Codex Alimentarius heeft echt het beste met ons voor. Leve de gezondheid.quote:Studie toont tekenen van toxiciteit in GM maïs goedgekeurd voor menselijke consumptie "Laboratoriumratten, gevoed met een genetisch gemanipuleerde (GM) maïs, geproduceerd door Monsanto, hebben tekenen van toxiciteit in nieren en lever, volgens een nieuwe studie. Dit is de eerste keer dat een GM-product dat is goedgekeurd voor gebruik als voedsel voor mens en dier, aanwijzingen heeft getoond van toxische effecten op inwendige organen.
De onderzoeken, gepubliceerd op 26-07-08 in het tijdschrift "Archives of Environmental Contamination and Toxicology", analyseerde de resultaten van de veiligheidstests ingediend door Monsanto bij de Europese Commissie toen het bedrijf op zoek was voor een vergunning om haar GM maïssoort MON863 in de EU op de markt te brengen.
Uit de gegevens blijkt dat MON863 significante relateerbare gezondheidsrisico's heeft, maar de Europese Commissie verleende vergunning voor het op de markt brengen van de maïs voor consumptie door zowel mens en dier.
Het belastende bewijsmateriaal werd verkregen door Greenpeace naar aanleiding van een rechtszaak en werd doorgegeven voor onderzoek aan een team van deskundigen onder leiding van professor Gilles Eric Séralini, een regeringsdeskundige op het gebied van de technologie van genetisch modificeren aan de Universiteit van Caen.
Oh ik dacht dat inmiddels wel bekend is dat de Codex vanaf eind volgend jaar in ~150 landen worden doorgevoerd. Vitamines aan banden. Paprika bij de apotheek bijwijze van. Maar stom stom stom , even vergeten dat de mainstreammedia dit compleet negeert, as usual.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:31 schreef Rasing het volgende:
Waar in je stukje staat de link met de codex alimentarius?
you right...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:12 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil niet heel vervelend doen en over 99 procent van de taalfouten op Fok hoor je me niet, maar deze is nogal storend: goed gekeurd betekent namelijk iets heel anders dan goedgekeurd...
... het is all about money.quote:Overigens zijn de zorgen over Monsanto wél terecht. Ik vind het zeer merkwaardig dat zo'n Europese Commissie dit maïsproduct wél goedkeurt, maar al jarenlang tegenhoudt dat Coca-Cola een calorie-arme, natuurlijke vervanger voor suiker in zijn producten verwerkt (afkomstig van de stevia-plant).
Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het al in de basis structureel verkeerd is?!quote:
quote:GM Food Nightmare Unfolding in the Regulatory Sham
Regulator agencies like the European Food Safety Authority and the UK Food Standards Agency have been ignoring the precautionary principle, manipulating and corrupting science, sidestepping the law, and helping to promote GMOs in the face of massive public opposition and damning evidence piling up against the safety of GM food and feed.
[..]
“GM food/feed looks like joining asbestos, polychlorinated biphenyls (PCBs), BSE, tobacco and many others as yet another example of the government relying on bad scientific advice and ignoring the precautionary principle, with devastating consequences,” said Prof. Peter Saunders.
Slechte rapporten worden niet getolereerd, hupsakee onder het kleed daarmee.quote:GM Maize MON 863 Toxic
The German authority concluded that there was no scientific evidence of risk for human health or the environment. But other Member States raised and maintained objections over molecular characterisation, the potential for allergic reactions, toxicity and other aspects. Most controversially, the feeding study submitted by Monsanto turned up many adverse effects [1] that were dismissed by Monsanto as “not biologically meaningful.”
Monsanto, supported by European Food Safety Authority (EFSA), kept the study from public scrutiny under a false claim of confidential business information until a German court order a year later forced Monsanto to release the full report.
Scholar geeft een beetje veel hits als je op MON683 zoekt. Dan is op zijn minst een titel van een onderzoek toch wel handig.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het al in de basis structureel verkeerd is?!
Kan je zelf niet googlen? Alles moet voorgekauwd worden. Onderzoek zelf zou ik zo zeggen.
Wat hij zegt. Ik kan het ook niet vinden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:31 schreef Rasing het volgende:
Waar in je stukje staat de link met de codex alimentarius?
Heb je dan een linkje naar meer info hier over?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat inmiddels wel bekend is dat de Codex vanaf eind volgend jaar in ~150 landen worden doorgevoerd. Vitamines aan banden. Paprika bij de apotheek bijwijze van. Maar stom stom stom , even vergeten dat de mainstreammedia dit compleet negeert, as usual.
gelukkig maar dat jij alwetend bent en ons hier over kan voorlichtenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat inmiddels wel bekend is dat de Codex vanaf eind volgend jaar in ~150 landen worden doorgevoerd. Vitamines aan banden. Paprika bij de apotheek bijwijze van. Maar stom stom stom , even vergeten dat de mainstreammedia dit compleet negeert, as usual.
Je pik valt er af (of in jouw geval je tieten).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:03 schreef LoudGirl het volgende:
Ik ben toch echt wel geschokt. Zal wel naief zijn. Hoe herken ik deze troep?
quote:"This is an international emergency alert, requiring a global response,” concluded Then, “Only a complete withdrawal from all markets will curtail the possible damage.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |