Volgens mij is de taak van cabaretiers om maatschappijkritisch te zijn i.c.m met de actualiteit. Ook schoppen ze dankbaar tegen diverse taboes aan. Nu is te selectief en te gemakkelijk.quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:11 schreef Nikmans het volgende:
Je beantwoordt je eigen vraag: het zijn cabaretiers. Het is niet hun taak om de bevolking wakker te schudden, het is hun taak om te vermaken. Actualiteiten hierin verwerken geeft mensen al gauw het 'hee wat een intelligent programma' gevoel en daar draait het om, niet om het daadwerkelijk maken van een punt, dan zag je ze wel wat serieuzere dingen doen.
yup, ongeveer 2 meter boven de grondquote:Op zondag 3 augustus 2008 20:07 schreef Mathijz het volgende:
Dolf hadden ze daarwel mogen laten hangen trouwens
Je mist mijn punt volledig. Ik heb geen problemen met de strijd voor de mensenrechten (ieder zijn meug), maar ik heb wel een probleem met de selectieve verontwaardiging die ze tentoon spreidden. Cabaretiers hebben altijd een belangrijke functie vervuld in het doorbreken van taboes. Nu leek het wel een tandenloze, laffe en oude cobra.quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:25 schreef keesjeislief het volgende:
Ik heb een paar flarden meegekregen, dat wat ik gezien heb vond ik nogal oudbollig en zouteloos, had allemaal een berg origineler en scherper gemogen. Waarom zijn mensenrechten een links thema TS? Verder zijn (politiek geëngageerde) cabaretiers over het algemeen links, dat is ook niet zo vreemd gezien de achterliggende filosofie en het daarmee gepaard gaande idealisme hè. Er is overigens op de Duitse tv regelmatig politiek cabaret wat veel gemengder is qua poltieke kleur en veel beter qua kwaliteit, zou je eens moeten bekijken [ afbeelding ].
quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:03 schreef Het_hupt het volgende:
Terechte klacht![]()
Ik kijk ook nooit naar die baggergasten
Dat meen je toch niet? Ik vond dat echt tenenkrommend slecht..quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:23 schreef ScudRaket het volgende:
De tegenstelling was al te vinden in het cabaret ervoor, ft. Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten. Dat was wèl goed. Over de plank misslaan gesproken, het Schijnekenhuis was een eersteklas drama.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:42 schreef mooiboi89 het volgende:
Links
Mensen die zogenaamd links-rechts denken en zeggen dat ze rechts zijn: autistische mongool. Met conservatieve mensen is deze wereld zeker verder gekomen ja, jesus kanker christus. Dat mensen nog zo dom zijn. Dat is niet te bevatten.
Moet je ook opletten wat voor volk zich "rechts" noemt, grotendeels het volk
Rita Verdonk![]()
"Fortuynisten"
Geert
Om ff bij je topic te blijven, de situatie in Nederland is niet te vergelijken met China. Die shit is daar structureel gaande, terwijl de meeste problemen die jij opnoemt slechts incidenten zijn.
Bijvoorbeeld homohaat bij alleen marocs?Ik ken genoeg van die boeren die zich uitspreken voor de doodstraf voor zulke mensen, en zij noemen zich "rechts" (domme boeren
).
Jou klacht acht ik disproportioneel, derhalve ongegrond.
Oh. Hoe kijk jij tv dan? Je hebt tochonmogelijk al die talloze 'debatten' over moslims, hangmarokjes en integratie kunnen missen, of wel soms? Gewoon uitgezonden op de befaamde linkse PO hoor. Ik herinner me verder stukjes van Youp van het Hek, Hans Teeuwen bij de meiden van Halal, stukjes van Najib Amhali over die problematiek. Er zijn voldoende politici die het tot een belangrijk thema hebben gemaakt. Er zijn er zelf die het over niets anders kunnen hebben! Dus, als jouw criterium zoals je schrijft 'het doorbreken van taboes' is, m.a.w. datgene aanspreken wat onbesproken is gebleven, moet een cabaretier het dus vooral niét over dat soort zaken hebben. Dat ís al een continu maatschappelijk debat.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:29 schreef LENUS het volgende:
[..]
Je mist mijn punt volledig. Ik heb geen problemen met de strijd voor de mensenrechten (ieder zijn meug), maar ik heb wel een probleem met de selectieve verontwaardiging die ze tentoon spreidden. Cabaretiers hebben altijd een belangrijke functie vervuld in het doorbreken van taboes. Nu leek het wel een tandenloze, laffe en oude cobra.
Mijn dank is groot voor uw inhoudelijke repliek.quote:
Uit algemene middelen betaalde propaganda noem jij vrijheid?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik heb genoten. Niet van de kwaliteit van het cabaret (dat nogal tegenviel) maar van het feit dat dit überhaupt op tv was. Cabaretiers die werkelijk proberen met hun vak invloed uit te oefenen op de politiek(e opinie), in plaats van de politieke opmerkingen te beperken tot hun conferences. Een openlijk anti-Chinaprogramma in de publieke zendtijd, op prime time. Even feitelijke uitleg zonder lachen-gieren-brullen op een moment dat het ertoe doet ("dat is een Tibetaanse vluchteling, hij wordt doodgeschoten door de Chinese grenspolitie") zodat de kijker met minder algemene kennis (wa's dit voor raar programma? hey, jack wouterse in vrouwekleruh! geinig!) de boodschap wel meekrijgt.
Kortom: dit is het Nederland dat we altijd claimen te zijn! Van vrijheid van meningsuiting, van televisie met een openlijke mening zonder dat de censuurcommissie de stekker eruit trekt! Wat valt er nog te wensen?
Een nekschot voor Erik van Muiswinkel en een colatjequote:Op maandag 4 augustus 2008 22:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik heb genoten. Niet van de kwaliteit van het cabaret (dat nogal tegenviel) maar van het feit dat dit überhaupt op tv was. Cabaretiers die werkelijk proberen met hun vak invloed uit te oefenen op de politiek(e opinie), in plaats van de politieke opmerkingen te beperken tot hun conferences. Een openlijk anti-Chinaprogramma in de publieke zendtijd, op prime time. Even feitelijke uitleg zonder lachen-gieren-brullen op een moment dat het ertoe doet ("dat is een Tibetaanse vluchteling, hij wordt doodgeschoten door de Chinese grenspolitie") zodat de kijker met minder algemene kennis (wa's dit voor raar programma? hey, jack wouterse in vrouwekleruh! geinig!) de boodschap wel meekrijgt.
Kortom: dit is het Nederland dat we altijd claimen te zijn! Van vrijheid van meningsuiting, van televisie met een openlijke mening zonder dat de censuurcommissie de stekker eruit trekt! Wat valt er nog te wensen?
(DRIEWERF)quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:25 schreef mooiboi89 het volgende:
[..]
Mijn dank is groot voor uw inhoudelijke repliek.
Driewerfvoor deze rechts knakker.
Hans Teeuwenquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:41 schreef gelly het volgende:
Hoe kunnen ze nou links zijn als ze kritiek hebben op China. Of is dat ineens geen communistische staat meer.
Klacht : selectief achterlijke rechtse azijnpissers. Ga lekker Toon Hermans kijken.
Die is rechts omdat ie wat over moslims roept ? Laat je nakijken. Hij heeft een minstens zo'n grote hekel aan klein burgermansgelul waar jij en consorten zich graag van bedienen.quote:
niet gaan trollen eh?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Die is rechts omdat ie wat over moslims roept ? Laat je nakijken. Hij heeft een minstens zo'n grote hekel aan klein burgermansgelul waar jij en consorten zich graag van bedienen.
Teeuwen is al jaren niet meer wat ie was, en dat was ook al niet enorm geweldig. Maar ik snap dat Andre van Duin-publiek als jij er enorm opgewonden van wordt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:52 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
niet gaan trollen eh?
Teeuwen is gewoon goed
duh.......quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Teeuwen is al jaren niet meer wat ie was, en dat was ook al niet enorm geweldig. Maar ik snap dat Andre van Duin-publiek als jij er enorm opgewonden van wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |