Ja dat snap ik..maar echt gevleid voel ik me niet. Hij komt z'n prooien namelijk echt niet naar mij brengenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:00 schreef WRH het volgende:
moeilijk, een oplossing voor volkomen natuurlijk gedrag van een kat, bovendien, hele eer dat je kat je cadeautjes brengt.
Nou ja, als ie zo doorgaat mag ie van mij ook best eens zelf de lul zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:04 schreef koen_pijl het volgende:
Beter de tijger uit de poes halen, dan de poes uit een tijger halen
Hij zit er meer zelf mee te spelen dan dat ie ze komt brengen. Heeft wellicht te maken met het feit dat ze hier al rondliep, en wij haar min of meer toegeëigend hebben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:03 schreef Yi-Long het volgende:
De kat bedoelt het inderdaad goed. Hij is dankbaar dat je hem onderdak en eten geeft, en doet op deze manier iets voor je terug.
Ik weet niet echt wat je er tegen kunt doen. Misschien een pets op zijn neus geven als hij het doet, maar geloof niet dat dat de enige oplossing is.
Je moet katten nooit slaan, daar krijgen ze een kutkarakter door. Je moet een andere toon tegen ze geven, boos worden dus. Fysiek moet je over het beest heen buigen, om te laten merken dat jij de baas bent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:03 schreef Yi-Long het volgende:
De kat bedoelt het inderdaad goed. Hij is dankbaar dat je hem onderdak en eten geeft, en doet op deze manier iets voor je terug.
Ik weet niet echt wat je er tegen kunt doen. Misschien een pets op zijn neus geven als hij het doet, maar geloof niet dat dat de enige oplossing is.
mwha.. misschien, maar de katten die het hier om hadden/hebben echt geen zichtbare last van hoor (ja oke, geen vogels vangenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:08 schreef Logitik het volgende:
Een kat een belletje geven is zo ontzettend zielig. Hoe zou jij het vinden om bij elke beweging gerinkel te horen dicht bij je oren? Zielig man! Katten hebben ook nog eens hele goede oren, zielig toch?
Of ben je geen dierenliefhebber? (je dieren lief hebben!)
Ik weet 't....was ook de laatste oplossing. Elke week je huis moeten doorzoeken op kleine vogeltjes en muisjes is ook geen pretje hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:08 schreef Logitik het volgende:
Een kat een belletje geven is zo ontzettend zielig. Hoe zou jij het vinden om bij elke beweging gerinkel te horen dicht bij je oren? Zielig man! Katten hebben ook nog eens hele goede oren, zielig toch?
dat snapt een kat absoluut niet..quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:03 schreef Yi-Long het volgende:
Ja, da's nog zieliger.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:17 schreef Smoking het volgende:
Hou het beest binnen. Of vind je dat ook zielig?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:13 schreef gelly het volgende:
Je neemt een huisdier en wil dan zogenaamd ongewenst gedrag afleren, gedrag dat volkomen natuurlijk is ? Waarom neem je geen schildpad ?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:24 schreef releaze het volgende:
Mwah, mijn ex had een 'wilde kat' en kwam zelfs met meeuwen thuis, door het slaapkamerraam zo het bed opHij is toen zo enorm uit zn slof geschoten dat de kat daarna nooit meer met prooi thuiskwam, maar een kutkarakter kreeg ze zeker niet.
Ik denk dat het de kunst is om het beessie af te straffen op het moment dat ie met z'n prooi de tuin binnenkomt oid. Prooi afpakken en weggooien, in je houding laten merken dat je het niet leuk vind. Wat ik meestal bij mn katjes doe (als ze iets doen waar ik echt niet op zit te wachten, wat voor mijn gevoel echt niet door de beugel kan) dat ik ze een tik tegen de neus geef. Dat is corrigerend kattengedrag (zie kittens en volwassenkatten) en daar luisteren ze bij mij heel goed naar, samen met een duidelijk nee. (boos) Als je dat wat vaker doet dan begrijpen ze op een gegeven moment dat als je 'nee' overtreedt je een pijnlijke pets krijgt.
En daarna ben ik ook niet meer boos op ze. Katten zijn heel erg lik-op-stuk, wrok of langdurig boos blijven op ze snappen ze niet, dan weten ze niet waar ze het aan moeten koppelen. Atleast, dat is wat ik ervaren heb
Maar ik laat mn katjes lekker prooi vangen, en 'accepteer' het prooi ook. Dan neem ik het beessie van ze aan en begraaf ik het ergens of laat ik het weer los.
Je kan ook gewoon de deur dicht laten, of een hordeur nemen. Dan kan dat beest toch ook niet met hun prooi binnenkomen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik weet 't....was ook de laatste oplossing. Elke week je huis moeten doorzoeken op kleine vogeltjes en muisjes is ook geen pretje hoor
Wat doe jij altijd met half levende dieren? Een mus die twee gebroken vleugels heeft, en overal bloed heeft.. maar toch nog goed kan lopen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:24 schreef releaze het volgende:
Mwah, mijn ex had een 'wilde kat' en kwam zelfs met meeuwen thuis, door het slaapkamerraam zo het bed opHij is toen zo enorm uit zn slof geschoten dat de kat daarna nooit meer met prooi thuiskwam, maar een kutkarakter kreeg ze zeker niet.
Ik denk dat het de kunst is om het beessie af te straffen op het moment dat ie met z'n prooi de tuin binnenkomt oid. Prooi afpakken en weggooien, in je houding laten merken dat je het niet leuk vind. Wat ik meestal bij mn katjes doe (als ze iets doen waar ik echt niet op zit te wachten, wat voor mijn gevoel echt niet door de beugel kan) dat ik ze een tik tegen de neus geef. Dat is corrigerend kattengedrag (zie kittens en volwassenkatten) en daar luisteren ze bij mij heel goed naar, samen met een duidelijk nee. (boos) Als je dat wat vaker doet dan begrijpen ze op een gegeven moment dat als je 'nee' overtreedt je een pijnlijke pets krijgt.
En daarna ben ik ook niet meer boos op ze. Katten zijn heel erg lik-op-stuk, wrok of langdurig boos blijven op ze snappen ze niet, dan weten ze niet waar ze het aan moeten koppelen. Atleast, dat is wat ik ervaren heb
Maar ik laat mn katjes lekker prooi vangen, en 'accepteer' het prooi ook. Dan neem ik het beessie van ze aan en begraaf ik het ergens of laat ik het weer los.
Ja ik wil er eigenlijk een kattenluikje in gaan zetten. Maar dat zal ook niet helpen lijkt me. En de deur dicht laten op zomerse dagen is eigenlijk geen optie. Achterdeur staat vrijwel het hele jaar openquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:28 schreef Logitik het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de deur dicht laten, of een hordeur nemen. Dan kan dat beest toch ook niet met hun prooi binnenkomen?
Zo doen wij dat ook..
Zoals iemand anders al zei, is een lichte klap op de neus redelijk normaal als straf, als het voor de kat duidelijk is wat ie fout doet/heeft gedaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:09 schreef Logitik het volgende:
[..]
Je moet katten nooit slaan, daar krijgen ze een kutkarakter door. Je moet een andere toon tegen ze geven, boos worden dus. Fysiek moet je over het beest heen buigen, om te laten merken dat jij de baas bent.
Niet slaan!
Daar heb ik wat aanquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals iemand anders al zei, is een lichte klap op de neus redelijk normaal als straf, als het voor de kat duidelijk is wat ie fout doet/heeft gedaan.
Mijn kat is er 19 jaar mee geworden, had een prima karakter, nam echt zelden iets mee naar huis, en was lekker rustig en niet gevaarlijk ofzo.
Hij had het over slaan, en jij over een tikquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals iemand anders al zei, is een lichte klap op de neus redelijk normaal als straf, als het voor de kat duidelijk is wat ie fout doet/heeft gedaan.
Mijn kat is er 19 jaar mee geworden, had een prima karakter, nam echt zelden iets mee naar huis, en was lekker rustig en niet gevaarlijk ofzo.
kat brengt geen cadeautjes....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:00 schreef WRH het volgende:
moeilijk, een oplossing voor volkomen natuurlijk gedrag van een kat, bovendien, hele eer dat je kat je cadeautjes brengt.
Ja..dat idee heb ik eigenlijk ook een beetje.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:42 schreef Profesor het volgende:
[..]
kat brengt geen cadeautjes....![]()
Dat is volgens mij z'n gelul van katten liefhebbers, die van ons 'eet' namelijk wel zijn cadeautje aan ons op..![]()
(en dan sta je met je blote voeten in een darm van een of ander dier)
Ligt aan de staat waarin het beessie zich verkeert. Vogels gaan naar de vogelopvang, muizen gaan terug het bekkie van de kat in of dood ik eigenhandig als ze heel erg gehavend zijn maar nog wel levend. Als ze geen bloed hebben en nog goed kunnen lopen maar zwaar gestresst zijn en apathisch zet ik terug in de natuur. Negen van de tien keer is het beessie echter morsdood.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:30 schreef Logitik het volgende:
[..]
Wat doe jij altijd met half levende dieren? Een mus die twee gebroken vleugels heeft, en overal bloed heeft.. maar toch nog goed kan lopen?
Ach, wij eten de heerlijkste vleeslijke lekkernijen ook eerst en geven de katjes dan de restjes.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:48 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ja..dat idee heb ik eigenlijk ook een beetje.
Dan heb je geluk..de mijne is meer een jager/verzamelaar dan een brute krijgerquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:51 schreef releaze het volgende:
[..]
Ligt aan de staat waarin het beessie zich verkeert. Vogels gaan naar de vogelopvang, muizen gaan terug het bekkie van de kat in of dood ik eigenhandig als ze heel erg gehavend zijn maar nog wel levend. Als ze geen bloed hebben en nog goed kunnen lopen maar zwaar gestresst zijn en apathisch zet ik terug in de natuur. Negen van de tien keer is het beessie echter morsdood.
Ja, maar ik heb nog nooit met een rund gespeeld, eindeloos getreiterd, of wat dan ookquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:53 schreef releaze het volgende:
[..]
Ach, wij eten de heerlijkste vleeslijke lekkernijen ook eerst en geven de katjes dan de restjes.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:59 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dat van dat natuurlijke gedrag wat je hier leest is natuurlijk dikke onzin.
Als zo'n beest zich volkomen natuurlijk zou gedragen zou hij de hele boel onderschijten.
M'n tuin is daar iets te groot voor.quote:
Waarschijnlijk een duif van een duivenmelkerquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:52 schreef Parafernalia het volgende:
Effe OT: Deze duif had een bandje op z'n pootje..wat houdt dat in? Een stille van de CIA?![]()
Maak je een ren, met je grote tuinquote:Op maandag 4 augustus 2008 02:04 schreef Parafernalia het volgende:
M'n tuin is daar iets te groot voor.
verkapt-ik-heb-grote-tuin-topic
De poes onderbrengen bij iemand die haar wel waardeert om haar typische katteneigenschappen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:57 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben meer een hondenmens, en deze poes is eigenlijk toevallig aan komen waaien, en we hebben 'm maar geadopteerd. Weet iemand misschien een oplossing?
Ik ben stapelgek op dat beest.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:08 schreef Twiggy het volgende:
[..]
De poes onderbrengen bij iemand die haar wel waardeert om haar typische katteneigenschappen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:49 schreef Dipkip het volgende:
Nee, maar ze hebben wel moeite een situatie zo samen te vatten dat de gemiddelde lezer een correcte indruk krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
Dan het risico om ergens aan te blijven hangenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:08 schreef Logitik het volgende:
Wat een vrienden heb jijquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:44 schreef s-sidderaal het volgende:
[..]
Dan het risico om ergens aan te blijven hangen
Vrienden van ons doen dat ook, terwijl in de buurt twee vossen lopen die op katten jagen. Dus hun katten zijn ook nog een makkelijkere prooi voor de vossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |