Jij was er voorstander van dat mensen hard aangepakt werden desondanks vele verzachtende omstandigheden, begint er al iets te dagen?quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kun je even een linkje geven naar de post waar ik voorstel een straf uit te voeren? Mijn kortetermijngeheugen laat me hier volgens mij even in de steek.
Ah, je doelt er op dat ik het niet onterecht zou vinden wanneer je consequenties zou ondervinden van het liegen over een lopende strafrechtelijk zaak in een schuldhulpverlenings/schuldsanerings-traject? Heb ik de koelkast gewonnen?quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:56 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Jij was er voorstander van dat mensen hard aangepakt werden desondanks vele verzachtende omstandigheden, begint er al iets te dagen?
Je hebt de ijskast gewonnenquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, je doelt er op dat ik het niet onterecht zou vinden wanneer je consequenties zou ondervinden van het liegen over een lopende strafrechtelijk zaak in een schuldhulpverlenings/schuldsanerings-traject? Heb ik de koelkast gewonnen?
Kijk aan, prijzenquote:
Ja, te snel oordelen zonder degelijke voorkennis en zaken niet objectief beschouwen lijkt mij het meest voor de hand liggend bij dergelijke uitspraken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kijk aan, prijzen
Maargoed, het is je dan vast ook wel duidelijk waarom ik dat geval zich vindt onderscheiden..
Jammer, je gaat zelf niet door voor de koelkast.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:14 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Ja, te snel oordelen zonder degelijke voorkennis en zaken niet objectief beschouwen lijkt mij het meest voor de hand liggend bij dergelijke uitspraken.
Klopt, ik houd zelf niet zo van corrupte loterijen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jammer, je gaat zelf niet door voor de koelkast.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kijk aan, prijzen
Maargoed, het is je dan vast ook wel duidelijk waarom ik dat geval zich vindt onderscheiden..
Het was me niet duidelijk, maar je bezorgt me wel een brede glimlach met die bekentenis.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:29 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat IJS-kast ironisch bedoelt is?
Dat kan zo'n beetje elke schuldenaar nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:42 schreef Hyzenthlay het volgende:
Allereerst wil ik Phaidra (en haar moeder uiteraard) heel veel sterkte wensen. Mijn ouders zijn sinds afgelopen vrijdag onder bewind geplaatst dus ik ken je situatie.
Een opmerking: lang niet iedereen komt in de schuldsanering terecht omdat ze dure spullen kopen die ze niet kunnen betalen. Mijn ouders gaan de sanering in omdat ze hun vaste lasten (huur, gas en elektriciteit, zorgverzekering) niet meer konden betalen.
Krantenwijken e.d. heb je ook altijd nog en dat wordt vaak genoeg gedaan door volwassenen. Dat te trots-geneuzel is gewoon dom. Alsof men ziet dat je een zorgtoeslag oid krijgt ;')quote:Ze hebben een aantal jaren rond moeten komen van minder dan niets omdat mijn vader zijn baan verloor en niet meer aan de slag kon komen. Hier hetzelfde als met Phaidra's moeder; te trots om geld van de gemeente aan te nemen, nee, ze zouden het zelf wel redden.
Dan ben je al heel ver heen als men tot daaraan overgaat... dus dan laat je het gewoon maar op je afkomen. Tja, sta je dan met je trots. Nu ziet heel het dorp dat dat ze in de schulden zitten.quote:Dat statement hebben ze volgehouden tot ze een paar weken terug een brief kregen waarin stond dat er een openbare verkoop van hun spullen zou komen. (wat een lachertje, alles wat ze hebben komt bij een kringloopwarenhuis vandaan)
De situatie is dus 2 personen, geen uitkering. Althans, dat maak ik op uit het verhaal.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:04 schreef MikeyMo het volgende:
Maar goed, ik neem aan dat de thuissituatie is: 2 personen, beiden uitkering, huurhuis.
Kritiek hebben mag, maar deze toevoeging vind ik nou niet echt nodig. Een beetje last van vooroordelen geloof ik. Waarschijnlijk kan elk huishouden wel wat besparen door minder tv te kijken oid, maar daar raak je niet van in de schulden hoor. Maar deze discussie is al vaker gevoerd....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:04 schreef MikeyMo het volgende:
Even wat kritiek
Maar goed, ik neem aan dat de thuissituatie is: 2 personen, beiden uitkering, huurhuis. Douchen ze 5x per dag dat ze zoveel aan vaste lasten kwijt zijn? Staan hele dagen computers/tv's e.d. aan terwijl ze zelf in de tuin zitten oid
dus er komt geen geld binnen en dat laat men net zo lang doorgaan totdat men over gaat tot openbare verkoopquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
De situatie is dus 2 personen, geen uitkering. Althans, dat maak ik op uit het verhaal.
Kennelijk. Mogelijk was er nog wat spaargeld en hoopte men voor de tijd dat dat op zou raken weer aan de bak te zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus er komt geen geld binnen en dat laat men net zo lang doorgaan totdat men over gaat tot openbare verkoop
ja maar tussen de laatste euro van het spaargeld en uiteindelijk openbare verkoop zit een behoorlijke tijd of je kochten van het spaargeld enkel etene n alle vaste lasten werden gewoon niet betaald...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kennelijk. Mogelijk was er nog wat spaargeld en hoopte men voor de tijd dat dat op zou raken weer aan de bak te zijn.
WW is ook niet onbeperkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:32 schreef MikeyMo het volgende:
Hallo, je hebt jaren WW-premie betaald hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |