abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62688741
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kun je even een linkje geven naar de post waar ik voorstel een straf uit te voeren? Mijn kortetermijngeheugen laat me hier volgens mij even in de steek.
Jij was er voorstander van dat mensen hard aangepakt werden desondanks vele verzachtende omstandigheden, begint er al iets te dagen?
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:59:37 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62688846
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:56 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Jij was er voorstander van dat mensen hard aangepakt werden desondanks vele verzachtende omstandigheden, begint er al iets te dagen?
Ah, je doelt er op dat ik het niet onterecht zou vinden wanneer je consequenties zou ondervinden van het liegen over een lopende strafrechtelijk zaak in een schuldhulpverlenings/schuldsanerings-traject? Heb ik de koelkast gewonnen?
pi_62688969
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ah, je doelt er op dat ik het niet onterecht zou vinden wanneer je consequenties zou ondervinden van het liegen over een lopende strafrechtelijk zaak in een schuldhulpverlenings/schuldsanerings-traject? Heb ik de koelkast gewonnen?
Je hebt de ijskast gewonnen
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:11:27 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62689268
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:02 schreef Slang_van_God het volgende:

Je hebt de ijskast gewonnen
Kijk aan, prijzen

Maargoed, het is je dan vast ook wel duidelijk waarom ik dat geval zich vindt onderscheiden..
pi_62689382
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kijk aan, prijzen

Maargoed, het is je dan vast ook wel duidelijk waarom ik dat geval zich vindt onderscheiden..
Ja, te snel oordelen zonder degelijke voorkennis en zaken niet objectief beschouwen lijkt mij het meest voor de hand liggend bij dergelijke uitspraken.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:17:12 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62689508
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:14 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Ja, te snel oordelen zonder degelijke voorkennis en zaken niet objectief beschouwen lijkt mij het meest voor de hand liggend bij dergelijke uitspraken.
Jammer, je gaat zelf niet door voor de koelkast.
pi_62689859
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jammer, je gaat zelf niet door voor de koelkast.
Klopt, ik houd zelf niet zo van corrupte loterijen.
pi_62689904
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kijk aan, prijzen

Je begrijpt toch wel dat IJS-kast ironisch bedoelt is?
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:47 #209
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62689988
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:29 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat IJS-kast ironisch bedoelt is?
Het was me niet duidelijk, maar je bezorgt me wel een brede glimlach met die bekentenis.
pi_63207208
Je moeder heeft met terugwerkende kracht op een soort van bijzondere bijstand indien de hypotheek betaald diende te worden, hier hebben weduwenaren recht op, het is eentijdelijke regeling van ongeveer 6 tot 12 maanden.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:42:09 #211
259352 Hyzenthlay
Pretty is as pretty does
pi_70507282
Allereerst wil ik Phaidra (en haar moeder uiteraard) heel veel sterkte wensen. Mijn ouders zijn sinds afgelopen vrijdag onder bewind geplaatst dus ik ken je situatie.

Een opmerking: lang niet iedereen komt in de schuldsanering terecht omdat ze dure spullen kopen die ze niet kunnen betalen. Mijn ouders gaan de sanering in omdat ze hun vaste lasten (huur, gas en elektriciteit, zorgverzekering) niet meer konden betalen. Ze hebben een aantal jaren rond moeten komen van minder dan niets omdat mijn vader zijn baan verloor en niet meer aan de slag kon komen. Hier hetzelfde als met Phaidra's moeder; te trots om geld van de gemeente aan te nemen, nee, ze zouden het zelf wel redden. Dat statement hebben ze volgehouden tot ze een paar weken terug een brief kregen waarin stond dat er een openbare verkoop van hun spullen zou komen. (wat een lachertje, alles wat ze hebben komt bij een kringloopwarenhuis vandaan) Toen kreeg mijn moeder een zenuwinzinking en via de huisarts zijn ze in het schuldsaneringstraject terecht gekomen.
Ik hoop dat ze hierdoor hun zaakjes beter op orde krijgen; er komt in elk geval weer wat geld om van te eten en als het traject voorbij is kunnen ze weer met een schone lei beginnen.

En tegen alle Fokkers die brullen dat mensen zoals mijn ouders zichzelf maar drie slagen in de rondte moeten werken om hun schuld af te betalen wil ik zeggen: ze hebben hun hele leven hard gewerkt en nooit ook maar een dubbeltje bijstand gevraagd, zelfs niet toen ze kopje onder gingen. Beiden zijn 50+ (mijn moeder zelfs 55+) en ze kunnen niet werken al zouden ze willen: ze worden nergens voor aangenomen. Voor thuiswerk, wat mijn moeder graag zou doen, staat een wachtlijst en je moet elke maand een bedrag betalen om uberhaupt te mogen werken (en als je dat bedrag dus niet hebt kun je niet werken), al het seizoenswerk is vergeven aan Polen en voor al het tussenliggende heeft ze te weinig werkervaring/niet de juiste opleiding. Mijn vader is het tegenoverstelde; hoog opgeleid en "te duur". Ze gaan 'm nu waarschijnlijk tomaten laten plukken of zo. (niet dat dat voor de schuldsanering zoden aan de dijk zet maar goed).

Hoe dan ook, je gaat niet voor de lol in de schuldsanering, je doet het omdat je geen andere uitweg meer ziet en ik kan alleen maar hopen dat mijn ouders er beter uitkomen dan ze erin gaan.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:04:15 #212
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70507981
Even wat kritiek
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:42 schreef Hyzenthlay het volgende:
Allereerst wil ik Phaidra (en haar moeder uiteraard) heel veel sterkte wensen. Mijn ouders zijn sinds afgelopen vrijdag onder bewind geplaatst dus ik ken je situatie.

Een opmerking: lang niet iedereen komt in de schuldsanering terecht omdat ze dure spullen kopen die ze niet kunnen betalen. Mijn ouders gaan de sanering in omdat ze hun vaste lasten (huur, gas en elektriciteit, zorgverzekering) niet meer konden betalen.
Dat kan zo'n beetje elke schuldenaar niet
quote:
Ze hebben een aantal jaren rond moeten komen van minder dan niets omdat mijn vader zijn baan verloor en niet meer aan de slag kon komen. Hier hetzelfde als met Phaidra's moeder; te trots om geld van de gemeente aan te nemen, nee, ze zouden het zelf wel redden.
Krantenwijken e.d. heb je ook altijd nog en dat wordt vaak genoeg gedaan door volwassenen. Dat te trots-geneuzel is gewoon dom. Alsof men ziet dat je een zorgtoeslag oid krijgt ;')
quote:
Dat statement hebben ze volgehouden tot ze een paar weken terug een brief kregen waarin stond dat er een openbare verkoop van hun spullen zou komen. (wat een lachertje, alles wat ze hebben komt bij een kringloopwarenhuis vandaan)
Dan ben je al heel ver heen als men tot daaraan overgaat... dus dan laat je het gewoon maar op je afkomen. Tja, sta je dan met je trots. Nu ziet heel het dorp dat dat ze in de schulden zitten.

Maar goed, ik neem aan dat de thuissituatie is: 2 personen, beiden uitkering, huurhuis. Douchen ze 5x per dag dat ze zoveel aan vaste lasten kwijt zijn? Staan hele dagen computers/tv's e.d. aan terwijl ze zelf in de tuin zitten oid
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:17:58 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70508420
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:04 schreef MikeyMo het volgende:

Maar goed, ik neem aan dat de thuissituatie is: 2 personen, beiden uitkering, huurhuis.
De situatie is dus 2 personen, geen uitkering. Althans, dat maak ik op uit het verhaal.
pi_70510414
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:04 schreef MikeyMo het volgende:
Even wat kritiek
Maar goed, ik neem aan dat de thuissituatie is: 2 personen, beiden uitkering, huurhuis. Douchen ze 5x per dag dat ze zoveel aan vaste lasten kwijt zijn? Staan hele dagen computers/tv's e.d. aan terwijl ze zelf in de tuin zitten oid
Kritiek hebben mag, maar deze toevoeging vind ik nou niet echt nodig. Een beetje last van vooroordelen geloof ik. Waarschijnlijk kan elk huishouden wel wat besparen door minder tv te kijken oid, maar daar raak je niet van in de schulden hoor. Maar deze discussie is al vaker gevoerd....

Maar goed, nu dit topic gekickt is, zal ik even een update geven: Het gaat heel goed met mijn moeder! Ze heeft een heel redelijk schikkingsvoorstel gekregen en mocht alles gewoon in eigen hand houden. Het is fijn dat ze nu nog maar aan 1 instantie hoeft te betalen ipv meerdere. Er is weer overzicht. En omdat het bedrag minder is dan ze eerst in totaal betaalde, kan ze nu zelfs wat sparen! Ze heeft van haar spaargeld een tweedehands elektrische fiets gekocht zodat ze nu ook weer wat mobieler is. Helemaal top! Wij zien de toekomst weer zonnig tegemoet!

Hyzenthlay, je hebt gelijk wat betreft werk vinden; het is gewoon erg lastig als je over de 50 bent en niet over een goede opleiding beschikt. Wel goed dat er nu hulp komt voor je ouders, ze hebben er echt veeeel te lang mee doorgelopen!! Zo eigenwijs was zélfs mijn moeder niet (en dat wil wat zeggen). Hopelijk geeft het je ouders wat rust nu ze hulp krijgen! Heel veel sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:11:45 #215
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70512056
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

De situatie is dus 2 personen, geen uitkering. Althans, dat maak ik op uit het verhaal.
dus er komt geen geld binnen en dat laat men net zo lang doorgaan totdat men over gaat tot openbare verkoop
[..]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:22:39 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70512420
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dus er komt geen geld binnen en dat laat men net zo lang doorgaan totdat men over gaat tot openbare verkoop
Kennelijk. Mogelijk was er nog wat spaargeld en hoopte men voor de tijd dat dat op zou raken weer aan de bak te zijn.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:32:14 #217
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70512739
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kennelijk. Mogelijk was er nog wat spaargeld en hoopte men voor de tijd dat dat op zou raken weer aan de bak te zijn.
ja maar tussen de laatste euro van het spaargeld en uiteindelijk openbare verkoop zit een behoorlijke tijd of je kochten van het spaargeld enkel etene n alle vaste lasten werden gewoon niet betaald...

maar dan nog, waar ben je dan mee bezig?

Je wordt ontslagen, moet je dan een dag later bij het UWV/CWI e.d. melden en dan zegt je vrouw; vraag maar geen uitkering aan, ik schaam me er kapot voor

Hallo, je hebt jaren WW-premie betaald hoor
[..]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:19:14 #218
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_70515767
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:32 schreef MikeyMo het volgende:

Hallo, je hebt jaren WW-premie betaald hoor
WW is ook niet onbeperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: