Smaakt wel degelijk anders.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:25 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Uit welke hoge hoed komt dit konijn nou weer?
In Italië zag ik verschillende potjes met Himalayazout, Cypruszout, Iranzout, Bretagnezout en nog wat soorten, maar het meeste maakt dus niet echt verschil?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:58 schreef NoCigar het volgende:
Fleur de sel is een van de weinig zouten die inderdaad een iets anders smaak heeft. Laatst stond er nog een smaaktestje in het NRC en de FDS werd er feilloos uitgehaald. Het wordt in Bretagne gewonnen uit verdampte stukken zee, en dat zit natuurlijk ook in de prijs. Maar hoewel de meeste speciale zouten inderdaad geldklopperij zijn, is FDS een van de uitzonderingen. En inderdaad meer te gebruiken als garnering oid en niet om er de dagelijkse dingen mee te zouten.
NeZo (blauw) heeft geen toegevoegd jodium, JoZo (rood) welquote:Op maandag 4 augustus 2008 12:36 schreef ColdFeet het volgende:
Bij fleur de sel, grof zeezout e.d. bevat het zout naast de NaCl ook nog wat andere minderalen. Sommigen beweren het smaakverschil te kunnen proeven (denk bijv aan de toegevoegde jodium bij keukenzout, dat proef je wel).
Nou ja, hoe dan ook: als je het gewoon gebruikt om je tomatensaus mee te zouten, neem je gewoon keukenzout, maar als je het niet oplost, neem je een fancier zoutsoort. Althans, dat is de stelregel in mijn keuken.
Korrels grof zeezout door de kruidenboter, bijvoorbeeld. Of maldon-vlokken over je groenten. De 'bite' van duurdere zoutsoorten is namelijk wel degelijk lekkerder
Dat Himalayazout wat ik heb gezien was al geraspt, dus daar ging het iig niet omquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:46 schreef ColdFeet het volgende:
Bij Himalayazout is het vooral de presentatie-wijze: die roze brokken, die je aan tafel raspt. Zo chic
Er zijn er wel die verschil maken hoor, maar welke dat allemaal zijn zou ik niet durven zeggen. Veel is denk ik ook vanwege het uiterlijk: zo kreeg ik ooit zwart zout uit Thaïti geserveerd bij een gerecht.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:44 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
In Italië zag ik verschillende potjes met Himalayazout, Cypruszout, Iranzout, Bretagnezout en nog wat soorten, maar het meeste maakt dus niet echt verschil?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |