abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:33:40 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60495538
quote:
Studie toont tekenen van toxiciteit in GM maïs goedgekeurd voor menselijke consumptie "Laboratoriumratten, gevoed met een genetisch gemanipuleerde (GM) maïs, geproduceerd door Monsanto, hebben tekenen van toxiciteit in nieren en lever, volgens een nieuwe studie. Dit is de eerste keer dat een GM-product dat is goedgekeurd voor gebruik als voedsel voor mens en dier, aanwijzingen heeft getoond van toxische effecten op inwendige organen.

De onderzoeken, gepubliceerd op 26-07-08 in het tijdschrift "Archives of Environmental Contamination and Toxicology", analyseerde de resultaten van de veiligheidstests ingediend door Monsanto bij de Europese Commissie toen het bedrijf op zoek was voor een vergunning om haar GM maïssoort MON863 in de EU op de markt te brengen.

Uit de gegevens blijkt dat MON863 significante relateerbare gezondheidsrisico's heeft, maar de Europese Commissie verleende vergunning voor het op de markt brengen van de maïs voor consumptie door zowel mens en dier.

Het belastende bewijsmateriaal werd verkregen door Greenpeace naar aanleiding van een rechtszaak en werd doorgegeven voor onderzoek aan een team van deskundigen onder leiding van professor Gilles Eric Séralini, een regeringsdeskundige op het gebied van de technologie van genetisch modificeren aan de Universiteit van Caen.
Codex Alimentarius heeft echt het beste met ons voor. Leve de gezondheid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:31:23 #2
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_60496675
Waar in je stukje staat de link met de codex alimentarius?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:25:28 #3
52357 Lambiekje
pi_60500567
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:31 schreef Rasing het volgende:
Oh ik dacht dat inmiddels wel bekend is dat de Codex vanaf eind volgend jaar in ~150 landen worden doorgevoerd. Vitamines aan banden. Paprika bij de apotheek bijwijze van. Maar stom stom stom , even vergeten dat de mainstreammedia dit compleet negeert, as usual.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60501204
In Noord-Amerika zijn er een heleboel runderen die gevoed zijn met gen-maïs onvruchtbaar geraakt. Er is nog niet aangetoond dat dit voor mensen zonder risico's is. Linke boel dus, lijkt me.
pi_60504060
Ik wil niet heel vervelend doen en over 99 procent van de taalfouten op Fok hoor je me niet, maar deze is nogal storend: goed gekeurd betekent namelijk iets heel anders dan goedgekeurd...

Overigens zijn de zorgen over Monsanto wél terecht. Ik vind het zeer merkwaardig dat zo'n Europese Commissie dit maïsproduct wél goedkeurt, maar al jarenlang tegenhoudt dat Coca-Cola een calorie-arme, natuurlijke vervanger voor suiker in zijn producten verwerkt (afkomstig van de stevia-plant).
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 03:22:44 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60504115
Linkje naar de studie?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:09:34 #7
52357 Lambiekje
pi_60505906
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:12 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil niet heel vervelend doen en over 99 procent van de taalfouten op Fok hoor je me niet, maar deze is nogal storend: goed gekeurd betekent namelijk iets heel anders dan goedgekeurd...
you right...
quote:
Overigens zijn de zorgen over Monsanto wél terecht. Ik vind het zeer merkwaardig dat zo'n Europese Commissie dit maïsproduct wél goedkeurt, maar al jarenlang tegenhoudt dat Coca-Cola een calorie-arme, natuurlijke vervanger voor suiker in zijn producten verwerkt (afkomstig van de stevia-plant).
... het is all about money.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:18:55 #8
52357 Lambiekje
pi_60506004
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 03:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Linkje naar de studie?
Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het al in de basis structureel verkeerd is?!

Kan je zelf niet googlen? Alles moet voorgekauwd worden. Onderzoek zelf zou ik zo zeggen.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:26:01 #9
52357 Lambiekje
pi_60506099
quote:
GM Food Nightmare Unfolding in the Regulatory Sham
Regulator agencies like the European Food Safety Authority and the UK Food Standards Agency have been ignoring the precautionary principle, manipulating and corrupting science, sidestepping the law, and helping to promote GMOs in the face of massive public opposition and damning evidence piling up against the safety of GM food and feed.

[..]

“GM food/feed looks like joining asbestos, polychlorinated biphenyls (PCBs), BSE, tobacco and many others as yet another example of the government relying on bad scientific advice and ignoring the precautionary principle, with devastating consequences,” said Prof. Peter Saunders.
quote:
GM Maize MON 863 Toxic
The German authority concluded that there was no scientific evidence of risk for human health or the environment. But other Member States raised and maintained objections over molecular characterisation, the potential for allergic reactions, toxicity and other aspects. Most controversially, the feeding study submitted by Monsanto turned up many adverse effects [1] that were dismissed by Monsanto as “not biologically meaningful.”

Monsanto, supported by European Food Safety Authority (EFSA), kept the study from public scrutiny under a false claim of confidential business information until a German court order a year later forced Monsanto to release the full report.
Slechte rapporten worden niet getolereerd, hupsakee onder het kleed daarmee.

Duitsland is wel lekker bezig Monsato te schoppen. Boeren willen de rotzooi niet van dat uberfoute bedrijf.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:29:18 #10
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60507921
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat het al in de basis structureel verkeerd is?!

Kan je zelf niet googlen? Alles moet voorgekauwd worden. Onderzoek zelf zou ik zo zeggen.
Scholar geeft een beetje veel hits als je op MON683 zoekt. Dan is op zijn minst een titel van een onderzoek toch wel handig.
Onikaan ni ov dovah
pi_60508520
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:31 schreef Rasing het volgende:
Wat hij zegt. Ik kan het ook niet vinden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:00:05 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60510333
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat inmiddels wel bekend is dat de Codex vanaf eind volgend jaar in ~150 landen worden doorgevoerd. Vitamines aan banden. Paprika bij de apotheek bijwijze van. Maar stom stom stom , even vergeten dat de mainstreammedia dit compleet negeert, as usual.
Heb je dan een linkje naar meer info hier over?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:49:31 #13
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_60511209
Uitlaatgassen van dieselauto's zijn ook ongezond, GSM- en UMTS-straling, UV-straling doordat de ozonlaag nog maar 30% van de oorspronkelijke dikte heeft, vlees en melk.
Dit maïs is getest op ratten, niet op mensen, misschien kan het voor mensen helemaal geen kwaad.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_60511440
Ik ben toch echt wel geschokt. Zal wel naief zijn. Hoe herken ik deze troep?
pi_60511533
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

gelukkig maar dat jij alwetend bent en ons hier over kan voorlichten
pi_60511592
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:03 schreef LoudGirl het volgende:
Ik ben toch echt wel geschokt. Zal wel naief zijn. Hoe herken ik deze troep?
Je pik valt er af (of in jouw geval je tieten).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:54:01 #17
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_60512280
TS: de topictitel, leg mij eens uit.
Is de maïs goedgekeurd, of is het goed gekeurd, dus afgekeurd.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_60514889
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_60514976
Je hebt altijd de vrijheid om geen mais te eten...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_60515175
*popcorn-topic*
pi_60531817
Ah, Monsanto. Aspartaam komt ook al van hun. De ontblader-middelen die in Vietnam zijn gebruikt ook.
What Would Goku Do
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:55:32 #22
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60540636
Juli 2008 he?
http://www.springerlink.com/content/xgl77583k23w/
Zie ik iets over het hoofd, of staat hij er echt niet tussen?
Onikaan ni ov dovah
pi_60543273
Als ik het hele artikel even lees, wat overigens van de site van Greenpeace komt zo te zien, staat er alleen maar dat er tekenen van toxiciteit zijn waargenomen, en alhoewel ik dit ook zorgwekkend vindt, en het spul ook niet tussen mijn cornflakes hoef, is dit onderzoek slechts een herinterpretatie van de analyseresultaten van al eerder uitgevoerd onderzoek. Dit geeft wel aan dat men voorzichtig moet zijn met dit soort dingen, en om zoiets aan een groot bedrijf over te laten is natuurlijk vragen om gedonder.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 4 augustus 2008 @ 09:15:54 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60543325
Weer een Lambiekje topic. TVP.
pi_60543665
Het lijkt wat beter dan normaal, maar even zien wat er nog meer aan de haren bij gesleept wordt. Hier staat overigens de vertaling die Lambiekje quote, En dat is gepost door ene p.unica (?), dat doet dan weer niet echt veel voor de geloofwaardigheid. Sowieso hebben we het hier alleen over persberichten, en zie ik bij greenpeace een kreet als:
quote:
"This is an international emergency alert, requiring a global response,” concluded Then, “Only a complete withdrawal from all markets will curtail the possible damage.”

en die Then is dan weer een Greenpace activist, die fel tegen genetische manipulatie is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')