abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60580434
Alleen heb ik geen IDEE wat voor een ik kan/moet aanschaffen.
Ik ga deze laptop kopen omdat het verplicht is voor mijn nieuwe opleiding.
Ik heb mezelf een budget van rond de 600 euro gegeven om een laptop te kopen waar ik zeker 4 jaar goed mee vooruit kan in acht genomen dat ik er zuinig op ben en er fatsoenlijk mee om ga.
Zouden jullie mij misschien van enig advies willen voorzien? Er zullen ongetwijfeld mensen zijn hier die er vele malen meer verstand van hebben dan ik.

De minimale systeemeisen zijn trouwens dusdanig laag dat je er amper rekening mee hoeft te houden, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke laptop waar ik even mee vooruit kan.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp en suggesties.

En voor de nerds, ik heb al op pricewatch zitten kijken bij tweakers maar daar word ik niet echt wijzer van omdat het gewoon zo onoverzichtelijk neergeplempt word daar.
I am the Alpha and the Omega
pi_60580489
Nee sorry.. je sterft binnen 4 jaar!
Ik ben slim.
pi_60580511
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:48 schreef DOKTERcu het volgende:
goeie grap
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_60580518
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:45 schreef BossFight het volgende:
Ik heb mezelf een budget van rond de 600 euro gegeven om een laptop te kopen waar ik zeker 4 jaar goed mee vooruit kan
quote:
En voor de nerds, ik heb al op pricewatch zitten kijken bij tweakers maar daar word ik niet echt wijzer van omdat het gewoon zo onoverzichtelijk neergeplempt word daar.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:50:24 #5
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_60580529
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:45 schreef BossFight het volgende:
Alleen heb ik geen IDEE wat voor een ik kan/moet aanschaffen.
Ik ga deze laptop kopen omdat het verplicht is voor mijn nieuwe opleiding.
Ik heb mezelf een budget van rond de 600 euro gegeven om een laptop te kopen waar ik zeker 4 jaar goed mee vooruit kan in acht genomen dat ik er zuinig op ben en er fatsoenlijk mee om ga.
Zouden jullie mij misschien van enig advies willen voorzien? Er zullen ongetwijfeld mensen zijn hier die er vele malen meer verstand van hebben dan ik.

De minimale systeemeisen zijn trouwens dusdanig laag dat je er amper rekening mee hoeft te houden, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke laptop waar ik even mee vooruit kan.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp en suggesties.

Ligt eraan wat je wilt, functies, goed geluid, goed beeld, toetsenbord, vormgeving, software (OS).
Intern zit er vrij weinig verschil in notebooks (alles naar prijs natuurlijk)

Ook belangrijk, accu en eventueel 2e accu
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_60580544
Allereerst, koop alsjeblieft geen PACKARD BELL!

Het volgende komt uit eigen ervaring; heb zelf een aantal jaren geleden een HP notebook gekocht, fantastisch ding, zeer tevreden over alleen miste ik heel erg WIFI (dus als je een laptop gaat halen, zorg ervoor dat er WIFI op zit). Voor de rest, minimaal 15inch scherm en max 17inch scherm, groter hoeft niet, anders ga je maar een PC halen. En oh ja, een laptop gaat bijna nooit 4 jaar mee, max 3 jaar, en na het 3e jaar is het ding zo fucking traag geworden, dat je dan beter het kan vervangen!

En ik raad je een HP Pavilion aan, geen HP Compaq!

Succes!
pi_60580572
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:48 schreef DOKTERcu het volgende:
Heb je je nu alleen maar aangemeld om te zeiken? Aan al je reacties te zien wel.
pi_60580619
Weet je al wat voor scherm je wilt? Qua grote?
pi_60580660
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:54 schreef WALL-E het volgende:
Weet je al wat voor scherm je wilt? Qua grote?
Wall-E is echt wel een leuke film
pi_60580719
wat voor opleiding ga je doen? Het maakt nl. nogal uit of je multimedia design gaat studeren of rechten voor wat voor aptop je nodig hebt. Moet je er zware aplicaties op draaien zoals zwaarmodelleren met matlab, grafische programma's, film bewerken verwacht dan niet dat een laptop van 600 euro vier jaar mee kan doen.
Heb je alleen office dingetjes en misschien wat licht rekenwerk met spss en excel dan red je je prima voor 600 euro.
Nodig: wifi, dvd brander, genoeg usb poorten voor een lose muis/toetsenbord, externe harde schijf, memory stick. Genoeg harde schijf ruimte.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_60580726
Sorry, wat informatie niet gegeven inderdaad.
De laptop moet goede beeld en geluidskwaliteit hebben want ik ga een opleiding doen in media & entertainment.
Maar het kan geen mac zijn vanwege competibiliteits problemen met programma's ed. die we gaan gebruiken.
Verder als het kan een 17 inch maar dat is in principe niet nodig. Verder zou ik graag minimaal 2 gig geheugen hebben en toch een redelijke grote harde schijf. OS maakt niet veel uit of het xp of vista is verder.
I am the Alpha and the Omega
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:11:23 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60580978
Hoi ik ben Isdatzo en ik heb de OP niet gelezen.

Groetjes en kusjes.
Huilen dan.
pi_60581147
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:59 schreef BossFight het volgende:
Sorry, wat informatie niet gegeven inderdaad.
De laptop moet goede beeld en geluidskwaliteit hebben want ik ga een opleiding doen in media & entertainment.
Maar het kan geen mac zijn vanwege competibiliteits problemen met programma's ed. die we gaan gebruiken.
Verder als het kan een 17 inch maar dat is in principe niet nodig. Verder zou ik graag minimaal 2 gig geheugen hebben en toch een redelijke grote harde schijf. OS maakt niet veel uit of het xp of vista is verder.
Ik ben bang dat je dit voor 600 euro niet gaat redden.
Voor dat geld heb je een hele simpele laptop die je na 2 jaar spuugzat bent, als je dat al niet binnen een half jaar bent.

Ik zou kijken naar een Acer, Toshiba of Sony en je budget opschroeven naar minstens 900 euro...
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:40:47 #14
148217 3DMARK
Yea, whatever
pi_60581531
in Aldi hadden ze een leuke aanbieding voor 700 euro een 15,4 inch Medion Notebook. Misschien is dat wat om mee te beginnen.
Yea, whatever
pi_60584330
Heb je al gekeken of er niet via je opleiding een laptop wordt aangeboden die voldoet?
pi_60584380
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
Hoi ik ben Isdatzo en ik heb de OP niet gelezen.

Groetjes en kusjes.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60584577
Heb je al bij Dell gekeken ? Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de bouw kwaliteit is van Dell, maar een paar jaar terug waren de Dells behoorlijk degelijk.
pi_60584766
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 21:06 schreef Zjummie het volgende:
Heb je al bij Dell gekeken ? Ik weet niet hoe het tegenwoordig met de bouw kwaliteit is van Dell, maar een paar jaar terug waren de Dells behoorlijk degelijk.
Dell is nu inderdaad ook nog prima, maar ik denk wel boven TS zijn budget, wilt ie een beetje redelijkheid.

Vaak bieden ze bij de opleiding inderdaad laptops aan, en omdat ze dan zulke grote aantallen kopen krijgen ze vaak enorme kortingen.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:37:07 #19
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_60585338
Hey ts, heb je al gekeken bij Dell Inspiron 1525? of anders je lokale Media Markt waar momenteel een digitaal gekkenhuis is met goedkope laptops en camera's.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:42:46 #20
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60585473
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:55 schreef elfzesendertig het volgende:
Heb je al gekeken of er niet via je opleiding een laptop wordt aangeboden die voldoet?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_60638868
www.surfspot.nl dus

Inloggen met je account van school/college en daar moet je wel slagen.
pi_60687344
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:17 schreef JJasperO het volgende:
www.surfspot.nl dus

Inloggen met je account van school/college en daar moet je wel slagen.
Surfspot is leuk en aardig, maar ik snap iets niet, waarom verkopen ze alleen maar Windows XP en Vista "upgrades" en niet gewoon retail of oem (volgens mij mag oem ook niet zomaar los verkocht worden).

Ik heb in mijn leven maar 2/3 gebruik gemaakt van legale Windows OS, maar nu wil ik Vista (gebruik sinds het begin al Vista) op de legale manier hebben...

Tja, als iemand me kan inlichten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')