abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:56:22 #1
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_60602675
quote:
Zestig mensen uit Groningen en Drenthe zwaar gedupeerd

groningen -

Zestig mensen met schulden uit Groningen en Drenthe zijn zwaar gedupeerd doordat hun geld is weggesluisd naar een buitenlandse rekening. Het gaat om ruim 335.000 euro dat onder beheer van een bewindvoerder is verdwenen.

De rechtbanken in Groningen en Assen hebben de vrouwelijke bewindvoerder op non-actief gesteld. Ze deed in juni aangifte van het wegsluizen van het geld. Dat is vermoedelijk gebeurd door iemand die voor haar werkte. Het openbaar ministerie in Groningen is een strafrechtelijke onderzoek gestart.

In Drenthe zijn 35 mensen gedupeerd voor een bedrag van ongeveer 195.000 euro. In Groningen zijn 25 personen benadeeld voor een bedrag van 140.000 euro. Het is niet uitgesloten dat meer mensen de dupe zijn geworden van de fraude.

Het gaat om mensen die zwaar in de schulden zitten en onder curatele staan. Hun bankrekeningen zijn in handen van de bewindvoerder die verantwoordelijk is voor het aflossen van de schulden. De betreffende rekeningen zijn per direct geblokkeerd.

De rechtbanken hebben inmiddels een bewindvoerder van het kantoor Heuzeveldt uit Emmen aangesteld. Die probeert het verdwenen geld terug te halen. Als er geld weg is, blijft er ook minder over voor de schuldeisers. Alle gedupeerden zijn per brief op de hoogte gebracht over de gang van zaken.

De nieuwe bewindvoerder heeft een kort geding aangespannen tegen de bank waar de rekeningen liepen. Deze zou nalatig geweest zijn in de controle op transacties vanaf de rekeningen. Om welke bank het gaat, is niet bekendgemaakt. Ook is onduidelijk naar welk land het geld is overgemaakt. Het kort geding dient op 23 september in Rotterdam.

Bewindvoerder

De rechtbank stelt bewindvoerders aan in schuldsaneringzaken. Die beheert de zogenaamde boedelrekening waarop personen met schulden periodiek geld moeten storten om hun schulden af te betalen. De rechtbanken controleren of een bewindvoerder zijn werk goed doet.
quote:
MPS Groningen sluisde geld weg

groningen -

Het bureau MPS uit Groningen beheerde de zestig boedelrekeningen waarvan het geld van mensen met schulden is verduisterd. In totaal is 335.000 euro naar een buitenlandse rekening gesluisd.

Uit gegevens van de Kamer van Koophandel blijkt dat MPS werd gerund door een 37-jarige vrouw uit Paterswolde. Zij trad als zogenaamde bewindvoerder op van zestig personen uit Groningen en Drenthe die zwaar in de schulden zitten. De 37-jarige meldde eind juni zelf dat er fraude werd gepleegd met de rekeningen van de zestig mensen. De rechtbank schorste haar en het openbaar ministerie is inmiddels een strafrechterlijk onderzoek gestart naar de fraude. Het is onduidelijk of de bewindvoerder het geld zelf naar een buitenlandse rekening wegsluisde of dat een van de medewerkers dat heeft gedaan. In totaal werkten er vier mensen bij MPS schuldhulpverlening.

Het bedrijf heeft drie weken geleden de deuren gesloten.
Zo vréselijk erg dit! Ik ken mensen die ook in schuldsanering hebben gezeten, het gaat overigens niet om dit geval. Stel je voor, ruim twee jaar lang al je schulden proberen af te betalen, bijna de termijn van drie jaar voorbij, en pats, áll je geld is weg. Misdadig gewoon, ik kan dat mens wel vermoorden zo erg vind ik het. Het lijkt er namelijk op, uit de berichtgeving althans, dat de gedupeerden al-les opnieuw moeten sparen. Bah!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 7 augustus 2008 @ 01:22:55 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60615750
Van een kale kip kun je dus wel veren plukken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 7 augustus 2008 @ 03:18:02 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 03:19:09 #4
89730 Drugshond
pi_63344634
Ik ben 1 van de gedupeerden samen met mijn man weg 6000¤ leuk is dat en denk je dat ze ons op de hoogte houden, dacht het niet we mogen via de krant zien hoe wij er voor staan. Wel te vertellen dat wij in de schulden zijn gekomen door een budgetbeheer die van 6000¤ schuld 16000¤ schuld maakte en die kerel doet nog steeds het zelfde werk. Bah leuk hoor zo'n maatschappij waaron alles kan. Ik wil gewoon mijn schulden helemaal aflossen en niet dat er een gedeelte kwijtgescholden word dat zou niet eerlijk zijn. Marr nu weet ik niet of ik nu zelf weer 6000¤ in het laadje moet brengen dat zou dan betekenen dat ik 12000¤ betaal. zou ze wellen willen ....................
  woensdag 19 november 2008 @ 14:07:47 #6
89730 Drugshond
pi_63344839
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:00 schreef moedertje1 het volgende:
Ik ben 1 van de gedupeerden samen met mijn man weg 6000¤ leuk is dat en denk je dat ze ons op de hoogte houden, dacht het niet we mogen via de krant zien hoe wij er voor staan. Wel te vertellen dat wij in de schulden zijn gekomen door een budgetbeheer die van 6000¤ schuld 16000¤ schuld maakte en die kerel doet nog steeds het zelfde werk. Bah leuk hoor zo'n maatschappij waaron alles kan. Ik wil gewoon mijn schulden helemaal aflossen en niet dat er een gedeelte kwijtgescholden word dat zou niet eerlijk zijn. Marr nu weet ik niet of ik nu zelf weer 6000¤ in het laadje moet brengen dat zou dan betekenen dat ik 12000¤ betaal. zou ze wellen willen ....................
Toezicht heeft gefaald, en dat valt collectief juridisch niet te bevechten.... lijkt me sterk.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:32:57 #7
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63345523
Worden er eigenlijk wettelijke eisen gesteld aan bewindvoerders.
Of mag iedereen zich bewindvoerder noemen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_63348515
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:32 schreef DiRadical het volgende:
Worden er eigenlijk wettelijke eisen gesteld aan bewindvoerders.
Of mag iedereen zich bewindvoerder noemen.
Wettelijk zou ik zo snel niet weten. Ze worden benoemd door de rechtbank, en die zal niet jan en of alleman benoemen lijkt mij zo.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 19 november 2008 @ 16:26:17 #9
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63348836
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wettelijk zou ik zo snel niet weten. Ze worden benoemd door de rechtbank, en die zal niet jan en of alleman benoemen lijkt mij zo.
Toch nog even gezocht
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 19 november 2008 @ 19:37:41 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63353912
Wat mij betreft worden voor deze mensen "vanuit de staatspot" hun schulden kwijtgescholden. Ze hebben immers getoond van goede wil te zijn. Van die 20 miljard van Bos is nog meer van voldoende over, en het gaat natuurlijk relatief om een heel klein bedrag (voor de BV Nederland)

Moedertje1: kun je nog iets meer zeggen over de toedracht ervan? Ik dacht altijd dat zulke schuldenbureau's staatsinstellingen waren, via de een of andere sociale dienst ofzo. Is het dus gewoon particulier? En wat is de rol van de overheid dan precies? En mag iedereen zo'n hulpbureau oprichten? Wat voor typetjes waren het?
The End Times are wild
pi_81009379
ik ben ook een van de 60 gedupeerden.

wij gingen naar de rechtbank voor einde wsnp en kregen van haar te horen dat de schone lei geen probleem moest zijn.
Wel geen schone lei en we mochten ons woordje wel doen maar dit had totaal geen zin kwamen we al gauw achter. paar dagen later kregen we een brief van de rechtbank dat er geld verduisterd is en dat onze zaak niet afgesloten kon worden dus toewijzing van een nieuwe bewindvoerder.
We hebben contact met hem gehad maar daarna ook niet weer.
Tot op heden weten we nog niet waar we aan toe zijn omdat het strafrechterlijke proces nog steeds loopt.
we horen en zien niks tot vandaag ik een bankafschrift kreeg met daarop opheffing bankrek wegens slotuideling wsnp schone lei.
Hoe zit dit nou ????????

JIj bent van alles verplicht maar zij hoeven schijnbaar geen info te verstrekken of wat dan ook.
Zeer frustrerend allemaal.
pi_81011166
Wat erg, zeg! Ik neem aan dat de gedupeerden niet zomaar in de kou blijven staan... toch?
pi_81011275
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 15:14 schreef rover01 het volgende:
ik ben ook een van de 60 gedupeerden.

wij gingen naar de rechtbank voor einde wsnp en kregen van haar te horen dat de schone lei geen probleem moest zijn.
Wel geen schone lei en we mochten ons woordje wel doen maar dit had totaal geen zin kwamen we al gauw achter. paar dagen later kregen we een brief van de rechtbank dat er geld verduisterd is en dat onze zaak niet afgesloten kon worden dus toewijzing van een nieuwe bewindvoerder.
We hebben contact met hem gehad maar daarna ook niet weer.
Tot op heden weten we nog niet waar we aan toe zijn omdat het strafrechterlijke proces nog steeds loopt.
we horen en zien niks tot vandaag ik een bankafschrift kreeg met daarop opheffing bankrek wegens slotuideling wsnp schone lei.
Hoe zit dit nou ????????

JIj bent van alles verplicht maar zij hoeven schijnbaar geen info te verstrekken of wat dan ook.
Zeer frustrerend allemaal.
Jij/jullie hebben dan toch gewoon die schone lei gekregen? Kun je daar niet over bellen, naar de rechtbank of de bank of weet ik veel waar naartoe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')