U gaat door voor de koelkast.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:27 schreef randfiguur het volgende:
Dus wat moet ik dan doen in zo'n situatie? Vanuit de rechterbaan de middelste baan oversteken naar de linkerbaan gaan, de auto's inhalen en weer terug gaan naar de rechterbaan?
Het geslacht in je profiel klopt nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:37 schreef Nieuwskijker het volgende:
Ik kom niet zo vaak in die buurt, maar heb dikwijls wel eens een afslag genomen die ik niet moest hebben, dit omdat ik netjes rechts reed. En nee ik heb het netjes gehaald via CBR en niet bij een pak wasmiddel. Maar ik denk dat je als grote stadsmens, meer daar gewend bent dan iemand van buitenuit.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:37 schreef Nieuwskijker het volgende:
Ik kom niet zo vaak in die buurt, maar heb dikwijls wel eens een afslag genomen die ik niet moest hebben, dit omdat ik netjes rechts reed.
Wel af en toe even de blauwe borden blijven lezen, hm?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:37 schreef Nieuwskijker het volgende:
Ik kom niet zo vaak in die buurt, maar heb dikwijls wel eens een afslag genomen die ik niet moest hebben, dit omdat ik netjes rechts reed. En nee ik heb het netjes gehaald via CBR en niet bij een pak wasmiddel. Maar ik denk dat je als grote stadsmens, meer daar gewend bent dan iemand van buitenuit.
Tip:quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:37 schreef Nieuwskijker het volgende:
Ik kom niet zo vaak in die buurt, maar heb dikwijls wel eens een afslag genomen die ik niet moest hebben, dit omdat ik netjes rechts reed. En nee ik heb het netjes gehaald via CBR en niet bij een pak wasmiddel. Maar ik denk dat je als grote stadsmens, meer daar gewend bent dan iemand van buitenuit.
Preciesquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:55 schreef B.E.D het volgende:
Mensen die rechts rijden
Dat doe ik alleen als ik zie dat er iemand achter me zit die nog harder rijdt en wil passeren.
Als je rechts zit moet je toch steeds naar links om een vrachtwagen ofzo in te halen.
Niks mis mee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Tenzij de rechterbaan geheel vrij was en geen auto in zicht was > terechte klacht
Zo niet > TS is een pauper en kan geen autorijden. Continue op de rechterbaan proberen te blijven![]()
Je plaats op de weg is rechts... Als je niet 130 rijd moet je gewoon niet zo lopen vervelen in het midden.. Echt fucking erritant..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:03 schreef Napalm het volgende:
rechterbaan heeft wel een hoop vrachtwagens en spoorvormingKan je beter iets harder rijden en op cruisecontrol baantje 2 pakken.
en de maxiumsnelheid nooit boven de 120. Ook fucking iriitant.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:34 schreef deepart het volgende:
[..]
Je plaats op de weg is rechts... Als je niet 130 rijd moet je gewoon niet zo lopen vervelen in het midden.. Echt fucking erritant..
Ja,.....dat zal ze lerenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Anders gewoon rechts er voorbij en demonstratief naar die mongool kijken als je hem voorbij gaat.
Dat noem ik nieteens rechts inhalen, in de file ga je wel vaker iemand rechts voorbij. Het is wel riskant. Als iemand opzettelijk de deur dichtgooit, of er rijdt een smeris in dat rijtje ben je natuurlijk wel de sjaak.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:32 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
rechts inhalen...geen probleem in dat/dit geval
Gebeurd weinig lijkt mij met een deur dichtgooien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat noem ik nieteens rechts inhalen, in de file ga je wel vaker iemand rechts voorbij. Het is wel riskant. Als iemand opzettelijk de deur dichtgooit, of er rijdt een smeris in dat rijtje ben je natuurlijk wel de sjaak.
Deur dichtgooien = afsnijden / baan opschuiven om te voorkomen dat je wordt ingehaald.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:15 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Gebeurd weinig lijkt mij met een deur dichtgooien.
Omdat we in Nederland al de snelweg nemen als we er vier kilometer verderop weer af moetenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:30 schreef SeLang het volgende:
Een groot percentage van irritatie in het verkeer komt voort uit links rijden en rechts inhalen.
Oplossing: waarom niet het Amerikaanse systeem invoeren (keep your lane) ?
Het Nederlandse wegennet bestaat uit snelwegen en 30km zones. Iets tussenin bestaat niet meer.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland al de snelweg nemen als we er vier kilometer verderop weer af moeten.
Wat zullen de engelsen dan geirriteerd zijn in het verkeerquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:30 schreef SeLang het volgende:
Een groot percentage van irritatie in het verkeer komt voort uit links rijden en rechts inhalen.
Je kan met gemak 125 gaan rijden voordat je een bon drijgt te krijgen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:27 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:
Dat is logisch, je rijdt op de middelste rijstrook. Dan rij je enkele kilometers te hard maar net niet hard genoeg voor een bon. Dan weet je twee dingen: Iedereen links van je krijgt een bon, iedereen rechts van je is een sukkel. De echte Nederlander rijdt dus op de middelste rijstrook.
Omdat Nederlanders gewoon een stel aso's zijn in het verkeer. Als ze zich niet eens fatsoenlijk aan de regels kunnen houden en elkaar de ruimte geven, het principe van ritsen door 99% nog niet gesnapt word zou zo'n systeem never nooit werken. Plus Nederland is gewoon te vol, in vergelijking tot USA. Autorijden is daar nog echt een feest en relaxed behalve dan in de grotere steden zoals LA en NY, maar daarbuiten is het gewoon heerlijk omdat men zich daar beter aan de regels houdt en elkaar de ruimte geeft en tevens een stuk coulanter is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:30 schreef SeLang het volgende:
Een groot percentage van irritatie in het verkeer komt voort uit links rijden en rechts inhalen.
Oplossing: waarom niet het Amerikaanse systeem invoeren (keep your lane) ?
Pauper. Ga rechts rijden kneus!quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:30 schreef TubewayDigital het volgende:
serieuze reactie voor de mensen die nog lezen:
ben dus ook zo iemand en zal even uitleggen hoe het zit, in nederland splitsen snelwegen zich veelvuldig en eveneens komen ze vaak samen. Als jij dan continue rechts wil rijden ben je alleen maar bezig met van rijstrook wisselen: naar links gaan als ze zich splisten, weer naar rechts gaan als wegen mengen (en jij zat op de linkerweg). Ik blijf dus gewoon lekker op de baan waar ik zit zolang het niet de meest linkse is, in de praktijk is dat vaak de middelste.
Daar heb je op zich wel een punt. Dan rij je netjes rechts en ineens zit je op de afslag naar schubbekutteveen, maar ja, je kan dan weer gewoon naar links gaan, zo moeilijk is dat nietquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:30 schreef TubewayDigital het volgende:
serieuze reactie voor de mensen die nog lezen:
ben dus ook zo iemand en zal even uitleggen hoe het zit, in nederland splitsen snelwegen zich veelvuldig en eveneens komen ze vaak samen. Als jij dan continue rechts wil rijden ben je alleen maar bezig met van rijstrook wisselen: naar links gaan als ze zich splisten, weer naar rechts gaan als wegen mengen (en jij zat op de linkerweg). Ik blijf dus gewoon lekker op de baan waar ik zit zolang het niet de meest linkse is, in de praktijk is dat vaak de middelste.
Sinds wanneer heeft het fietspad rijstroken?quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:38 schreef _Arthur het volgende:
Vannacht ook van die paupers die op de middelste baan rijden. Gewoon lekker met 160 er rechts langs gefietst.
Met 'de meest rechtse rijstrook kiezen' wordt niet bedoeld dat je ook bij elke afrit rechts van de blokmarkering moet gaan rijdenquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:30 schreef TubewayDigital het volgende:
serieuze reactie voor de mensen die nog lezen:
ben dus ook zo iemand en zal even uitleggen hoe het zit, in nederland splitsen snelwegen zich veelvuldig en eveneens komen ze vaak samen. Als jij dan continue rechts wil rijden ben je alleen maar bezig met van rijstrook wisselen: naar links gaan als ze zich splisten, weer naar rechts gaan als wegen mengen (en jij zat op de linkerweg). Ik blijf dus gewoon lekker op de baan waar ik zit zolang het niet de meest linkse is, in de praktijk is dat vaak de middelste.
Volgens mij snap jij de situatieschets van een veelvoorkomende situatie op de snelweg niet echt. Maar snijden is hier wellicht ook verkeerd gebruikt. Ik bedoel gewoon iemand die hem ervoor ramt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:24 schreef slindenau het volgende:
Jij gaat sneller, hij snijdt je, en dan loop je nog langzaam op hem in? Iets klopt hier niet...
Daar wacht ik niet eens op, gewoon rechts erlangs, hoef ik niet te remmen/acceleren, en dat is beter voor het milieu :-)quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:00 schreef Worldbeaterbeater het volgende:
Dat zie je ook altijd als iemand redelijk vroeg de auto voor die van jou gooit om een vrachtwagen die pas 300m verderop rijdt in te halen. Loop je langzaam op hem in omdat die gozer je snijdt natuurlijk en dan zie je hem al denken en langzaam het gas loslaten van "Hmm, gaat die gozer nou bumperkleven?"
nee maar als het een beetje tegen zit ben je alleen maar van rijstrook aan het verwisselen, zeker hier in het westen van het land is het een beetje kut geregeld allemaalquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daar heb je op zich wel een punt. Dan rij je netjes rechts en ineens zit je op de afslag naar schubbekutteveen, maar ja, je kan dan weer gewoon naar links gaan, zo moeilijk is dat niet
Ik maak het vaak genoeg mee hoor, dat ik met een 'redelijke' snelheid links aan kom rijden, en dat een auto hem er nog even lekker voor gooit waardoor ik mag gaan remmen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:37 schreef Worldbeaterbeater het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij de situatieschets van een veelvoorkomende situatie op de snelweg niet echt. Maar snijden is hier wellicht ook verkeerd gebruikt. Ik bedoel gewoon iemand die hem ervoor ramt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |