Woehoe voor deBeschaving! Lekker weertje, lekkere hapjes, gezelligheid en ook nog een goed moppie muziek!
Ik ben begonnen bij
Friska Viljor, meteen de stemming erin!

Erg leuke band, rammelt wel aan alle kanten en je moet een beetje van makkelijke vrolijkheid houden. Had ze al eens gezien in Merleyn, vond het erg leuk dat ze wat nieuw materiaal speelden.
Daarna naar
Voicst, altijd goed!

Ik vind Voicst sowieso al stoer, maar het was ook erg gaaf dat ze blazers en een toetsenist erbij hadden, ik heb ze eerder alleen nog maar met zijn 3tjes gezien.
Halverwege toch naar
Get Cape, Wear Cape, Fly. gegaan omdat ik dat van mezelf moest gaan bekijken. Ik vond het helemaal niks, sorry. Leuk album, grappig kereltje, maar live echt prut als je het mij vraagt.
Air Traffic zei af, dus naar
Hit Me TV. Tweede keer dat ik ze zag, nog steeds even happy, maar de zanger doet echt heul vreemd (ik laat de precieze beschrijving aan lienelien over, die kon het erg mooi verwoorden). Wel leuke nummers en wat gezelligheid, hoewel er niet echt veel mensen waren en het publiek bij mij de indruk wekte vooral te bestaan uit kwijlende 16jarige meisjes...
PetePhilly & Perquisite vielen me erg tegen, maar misschien heb ik ze gewoon te vaak gezien. Ik vond dat ze in die grote tent geen sfeer brachten en het publiek íets teveel lieten zingen. Toen PetePhilly vroeg wie hen nog nooit live had gezien, maar wel eens van ze had gehoord en praktisch de hele tent vervolgens met de handen de lucht in ging, had toch wel duidelijk moeten zijn dat het stil zou vallen op meezing-momenten...

Rare keuze ook voor de setlist, ik miste de toegankelijke, minder hiphoppy nummers.
Kate Nash vond ik niks, ik kreeg koppijn van d'r, dus hophop naar
Mystery Jets! Wat een supervette band, ik vind ze echt zwaar vet!

Tijdens Kate Nash zaten ze nog heel relaxt een jointje te roken net buiten de tent, die ze 10 min later afbraken.
Babyshambles ben ik ook halverwege bij weggegaan omdat ik me doodverveelde, enorm saaie performance.

Naar
Nobody Beats The Drum gegaan. Niet mijn muziek, maar wel erg stoer gedaan en leuk om naar te kijken. Wel een belachelijke harde bas, beetje jammer.
Oi Va Voi was geweldig, zoals altijd!

Ze speelden wat nieuwe nummers en kwamen zelfs nog terug voor een toegift omdat het publiek maar bleef joelen. Wat ik wel erg jammer vond, was dat de zanger/trompettist er niet bij was en dus een ander die zangpartijen overnam, met een heel andere stem. De violiste blijft geweldig, wat een tof wijf is dat! Wel vervelend publiek, duwende asociale mensen, waarschijnlijk gewoon teveel gezopen.
Daarna
Slagsmalsklubben, ook lachen! Gare gasten, leuke piepjes en dingeltjes uit videogames enzo, echt hoog vrolijkheidgehalte.
Afsluiter waren
Shout Out Louds. Ze begonnen te laat en hadden allerlei technische mankementjes. De zanger liep van het podium zonder gedag te zeggen en ik vond ze allemaal een beetje moe/chagrijnig/geïrriteerd overkomen.

Muzikaal vond ik ze wel erg sterk, dus heb toch nog wel genoten. Alles klopt en klinkt goed, super is dat!
Al met al was het dus een erg leuke dag voor mij!

Nog naar de afterparty geweest met MaJo, was erg gezellig maar ik was wel erg moe en het was niet zo heel druk... Lienelien was ook van de partij! Verder Grobbel een paar keer voorbij zien waggelen, maar door de drukte niet kunnen aanklampen.

Kijk nu vooral uit naar Jamie Lidell en Elbow!!