abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60557797
Na een aantal huizen te hebben bezocht ben ik uitgekomen op een woning in Den Haag, gelegen vlakbij de Vruchtenbuurt.
Net erbuiten helaas, maar bij deze woning zit een tuin, en dat is toch wel erg lekker, zeker gezien de kleine en smalle balkonnetjes van alle andere portiekwoningen die ik heb bezocht. De tuin is 7x7 en heeft een schuurtje. Op dit moment alleen een grote wildernis, maar die gaat compleet op de schop.

De rest van het huis is... nogal verouderd en slecht afgewerkt. De kozijnen zijn bijvoorbeeld zo slecht geverfd, dat de ramen niet meer open kunnen. Een aantal dingen zijn geverfd zonder af te plakken. En dan nog maar te zwijgen over de keuken.
Anyway, op naar de foto's... volg ons project!

De hal. Dat wat op de vloer ligt, is zeil. Gaat er uit. Tegeltjes blijven.

Voorzijkamer, dit wordt de studeerkamer. Leuk dat laminaat. De vorige bewoner heeft nooit plinten gelegd dus dat sloopt er makkelijk uit.

De gang. Overal in de gang zit dit wanstaltige hout opgetimmerd, dit gaat er zo snel mogelijk uit, hout wat eronder zit wordt opnieuw geverfd, de muren worden wit gestuuct.

Berging van 1 meter breed en 2,70 meter lang. Die muur aan de rechterkant wordt doorgebroken, hiernaast zit namelijk een badkamertje, zodat het een grotere badkamer wordt.

En hier dus de badkamer.. tja.

De keuken, een droomnachtmerrie voor elke kok, maar ook deze gaat plaats maken voor een witte hoogglans keuken met (laminaat)houten aanrechtblad, en op de vloer komen mat zwarte plavuizen.

De WC.... laten we er maar niet teveel naar kijken want alles gaat er uit.

De ' master' bedroom, erg smal, krap 2 meter breed, maar alles gaat net passen, bed en garderobekast.

De tuin! Alles gaat eruit, ook betegeling, is namelijk niet echt veel soeps, alleen het schuurtje blijft.

woon en eetkamer met schuifseperatie.

Detailfoto schouw, deze moet worden opgepoets en afgewerkt.

Ik wilde perse en alleen een huis met schuifseperatie

Wat we allemaal gaan doen:
- Keuken vervangen
- Badkamer vervangen, er wordt een dragende muur naar de berging ernaast doorgebroken, zodat er een grotere badkamer onstaat.
- Alle vloeren die er liggen gaan er uit; overal komt mooier laminaat, behalve in de keuken, hier komen (mat) zwarte tegels, en in de badkamer uiteraard.
- De rode kozijnen worden wit geverfd, de buitenkozijnen worden ook zo veel mogelijk gerepareerd en geverfd.
- Muren worden gewit.
- De schouwen worden opgeknapt, ze zijn nogal mishandeld.
- De gang: alle schrootjes eruit, de muren worden gestuucd. Ook op alle deurposten zit hout getimmerd.
- Alle deuren zijn ook niet echt veel soeps, ze zijn tig keer over geverfd, bovendien is een deur half dichtgemaakt, er zit nu een ruitje ipv een deur. Hier komt een nieuwe deur, en een zelfde vervangt de huidige deur naar de zitkamer. De rest van de deuren in het huis worden ook vervangen, als er genoeg budget is.
- De voordeur wordt opgeknapt, die poepkleur van nu ziet er echt niet uit, bovendien is de deur behoorlijk beschadigd.
- De tuin wordt helemaal leeggehaald; alles wat er nu in staat gaat er uit, en er komt ook nieuwe betegeling.
Vanwege alles wat we nog moeten klussen kan dit echter wel tot volgend jaar duren.
- De electra, dit soort cheape afwerking zie je helaas vaak in dit soort huizen; buizen die over de muur lopen en zulke enorme wandcontactdozen.. deze moeten eigenlijk in de muur worden verwerkt. bovendien zijn er nog allerlei mysterieuze buizen en wandplaatjes.

En op termijn wil ik grotendeels alle kozijnen vervangen, en overal moet dubbel glas, er zit nu nl enkel glas.

Over een krappe maand gaan we al verhuizen... ik verwacht helaas niet alles af te hebben, zeker de badkamer niet... Maar we gaan vanaf vandaag jullie op de hoogte houden!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 13-01-2009 17:42:24 ]
pi_60558677
1wow, je hebt de mooiste foto's duidelijk voor het laatst bewaard! Gaaf zeg! Moet een hoop gebeuren, succes!
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:45:49 #3
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60560604
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
pi_60560962
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef bierzuipert het volgende:
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
De slaapkamers zijn inderdaad erg klein, helaas is dat normaal voor de woningen hier in de buurt, ik ben trouwens bij huizen geweest waar ze nog kleiner waren.
Maarja, als het bed en de schuifdeurkast er maar in past.. oh en nu moeten we wel nog een tweede LCD tv voor de slaapkamer kopen want de huidige beeldbuis past daar natuurlijk niet
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:06:09 #5
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60561208
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
reach out and touch faith
pi_60561485
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukken Helaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:18:54 #7
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60561662
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:14 schreef Syytön het volgende:

[..]

Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukken Helaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
Heb je al offertes aangevraagd?
pi_60567850
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:18 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Heb je al offertes aangevraagd?
Nee, helaas niet, ga ik direct mee aan de slag, het barst hier gelukkig wel van de kluspolen.
pi_60569643
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !

Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.

Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.

Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).

En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_60571010
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:

Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.

Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.

Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).

En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Floorplanner ga ik vanavond wel even maken.
Eén maand gaat niet lukken nee, helaas moet het wel, anders heb ik nog een maand dubbele lasten, en met dat geld kan ik weer genoeg klussen, zeker gezien het niet zo grote budget. Het grote minpunt is de badkamer, daarvoor moet een lichte bouwvergunning worden aangevraagd en toestemming van de VVE, dus dat zal nog wel een tijdje duren voordat de badkamer klaar is. Dus dat wordt bij vrienden en familie langs om te douchen voor een maand ofzo.
Slopen kunnen we wel, maar een IKEA keuken plaatsen en tegelen niet, nooit gedaan, maar we zijn allebei niet echt handig, dus dat gaat niets worden, en dan is het slordig afgewerkt, dat zou erg zonde zijn, dan betaal ik maar wat extra, het is niet echt anders.
Op werkspot heb ik inderdaad al wat geplaatst, en ik heb daar al nuttige reactie en biedingen op ontvangen.

Er komen zeker paneeldeuren, ik wil zo veel mogelijk alles terugbrengen naar de jaren dertig sfeer, maar dan wel voorzien van de huidige gemakken.
pi_60571412
Er moet trouwens een dragende muur uit voor de badkamer te vergroten, heeft iemand enig idee wat voor iemand je nodig hebt om dit te bekijken, advies te geven, en eventueel uit te voeren? Echt geen flauw idee namelijk. aannemer? ingenieur?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:41:47 #12
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60571478
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:

Bedankt!

We hebben in de vorige (huur)woning zelf laminaat gelegd, maar dat was niet echt een groot succes. Het begon na een tijdje een beetje te schuiven, de muren waren niet recht en de plinten laat ik voor het gemak maar helemaal buiten beschouwing Daarom laten we het liever doen deze keer.
Maar toch niet helemaal.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:46:53 #13
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60573114
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
pi_60573128
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:13:02 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_60575339
Leuk! En 140k is geen geld !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_60575486
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:13 schreef Renesite het volgende:
Leuk! En 140k is geen geld !
Mwoah, ik heb er eigenlijk teveel voor betaald, het is getaxeerd op 125.000. het stond in de verkoop voor 149.00 trouwens dus ik heb nog wel wat van de prijs af kunnen halen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef wiree het volgende:
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
Dat is echt een heel erg leuk gedeelte, helaas zit ik in een ander gedeelte, de heesterbuurt. Maarja, ik kon daar voor dit bedrag geen tuin krijgen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Noodgedwongen (ivm bouwvergunningen) wordt de badkamer ook als laatste verbouwd, maar ik denk dat de douche er wel uit moet als de muur eenmaal gesloopt wordt, helaas.
pi_60576482
Neem een zeer goed bekend staande aannemer om die draagmuur eruit te halen...
Echt, dat kan je maar 1 keer fout doen, dan hebben je boven buren dus een probleem en jij dus twee.
En dat wil je echt niet!
Geen prutser in je huis die te korte stutbalken maakt. Horror!
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Zeer goed idee.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:57:25 #18
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60587529
Vanmiddag alvast in de gang een deel van de schrootjes op de muur verwijderd (met wat familiehulp, waarvoor dank ). Omdat je nooit weet wat je van tevoren tegen komt, was ik dan ook benieuwd wat er onder zou zitten. De bruine platen zaten vast aan een frame welke met dikke spijkers in de muur zat. Ook een schitterend *ahum*, stuk stucwerk kwam tevoorschijn. Het lijkt erop dat dit op cement is aangebracht, wat het egaal krijgen wel wat moeilijker maakt (er vielen nu al gaten in).

Verder is het vervelend dat het nieuwe plafond in de gang (dat al door de vorige bewoner is aangebracht) vrij laag zit, waardoor het soms vrij moeilijk los komt. Ook vervelend is dat het op de plaatsen waar bovenramen boven de deuren zit, het plafond lager is dan het frame van het raam. Deze week nog maar eens een stuk van de stucplaat aan het plafond losschroeven om te kijken wat hier de reden voor is.

Morgen even bekijken hoe de keuken in elkaar zit, daarna die proberen voorzichtig los te halen
Maar toch niet helemaal.
pi_60594755
Jullie hebben nog een leuke klus te gaan! Voordeel met een dergelijke verbouwing is wel dat zo ongeveer al het geld dat je erin stopt, er ook gelijk bij de waarde van de woning bij komt.

Als je stucwerk nu al los komt, zul je dat dus waarschijnlijk helemaal moeten verwijderen en opnieuw moeten stuccen helaas. Even goed kloppen op het stucwerk geeft je een idee wat je moet doen: als het hol klinkt zit het los en moet het eraf en anders kun je wellicht volstaan met het repareren van alleen de stukken die los zitten. Bijstuccen en dan bv glasvezel eroverheen zodat het allemaal weer strak is.

Suc6!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_60598226
Terugvindpost!

Hout uit de gang wegslopen was tof.
Een signature is spang man.
pi_60598733
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef k-Rin het volgende:
Terugvindpost!

Hout uit de gang wegslopen was tof.
Ja je hebt goed je paardje geholpen!
pi_60598947
Ontwerp voor een rechte IKEA keuken van 440cm breed met in de meest linkse kast de CV-ketel.

Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_60600510
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:06 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja je hebt goed je paardje geholpen!
Daar zijn paardjes voor!
Een signature is spang man.
pi_60619963
Leuk huis, gefeliciteerd. Volgens mij gaan jullie het wel druk krijgen de komende periode
pi_60622607
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer

tvp..

ik kijk uit na de volgende fotos !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')