Wat ben jij een wijf, zeg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Je schaamt je toch dood voor zulke praktijken? Hoe kan je dat nou goedpraten?
Dat zouden ze aan moeten durven, zou ook terecht zijn. Ethisch is het natuurlijk volstrekt onaceptabel om zo met mensen om te gaan. Ajax verschuilt zich achter de heilige Marco en verstopt zich daarmee heel laf. Die directeur die ik vanochtend hoorde, je hoorde dat hij zich kapot schaamde.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:35 schreef Suijk het volgende:
[..]
Beetje angst ook misschien. Als Perez gewonnen zou hebben, krijg je tientallen van dit soort zaken.
Ja, kom op. Je blijft maar janken over het feit dat Kenneth Perez zo onmenselijk wordt behandeld door Ajax, maar het lijkt me toch duidelijk dat de (keiharde) voetbalwereld is? Perez weet dit toch zelf ook, toen hij voor Ajax tekende wist hij al dat Adrie Koster dit seizoen geen trainer/coach zou zijn en hij dus te maken zou kunnen krijgen met een opvolger die het niet in hem ziet zitten? Het gebeurt toch overal, dat spelers gehaald worden door een trainer/coach en als deze vertrekt, de spelers ook meteen wegmogen? Ajax zet vier spelers terug naar Jong Ajax, aangezien het anders met dertig man moet gaan trainen, dat schiet toch gewoon niet op?quote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:04 schreef sjimz het volgende:
Oke liefjes, zullen we nu weer ontopic aan het werk gaan?
Waarom zou dit terecht zijn?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zouden ze aan moeten durven, zou ook terecht zijn.
Winston Bogarde overkwam hetzelfde, Hedwiges Maduro idem dito. Welkom in de voetbalwereld!quote:Ethisch is het natuurlijk volstrekt onaceptabel om zo met mensen om te gaan.
Marco van Basten heeft indeze een prima beslissing genomen, Kenneth Perez heeft gewoon twee man voor zich die beter zijn. Wat heb je dan nog aan hem?quote:Ajax verschuilt zich achter de heilige Marco en verstopt zich daarmee heel laf.
Niet gehoord, maar je zal het vast goed gehoord hebben.quote:Die directeur die ik vanochtend hoorde, je hoorde dat hij zich kapot schaamde.
Maar nog altijd snap ik niet waarom het ethisch volstrekt onacceptabel is?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:11 schreef SCH het volgende:
Het enige argument is dus 'dat het wel vaker gebeurt'. Nou, overtuigend hoor.
Ik zou me ook behoorlijk genaaid voelen hoor. Natuurlijk zou ik mijn huidige situatie direct ruilen met hem als ik de kans had, maar dat uitgangspunt heeft hij niet. Je bent net teruggehaald en na een paar maandjes moet je je in een andere kleedkamer omkleden en train je met wat talentjes en afdankertjes. Dan kun je nog zo'n mooi salaris krijgen enzo, maar hij heeft bij Ajax natuurlijk totaal geen zicht meer op een carriere en wordt niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar nog altijd snap ik niet waarom het ethisch volstrekt onacceptabel is?
Maar dit kon hij toch verwachten in december/januari? Kenneth Perez al helemaal!quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:19 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik zou me ook behoorlijk genaaid voelen hoor. Natuurlijk zou ik mijn huidige situatie direct ruilen met hem als ik de kans had, maar dat uitgangspunt heeft hij niet. Je bent net teruggehaald en na een paar maandjes moet je je in een andere kleedkamer omkleden en train je met wat talentjes en afdankertjes. Dan kun je nog zo'n mooi salaris krijgen enzo, maar hij heeft bij Ajax natuurlijk totaal geen zicht meer op een carriere en wordt niet serieus genomen.
Wat wel klopt, is dat dit kan gebeuren. Bij iedereen. Maar weer naar een andere club dan.
Als hij dit kon verwachten was hij toch nooit teruggekomen. Dat klinkt niet logisch. Het klinkt ook niet logisch om zo'n speler dan terug te halen met de intentie hem daarna in het 2e te zetten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar dit kon hij toch verwachten in december/januari? Kenneth Perez al helemaal!
Het is niet logisch maar wel verklaarbaar.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Als hij dit kon verwachten was hij toch nooit teruggekomen. Dat klinkt niet logisch. Het klinkt ook niet logisch om zo'n speler dan terug te halen met de intentie hem daarna in het 2e te zetten.
Op het moment dat Kenneth Perez er nu een geweldig half jaar op had zitten, waarin hij niet uit de basis was gespeeld door Siem de Jong, en Ajax niet de mogelijkheid had gehad om Ismaïl Aissati te halen, was Perez vast niet teruggezet naar Jong Ajax. Perez heeft zelf de gok genomen om de tekenen bij Ajax, ook al was het nog niet bekend wie de nieuwe trainer/coach van Ajax werd en zoals altijd met gokken: je kan winnen of verliezen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Als hij dit kon verwachten was hij toch nooit teruggekomen. Dat klinkt niet logisch. Het klinkt ook niet logisch om zo'n speler dan terug te halen met de intentie hem daarna in het 2e te zetten.
Dat is weer een ander verhaal dan je net schetste. Toen zei je nog dat hij het in december al had kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op het moment dat Kenneth Perez er nu een geweldig half jaar op had zitten, waarin hij niet uit de basis was gespeeld door Siem de Jong, en Ajax niet de mogelijkheid had gehad om Ismaïl Aissati te halen, was Perez vast niet teruggezet naar Jong Ajax. Perez heeft zelf de gok genomen om de tekenen bij Ajax, ook al was het nog niet bekend wie de nieuwe trainer/coach van Ajax werd en zoals altijd met gokken: je kan winnen of verliezen.
In december wist hij dat dit zou kunnen gebeuren, toch tekende hij bij Ajax en aanvaardde hij het risico.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal dan je net schetste. Toen zei je nog dat hij het in december al had kunnen verwachten.
ik ook niet. Dit heet topsport, en een trainer zit er om duidelijkheid te geven als hij het niet ziet zitten in een speler. Ik vind het oprecht lullig voor Perez, en ik vind wel dat Ajax hem alle ruimte moet geven om te vertekken, maar ethisch onacceptabel kan ik het niet vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar nog altijd snap ik niet waarom het ethisch volstrekt onacceptabel is?
Dat zullen ze toch ook wel doen? Daar ben ik tenminste wel vanuit gegaan. Ze gaan toch niet ook nog een bak geld vragen voor een speler die ze zelf afdanken? Dan breekt mijn klompje nog een keer en hij is al bijna helemaal stukquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:30 schreef Suijk het volgende:
Ze zouden hem eigenlijk transfervrij moeten laten vertrekken, al help je daar meer de kopende club mee, dan Perez.
Dat is toch een beetje alsof je voor je 2e hands auto die het niet meer doet een nieuwprijs gaat vragen dan?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:18 schreef Suijk het volgende:
Nou, ik betwijfel het SCH...
Vergelijk het met een nieuwe(re) auto kopen en je oude auto NIET voor niets wegdoen, ook al zal je hem niet meer gebruiken in verband met de aanschaf van de nieuwe(re) auto.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is toch een beetje alsof je voor je 2e hands auto die het niet meer doet een nieuwprijs gaat vragen dan?
Beetje kromme uitspraak gezien het hier over ethiek gaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vergelijk het met een nieuwe(re) auto kopen en je oude auto NIET voor niets wegdoen, ook al zal je hem niet meer gebruiken in verband met de aanschaf van de nieuwe(re) auto.
En ik bracht er al één naar de sloop, maar dat zal met Kenneth Perez niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:46 schreef sjimz het volgende:
Ik heb mijn eerste auto nog symbolisch voor 1 euro gekocht
Keurig opgelost van Ajax, heel netjes.quote:Ajax en Kenneth Perez uit elkaar
Amsterdam, 28 aug 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Kenneth Perez over de directe ontbinding van zijn contract.
De Deen, die vrijdag 34 jaar wordt, maakte op 9 augustus 2006 zijn debuut voor Ajax in de wedstrijd in zijn geboortestad Kopenhagen tegen FC Kopenhagen (1-2). Aan het begin van het seizoen 2007-2008 vertrok Perez naar PSV, waarna Ajax hem in de winterstop weer terughaalde naar Amsterdam. De aanvallende middenvelder speelde in totaal 66 officiële wedstrijden voor Ajax, daarin maakte hij 26 doelpunten.
Kenneth Perez: ,,Ik ga me nu richten op mijn toekomst. Ik wil Ajax veel succes wensen. Langs deze weg wil ik iedereen bedanken voor de steun die ik heb gehad.” Manager technische zaken Danny Blind: ,,We hebben elkaar zojuist de hand geschud. We denken dat het voor Ajax en Kenneth goed is dat de vervelende situatie achter de rug is. We wensen hem veel succes met wat hij gaat doen.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |