Gestoord is niet het goede woord denk ik , je broer wil gewoon er zijn voor z'n vrouw en kindjes en is daardoor (denk ik) verblind door de realiteit namelijk dat zijn vrouwtje veranderd is en de dingen verkeerd aanpaktquote:Op maandag 4 augustus 2008 04:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Je broer laat dat gedrag toe, sterker nog, hij zegt dat hij het normaal vindt. Wat mij betreft ligt "de fout" dus voor 50 procent bij hem en is hij net zo gestoord als je schoonzus.
Anyway, 't lijkt mij tijd voor je broer om grenzen te gaan stellen, de beuk erin dus! En dan maar hopen dat er geen drama's plaats vinden waar de kids bij zijn.
Ja, laten we d'r 50.000 euro aan hulpverlening tegenaan gooienquote:Op maandag 4 augustus 2008 08:44 schreef Kloppend.Mannenvlees het volgende:
Zo, wat een verhaal.
Het lijkt me me maar moeilijk om dat te zien gebeuren bij je eigen broer inderdaad.
Er is echt wel iets met die vrouw aan de hand waar professionele hulp voor nodig is om te fixen. Er is er echter maar een die dat voor elkaar kan krijgen, en dat is je broer.
Doe eens ff niet zo negatief reageren op de suggestie van iemand anders, trieste jankzak.quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, laten we d'r 50.000 euro aan hulpverlening tegenaan gooien![]()
![]()
't Mens is gewoon ontevreden met de/een situatie en wordt daarin niet tegengehouden door d'r vent. Kwestie van grenzen stellen lijkt mij meer op z'n plaats...
Ik denk dat hij geen gezichtsverlies wil leiden door toe te even dat het foute boel is.quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:37 schreef Fellware het volgende:
Tja, als je broer zich er goed bij voelt...
Kan wel, heb ik ook gedaan na een enorme ruzie tussen hen. Hij zat helemaal stuk, dus ik heb gevraagd wat er aan de hand was. Hij beweerde dat dit normaal was, niks aan de hand, hij zei zoiets van: 'Ze was een beetje gespannen.' (Ik dacht: geflipt is more like it, maar goed).quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:54 schreef Copycat het volgende:
Kun je het wel bij je broer aankaarten?
Je zou 'm gewoon een keer 1-op-1 moeten spreken en hem uitleggen dat het niet alleen in zijn belang is en dat van zijn vrouw maar vooral ook in het belang van de kinderen dat er iets moet veranderen met de relatie tussen je broer en zijn vrouw. En dat als ze er zelf niet uit kunnen komen, ze de stap moeten zetten richting huisarts/professionele hulp.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:05 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Kan wel, heb ik ook gedaan na een enorme ruzie tussen hen. Hij zat helemaal stuk, dus ik heb gevraagd wat er aan de hand was. Hij beweerde dat dit normaal was, niks aan de hand, hij zei zoiets van: 'Ze was een beetje gespannen.' (Ik dacht: geflipt is more like it, maar goed).
Hij wil denk ik de vuile was niet buiten hangen, neemt haar toch in bescherming. Ook wil hij mijn ouders niet alarmeren, hij is de oudste thuis, ik denk dat-ie zich ervoor schaamt. Doen alsof alles normaal is. Maar ja, de feiten spraken op vakantie voor zich
My thoughts exactlyquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:10 schreef Armageddon het volgende:
Dit klinkt behoorlijk ziek.
Je broer moet gewoon eens z'n bek opentrekken tegen dat wijf. En als het d'r niet bevalt dan tieft ze maar een eind op!
Ik mag toch hopen dat hij dan de kinderen meeneemt en hun zo goed als mogelijk een nieuw 'thuis' geeft!?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:53 schreef Revolverheld het volgende:
... Maar hoe lang trekt hij dit nog? Dat loopt uit op een scheiding, als hij alles over zich heen laat komen. Op een dag is hij weg, denk ik. En dan zit zij daar met 3 (of 4) kids die ze nu al niet kan handelen, laat staan als ze alleen is.
Mijn eigen ouders hadden ook zo'n soort heftige coflictrelatie, waarbij mijn moeder de schuld altijd bij mijn pa legde. Zijn nu ook uit elkaar. Ma trok het niet meer, had meer ruimte nodig voor zichzelf (typisch...) Mijn broer heeft een soort spiegelrelatie, denk ik wel eens. Dat hij dat (onbewust?) heeft opgezocht omdat het 't enige is dat hij kent?quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
't Mens is gewoon ontevreden met de/een situatie en wordt daarin niet tegengehouden door d'r vent. Kwestie van grenzen stellen lijkt mij meer op z'n plaats...
Het is met alle vormen van mishandeling binnen een relatie : het sluipt er meestal in.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:32 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
My thoughts exactly![]()
Punt is dat hij met haar getrouwd is en kids heeft, maakt de zaak er net ff anders op. Lijkt erop dat hij erin is geluisd: leuk, lief vrouwtje aan de haak, trouwen, en dan komt het eerste kind en toont ze haar ware gezicht. Bij elk volgende kind wordt 't erger. Nu is 't niet meer te handelen, 't is een vorm van geestelijke mishandeling.
Yep. En waar ik dus bang voor ben is dat 't onomkeerbaar is. Als je eenmaal zo'n grens over bent (en alles in openheid, wij zitten er gewoon bij en zijn getuige van haar wangedrag) is er geen weg meer terug. Ik zie haar niet snel in therapie gaan... helaas. Schuld ligt per definitie bij mijn broer. Ze zal wel roepen dat HIJ in therapie moetquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:40 schreef bluuf het volgende:
[..]
Het is met alle vormen van mishandeling binnen een relatie : het sluipt er meestal in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |