De man van slechts 13 miljoen - veel of weinig?quote:Ajax-geld obstakel transfer Van der Vaart
Door David Kuipers
Zondag, 03 augustus 2008, 13:52
Als Real Madrid Rafael van der Vaart wil overnemen van HSV, dan moeten de Spanjaarden niet alleen de verlangde dertien miljoen euro betalen, maar ook het percentage dat Ajax zal verdienen aan de transfer. De Amsterdammers krijgen 12,5 procent van het transferbedrag als HSV besluit om haar sterspeler te verkopen. Dat liet Ajax contractueel vastleggen toen het Van der Vaart in 2005 verkocht. Real zal dus een bedrag van 14,6 miljoen euro moeten betalen voor de 25-jarige middenvelder.
HSV heeft al enkele dagen geen contact meer gehad met de Spaans landskampioen. Het recht dat Ajax bedong op een deel van de transfersom lijkt een belangrijk struikelpunt in de onderhandelingen tussen de twee clubs. Real deed wel een tweede bod op Van der Vaart, maar dat werd afgewezen.
Rafael van der Vaart denkt zelf dat zijn droomtransfer snel rond zal komen. "Op dit moment ben ik nog speler van Hamburg, maar ik verwacht dat de twee clubs snel tot een akkoord komen," aldus Van der Vaart in een interview met de Spaanse krant AS. "Voor mij is spelen bij Real Madrid een droom, en als dit akkoord er uiteindelijk is, ben ik een gelukkig man."
Zowel HSV als Real doen dit weekend mee aan de Emirates Cup in Engeland. Daar werd Van der Vaart gespot in de spelerstunnel in gesprek is met Real-voorzitter Vicente Calderon. De nieuwe trainer van de Duitse club, Martin Jol, zit behoorlijk met de transfersoap in zijn maag. Hij vindt dat Van der Vaart is afgeleid. Jol stelde de Nederlander daarom zaterdag ook niet op in de wedstrijd tussen HSV en Real, die de Spanjaarden met 2-1 wonnen.
Dat laatste is waar. Een transfer van nu vergelijken met 1 van tig jaar geleden is niet zo zinvol.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:18 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Maradona kostte ook minder dan Cristiano Ronaldo is Cristiano Ronaldo dan beter? nee met bedragen kijken ze ook nog hoelang iemand nog onder contract staan en dergelijke.
Hij was ook wel heel erg jong, heel erg goed. Zelden tot nooit een speler gezien die op zijn 17e/ 18e al zo verschrikkelijk goed was. Ik had daarom ook verwacht dat hij door zou stoten naar de echte wereldtop, dat lijkt er helaas net niet in te zitten.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:36 schreef Cyberia18 het volgende:
Vaak kan ik me niet vinden in je reacties, maar dat Van der Vaart niet echt zoveel meer is gegroeid na zijn vertrek bij Ajax ben ik het mee eens SCH.
Dat is wel aardig natuurlijk, al vraag ik me af of dat nou echt zo was - er zijn wel meer van die talenten die al zo jong tot van alles in staat zijn omdat ze nog niet echt de druk voelen, niet echt belast zijn enz. Het gaat er natuurlijk om of je dat rond je 25e waar hebt kunnen maken. Nou wil ik niet zeggen dat hij een slechte voetballer is geworden, maar hij is na Ajax niet veel beter geworden. Misschien is er op 17-e wel teveel van hem verwacht, is niet goed natuurlijk en breekt sommige spelers later op.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Heel was ook wel heel erg jong, heel erg goed. Zelden tot nooit een speler gezien die op zijn 17e/ 18e al zo verschrikkelijk goed was.
Eigenlijks vanaf zijn debuutjaar zag je dat die jongen enorm veel potentie had inderdaad. Die potentie heeft hij nog steeds maar als hij naar de echte top wil dan zal hij veel constanter moeten zijn. Conditioneel blijf ik hem ook nog bijzonder zwak vinden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij was ook wel heel erg jong, heel erg goed. Zelden tot nooit een speler gezien die op zijn 17e/ 18e al zo verschrikkelijk goed was. Ik had daarom ook verwacht dat hij door zou stoten naar de echte wereldtop, dat lijkt er helaas net niet in te zitten.
hoezo zit wereldtop er niet in? hij staat op het punt te tekenen bij Real Madrid.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij was ook wel heel erg jong, heel erg goed. Zelden tot nooit een speler gezien die op zijn 17e/ 18e al zo verschrikkelijk goed was. Ik had daarom ook verwacht dat hij door zou stoten naar de echte wereldtop, dat lijkt er helaas net niet in te zitten.
Ik denk dat die shit met Koeman en die constante blessures ook wel een aanzienlijke rol hebben gespeeld, volgens mij heeft hij destijds 1,5 weinig tot niets gespeeld.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel aardig natuurlijk, al vraag ik me af of dat nou echt zo was - er zijn wel meer van die talenten die al zo jong tot van alles in staat zijn omdat ze nog niet echt de druk voelen, niet echt belast zijn enz. Het gaat er natuurlijk om of je dat rond je 25e waar hebt kunnen maken. Nou wil ik niet zeggen dat hij een slechte voetballer is geworden, maar hij is na Ajax niet veel beter geworden. Misschien is er op 17-e wel teveel van hem verwacht, is niet goed natuurlijk en breekt sommige spelers later op.
Het is het gevaar dat spelers steeds jonger de hemel in worden geprezen en dan later wat blijven steken.
Met echt wereldtop bedoel ik meer van het niveau bijvoorbeeld Zidane, echt de beste speler van zijn generatie. Hij kan wel wereldtop zijn, maar niet dé vedette van zijn generatie.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:45 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
hoezo zit wereldtop er niet in? hij staat op het punt te tekenen bij Real Madrid.
Dat is PRECIES het punt waar ik mij zo mateloos aan kan storen. Bruins, Janmaat, Amrabat worden bijvoorbeeld (dan spreek ik bij Bruins uit zijn Excelsior tijd) na een goed seizoen de hemel ingeprezen. Laat ze dat eens op de langere termijn bewijzen for god sake.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is het gevaar dat spelers steeds jonger de hemel in worden geprezen en dan later wat blijven steken.
Vind je het feit dat hij zo jong de hemel in geprezen werd een reden voor zijn ietwat achterblijven? Of bedoel je dat hier niet mee?quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:41 schreef SCH het volgende:
Ik ben er altijd erg fel op geweest om spelers al zo jong de hemel in te prijzen. Dat zegt zo verdomd weinig en werkt bovendien vaak het tegenovergestelde in de hand. Dat jongens op hun 17-18e of nog jonger onbevangen op een virtuoze manier de bal beroeren is niet zo gek, daar zijn er veel van. Dat hem dat ook nog in een grote competitie een tijdje lukte is bijzonder, maar het zegt allemaal niet zoveel.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:49 schreef Suijk het volgende:
[..]
Vind je het feit dat hij zo jong de hemel in geprezen werd een reden voor zijn ietwat achterblijven? Of bedoel je dat hier niet mee?
Hij heeft de keuze toch ergens voor gemaakt, bijvoorbeeld als tussenstop om beter te worden. Als dat dan niet echt lukt, dan is er iets misgegaan. Hij is natuurlijk ook geen slechte voetballer, ik ben wel fan van hem eigenlijk. Is wel zo'n speler waar je voor naar het stadion zou kunnen gaan.quote:Overigens is HSV natuurlijk niet de plek waar iemand een absolute topvoetballer wordt. Daar is hij wel de uitblinker, maar absolute wereldtop is hij (nog) niet, dat ben ik wel met je eens.
Hoe is het met dat Amerikaanse voetballertje waar ik de naam even neit van weet. Die was Maradonna, Pele en Cruijff in 1 persoon. Toen was ie nog 15 maar dat is alweer even geleden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:47 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat is PRECIES het punt waar ik mij zo mateloos aan kan storen. Bruins, Janmaat, Amrabat worden bijvoorbeeld (dan spreek ik bij Bruins uit zijn Excelsior tijd) na een goed seizoen de hemel ingeprezen. Laat ze dat eens op de langere termijn bewijzen for god sake.
Hij is toch 2 maal tot beste speler uitgeroepen? Of 2de ofzo. Lijkt me niet echt een slechte prestatie voor een speler van HSVquote:Op zondag 3 augustus 2008 20:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben er altijd erg fel op geweest om spelers al zo jong de hemel in te prijzen. Dat zegt zo verdomd weinig en werkt bovendien vaak het tegenovergestelde in de hand. Dat jongens op hun 17-18e of nog jonger onbevangen op een virtuoze manier de bal beroeren is niet zo gek, daar zijn er veel van. Dat hem dat ook nog in een grote competitie een tijdje lukte is bijzonder, maar het zegt allemaal niet zoveel.
Het is vandaag de dag zo vluchtig. Helden zijn zo snel geboren.
[..]
Hij heeft de keuze toch ergens voor gemaakt, bijvoorbeeld als tussenstop om beter te worden. Als dat dan niet echt lukt, dan is er iets misgegaan. Hij is natuurlijk ook geen slechte voetballer, ik ben wel fan van hem eigenlijk. Is wel zo'n speler waar je voor naar het stadion zou kunnen gaan.
Nu Sneijder zo ernstig geblesseerd is lijkt het mij vrijwel zeker dat VdV komt. Een betere onderhandelingspositie voor HSV nu :pquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:44 schreef One_conundrum het volgende:
Met Sneijder out is de transfer weer een stap dichterbij ...
Zoals verwacht...quote:Van der Vaart definitief naar Real Madrid
Rafael van der Vaart verhuist definitief naar Real Madrid. De international, die overkomt van Hamburger SV, tekent een contract voor vijf jaar in de Spaanse hoofdstad, meldt het AD.
Afgelopen nacht onderhandelden de clubs, die beiden deelnamen aan de Emirates Cup in Londen, in het geniep over de transfer. Wanneer Van der Vaart officieel gepresenteerd wordt in Madrid is nog niet
duidelijk.
De Madrileense club heeft namelijk een druk programma voor de boeg. Zondagavond keerde de selectie terug uit Londen, om later deze week koers te zetten naar Colombia waar een oefenduel op de kalender staat.
Bij Barcelona loopt Xavi, Iniesta en Hleb rond. Bovendien wil men nu ook nog Silva halen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:19 schreef SCH het volgende:
Rare keuze. De kans op spelen is niet zo groot bij Real, had Barcelona logischer en uitdagender gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |