abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:21:51 #1
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60489122

VOETBAL OP DE OLYMPISCHE ZOMERSPELEN 2008
Voetbal is één van de sporten die beoefend worden tijdens de Olympische Zomerspelen 2008 in Peking. De wedstrijden zullen van 6 augustus tot 24 augustus worden gehouden in Peking en enkele andere Chinese steden, waaronder Sjanghai.

Elk deelnemend land moet een selectie van 18 spelers samenstellen, 15 hiervan mogen niet ouder dan 23 jaar (geboren op of na 1 januari 1985) zijn. Verder moet elk land minimaal 2 keepers in de selectie hebben.

Dit topic gaat over de groep van Japan, Nederland, Nigeria en de Verenigde Staten: Groep B.

DE SELECTIES
quote:
Japan

Doelmannen: Shusaku Nishikawa (Oita Trinita), Kaito Yamamoto (Shimizu S-Pulse).

Verdedigers: Hiroki Mizumoto (Kyoto Sanga F.C), Masato Morishige (Oita Trinita), Yuto Nagatomo (FC Tokyo), Atsuto Uchida (Kashima Antlers), Michihiro Yasuda (Gamba Osaka), Maya Yoshida (Nagoya Grampus).

Middenvelders: Keisuke Honda (VVV Venlo), Takuya Honda (Shimizu S-Pulse), Hajime Hosogai (Urawa Red Diamonds), Shinji Kagawa (Cerezo Osaka), Yohei Kajiyama (FC Tokyo), Hiroyuki Taniguchi (Kawasaki Frontale).

Aanvallers: Tadanari Lee (Kashiwa Reysol), Takayuki Morimoto (Catania, ITA), Shinji Okazaki (Shimizu S-Pulse), Yohei Toyoda (Montedio Yamagata).

Coach: Yasuharu Sorimachi.
quote:
Nederland

Doelmannen: Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Ajax).

Verdedigers: Kew Jaliens* (AZ), Calvin Jong-a-Pin (SC Heerenveen), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (PSV), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion), Urby Emanuelson (Ajax).

Middenvelders: Kees Luyckx (AZ), Otman Bakkal (PSV), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Evander Sno (Celtic), Royston Drenthe (Real Madrid).

Aanvallers: Roy Beerens (SC Heerenveen), Ryan Babel (Liverpool), Roy Makaay* (Feyenoord), Gerald Sibon* (SC Heerenveen).

Coach: Foppe de Haan.

* Dispensatiespeler.
quote:
Nigeria

Doelmannen: Ezenwa Ikechukwu (Ocean Boys), Ambruse Vanzekin (Akwa United).

Verdedigers: Dele Adeleye (Sparta Rotterdam), Efe Ambrose (Kaduna United), Onyekachi Apam (Nice), James Monday (Bayelsa United), Chibuzor Okonkwo (Bayelsa United), Adefemi Olubayo (Hapoel Jerusalem), Taye Taiwo (Olympique Marseille).

Middenvelders: Oluwafemi Ajilore (FC Groningen), Emmanuel Ekpo (Columbus Crew), Sani Kaita (Sparta Rotterdam), Isaac Promise (Trabzonspor).

Aanvallers: Victor Anichebe (Everton), Victor Nsofor Obinna (Chievo), Peter Odemwingie* (Lokomotiv Moscow), Chinedu Ogbuke (Hoffenheim), Solomon Okoronkwo (Hertha BSC).

Coach: Samson Siasia.

* Dispensatiespeler.
quote:
Verenigde Staten

Doelmannen: Brad Guzan* (Chivas USA), Chris Seitz (Real Salt Lake).

Verdedigers: Patrick Ianni (Houston Dynamo), Dax McCarty (FC Dallas), Michael Orozco (San Luis), Michael Parkhurst* (New England Revolution), Marvell Wynne (Toronto FC).

Middenvelders: Freddy Adu (AS Monaco), Michael Bradley (SC Heerenveen), Maurice Edu (Toronto FC), Benny Feilhaber (Derby County), Stuart Holden (Houston Dynamo), Sacha Kljestan (Chivas USA), Danny Szetela (Brescia).

Aanvallers: Jozy Altidore (Villarreal), Charlie Davies (Hammarby), Brian McBride* (Chicago Fire), Robbie Rogers (Columbus Crew).

Coach: Phil Nowak (Pol)

* Dispensatiespeler.
SPEELSCHEMA GROEP B
quote:
Donderdag 7 augustus
11:00 Japan - Verenigde Staten
13:45 Nederland - Nigeria

Zondag 10 augustus
11:00 Nigeria - Japan
13:45 Verenigde Staten - Nederland

Woensdag 13 augustus
11:00 Nederland - Japan
11:00 Nigeria - Verenigde Staten
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_60489141
Makaay en Babel ging wel aardig, laat die 2 maar starten
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:23:48 #3
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60489172
quote:
DE HAAN VERDEDIGT MEENEMEN SIBON

HONGKONG - Foppe de Haan betreurt het dat Gerald Sibon bij het olympisch elftal voorlopig op de bank is beland. De coach van Oranje geeft de voorkeur aan het duo Roy Makaay en Ryan Babel.

,,Het is vervelend dat een dispensatiespeler op de bank belandt, want je denkt dat hij ons juist sterker maakt. Toen ik hem selecteerde, wist ik nog niet hoe het met Babel zou gaan. Ryan zou aanvankelijk ook het EK spelen, maar voor het toernooi raakte hij geblesseerd. Ik heb er ook niet op gewacht, want ik wilde snel vastigheid. Nu volg ik meer mijn gevoel dan verstand. Je moet doen wat je vindt dat je moet doen.''

De Haan liet na het duel om de ING Cup tegen Kameroen weten dat hij zou kiezen voor Makaay en Babel. Hij heeft er nog niet met Sibon over gesproken, maar gaat ervan uit dat de aanvaller goed met de situatie kan omgaan. ,,Hij stond na de wedstrijd ook met zijn ploeggenoot Michael Bradley van SC Heerenveen in de lift en die vertelde dat hij net zijn eerste wedstrijd sinds vijf weken had gespeeld. Sibon reageerde gevat dat dit wel eens zijn laatste in vijf weken zou kunnen zijn. Hij is een grote realist.''

ING Cup
De Haan heeft Sibon ook nodig. Babel is nog niet fit genoeg om een hele wedstrijd te spelen. Zaterdag in het laatste duel van de ING Cup, tegen Ivoorkust, begint de Fries wel met Babel en Makaay.

In principe zullen de elf spelers beginnen die ook de basis vormen in de eerste olympische ontmoeting, met Nigeria. Al wilde De Haan zich daar niet volledig op vastpinnen. ,,In de praktijk kan ik het toch anders doen, want je weet niet hoe het allemaal gaat uitpakken. Over het middenveld ben ik nog niet helemaal uit, dat ontloopt elkaar niet veel.''

Voor de echte beslissingen genomen moeten worden, hebben De Haan en zijn spelers donderdag nog een middagje kunnen ontspannen. Ze hebben een tocht op een boot gemaakt, bij een 'echte' Chinees gegeten en souvenirs kunnen kopen voor thuis. ,,De jongens hebben niet veel op'', lachte De Haan. ,,Maar het was goed om nog een keer door het ritme heen te kunnen breken. Anders wordt het stereotiep en dat is niet goed. Dit was de laatste mogelijkheid, want straks kan het niet meer.'' (ANP)
pi_60489424
Ik denk dat Nederland en Nigeria door zullen gaan.
pi_60493862
3 "Nederlandse" spelers in de Nigeriaanse selectie
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_60494078
Nigeria heeft een erg sterk team. Zitten nog een aantal spelers in die een paar jaar gelden zilver wonnen tijdens het WK in Nederland
pi_60494122
Mooie OP The_Verve.
That's all folks!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:21:54 #8
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_60499056
mooie OP

ik kan dus alleen de wedstrijd tegen de VS live zien de rest moet maar via radio. De kwarfinale is dan wel weer in het weekend.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 augustus 2008 @ 00:14:35 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60501700
Mooie op

Ik zal alles wel kijken van NL
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60516006
Wie zal er eigenlijk als controlerende middenvelder gaan spelen, Maduro of Sno?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:31:53 #11
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60516285
Ben zeer benieuwd hoe we het gaan doen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60519671
Wel lekker dat der donderdag op mijn vrije dag al iets te doen is
pi_60522962
Ik ben voor Nederland
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:37:46 #14
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_60582640
Nigeria, NL favoriet, US outsider. Japan is te licht denk ik ( vooral tegen de nigerianen zullen die het fysiek afleggen.
je oogst wat je zaait
pi_60583103
Hup Foppe Hup.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:29:29 #16
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60585148
quote:
VELTHUIZEN ZIT EVEN 'HELEMAAL STUK'

TIANJIN - De keeper die zijn carrière lange tijd een vlucht zag nemen, verwerkt in China zijn eerste grote sportieve teleurstelling. Piet Velthuizen zit donderdag tijdens het olympische groepsduel met Nigeria op de reservebank bij Nederland.

Bondscoach Foppe de Haan verkiest Ajacied Kenneth Vermeer boven de doelman van Vitesse, op basis van zijn toegevoegde waarde bij spelhervattingen.

,,Als ik de makkelijkste weg had gekozen, had ik Piet opgesteld,'' zei De Haan gisteren. Vermeer, zo wilde hij ermee zeggen, had een rol als reserve gemakkelijker verwerkt. Bij Willem II en Ajax was de bescheiden Amsterdammer al vaker tweede keus. Met Velthuizen is het afwachten in hoeverre zijn teleurstelling afstraalt op de spelersgroep.

,,Velthuizen heeft de laatste tijd alleen maar fantastische dingen meegemaakt,'' aldus De Haan. ,,Piet vindt dit heel moeilijk, dat weet ik. Die zit even helemaal stuk. Zoiets merk je ook gelijk aan hem. Maar straks kan hij er goed mee omgaan, dat weet ik zeker. Nu nog even niet.''

De onderlinge verschillen tussen beide keepers waren klein, zag De Haan. ,,Primair gaat het om ballen tegenhouden, maar dat kunnen ze allebei heel goed. Dat verschil is heel minimaal. Daarom heb ik gekeken naar wat dit team nodig heeft. Volgens mij is dat een keeper die de bal goed en snel ín het spel kan brengen. Op dat vlak vind ik Kenneth iets beter.'' Voor Vermeer pleit bovendien dat hij een uitstekende staat van dienst heeft onder De Haan. De Ajacied won in 2006 het jeugd-EK in Portugal. Een jaar later was hij tweede keus achter Boy Waterman, maar speelde Vermeer uitstekend in de wedstrijden waarin hij inviel, tegen Portugal en België. ,,Kenneth heeft het bij mij altijd goed gedaan,'' aldus De Haan.

Zijn beslissing deelde hij dinsdagochtend mee aan de hoofdrolspelers. ,,Dat is best moeilijk in het geval van keepers, omdat zo'n keuze in principe definitief is voor dit toernooi. Tegelijkertijd moet de nummer twee altijd bij de les blijven.'' De Haans keuze voor Vermeer was in China de moeilijkste tot nu toe. Onder zijn veldspelers groeide er de laatste weken op natuurlijke wijze een basisploeg, op basis van de twee oefenduels in Hongkong tegen Kameroen en Ivoorkust.

Gerald Sibon verloor de spitsenstrijd, Urby Emanuelson maakte indruk centraal op het middenveld. ,,Urby kan goed passen en brengt snelheid in het spel,'' aldus De Haan. ,,Hij kijkt daarbij snel vóóruit. Met types zoals Makaay en Babel voorin, hebben we dat nodig.''

De Haan wil licht achterover leunen met zijn elftal. ,,We zullen veel op de counter gaan spelen. Onder deze omstandigheden kan dat bijna niet anders en we hebben er de spelers voor. Al zal onze strijdwijze per tegenstander wat verschillen.''

Nederlands eerste opponent Nigeria is uitvoerig geanalyseerd. Twee van de beoogde sterspelers van de Afrikanen - John Obi Mikel van Chelsea en Taye Taiwo van Olympique Marseille - doen niet mee. ,,Wat overblijft is een opportunistische, vrij jonge ploeg,'' aldus De Haan. ,,Ze leggen enorm veel vechtlust in hun spel, vooral ook hun twee spitsen. Het wordt zaak om achterin zo weinig mogelijk risico te nemen.''
pi_60585235
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:03 schreef TLC het volgende:
3 "Nederlandse" spelers in de Nigeriaanse selectie
Ook nog 1 bij Japan

Honda

Ik kan helaas geen 1 poule wedstrijd zijn
Misschien die op zondag maar dan moet ik wel vroeg opstaan
No bitch to me
pi_60595665
Heu, kan alles live zien!

Nederland heeft een reele kans door te gaan, maar dan moet tegen Nigeria minimaal gelijk gespeeld worden. Met een winstpartij maak je gelijk een vliegende start.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_60602279
Handig zo dit schema
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60623497
VS 1-0 voor tegen Japan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 augustus 2008 @ 12:58:36 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60624730
1-0 gebleven
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60624913
Japan dus al bijna afgeschreven voor de volgende ronde.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_60624947
Zijn de opstellingen al bekend van de wedstrijd Nederland - Nigeria ?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60624988
Japan speelde USA helemaal weg.
Maar die kansen die ze niet weten te maken
En dan een knullig doelpunt tegen.
pi_60624999
Die kans voor open goal .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties