Tja, als je het gekocht hebt en jij bent de rechtmatige eigenaar...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:20 schreef Armageddon het volgende:
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen. Moeilijk doen over een fokkin' meter.
En dat...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:09 schreef s-sidderaal het volgende:
En achterbuur moet niet boos doen, hij weet deksels goed dat jij er net woont en er niets aan kan doen.
Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon is een vierkante meter behoorlijk prijzig. Het is sowieso niet echt raar dat iemand zijn rechtmatige eigendom opeist.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:20 schreef Armageddon het volgende:
Wat kunnen mensen toch moeilijk doen. Moeilijk doen over een fokkin' meter.
Beste Bat,quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:23 schreef Bat het volgende:
nouja, zijn stuk grond is 100 meter lang en als alle tuinen aan zijn landje een meter extra pakken, mist hij 100 vierkante meter...
verder ben ik niet boos op de achterbuurman oid, het is zijn goed recht (denk ik). behalve als er afspraken zijn tussen de vorige eigenaren. met taxatierapport en bouwtechnische keuring is trouwens geen kadasterkaart gecontroleerd, alleen de staat van het huis...
Omdat er kosten aan verbonden zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:40 schreef bug_me_not2 het volgende:
Waarom is dit een verborgen gebrek? TS had toch duidelijk kunnen zien aan de hand van de kadastrale kaarten dat de schutting niet goed stond? Je hebt als koper ook nog zoiets als een onderzoeksplicht. Niet elk probleem waar je achter komt na het kopen van een huis kan je automatisch verhalen op de verkoper.
in het taxaxtierapport staat inderdaad wel aangegeven hoe groot het perceel is, dit komt uit het kadaster uittreksel. uit mijn hoofd 2 are, 27 centiare. maar tijdens de taxatie wordt volgens mij niet het perceel opgemeten en gekeken of het ook overeenkomt met het opgegevene. ik kan er iig niets over vinden in het rapport.quote:Beste Bat,
Volgens mij moet tijdens een taxatie altijd het kadaster geraadpleegd worden, hoe anders is de perceel grootte gecontroleerd, dit zou vermeld moeten zijn in het taxatierapport, je betaald immers ook de grond bij je huis, en de m² moeten wel overeenkomen met wat de verkopende partij stelt.
eerst nog even wachten op de notaris en dan de verkopende makelaar bellenquote:Wat ga je als eerste stap doen, Bat?
Die heeft hij volgens mij al. Wat hij moet aanvragen is een onafhankelijke opmeting, om te zien welke maten de juiste zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:33 schreef dahei het volgende:
Vraag nou eerst eens de kadastrale kaart op bij het kadaster voor 1,95 euro. Dan weet je in ieder geval zeker of het echt zo is wat de buurman aangeeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |