abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60595809
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:44 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

So fucking what?

Dat gebeurt nagenoeg iedere minuut.
Ja, maar laten we hopen dat het in de toekomst niet iedere halve minuut is. Je klinkt een beetje alsof je een mensenleven niet zoveel voor vindt stellen. Jij piept vast wel anders als een psycho, getriggerd door een agressieve game, je taxi chauffeur papa overhoop knalt ofzo....
Geniet, maar drink met Maarten.
pi_60595925
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:06 schreef MaartenJalink het volgende:

[..]

Ja, maar laten we hopen dat het in de toekomst niet iedere halve minuut is. Je klinkt een beetje alsof je een mensenleven niet zoveel voor vindt stellen. Jij piept vast wel anders als een psycho, getriggerd door een agressieve game, je taxi chauffeur papa overhoop knalt ofzo....
Je doet alsof we de wereld gaan stilzetten voor 1 familie aan nabestaanden. Niet dus. Nooit zo geweest ook.

Bovendien heeft het spel op zich er geen schuld aan.

Ik vind een mensenleven voldoende voorstellen, maar je moet wel reeel blijven. Zo niet zie ik graag je protesten tegen de luchtvaartindustrie, de farmaceutische industrie, een x aantal westerse overheden die medewerking hebben verleend aan de oorlog in Irak, etc, etc.

Snap je wat ik bedoel?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60598786
Ja, ik snap zeker wat je bedoelt. Maar dit is niet het eerste geval en het zou ook niet het laatste wezen. En we zetten de wereld ook niet stil oid, maar de Thaise regering (of wie het ook was) haalt dit spel uit de handel vanwege een dergelijk incident. Je zegt wel dat we het niet doen, maar uit bovenstaand bericht blijkt dat het wel degelijk gedaan wordt. Goede zaak!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:31:00 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_60599287
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:08 schreef MaartenJalink het volgende:
Ja, ik snap zeker wat je bedoelt. Maar dit is niet het eerste geval en het zou ook niet het laatste wezen. En we zetten de wereld ook niet stil oid, maar de Thaise regering (of wie het ook was) haalt dit spel uit de handel vanwege een dergelijk incident. Je zegt wel dat we het niet doen, maar uit bovenstaand bericht blijkt dat het wel degelijk gedaan wordt. Goede zaak!
Ik neem aan dat jij ook staat te juichen als de overheid straks sport verbiedt, alle religies verbiedt, alcoholverkoop verbiedt, autorijden verbiedt, relaties verbiedt, reclames verbiedt, het OV verbiedt, etc etc etc!?

Want bijna ALLES is wel voor 1 of andere gek een oorzaak om een ander neer te leggen:
'Ow ik was dronken!' Ow... dan kunnen we maar beter alcohol in zijn geheel verbieden!!!
'Ow die gozer staarde naar mijn vriendin!' Ow... dan kunnen we maar beter relaties verbieden!!!
'Ik geloof in een God met een witte baard, en hij gelooft in een God met een zwarte baard" Ow... laten we meteen dan maar alle religies verbieden!!!
'Hij was aan het bumperkleven!' Ow... voortaan een rijverbod in Nederland voor iedereen!!!

etc etc.

Waarom zouden we spastisch gaan reageren op de acties van enkele gekken, die verder nergens op gebasseerd zijn. Uit vele onderzoeken is al heel duidelijk gebleken dat gewelddadige videogames NIET aanzetten tot gewelddadig gedrag, en dat zelfs de misdaadcijfers steevast dalen de laatste jaren, terwijl men wel steeds meer gamed.
pi_60600969
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook staat te juichen als de overheid straks sport verbiedt, alle religies verbiedt, alcoholverkoop verbiedt, autorijden verbiedt, relaties verbiedt, reclames verbiedt, het OV verbiedt, etc etc etc!?

Want bijna ALLES is wel voor 1 of andere gek een oorzaak om een ander neer te leggen:
'Ow ik was dronken!' Ow... dan kunnen we maar beter alcohol in zijn geheel verbieden!!!
'Ow die gozer staarde naar mijn vriendin!' Ow... dan kunnen we maar beter relaties verbieden!!!
'Ik geloof in een God met een witte baard, en hij gelooft in een God met een zwarte baard" Ow... laten we meteen dan maar alle religies verbieden!!!
'Hij was aan het bumperkleven!' Ow... voortaan een rijverbod in Nederland voor iedereen!!!etc etc.

Waarom zouden we spastisch gaan reageren op de acties van enkele gekken, die verder nergens op gebasseerd zijn. Uit vele onderzoeken is al heel duidelijk gebleken dat gewelddadige videogames NIET aanzetten tot gewelddadig gedrag, en dat zelfs de misdaadcijfers steevast dalen de laatste jaren, terwijl men wel steeds meer gamed.
Ik ben het zowaar met je eens, we hebben al teveel vrijheden en privacy ingeleverd de laatste 15 jaar.

Een regering hoort te zijn om te beschermen en te ondersteunen, niet om individuele vrijdheden in te perken.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_60602467
Nee, dan sta ik niet te juichen. Ik sta te juichen als ze bijvoorbeeld de wet omtrent krachtige luchtdrukwapens aanscherpen of dat leeftijdsdingetje voor games gaan aanpakken. Natuurlijk moeten niet al die dingen verboden worden en dat is ook helemaal niet mijn punt, dat wordt hier weer eens lekker uit zijn verband getrokken.

Overigens is er inderdaad uit veel onderzoek gebleken dat games niet aanzetten tot geweld, maar er zijn ook zat onderzoeken die andere resultaten laten zien. En lang niet elk onderzoek is goed en uitgebreid uitgevoerd. Een goede analyse en meer onderzoek is nodig voordat we een conclusie kunnen trekken.

Overigens, nogmaals: ik ben niet tegen het verbieden van games. Ik schrijf al een flinke tijd voor een groot gamesblad en moet al heel wat jaren games reviewen voor bepaalde sites. Ik vind het gewoon een goede zaak dat men zegt "Als dit de oorzaak is, dan gaat die game voorlopig eerst maar even uit de handel."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')