abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60513545
Sinds kort uit huis getrapt door mijn moeder, ruzie met stiefpa enzo
Niet erg, ik red me wel, alleen het contact met moederlief en broertje vermindert een beetje... stiefpa kan me gestolen worden.
Nu woon ik dus gezellig in een studentenhuisje, maar hier hebben ze van die vage keramische kookplaten in de keuken. Heb heel mn leven op gas gekookt, dus hier kan ik niet mee omgaan!

Pic:

Paint:
Dacht je nu echt dat ik moeite ga doen voor een goeie paint?
Doe eens niet.
pi_60513615
wij hebben dat ook dan worden ze zo rood!!
pi_60513687
Mensen die op gas koken anno 2008
pi_60513693
Dat werkt inderdaad zwaar bagger. Net als vroeger gewoon op gas met die handel.
0 topics op naam. 14.gif
pi_60513738
Ik ben juist gewend om keramisch te koken. Je moet er alleen rekening mee houden dat op het moment dat jij zo'n ding zachter draait dat ie niet meteen minder heet wordt (zoals bij gas). Dus je moet iets meer anticiperen, maar dat went snel zat
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60513751
Ik snap bij keramische kookplaten het nut van de pan niet echt. Waarom zou je niet gewoon je ei op de plaat gooien?
We komen hard, zo hard.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:24:05 #7
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_60513783
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:21 schreef focal het volgende:
Ik snap bij keramische kookplaten het nut van de pan niet echt. Waarom zou je niet gewoon je ei op de plaat gooien?
Omdat je dan elke week een nieuwe plaat aan kan schaffen omdat dat keihard inbrandt...
En succes trouwens met je ei van de glasplaat te knabbelen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:24:47 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_60513800
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:18 schreef Emimich het volgende:
Mensen die op gas koken anno 2008
Mensen die denken dat er een alternatief is voor gas
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_60513813
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:21 schreef focal het volgende:
Omdat die kookplaat niet in de vaatwasser kan.
pi_60513911
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:24 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Mensen die denken dat er een alternatief is voor gas
Dit dus, gas = om op te koken.
Maar goed, het zal vast wennen.
Doe eens niet.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:29:43 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_60513914
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:24 schreef Molluck het volgende:

[..]

Omdat je dan elke week een nieuwe plaat aan kan schaffen omdat dat keihard inbrandt...
En succes trouwens met je ei van de glasplaat te knabbelen
En weet je wel hoe vreselijk dat stinkt dat inbranden... Heb een keer de melk laten overkoken, geen pretje kan ik je zeggen!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60514079
Inductie FTW . Een plaat (elektrisch/keramisch) vind ik sowieso beter dan gas (2008 ), maar als je niet anders gewend bent is het wennen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Niconigger op 02-08-2008 20:31:01 ]
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:58:04 #13
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_60514513
Hmmm...echt kookvuur is nog steeds no1. Inductie is een goede 2de....de rest is gewoon niks....
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:12:06 #14
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_60514786
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:37 schreef Niconigger het volgende:
Inductie FTW . Een plaat (elektrisch/keramisch) vind ik sowieso beter dan gas (2008 ;') )
Jij doet zeker niet meer dan af en toe een ei bakken ? Een electrisch of keramische plaat is veel te traag om zinvol te zijn. Inductie is nog steeds vervelend omdat lang niet alle pannen er op kunnen, verder is het lastig om de temperatuur te regelen als je geen vuur ziet/voelt/hoort.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_60514864
Geef mij maar gewoon gas, heb je tenminste echt vuur.
pi_60515123
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:12 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Jij doet zeker niet meer dan af en toe een ei bakken ? Een electrisch of keramische plaat is veel te traag om zinvol te zijn. Inductie is nog steeds vervelend omdat lang niet alle pannen er op kunnen, verder is het lastig om de temperatuur te regelen als je geen vuur ziet/voelt/hoort.
Nee ik kan meer koken/bakken dan alleen een ei. Het is een feit dat het moeilijk is om pannen te krijgen die ook op inductie kunnen, en van dat trage vind ik wel meevallen. Ik vind het juist handiger dat je een cijfertje ziet ipv letten op hoe hoog het vuur moet.
Ieder z'n ding
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:37:48 #17
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_60515280
Wat is nou eigenlijk het voordeel? Waarom is dit beter dan gas?
pi_60515347
Ik vind het persoonlijk fijner omdat je ipv te kijken naar het vlammetje je een cijfer ziet. Op die manier kan ik beter schatten hoe hoog het ongeveer moet staan.
Maar daar denken anderen anders over..
pi_60515398
Ik zou een moord doen om weer op gas te kunnen koken
Als je bijv melk kookt, dan ben je vaak al te laat
Uitgesproken...
pi_60515501
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:30 schreef Niconigger het volgende:
Het is een feit dat het moeilijk is om pannen te krijgen die ook op inductie kunnen, en van dat trage vind ik wel meevallen.
Dat is helemaal geen feit. Inductiepannen worden te pas en te onpas aangeboden. Zelfs de IKEA pannen kunnen op inductie.

Inductie is razendsnel en bij mijn weten zelfs hét snelst onder de 'fornuizen'.

Klacht van TS is overigens gegrond. Helaas is mijn inductieplaat kapot, en ben ik nu weer aangewezen op de keramische plaat die hiervoor ingebouwd was. Er valt mee te leven, maar het is langzaam, reageert stronttraag (plaat blijft veel te lang warm nadat je de stand terugdraait) en kleine pannen passen eigenlijk niet op de grote zones omdat er dan heel veel hitte langskomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')