 Steve
Still the best.
pi_60607441
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Zoiets is wel leuk ja. Iets persoonlijks. Ik heb mijn zus ooit een een hele leuke klok gegeven met de naam en geboortedag van de kleine. Erg leuk (vond ik zelf i.e.g. ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 06-08-2008 19:54:59 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:45:45 #15
88233 Steve
Still the best.
pi_60607470
Quote moest edit zijn.

[ Bericht 63% gewijzigd door Steve op 06-08-2008 20:45:40 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:47:52 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_60607521
Leuk dat je zo betrokken bent bij je zus en haar aanstaande kindje
Mijn dochter heeft van mijn broer een zilveren armbandje met haar naam erin gegraveerd gekregen. En een zilveren kinderbestekje met ook haar naam erin gegraveerd.
Wat ik zelf ook leuk vind, is een zilveren spaarpot.

Die armbandjes zijn niet zo heel duur maar wel een leuk blijvend kado, mijn dochter is nu 4 en heeft hem nog steeds om (we hebben hem laten verlengen toen hij niet meer paste ).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:48:01 #17
158452 IQM
I am the one
pi_60607524
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:44 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Zoiets is wel leuk ja. Iets persoonlijks. Ik heb mij zus ooit een een hele leuke klok gegeven met de naam en geboortedag van de kleine. Er leuk (vond ik zelf i.e.g. ).
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:52:52 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60607621
ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van dingen als klompjes waar het geboortekaartje op is nageschilderd, of bewaardozen die persoonlijk gemaakt zijn (naam en/of geboortekaartje erop), leuke beschilderde speelgoedkist..

Blijvende 'sier' dingen dus, zeg maar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:16:53 #19
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60608154
Iets blijvends en een niet dagelijks gebruiksvoorwerp vond ik ook erg leuk om te krijgen. Iets zoals de kruik zou ik niet doen. Ik hoor hier dingen als geboortelepels of geboortebekers. Dat lijkt je misschien wat ouderwets maar het is wel echt iets leuks voor later. Net als een mooi bestekje.

Wat ik ook leuk vond was een kraammand. Dat is een mand waarin je voor de eerste 8 of 10 dagen een cadeautje doet. Ze mogen dus elke dag een cadeau uitzoeken. Je kunt zelf kijken wat je leuk vindt om er in te doen. De ene dag een iets groter cadeau dan de andere. Ik heb dit wel eens gehad (en gegeven) en dingen die je erin kunt doen zijn kleertjes, sokjes, slabbetje, fotolijstje, bestekje, sigaar (voor de papa), een mooi babyboek (Dit vind ik een hele leuke) een klein muziekdoosje, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. En het is als kraamvrouw echt leuk om elke dag iets te mogen uitpakken, het voelde heel bijzonder dat iemand al die moeite voor mij had gedaan.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!
Lekker douchen!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:33:50 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_60608604
Ikheb zelf dan wel geen broers of zussen, maar wellicht is het leuk om naast iets "tastbaars" je nieuwe neefje of nichtje een brief te schrijven waarin je wat verteld over de band met zijn of haar moeder? WEllicht ook erg leuk voor je zus?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60608784
Net wat Sjak zegt, een kraammand.
Ik heb er ook twee gekregen en zelf al diverse gegeven. Het voelt heel bijzonder dat iemand al die cadeautjes bij elkaar heeft gezocht. Mooi verpakken, alles in een mandje, of een leuke tas. Flesje massage-olie kan er ook in, bodylotion voor de baby, een 'Ouders van Nu', anti-wallen-creme (heb je iig bij de Hema voor de vader)....

Als je voor een blijvend cadeau wil gaan zou ik zéker geen kruik doen!
Bestekje is leuk, of een muziekdoosje zoals gezegd.Oh, en ik had ook een heel mooi mutsje gekregen. Ook leuk!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:03:12 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60609361
Vergeet de zak drop en het biefstukje niet in de kraammand!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:12:32 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60609578
Een dekentje waarmee ik de maxicosi of de kinderwagen af kon dekken als het iets te koud was. Ook geschikt als speelkleedje, knuffeldoek etc. Ik nam dat dekentje overal mee naar toe.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:19:55 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_60609756
kraammand
iedere dag van de kraamdagen een cadeautje

en wat ik heel mooi vond was een besteksetje met zijn naam er op
stormy waters...
sailin'
pi_60609812
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:03 schreef E.T. het volgende:
Vergeet de zak drop en het biefstukje niet in de kraammand!
Maar die laatste liever niet voor de zesde dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')