abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:02:09 #1
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60531810
Gisteravond was ik sinds lange tijd eindelijk eens een avondje thuis. Daarom had ik me bijzonder verheugd op een avondje buis hangen met zak chips en biertje(s) en een paar uurtjes in de zombiemodus zitten. Na een paar minuten teletekstspeuren viel mijn oog op het "schone scheineken house", een parodie op het Holland Heineken House in Peking. De uitzending werd verzorgd door zo'n beetje alle voormalig Kopspijkers cabaratiers waar ik vroeger (ondanks de linkse doctrine) zo van genoten had,

Enfin, na een paar minuten was mijn kijkplezier volledig verdwenen. In plaats van wat simpel volksvermaak, kreeg ik minuten lang een links pamflet voorgeschoteld. China dit, china dat. Mensenrechten zus en mensenrechten zo. Het engagement van de cabaratiers was enorm en ik geef ze bij deze de credits voor hun toeweiding die ze in hun anti-China doctrine hebben gestopt. Op een gegeven moment voelde ik me als kijker al schuldig omdat ik aan de Chinese mix zat te knabbelen en dan doen ze blijkbaar toch iets "goed".

En dan nu mijn klacht: waar zijn die gasten in het moslimdebat? Een beetje demonsteren tegen Wilders kunnen ze wel, maar zich uitspreken tegen de straatterroristen, homo-haat, haatimams, vrouwen besnijdenis, gedwongen uithuwelijking, eerwraak, onverdraagzaamheid, haat tegen het westen is blijkbaar teveel gevraagd? Ik vind het laf en hypocriet. Het is wel lekker makkelijk en veilig om kritiek in Nederland kritiek te hebben op de Chinezen. Die gasten zijn zo timide, dat ze hooguit een keer bij de heren en dames cabaratiers in het nasimenu zullen roggelen. Kritiek hebben op moslims staat daarentegen garant voor een (extreem)rechts stempel, muilpeer van een hangjongere, 4 man beveiliging en verbanning uit het warme publieke omroepnest. Het is allemaal zo makkelijk en selectief gedaan. JAMMER!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_60531841
Terechte klacht
Ik kijk ook nooit naar die baggergasten
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60531971
Je beantwoordt je eigen vraag: het zijn cabaretiers. Het is niet hun taak om de bevolking wakker te schudden, het is hun taak om te vermaken. Actualiteiten hierin verwerken geeft mensen al gauw het 'hee wat een intelligent programma' gevoel en daar draait het om, niet om het daadwerkelijk maken van een punt, dan zag je ze wel wat serieuzere dingen doen.
Ga weg
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:30:22 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60532309
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 19:11 schreef Nikmans het volgende:
Je beantwoordt je eigen vraag: het zijn cabaretiers. Het is niet hun taak om de bevolking wakker te schudden, het is hun taak om te vermaken. Actualiteiten hierin verwerken geeft mensen al gauw het 'hee wat een intelligent programma' gevoel en daar draait het om, niet om het daadwerkelijk maken van een punt, dan zag je ze wel wat serieuzere dingen doen.
Volgens mij is de taak van cabaretiers om maatschappijkritisch te zijn i.c.m met de actualiteit. Ook schoppen ze dankbaar tegen diverse taboes aan. Nu is te selectief en te gemakkelijk.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:31:03 #5
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_60532319
Ik hoorde de reclame van eric van muiswinkel op 3fm. Ik vond het een beetje sneu, om eerlijk te zijn
pi_60532345
Niet zeiken, jullie hebben Guido en Tineke al, iedereen krijgt de cabaretiers die hem of haar toekomt

pi_60532487
Geëngageerd cabaret is hartstikke dood, alleen Van Muiswinkel heeft de memo van Freek kennelijk niet ontvangen.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_60533041
Dolf hadden ze daarwel mogen laten hangen trouwens
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:25:38 #9
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60533514
Ik heb een paar flarden meegekregen, dat wat ik gezien heb vond ik nogal oudbollig en zouteloos, had allemaal een berg origineler en scherper gemogen. Waarom zijn mensenrechten een links thema TS? Verder zijn (politiek geëngageerde) cabaretiers over het algemeen links, dat is ook niet zo vreemd gezien de achterliggende filosofie en het daarmee gepaard gaande idealisme hè. Er is overigens op de Duitse tv regelmatig politiek cabaret wat veel gemengder is qua poltieke kleur en veel beter qua kwaliteit, zou je eens moeten bekijken .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:45:57 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60534057
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:07 schreef Mathijz het volgende:
Dolf hadden ze daarwel mogen laten hangen trouwens
yup, ongeveer 2 meter boven de grond
pi_60535966
Ik heb één keer moeten lachen. Toen Jack Wouterse de eerste keer in beeld kwam als Erika Terpstra. Voor de rest was het te triest voor woorden.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:18:45 #12
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_60546581
ruggegraatloze tv is standaard bij de publieke omroepen, daarom kijk ik het ook niet meer....
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:23:07 #13
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60546669
De tegenstelling was al te vinden in het cabaret ervoor, ft. Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten. Dat was wèl goed. Over de plank misslaan gesproken, het Schijnekenhuis was een eersteklas drama.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:29:50 #14
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60546809
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:25 schreef keesjeislief het volgende:
Ik heb een paar flarden meegekregen, dat wat ik gezien heb vond ik nogal oudbollig en zouteloos, had allemaal een berg origineler en scherper gemogen. Waarom zijn mensenrechten een links thema TS? Verder zijn (politiek geëngageerde) cabaretiers over het algemeen links, dat is ook niet zo vreemd gezien de achterliggende filosofie en het daarmee gepaard gaande idealisme hè. Er is overigens op de Duitse tv regelmatig politiek cabaret wat veel gemengder is qua poltieke kleur en veel beter qua kwaliteit, zou je eens moeten bekijken [ afbeelding ].
Je mist mijn punt volledig. Ik heb geen problemen met de strijd voor de mensenrechten (ieder zijn meug), maar ik heb wel een probleem met de selectieve verontwaardiging die ze tentoon spreidden. Cabaretiers hebben altijd een belangrijke functie vervuld in het doorbreken van taboes. Nu leek het wel een tandenloze, laffe en oude cobra.
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:30:52 #15
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60546838
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60548536
Als het gaat over mensenrechten: Wilders is ook een mens en heeft dus ook rechten. Waar zijn de cabaretiers als er weer eens een fatwa over Widlers wordt uitgesproken of er gedreigd wordt hem te vermoorden? Of gelden rechten vooral voor de "kansloze en zielige" allochtoon en in veel mindere mate voor de autochtoon? De zogenaamde politieke correctheid is volledig misplaatst en tref je dan ook alleen maar aan bij de linkse omroep.

Een hypocriet en laf stelletje, dat zijn ze. Alleen maar datgene roepen wat in je straatje past om al doende je eigen veiligheid te garanderen in links omroepland. Dat daarmee de mening van 85% van de Nederlandse bevolking volkomen wordt genegeerd getuigt van complete minachting.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:02:58 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60549073
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 19:03 schreef Het_hupt het volgende:
Terechte klacht
Ik kijk ook nooit naar die baggergasten
pi_60553734
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:23 schreef ScudRaket het volgende:
De tegenstelling was al te vinden in het cabaret ervoor, ft. Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten. Dat was wèl goed. Over de plank misslaan gesproken, het Schijnekenhuis was een eersteklas drama.
Dat meen je toch niet? Ik vond dat echt tenenkrommend slecht..

De enige rol waarin ik van Muiswinkel kan waarderen is als hoofdpiet.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_60554012
Links
Mensen die zogenaamd links-rechts denken en zeggen dat ze rechts zijn: autistische mongool. Met conservatieve mensen is deze wereld zeker verder gekomen ja, jesus kanker christus. Dat mensen nog zo dom zijn. Dat is niet te bevatten.

Moet je ook opletten wat voor volk zich "rechts" noemt, grotendeels het volk
Rita Verdonk
"Fortuynisten"
Geert

Om ff bij je topic te blijven, de situatie in Nederland is niet te vergelijken met China. Die shit is daar structureel gaande, terwijl de meeste problemen die jij opnoemt slechts incidenten zijn.
Bijvoorbeeld homohaat bij alleen marocs? Ik ken genoeg van die boeren die zich uitspreken voor de doodstraf voor zulke mensen, en zij noemen zich "rechts" (domme boeren ).
Jou klacht acht ik disproportioneel, derhalve ongegrond.
[ Bericht 91% gewijzigd door Juup© op 15-08-2008 19:08 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:49:39 #20
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60555534
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:42 schreef mooiboi89 het volgende:
Links
Mensen die zogenaamd links-rechts denken en zeggen dat ze rechts zijn: autistische mongool. Met conservatieve mensen is deze wereld zeker verder gekomen ja, jesus kanker christus. Dat mensen nog zo dom zijn. Dat is niet te bevatten.

Moet je ook opletten wat voor volk zich "rechts" noemt, grotendeels het volk
Rita Verdonk
"Fortuynisten"
Geert

Om ff bij je topic te blijven, de situatie in Nederland is niet te vergelijken met China. Die shit is daar structureel gaande, terwijl de meeste problemen die jij opnoemt slechts incidenten zijn.
Bijvoorbeeld homohaat bij alleen marocs? Ik ken genoeg van die boeren die zich uitspreken voor de doodstraf voor zulke mensen, en zij noemen zich "rechts" (domme boeren ).
Jou klacht acht ik disproportioneel, derhalve ongegrond.
(driewerf).
pi_60555575
Misschien is de post van mooiboi89 niet zo heel relevant (hoewel zijn laatste regel dat wel is) maar het is wel een goede rant
Ga weg
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:59:02 #22
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_60557526
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:29 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je mist mijn punt volledig. Ik heb geen problemen met de strijd voor de mensenrechten (ieder zijn meug), maar ik heb wel een probleem met de selectieve verontwaardiging die ze tentoon spreidden. Cabaretiers hebben altijd een belangrijke functie vervuld in het doorbreken van taboes. Nu leek het wel een tandenloze, laffe en oude cobra.
Oh. Hoe kijk jij tv dan? Je hebt tochonmogelijk al die talloze 'debatten' over moslims, hangmarokjes en integratie kunnen missen, of wel soms? Gewoon uitgezonden op de befaamde linkse PO hoor. Ik herinner me verder stukjes van Youp van het Hek, Hans Teeuwen bij de meiden van Halal, stukjes van Najib Amhali over die problematiek. Er zijn voldoende politici die het tot een belangrijk thema hebben gemaakt. Er zijn er zelf die het over niets anders kunnen hebben! Dus, als jouw criterium zoals je schrijft 'het doorbreken van taboes' is, m.a.w. datgene aanspreken wat onbesproken is gebleven, moet een cabaretier het dus vooral niét over dat soort zaken hebben. Dat ís al een continu maatschappelijk debat.

Ik denk dat het zeker niet slecht is om de situatie in China eens grondig aan de kaak te stellen. Want dat is nauwelijks gebeurd. Zeker, er zijn in aanloop naar de Spelen wat debatjes geweest, maar daar werd veelal erg lauw en afwerend gereageerd door de aangesprokenen. Tot hun eigen verbazing waarschijnlijk kwamen ze daarmee weg, konden ze het afdoen met "geef ze wat tijd" en werden ze niet voldoende in het nauw gedreven om harde toezeggingen te doen over het innemen van een standpunt t.o.v. China of het nemen van principiële maatregelen. Dát heeft Van Muiswinkel vooral geïrriteerd geloof ik, de laffe lauwheid van die debatjes. Dat hij vervolgens geen goed genoeg cabaretier is en een te behoudende persoonlijkheid heeft om het vuurtje eens écht op te stoken, tja, dat is jammer maar helaas.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_60558375
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:49 schreef LENUS het volgende:

[..]

(driewerf).
Mijn dank is groot voor uw inhoudelijke repliek.
Driewerf voor deze rechts knakker.
[ Bericht 91% gewijzigd door Juup© op 15-08-2008 19:08 ]
pi_60562124
Ik heb genoten. Niet van de kwaliteit van het cabaret (dat nogal tegenviel) maar van het feit dat dit überhaupt op tv was. Cabaretiers die werkelijk proberen met hun vak invloed uit te oefenen op de politiek(e opinie), in plaats van de politieke opmerkingen te beperken tot hun conferences. Een openlijk anti-Chinaprogramma in de publieke zendtijd, op prime time. Even feitelijke uitleg zonder lachen-gieren-brullen op een moment dat het ertoe doet ("dat is een Tibetaanse vluchteling, hij wordt doodgeschoten door de Chinese grenspolitie") zodat de kijker met minder algemene kennis (wa's dit voor raar programma? hey, jack wouterse in vrouwekleruh! geinig!) de boodschap wel meekrijgt.

Kortom: dit is het Nederland dat we altijd claimen te zijn! Van vrijheid van meningsuiting, van televisie met een openlijke mening zonder dat de censuurcommissie de stekker eruit trekt! Wat valt er nog te wensen?
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:38:21 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60562299
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik heb genoten. Niet van de kwaliteit van het cabaret (dat nogal tegenviel) maar van het feit dat dit überhaupt op tv was. Cabaretiers die werkelijk proberen met hun vak invloed uit te oefenen op de politiek(e opinie), in plaats van de politieke opmerkingen te beperken tot hun conferences. Een openlijk anti-Chinaprogramma in de publieke zendtijd, op prime time. Even feitelijke uitleg zonder lachen-gieren-brullen op een moment dat het ertoe doet ("dat is een Tibetaanse vluchteling, hij wordt doodgeschoten door de Chinese grenspolitie") zodat de kijker met minder algemene kennis (wa's dit voor raar programma? hey, jack wouterse in vrouwekleruh! geinig!) de boodschap wel meekrijgt.

Kortom: dit is het Nederland dat we altijd claimen te zijn! Van vrijheid van meningsuiting, van televisie met een openlijke mening zonder dat de censuurcommissie de stekker eruit trekt! Wat valt er nog te wensen?
Uit algemene middelen betaalde propaganda noem jij vrijheid?
pi_60562301
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Een nekschot voor Erik van Muiswinkel en een colatje
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_60562340
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:25 schreef mooiboi89 het volgende:

[..]

Mijn dank is groot voor uw inhoudelijke repliek.
Driewerf voor deze rechts knakker.
(DRIEWERF)
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_60562402
Hoe kunnen ze nou links zijn als ze kritiek hebben op China. Of is dat ineens geen communistische staat meer.

Klacht : selectief achterlijke rechtse azijnpissers. Ga lekker Toon Hermans kijken.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:43:59 #29
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60562476
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:41 schreef gelly het volgende:
Hoe kunnen ze nou links zijn als ze kritiek hebben op China. Of is dat ineens geen communistische staat meer.

Klacht : selectief achterlijke rechtse azijnpissers. Ga lekker Toon Hermans kijken.
Hans Teeuwen
pi_60562670
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:43 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Hans Teeuwen
Die is rechts omdat ie wat over moslims roept ? Laat je nakijken. Hij heeft een minstens zo'n grote hekel aan klein burgermansgelul waar jij en consorten zich graag van bedienen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:52:04 #31
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60562718
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Die is rechts omdat ie wat over moslims roept ? Laat je nakijken. Hij heeft een minstens zo'n grote hekel aan klein burgermansgelul waar jij en consorten zich graag van bedienen.
niet gaan trollen eh?
Teeuwen is gewoon goed
pi_60562806
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:52 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

niet gaan trollen eh?
Teeuwen is gewoon goed
Teeuwen is al jaren niet meer wat ie was, en dat was ook al niet enorm geweldig. Maar ik snap dat Andre van Duin-publiek als jij er enorm opgewonden van wordt.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:58:10 #33
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60562892
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Teeuwen is al jaren niet meer wat ie was, en dat was ook al niet enorm geweldig. Maar ik snap dat Andre van Duin-publiek als jij er enorm opgewonden van wordt.
duh.......
Alsof van Muiswinkel van hoog niveau is.
kwestie van smaak dus, maar of zo'n bekrompen geest als jij dat ooit zal beseffen.......ik vrees het ergste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')