Na een aantal huizen te hebben bezocht ben ik uitgekomen op een woning in Den Haag, gelegen vlakbij de Vruchtenbuurt.
Net erbuiten helaas, maar bij deze woning zit een tuin, en dat is toch wel erg lekker, zeker gezien de kleine en smalle balkonnetjes van alle andere portiekwoningen die ik heb bezocht. De tuin is 7x7 en heeft een schuurtje. Op dit moment alleen een grote wildernis, maar die gaat compleet op de schop.
De rest van het huis is... nogal verouderd en slecht afgewerkt. De kozijnen zijn bijvoorbeeld zo slecht geverfd, dat de ramen niet meer open kunnen. Een aantal dingen zijn geverfd zonder af te plakken. En dan nog maar te zwijgen over de keuken.
Anyway, op naar de foto's... volg ons project!
![]()
De hal. Dat wat op de vloer ligt, is zeil. Gaat er uit. Tegeltjes blijven.
![]()
Voorzijkamer, dit wordt de studeerkamer. Leuk dat laminaat.

De vorige bewoner heeft nooit plinten gelegd dus dat sloopt er makkelijk uit.
![]()
![]()
De gang. Overal in de gang zit dit wanstaltige hout opgetimmerd, dit gaat er zo snel mogelijk uit, hout wat eronder zit wordt opnieuw geverfd, de muren worden wit gestuuct.
![]()
Berging van 1 meter breed en 2,70 meter lang. Die muur aan de rechterkant wordt doorgebroken, hiernaast zit namelijk een badkamertje, zodat het een grotere badkamer wordt.
![]()
En hier dus de badkamer.. tja.
![]()
De keuken, een
droomnachtmerrie voor elke kok, maar ook deze gaat plaats maken voor een witte hoogglans keuken met (laminaat)houten aanrechtblad, en op de vloer komen mat zwarte plavuizen.
![]()
De WC.... laten we er maar niet teveel naar kijken want alles gaat er uit.
![]()
De ' master'

bedroom, erg smal, krap 2 meter breed, maar alles gaat net passen, bed en garderobekast.
![]()
De tuin!

Alles gaat eruit, ook betegeling, is namelijk niet echt veel soeps, alleen het schuurtje blijft.
![]()
woon en eetkamer met schuifseperatie.
![]()
Detailfoto schouw, deze moet worden opgepoets en afgewerkt.
![]()
Ik wilde perse en alleen een huis met schuifseperatie
Wat we allemaal gaan doen:
- Keuken vervangen
- Badkamer vervangen, er wordt een dragende muur naar de berging ernaast doorgebroken, zodat er een grotere badkamer onstaat.
- Alle vloeren die er liggen gaan er uit; overal komt mooier laminaat, behalve in de keuken, hier komen (mat) zwarte tegels, en in de badkamer uiteraard.
- De rode kozijnen worden wit geverfd, de buitenkozijnen worden ook zo veel mogelijk gerepareerd en geverfd.
- Muren worden gewit.
- De schouwen worden opgeknapt, ze zijn nogal mishandeld.
- De gang: alle schrootjes eruit, de muren worden gestuucd. Ook op alle deurposten zit hout getimmerd.
- Alle deuren zijn ook niet echt veel soeps, ze zijn tig keer over geverfd, bovendien is een deur half dichtgemaakt, er zit nu een ruitje ipv een deur. Hier komt een nieuwe deur, en een zelfde vervangt de huidige deur naar de zitkamer. De rest van de deuren in het huis worden ook vervangen, als er genoeg budget is.
- De voordeur wordt opgeknapt, die poepkleur van nu ziet er echt niet uit, bovendien is de deur behoorlijk beschadigd.
- De tuin wordt helemaal leeggehaald; alles wat er nu in staat gaat er uit, en er komt ook nieuwe betegeling.
Vanwege alles wat we nog moeten klussen kan dit echter wel tot volgend jaar duren.
- De electra, dit soort cheape afwerking zie je helaas vaak in dit soort huizen; buizen die over de muur lopen en zulke enorme wandcontactdozen.. deze moeten eigenlijk in de muur worden verwerkt. bovendien zijn er nog allerlei mysterieuze buizen en wandplaatjes.
En op termijn wil ik grotendeels alle kozijnen vervangen, en overal moet dubbel glas, er zit nu nl enkel glas.
Over een krappe maand gaan we al verhuizen... ik verwacht helaas niet alles af te hebben, zeker de badkamer niet... Maar we gaan vanaf vandaag jullie op de hoogte houden!
[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 13-01-2009 17:42:24 ]