abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:31:04 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61225812
Mp3tag is idd een goed programmaatje om tags te schrijven.
pi_61225843
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 17:09 schreef frame-saw het volgende:
Ja het is idd erg handig, maar van dat FreeDB heb ik nooit gehoord? Ik voer de tags dus nog steeds zelf in als ze verkeerd staan Leg het me eens uit.

Maar is shipping niet erg duur met eBay dan?
Als je een album in een mapje hebt staan, en die vervolgens in Mp3tag sleurt, kun je alle nummers selecteren. Daarna klik je bovenaan in het menu op FreeDB, "bepaal vanaf geselecteerde bestanden", en selecteer je welk album overeen komt. Dan tagt hij automatisch het album, op de correcte manier. Heel handig! Af en toe moet je nog wel het een en ander aanpassen, maar dan is het grootste werk vaak al verricht.

Mocht hij de mp3's nu niet gelijk herkennen, kun je naar de FreeDB Database Search gaan. Dan typ je de artiest en de titel van het album in, en klik je op het album wat overeenkomt met je mp3's. De disc-ID die daar staat moet je vervolgens in Mp3tag opgeven bij "Freedb-id invoeren". Easy as pie!

Bij eBay moet je er inderdaad goed opletten dat er geen verzendkosten van 5 euro bijkomen. Ik zal uitleggen hoe ik soms handel. Er is (vooral) bij populaire CD's een overschot aan aanbiedingen. Dus dan komt het vaak voor dat je album voor 1 euro kunt kopen, en als de verzendkosten dan alsnog 5 euro zijn maakt dat ook weinig uit. Maar vaak zijn de verzendkosten omgerekend maar 2 á 3 euro, hoor. In combinatie met een goedkope CD is dat alsnog erg voordelig natuurlijk.

Even een voorbeeldje, aan de hand van een willekeurige CD. Er staan veel veilingen op van diezelfde CD, allemaal startend met een laag startbod. Grote kans dus dat bijvoorbeeld deze veiling op niet veel meer dan 1 á 2 pond zal aflopen. Inclusief verzendkosten is dat omgerekend zo'n 4 á 5 euro. Als je weet dat je niet meer dan 7 euro voor deze CD wilt uitgeven, reken je uit hoe veel dat inclusief verzendkosten is. Dan bied je (als je toevallig achter de PC zit) op het laatste moment. Mocht de CD dan toch richting je maximale prijs gaan, probeer je op een ander moment één van de andere tientallen aanbiedingen. Zo fix ik CD's voor schandalig lage prijzen .

Wel altijd goed op de omschrijving letten, zodat je niet zit opgescheept met enkel de CD of incompleet artwork.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:35:13 #228
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_61225899
Als je gewoon niet download.
Heb je nergens last van! Dat gezeur!
pi_61225939
Huh? Mogen we ons op eBay gekochte CD's niet rippen, en vervolgens netjes taggen voor op onze mp3-speler?

vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:42:36 #230
207860 Mistaken
pi_61226025
Mja, dat mag!
Maar meestal als je ript klopt alles toch al wel?

Tenminste bij mij wel!
pi_61226105
Als je ript in bijvoorbeeld iTunes, worden de tags gelijk gefixt. Maar ik kan alleen op mijn Mac met Lame rippen in iTunes, en dat is weer iets te omslachtig... Dus dan moet het op een andere manier.
pi_61226147
Nouja ik download eerst voordat ik luister, en ik heb niet echt genoeg geld om mijn uiteenlopende muzieksmaak te financiëren. Maar ik geloof dat ik dat al 10 keer heb gezegd.

Thanks voor de informatie Aisumasen, ik ben alleen net klaar
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:54:13 #233
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61227328
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ah, perfect moment om daar nog even op terug te komen .
Perfect moment om Winamp nogmaals te spammen. Gooi je nummers in de playlist of zoek ze op via de media library (misschien is playlist handiger als je een ander afspeelprogramma gebruikt), selecteer alle nummers en doe rechtermuisknop > Send to > Auto-Tag. 10 tellen wachten en je tags zijn prachtiger dan ze ooit zijn geweest .
2000 light years from home
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:27:42 #234
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61236930
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:49 schreef Sloavink het volgende:
Ah, nog 1 maandje tot de nieuwe Kings of Leon plaat!

Hoop zo erg dat ze naar Nederland komen, voorlopig alleen nog maar Engeland en Amerika.
Eindelijk
Sex on Fire is iig. al een goede voorbode
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:22:42 #235
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61238692
Als je gewoon van fatsoenlijke sites je muziek haalt, dan heb je altijd perfecte tags.
En mensen die deze dagen nog tegen downloaden zijn --->
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61240413
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:22 schreef -skippybal- het volgende:
Als je gewoon van fatsoenlijke sites je muziek haalt, dan heb je altijd perfecte tags.
En mensen die deze dagen nog tegen downloaden zijn --->
indieforums.com
de meeste zijn wel prima trouwens
en soms moet ik noodgedwongen aan torrents doen

Ik ben echt zo dood, maar moet straks naar Utrecht voor deBeschaving. Volgens mij heb ik keelontsteking maar ik ben zo dwars om gewoon te gaan Anders kan ik jakkop niet meeten
pi_61263376
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:22 schreef Timo20 het volgende:
Eindelijk
Sex on Fire is iig. al een goede voorbode
Crawl en Manhattan mogen er ook wel wezen, word echt een out-of-this-world plaat. Bizar gewoon.
  zondag 31 augustus 2008 @ 14:53:57 #238
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61265534
En, hoe was DeBeschaving?

Rijnfestijn was kut iig
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_61268722
beschaving was vet

Zoek mn post in het beschavingtopic maar
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_61270474
beschaving was tof, pete doherty is de man .. ze waren nagenoeg op tijd ... en jakkop en frame-saw nog wel zien staan .. vlak voor slagmalsklubben stonden ze zowaar naast ons. .. zonder dat zij het wisten ... maar toen werden ze weggestuurd vanwege een rookverbod ofzo ^o)

hoogtepunten : babyshambles, the dodos en milow die we hoorden toen we in het gras lagen ... zn 50 cent cover is echt lekker ..

ook leuk: mystery jets, pete and the pirates en friska viljor en het stukje get cape, wear cape, fly dat ik zag/hoorde
pi_61271098
Ja klopt, 'buiten roken'. WTF? Maar jij was dus met Mistaken Al heb ik nog geen idee wie jullie waren.
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:13:17 #242
207860 Mistaken
pi_61271794

Maar deBeschaving was inderdaag kick ass!
Ik luister nu wel de hele tijd Mystery Jets. Hmmz.
Babyshambles was inderdaad wel een feestje. En de rest. Zie: portie-post

Trouwens, waar is het deBeschavingtopic gebleven?

[ Bericht 14% gewijzigd door Mistaken op 31-08-2008 19:23:10 ]
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:24:03 #243
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_61272027
Die is om één of andere reden naar UVT verplaatst
LastFM
  zondag 31 augustus 2008 @ 19:30:56 #244
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_61272163
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:24 schreef -skippybal- het volgende:
Die is om één of andere reden naar UVT verplaatst
Slaat inderdaad helemaal nergens op. Waarschijnlijk een poging om een slechtlopend subforum wat meer bestaansrecht te geven.
pi_61272544
Woehoe voor deBeschaving! Lekker weertje, lekkere hapjes, gezelligheid en ook nog een goed moppie muziek!

Ik ben begonnen bij Friska Viljor, meteen de stemming erin! Erg leuke band, rammelt wel aan alle kanten en je moet een beetje van makkelijke vrolijkheid houden. Had ze al eens gezien in Merleyn, vond het erg leuk dat ze wat nieuw materiaal speelden.

Daarna naar Voicst, altijd goed! Ik vind Voicst sowieso al stoer, maar het was ook erg gaaf dat ze blazers en een toetsenist erbij hadden, ik heb ze eerder alleen nog maar met zijn 3tjes gezien.

Halverwege toch naar Get Cape, Wear Cape, Fly. gegaan omdat ik dat van mezelf moest gaan bekijken. Ik vond het helemaal niks, sorry. Leuk album, grappig kereltje, maar live echt prut als je het mij vraagt.

Air Traffic zei af, dus naar Hit Me TV. Tweede keer dat ik ze zag, nog steeds even happy, maar de zanger doet echt heul vreemd (ik laat de precieze beschrijving aan lienelien over, die kon het erg mooi verwoorden). Wel leuke nummers en wat gezelligheid, hoewel er niet echt veel mensen waren en het publiek bij mij de indruk wekte vooral te bestaan uit kwijlende 16jarige meisjes...

PetePhilly & Perquisite vielen me erg tegen, maar misschien heb ik ze gewoon te vaak gezien. Ik vond dat ze in die grote tent geen sfeer brachten en het publiek íets teveel lieten zingen. Toen PetePhilly vroeg wie hen nog nooit live had gezien, maar wel eens van ze had gehoord en praktisch de hele tent vervolgens met de handen de lucht in ging, had toch wel duidelijk moeten zijn dat het stil zou vallen op meezing-momenten... Rare keuze ook voor de setlist, ik miste de toegankelijke, minder hiphoppy nummers.

Kate Nash vond ik niks, ik kreeg koppijn van d'r, dus hophop naar Mystery Jets! Wat een supervette band, ik vind ze echt zwaar vet! Tijdens Kate Nash zaten ze nog heel relaxt een jointje te roken net buiten de tent, die ze 10 min later afbraken.

Babyshambles ben ik ook halverwege bij weggegaan omdat ik me doodverveelde, enorm saaie performance. Naar Nobody Beats The Drum gegaan. Niet mijn muziek, maar wel erg stoer gedaan en leuk om naar te kijken. Wel een belachelijke harde bas, beetje jammer.

Oi Va Voi was geweldig, zoals altijd! Ze speelden wat nieuwe nummers en kwamen zelfs nog terug voor een toegift omdat het publiek maar bleef joelen. Wat ik wel erg jammer vond, was dat de zanger/trompettist er niet bij was en dus een ander die zangpartijen overnam, met een heel andere stem. De violiste blijft geweldig, wat een tof wijf is dat! Wel vervelend publiek, duwende asociale mensen, waarschijnlijk gewoon teveel gezopen.

Daarna Slagsmalsklubben, ook lachen! Gare gasten, leuke piepjes en dingeltjes uit videogames enzo, echt hoog vrolijkheidgehalte.

Afsluiter waren Shout Out Louds. Ze begonnen te laat en hadden allerlei technische mankementjes. De zanger liep van het podium zonder gedag te zeggen en ik vond ze allemaal een beetje moe/chagrijnig/geïrriteerd overkomen. Muzikaal vond ik ze wel erg sterk, dus heb toch nog wel genoten. Alles klopt en klinkt goed, super is dat!

Al met al was het dus een erg leuke dag voor mij! Nog naar de afterparty geweest met MaJo, was erg gezellig maar ik was wel erg moe en het was niet zo heel druk... Lienelien was ook van de partij! Verder Grobbel een paar keer voorbij zien waggelen, maar door de drukte niet kunnen aanklampen.

Kijk nu vooral uit naar Jamie Lidell en Elbow!!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:59:04 #246
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61276721
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:11 schreef Sloavink het volgende:

[..]

Crawl en Manhattan mogen er ook wel wezen
Absoluut
quote:
word echt een out-of-this-world plaat. Bizar gewoon.
wanneer komt ie officieel uit??
pi_61277913
23 september als ik me niet vergis ... das nog...23 nachtjes slapen
  zondag 31 augustus 2008 @ 22:42:22 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61278073
Belangrijker: Wanneer komen ze naar Nederland?
  Moderator zondag 31 augustus 2008 @ 23:34:24 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61279559
Hier ook nog even mijn reactie uit het Beschaving topic:

Ik vond de Beschaving echt

Fijn terrein, je hoeft nooit ver te lopen, prima eten (OMG Mr Long En broodje carpaccio bij Vredenburg )

Begonnen met een stukje Voicst. Dit was mijn eerste optreden van ze (2x eerder gezien maar andere situatie) en ze rocken echt hard

Daarna wilden we Air Traffic zien maar dat was dus afgelast Toen maar door naar Hit me TV en dat was tof Alleen de zanger had XTC ofzo op dus hij stond steeds nogal vreemd te glimlachen

Door naar Kate Nash wat ik echt een aanfluiting vond. Ze zong veel te snel en te hard, het geluid was kut, en ze maakte totaal geen contact met het publiek. Ik was echt zwaar teleurgesteld want ik vind haar muziek echt super tof

Stukje Mystery Jets meegepakt en dat klonk tof Daarna me bezondigd aan een paar loempia's en even gechilled in het gras. Op naar Babyshambles maar vond het maar weinig boeiend. De set was hetzelfde als in Paradiso alleen werd ik daar meegezogen in het optreden, terwijl ik nu de meeste tijd met Lien heb staan kletsen

Het werd wel eens tijd voor een feestje en dat kwam er bij Slågsmalsklubben Wat een toffe band! Een van die gasten stond allemaal wause dingen te zeggen maar dat paste er ook wel weer bij Ik ga ze zeker nog een keer checken!

Op het eind voor mij het hoogtepunt van de dag met de Shout out Louds Ze begonnen met Impossible, mijn favoriete nummer, dus het kon eigenlijk niet meer stuk. Ze gaven een mooie set, echt heel tof

Daarna tot in de kleine uurtjes staan dansen in Tivoli. In het begin helaas allemaal vage electro maar dat werd later goedgemaakt met nummers van Arcade Fire en Foals

Ik heb me echt goed vermaakt op deze Lowlands in het klein. Volgend jaar weer!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 31 augustus 2008 @ 23:34:55 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61279577
Oh en ik heb Grobbel eindelijk in het echt gezien!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')