abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60548972
Hoi,

Met veel pijn en moeite had ik ons gazonnetje eindelijk zoals het zijn moet ... mooi groen, strak en netjes.

Sinds enkele weken komt er om de zoveel dagen een klein (15 cm) rond bruin plekje op de grasmat, ik vermoed dat onze kat op deze plekjes zit te pissen. Kan het zijn dat gras bruin gaat kleuren van kattepis? Zo ja, wat kan ik doen om het gras weer groen te laten worden? En hoe kan ik voorkomen dat onze poes op het gras gaat zitten pissen?

Wederom dank voor het meedenken
pi_60549141
Dat kan wel degelijk ja Had mijn moeder ook last van, de buurtpoezen zaten er graag. Gewoon nieuw graszaad en een hoger muurtje met prikkeldraad. En nee, er springen geen poezen in prikkeldraad, het schrikt ze al af voordat ze springen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:09:59 #3
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_60549217
Amoniak van pies zorgt dat t gras op die plekken afsterft (al komt het wel weer snel terug)...

Als de plekjes precies rond zijn (dus echt een perfecte circel) zou het ook een
schimmel kunnen zijn, alleen daarvan weet ik niet ofdat het gras kan afsterven...

Ik zou er gewoon vrij weinig waarde aan hechten... Een gazon beschermen is
als elke dag de blaadjes onder een boom wegvegen, tijdverspilling en nutteloos...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:33:39 #4
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_60549751
Als je een grasmaaier hebt die op benzine werkt kan ie soms olie of benzine lekken.
pi_60549946
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:06 schreef kyraaa het volgende:
Dat kan wel degelijk ja Had mijn moeder ook last van, de buurtpoezen zaten er graag. Gewoon nieuw graszaad en een hoger muurtje met prikkeldraad. En nee, er springen geen poezen in prikkeldraad, het schrikt ze al af voordat ze springen.
Alleen in dit geval is het (waarschijnlijk) onze poes, dus dan valt dat muurtje al af. En prikkeldraad om het grasveld heen is ook geen optie, want dan heb ik dadelijk twee kinderen met overal krassen, sneeen en scheurtjes

Misschien moet ik de rondjes maar gewoon behandelen met wat extra mest + graszaad en dan hopen dat ze vlug weer groen worden.

Onze grasmaaier is trouwens elektrisch, dus geen bezine of iets dergelijks.
pi_60614607
Poes binnen houden?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60621752
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 00:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Poes binnen houden?
Daar ben ik nu een aantal dagen mee bezig en er komen geen nieuwe plekken meer bij.
Maar ja, dadelijk is het 30 graden in het weekend en dan staat de achterdeur toch echt wel heel de dag open.

Misschien kan ik de poes een keer op heterdaad betrappen en dan de tuinslang erop
pi_60621847
als je poes echt niet van water houd kan je natuurlijk ook een sproeier op het grasveld zetten als je de deur open hebt staan.

Weet alleen niet hoe dat zit met water, zon en brandplekken op planten doordat waterdruppels als prisma kunnen werken. Maar de kat kan je er vast mee weg houden. En kinderen vinden spelen met water vaak wel erg leuk op warme dagen.
pi_60917120
De poes wordt nu redelijk binnen gehouden en de bruine plekken worden er niet meer in aantal.

De huidige plekken heb ik. met succes, op de volgende manier behandeld: het bruine gras heb ik weggehaald en met een klein schepje heb ik een gat van ongeveer 5 centimeter diep gegraven. Het gat heb ik iets groter gemaakt als de plek zelf. In dit gat heb ik bemeste tuinaarde gedaan en in de bovenkant wat graszaad vermengd. Dit goed vochtig gehouden en na een week komen de eerste grassprietjes al tevoorschijn, na twee weken zijn de gaten bijna dichtgegroeid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')