Van Perez is wanbeleid van Ajax, maar wel van het Pre Van Basten Ajax.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Dat van Perez is toch een uniek geval. Van wanbeleid.
Maduro heeft gewoon pech. Aangetrokken door Koeman, nu met Emery een nieuwe trainer. Emery die denkt weer anders over de spelers die zijn aangetrokken in de tijd van Quique (en Koeman) en z'n eigen speler(s) kunnen aantrekken. Doordat het er financieel niet zo goed uit ziet zou Maduro moeten vertrekken, zodat er geld is om te investeren.
Dat was ook nog gewoon Ajax hoor. Je kan toch niet ineens alle ethiek overboord gooien omdat er een nieuwe trainer is. Ik vind dat geen argument.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Van Perez is wanbeleid van Ajax, maar wel van het Pre Van Basten Ajax.
Gelukkig zeg ik dat ook helemaal niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was ook nog gewoon Ajax hoor. Je kan toch niet ineens alle ethiek overboord gooien omdat er een nieuwe trainer is. Ik vind dat geen argument.
Omdat de belangen, zowel sportief als financieel, te groot te zijn. Hetzelfde geldt voor het bedrijfsleven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je vindt dat ethiek niet telt in de topsport, vind ik dat vooral iets over jezelf zeggen eigenlijk. Want gelukkig denken de meeste sporters en bestuurders en andere betrokkenen daarover. Waarom zou ethiek niet in de topsport gelden.
Maar dat heeft met deze discussie niks te maken. Van Basten heeft wel degelijk te maken met de afspraken die er liggen en met beleid uit het verleden. Dus valt het Van Basten ook aan te rekenen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Gelukkig zeg ik dat ook helemaal niet.
Ik zeg alleen dat het wanbeleid was van Ajax maar dat Van Basten daar nu niets aan kan doen.
Ajax is nu gewoon een andere weg in geslagen.
Oh, dat vind jij geen argument, dan heb jij de discussie gewonnen!quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was ook nog gewoon Ajax hoor. Je kan toch niet ineens alle ethiek overboord gooien omdat er een nieuwe trainer is. Ik vind dat geen argument.
Wat ik al zei: Gomes heeft wat gepresteerd en kan dus dingen zeggen/eisen. Perez voegt niets toe aan AJAX, nu niet, straks niet en heeft dus pech. Eigen falen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:51 schreef sjimz het volgende:
Ook bij PSV heb je de laatste tijd kunnen zien dat de spelers daar niet zo etisch zijn als ze lijken.
Gomes heeft ook met flink wat modder gegooid om er zelf beter van te worden.
Dan is dus de vraag of je als nieuwe trainer zo maar spelers die in de periode voor jou zijn aangetrokken zomaar bij het grof vuil kunt zetten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Van Perez is wanbeleid van Ajax, maar wel van het Pre Van Basten Ajax.
Perez was gecontracteerd voordat Van Basten er trainer was.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat heeft met deze discussie niks te maken. Van Basten heeft wel degelijk te maken met de afspraken die er liggen en met beleid uit het verleden. Dus valt het Van Basten ook aan te rekenen.
Maar bij een 'echte' baan komt het toch niet voor?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh, dat vind jij geen argument, dan heb jij de discussie gewonnen!
Perez kan er toch gewoon voor kiezen om z'n contract uit te dienen? Hij zal gewoon betaald krijgen hoor. Hij mag weg omdat er mensen zijn die beter zijn op zijn positie en hij waarschijnlijk weinig speeltijd gaat krijgen.
Als je in een 'echte' baan niks hoeft te doen en toch geld krijgt ga je toch ook niet de zielige jongen uithangen?
Dat is dus ook bij de kwestie Maduro.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dan is dus de vraag of je als nieuwe trainer zo maar spelers die in de periode voor jou zijn aangetrokken zomaar bij het grof vuil kunt zetten.
Misschien is Perez wel de mindere van Siem en Aissati. Dat is toch ook gewoon een mogelijkheid.quote:En mee laten trainen bij het tweede, dan is er nog de minieme kans dat je weer in het eerste komt. Maar zoals gezegd, die kans is klein en het zal ook wel niet gebeuren.
Raar, bij een speler als Perez
Als het bij een 'echte' baas voorkomt dat jij de slechste werknemer/een van de slechste werknemers bent op je je afdeling bent heb je ook kans dat je contract niet verlengt wordt. Daar moet je alleen door blijven werken tot je contract is afgelopen. Perez heeft dus geluk dat hij voetballer is geworden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar bij een 'echte' baan komt het toch niet voor?
Maduro, maar vooral Hildebrand als ik het goed begrepen heb. Er moet een nieuwe keeper van Mallorca komen en daarvoor is geld nodig dat Maduro eventueel zou moeten opleveren.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is dus ook bij de kwestie Maduro.
[..]
Ik denk dat Siem en Aissati ook nog wel van Perez kunnen leren. Maar ik denk niet dat Perez die rol op zich wil nemen als dat ook betekent dat zij daardoor ook de meeste speeltijd krijgen.quote:Misschien is Perez wel de mindere van Siem en Aissati. Dat is toch ook gewoon een mogelijkheid.
Dus is het slim om Perez lekker in het 2e te laten trainen en ballen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:59 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik denk dat Siem en Aissati ook nog wel van Perez kunnen leren. Maar ik denk niet dat Perez die rol op zich wil nemen als dat ook betekent dat zij daardoor ook de meeste speeltijd krijgen.
Bedoelde meer op het 'tweede elftal'.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als het bij een 'echte' baas voorkomt dat jij de slechste werknemer/een van de slechste werknemers bent op je je afdeling bent heb je ook kans dat je contract niet verlengt wordt. Daar moet je alleen door blijven werken tot je contract is afgelopen. Perez heeft dus geluk dat hij voetballer is geworden.
Het is een uitstekend voorbeeld.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Bedoelde meer op het 'tweede elftal'.
Oftewel: het komt volgens mij niet voor dat als je weet dat je contract niet verlengd wordt, je ook nog gedegradeerd wordt van kassabediende naar slawasser ofzo. Nee, dan blijf je kassabediende tot je contract voorbij is.
slecht voorbeeld, ik weet het
Zo bekeken wel ja.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus is het slim om Perez lekker in het 2e te laten trainen en ballen.
Hij blijft namelijk ook gewoon voetballer en wordt geen terreinknecht.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Oftewel: het komt volgens mij niet voor dat als je weet dat je contract niet verlengd wordt, je ook nog gedegradeerd wordt van kassabediende naar slawasser ofzo. Nee, dan blijf je kassabediende tot je contract voorbij is.
Dat is het punt helemaal niet. Het ethische zit hem in de afspraken die eerder met droge ogen en het volle verstand zijn gemaakt. Dan moet je eerder wijs wezen. Ik heb ook wel eens spijt van afspraken maar kan er toch niet zomaar vanaf. En dat wil ik dan ook niet. Een man, een man....enz.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:00 schreef Emimich het volgende:
Btw: even speciaal voor SCH, is het niet bijzonder onethisch t.o.v. andere spelers van Ajax om spelers als Colin en Perez om niet voetbal-technische redenen bij de selectie te houden?
Bedoel je nou dat er serieus een carriere voor Perez in het tweede is weggelegd ofzo?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij blijft namelijk ook gewoon voetballer en wordt geen terreinknecht.
Het was gewoon nooit slim om hem terug te halen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:03 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Zo bekeken wel ja.
Maar het is wel gewoon kapitaalvernietiging, 'm twee keer aantrekken en na een half jaar terugzetten in het tweede.
Dan is het niet echt slim.
Als er in je contract staat dat jij kassabediende bent dan kan dat niet nee. Ik betwijfel dat er in Perez z'n contract staat dat hij elke week in het eerste zal gaan voetballen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Nee, maar voetballer is voetballer.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat er serieus een carriere voor Perez in het tweede is weggelegd ofzo?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij blijft namelijk ook gewoon voetballer en wordt geen terreinknecht.
Dit is echt het schoolvoorbeeld van de boel omdraaien. Van Basten komt en heeft te maken met afspraken en een bestaande situatie.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Perez was gecontracteerd voordat Van Basten er trainer was.
Van Basten heeft hem niet nodig en geeft dat gewoon aan.
Wat valt Van Basten dan aan te rekenen?
Niets onetisch lijkt me.
Perez kan 3 dingen doen.
Hard werken en het ongelijk van de trainer bewijzen.
Hopen dat een club hem wil weghalen
Er met de pet naar gooien en lekker centjes scheppen.
Dat is een oplossing. Dat is verder het probleem van Perez toch niet? Die is aangekocht door Ajax.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef VoreG het volgende:
Moet Van Basten dan een speler die toch niet aan spelen toe komt bij de selectie houden omwille van het ethische gebeuren?
Dat begon ik me net af te vragen. Je zult een contract hebben voor een selectie waar het eerste en het tweede onder vallen. Dan is dat nog wel te begrijpen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als er in je contract staat dat jij kassabediende bent dan kan dat niet nee. Ik betwijfel dat er in Perez z'n contract staat dat hij elke week in het eerste zal gaan voetballen.
De afspraak was volgens mij dat iedereen bij een nieuwe trainer weer op 0 begint.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is echt het schoolvoorbeeld van de boel omdraaien. Van Basten komt en heeft te maken met afspraken en een bestaande situatie.
Het is unfair omdat hij zich zelf niet in de basis heeft kunnen spelen in de oefenwedstrijden en de trainingen?quote:Jij legt alles bij Perez neer. Eerlijk gezegd vind ik dat onbegrijpelijk en heel erg onethisch en ook erg ondoordacht: iedereen zou jammeren en klagen als het bij hem zelf op deze manier gebeurde, en terecht. Want het is unfair.
Precies. Ajax, en elke andere voetbalclub, is geen liefdadigheidsvereniging.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef VoreG het volgende:
Moet Van Basten dan een speler die toch niet aan spelen toe komt bij de selectie houden omwille van het ethische gebeuren?
Bij de rechter kan je daar aanspraak op maken ja. Dit is juridisch gezien het verhaal van Gordon en de slawasser. No doubt about.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, maar voetballer is voetballer.
Of oet er in een contract staan dat hij in dat bepaalde gedeelte van de club moet voetballen?
Hoe kom je er in 's hemelsnaam bij, waarom zou een club een bepaalde afspraak c.q. contract niet mogen verbreken? Enkel en alleen omdat een of andere user op FOK genaamd SCH dat moreel verwerpelijk vindt?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is echt het schoolvoorbeeld van de boel omdraaien. Van Basten komt en heeft te maken met afspraken en een bestaande situatie.
Kom nou een keer met specifieke voetbalgerelateerde voorbeelden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij de rechter kan je daar aanspraak op maken ja. Dit is juridisch gezien het verhaal van Gordon en de slawasser. No doubt about.
Maar een soort boevenbende ofzo? Waarom zijn jullie daar zo hard in en kijken jullie niet naar de persoon.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Precies. Ajax, en elke andere voetbalclub, is geen liefdadigheidsvereniging.
Nee hoor. Perez kan gewoon doen waarvoor hij gehaald is, voetballen. Dat Van Basten liever met andere spelers speelt kan Perez wel wat aan veranderen, zichzelf bewijzen namelijk wat hij overigens heeft nagelaten het afgelopen half jaar.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een oplossing. Dat is verder het probleem van Perez toch niet? Die is aangekocht door Ajax.
Jullie leggen de schuld verkeerd. Ajax heeft het probleem en het wordt nu bij Perez neergelegd.
Welke rechtszaak zal je dan verliezen? Moet Perez een rechtzaak aanspannen, omdat hij niet bij de basiself zit?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap er echt niks van en hoop maar dat jullie geen leidinggevende worden als je zo praat en denkt. Je zal ook alle rechtszaken verliezen. Veel werkgevers nemen dat risico ook bewust, zal Ajax hier ook wel doen trouwens.
Zeik niet zo man, nu je de discussie verliest. Het gaat helemaal niet specifiek om voetbal maar om algemeen arbeidsrecht dat ook op voetbal van toepassing is. Ik schreeuw ook niet, ik leg het je uit en jij blijft een beetje sputteren en jammeren zonder van de hoed en de rand te weten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:09 schreef sjimz het volgende:
[..]
Kom nou een keer met specifieke voetbalgerelateerde voorbeelden.
Je schreeuwt de hele tijd maar kan zelf niet met voetbalgerelateerde voorbeelden komen.
Beetje jammer van je.
Hij heeft toch gewoon een contract? Daar staat toch geen garantie in op een basisplaats of een plek in de selectie?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar een soort boevenbende ofzo? Waarom zijn jullie daar zo hard in en kijken jullie niet naar de persoon.
Het is toch geen vuilnis?
Ik snap er echt niks van en hoop maar dat jullie geen leidinggevende worden als je zo praat en denkt. Je zal ook alle rechtszaken verliezen. Veel werkgevers nemen dat risico ook bewust, zal Ajax hier ook wel doen trouwens.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij de rechter kan je daar aanspraak op maken ja. Dit is juridisch gezien het verhaal van Gordon en de slawasser. No doubt about.
Een boevenbendequote:Op maandag 4 augustus 2008 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar een soort boevenbende ofzo? Waarom zijn jullie daar zo hard in en kijken jullie niet naar de persoon.
Het is toch geen vuilnis?
Dat zou hij met succes kunnen doen maar dat doen voetballers vaak niet als ze nog verder willen in het voetbal en ze vaak geld zat hebben. Het gaat vaak om een paar maandsalarissen en dat is het ze niet waard.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:10 schreef VoreG het volgende:
[..]
Welke rechtszaak zal je dan verliezen? Moet Perez een rechtzaak aanspannen, omdat hij niet bij de basiself zit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |