abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2008 @ 12:13:25 #201
185631 Guncta
En un momento dado
pi_61874120
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:56 schreef MaJo het volgende:
En vandaag weer de grootste moeite met opstaan het hoort toch steeds makkelijker te worden? Bij mij wordt het met de dag moeilijker
Je werkt thuis?
Bij mij werkt het heel goed om op te MOETEN staan.
Omdat je bijvoorbeeld de trein moet halen..
De tijd maakt mij niet uit die ik ervoor uit trek.
Uurtje genoeg aan.
Als ik er anderhalf uur voor uittrek dan word het alsnog laatste minuten (en dus haasten) werk.
Maar dat werkt beter dan een koude douche of koffie..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_61875021
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:26 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Tja, daar krijgen ze toch voor betaald he. Je kunt ook wachten tot je een ons weegt,
maar het beste is het als je het zelf aankaart.
Je komt niet met zomaar iets, laat ze maar even snel een test met je doornemen.
ADHD en depressies gaan idd regelmatig samen dus dat is niet raar.

Doen! Succes!
Bedankt, je hebt me over de streep getrokken.

Ik heb de site van levente ook goed doorgenomen. En als het goed is ga nu nu algemene psychologische onderzoeken krijgen en 1 voor AD(H)D.
Maar dit gaat allemaal nog wel even duren, ze gaan uitzoeken waar dit moet gebeuren.
Mijn casemanager (tussenpersoon tussen mij en mijn psychiater) vond het niet zo raar klinken maar had de link zelf ook nog nooit gelegt. Maar wel dat er iets meer met mij aan de hand was dan alleen de depressies. Die ik al van jongs af aan heb. Ik heb half okt. weer afspraak met psychiater zelf staan maar, ik word volgende week ook besproken dan krijg ik telefoon wat we nu gaan doen en hoe.
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 14:57:17 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61877892
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Guncta het volgende:

[..]

Je werkt thuis?
Bij mij werkt het heel goed om op te MOETEN staan.
Omdat je bijvoorbeeld de trein moet halen..
De tijd maakt mij niet uit die ik ervoor uit trek.
Uurtje genoeg aan.
Als ik er anderhalf uur voor uittrek dan word het alsnog laatste minuten (en dus haasten) werk.
Maar dat werkt beter dan een koude douche of koffie..
Gelukkig werk ik niet thuis, dat zou echt een ramp zijn omdat ik buiten de deur werkt lukt het me wel om op te staan, omdat het moet. Maar met heel veel moeite ik hoop dat het ooit beter gaat, maar vooralsnog nog niet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_61879442
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:52 schreef Verse_Koffie het volgende:

[..]

Bedankt, je hebt me over de streep getrokken.

Ik heb de site van levente ook goed doorgenomen. En als het goed is ga nu nu algemene psychologische onderzoeken krijgen en 1 voor AD(H)D.
Maar dit gaat allemaal nog wel even duren, ze gaan uitzoeken waar dit moet gebeuren.
Mijn casemanager (tussenpersoon tussen mij en mijn psychiater) vond het niet zo raar klinken maar had de link zelf ook nog nooit gelegt. Maar wel dat er iets meer met mij aan de hand was dan alleen de depressies. Die ik al van jongs af aan heb. Ik heb half okt. weer afspraak met psychiater zelf staan maar, ik word volgende week ook besproken dan krijg ik telefoon wat we nu gaan doen en hoe.
Goed gedaan!
Je uitstelgedrag valt iig nogal mee.
Ook mooi dat je casemanager (had ik nog nooit van gehoord)
er ook iets in ziet. Hopelijk zal het snel zijn vruchten afwerpen.
Houd ons up to date.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  woensdag 24 september 2008 @ 16:08:04 #205
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_61879515
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig werk ik niet thuis, dat zou echt een ramp zijn omdat ik buiten de deur werkt lukt het me wel om op te staan, omdat het moet. Maar met heel veel moeite ik hoop dat het ooit beter gaat, maar vooralsnog nog niet
ik heb sinds vorige week een spongebob squarepants tune op mijn telefoon, best hard.
Leg je telefoon buiten bereik, zodat je uit bed moet om hem af te zetten.

Gegarandeerd sprieng je uit bed om dat kutgeluid uit te zetten
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_61879556
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Opstaan is bij mij ook altijd een grote crime geweest.
Ik kom, in de 4 dagen per week dat ik moet werken, zeker
1 dag een half uur te laat en de rest echt net op tijd. Of net 5 min te laat.
Het meest irritante is altijd de stress 's ochtends in de auto als ik me
als een mongool door het verkeer probeer te manoeuvreren.
Ik heb ook wel eens dat ik me dusdanig verslaap dat het me maar
het beste lijkt me ziek te melden, want uren te laat aankomen werkt
niet zo positief op de kijk van mijn collega's.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet de enige ben wat opstaan betreft.
Ik leef met je mee.
pi_61879584
Wie rookt er trouwens allemaal hier?
Volgens mij wel veel AD(H)D-ers he?
pi_61880630
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:04 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Goed gedaan!
Je uitstelgedrag valt iig nogal mee.
Ook mooi dat je casemanager (had ik nog nooit van gehoord)
er ook iets in ziet. Hopelijk zal het snel zijn vruchten afwerpen.
Houd ons up to date.
Mwah, heb er maar een half jaar over gedaan om het eens op tafel te gooien en dat was dan hier ook nog eens. Nu pas bij mijn man en casemager. Ik zal jullie op de hoogte houden

En ja ik rook.
En ik ben absoluut geen ochtend mens

1 ding waar ik geen last van heb is, te laat komen. Ik ben altijd te vroeg altijd en overal.
Kan het ook niet hebben als iemand bij mij te laat is, als we wat afgesproken hebben
Maar verder stel ik alles uit of doe ik het gewoonweg niet omdat ik niet weet hoe ik moet beginnen.

Maar ik ga hulp vragen om struktuur in huis te krijgen. Zie door de bomen het bos niet meer hier in huis.
pi_61880765
Roker meld zich ! Kreeg vandaag een artikel onder ogen gedrukt met als kop : "Kinderen met ADHD makkelijk verslaafd" en bedankt mensen net wat we nodig hadden vandaag het is dat het mijn oma is anders had ik die persoon flink op zijn sodemieter gegeven ik kan er heel slecht tegen dat mensen even naar het stickertje kijken en zonder dat artikel te lezen het me geven er staat namelijk ook in dat door medicijn gebruik de kans op een verslaving afneemt btw de smileys hier zijn wel tof al zal mijn gebruik misschien niet de bedoeling zijn trouwens de link voor wie belang heeft :
http://www.trimbos.nl/default12861.html?date=1&back=1

Ik mocht hier chaotisch en druk zijn toch ? valt trouwens wel in de smaak bij de dames ik heb altijd wel wat te vertellen en ik kijk ze niet aan dus ik speel hard to get en zo toch maar geen vriendin met ADHD zoeken want dat komt echt niet goed dan

Dat was het weer even

EDIT:

Vanochtend weer te laat maar twee uur dit keer vergeten wekker te zetten , was toch bij een leraar die ik haat en iedere leraar klaagt erover dat ik huiswerk vergeet en te laat kom. Maar als ik extra begeleiding wil kom ik onder begeleiding van de man die vorig jaar mijn mentor was en die mij nooit meer wil zien en ik hem overigens ook niet want die gast kon het niet hebben dat ik niets deed en te laat kwam en af en toe op mijn streepjes ga staan. Terwijl die wist dat ik een chaotisch kind in hart en nieren ben. Af en toe wel eens de neiging om zo'n leraar eens goed te zeggen waar het op staat , ik doe het namelijk ook niet expres dat ik alles vergeet maar niemand wil dat toch maar in zien. Ben trouwens wel trots op me want een leraar scheld me uit en ik schold niet terug

Chaos maar ik heb begrepen dat het hier mocht

[ Bericht 22% gewijzigd door InTheDarkness op 24-09-2008 17:03:00 ]
pi_61887016
Toch vreemd dat iedereen hier dezelfde problemen heeft als ik. In mijn omgeving begrijpt niemand dat ik me zo vaak verslaap en dat ik altijd alles vergeet. Gelukkig ken ik zelf nog iemand die ADD heeft.

Vanochtend heb ik me weer verslapen, en het was al de zoveelste keer sinds de vakantie voorbij is. Ergens heeft het echt iets lachwekkends.
  woensdag 24 september 2008 @ 21:23:51 #211
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61887895
Ik ben nu zo'n twee weken bezig met Ritalin en ik heb eindelijk een beetje het gevoel dat het helpt.
Ik was vandaag m'n kamer aan het schilderen, en 's ochtends had ik m'n Ritalin ingenomen. Schilderen ging prima, maar op een gegeven moment werd het steeds slordiger en lukte het me echt niet meer om niet ook het plafond mee te verven (ondanks het afplakspul). Toen ik maar vond dat ik even pauze moest nemen zag ik aan de tijd dat ik al een uur te laat was met m'n volgende tablet. Eerder had ik ook wel het idee dat het iets deed, maar nu merkte ik eindelijk een duidelijk aanwijsbaar verschil, terwijl ik het effect eerst echt niet kon benoemen. Omdat ik zo lang met het schilderen bezig was kon ik dus eindelijk duidelijk het effect zien van wel of geen Ritalin bij dezelfde activiteit.
De bijwerkingen vallen vooralsnog mee, ik heb wel nog steeds een hele droge mond, maar hoofdpijn niet meer en andere effecten heb ik ook nog niet waargenomen geloof ik. M'n eetlust is wel kut maar dat was eerst ook al dus aan dat spul zal het wel niet liggen.
pi_61889377
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:59 schreef 8. het volgende:
Toch vreemd dat iedereen hier dezelfde problemen heeft als ik. In mijn omgeving begrijpt niemand dat ik me zo vaak verslaap en dat ik altijd alles vergeet. Gelukkig ken ik zelf nog iemand die ADD heeft.

Vanochtend heb ik me weer verslapen, en het was al de zoveelste keer sinds de vakantie voorbij is. Ergens heeft het echt iets lachwekkends.
Lachwekkend vind ik het wel ja leraren alleen niet

Zit het hier bij mensen trouwens ook in de familie ? Mijn vader en broertje hebben het ook dolle boel hier dus als de medicijnen uitgewerkt zijn
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 22:04:01 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61889504
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:08 schreef compier het volgende:

[..]

ik heb sinds vorige week een spongebob squarepants tune op mijn telefoon, best hard.
Leg je telefoon buiten bereik, zodat je uit bed moet om hem af te zetten.

Gegarandeerd sprieng je uit bed om dat kutgeluid uit te zetten
Dat maakt bij mij dus echt niks uit Ik zet die wekker uit en kruip gewoon weer mijn bed in. Sowieso na het opstaan ben ik zo ontzettend moe dat ik zelfs een half uur later zo mijn bed weer in zou kunnen om te tukken Pas na een uur of 2 ben ik echt wakker
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 22:05:34 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61889559
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:09 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Opstaan is bij mij ook altijd een grote crime geweest.
Ik kom, in de 4 dagen per week dat ik moet werken, zeker
1 dag een half uur te laat en de rest echt net op tijd. Of net 5 min te laat.
Het meest irritante is altijd de stress 's ochtends in de auto als ik me
als een mongool door het verkeer probeer te manoeuvreren.
Ik heb ook wel eens dat ik me dusdanig verslaap dat het me maar
het beste lijkt me ziek te melden, want uren te laat aankomen werkt
niet zo positief op de kijk van mijn collega's.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet de enige ben wat opstaan betreft.
Ik leef met je mee.
Wat een herkenning Ik ben ook áltijd te laat. Ik plan altijd alles zo dat ik op het allerlaatst nog alles moet doen en dan moet ik opeens haasten en ben ik te laat
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 22:06:11 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61889575
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:10 schreef mighty_myte het volgende:
Wie rookt er trouwens allemaal hier?
Volgens mij wel veel AD(H)D-ers he?
Yup ik rook ook

Morgen trouwens mijn ADD test, ben benieuwd
pi_61891290
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Yup ik rook ook

Morgen trouwens mijn ADD test, ben benieuwd
Suc6
  woensdag 24 september 2008 @ 22:54:48 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61891443
ik rook niet, nooit gedaan ook en ik heb er een grafhekel aan.

Ik zuip dan weer wel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61891636
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:23 schreef Walging het volgende:
Ik ben nu zo'n twee weken bezig met Ritalin en ik heb eindelijk een beetje het gevoel dat het helpt.
Ik was vandaag m'n kamer aan het schilderen, en 's ochtends had ik m'n Ritalin ingenomen. Schilderen ging prima, maar op een gegeven moment werd het steeds slordiger en lukte het me echt niet meer om niet ook het plafond mee te verven (ondanks het afplakspul). Toen ik maar vond dat ik even pauze moest nemen zag ik aan de tijd dat ik al een uur te laat was met m'n volgende tablet. Eerder had ik ook wel het idee dat het iets deed, maar nu merkte ik eindelijk een duidelijk aanwijsbaar verschil, terwijl ik het effect eerst echt niet kon benoemen. Omdat ik zo lang met het schilderen bezig was kon ik dus eindelijk duidelijk het effect zien van wel of geen Ritalin bij dezelfde activiteit.
De bijwerkingen vallen vooralsnog mee, ik heb wel nog steeds een hele droge mond, maar hoofdpijn niet meer en andere effecten heb ik ook nog niet waargenomen geloof ik. M'n eetlust is wel kut maar dat was eerst ook al dus aan dat spul zal het wel niet liggen.
Droge mond heb ik nog steeds regelmatig last van, terwijl ik nu al best wel een tijdje ritalin gebruik. En ik zit dan op een lage dosis van 10mg per keer. Och, heel vervelend vind ik het niet.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:12:46 #219
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61892161
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:59 schreef frenkck het volgende:

[..]

Droge mond heb ik nog steeds regelmatig last van, terwijl ik nu al best wel een tijdje ritalin gebruik. En ik zit dan op een lage dosis van 10mg per keer. Och, heel vervelend vind ik het niet.
Niet? Ooh ik vind het echt vreselijk, vooral als ik net wakker ben, alsof ik uit de dood ben opgestaan gewoon.
Maargoed als dat het enige is is het niet zo erg inderdaad
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 23:39:57 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61893094
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:50 schreef InTheDarkness het volgende:

[..]

Suc6
Thanks
pi_61895604
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat maakt bij mij dus echt niks uit Ik zet die wekker uit en kruip gewoon weer mijn bed in. Sowieso na het opstaan ben ik zo ontzettend moe dat ik zelfs een half uur later zo mijn bed weer in zou kunnen om te tukken Pas na een uur of 2 ben ik echt wakker
Ja, pf, herkenbaar als een gek.
's Ochtends ben ik echt heel erg zwak. Ik ben gewoon gevangen in de vermoeidheid. Het is verschrikkelijk, erger dan pijn. Ik stoot me nog liever aan een hete kachel dan dat ik 's ochtends aan de eettafel moet gaan zitten vechten voor mijn bewustzijn. Klinkt natuurlijk erg dramatisch maar zo ervaar ik het echt.

Wat bij mij wel eens wilde helpen is met iemand afspreken om op hetzelfde tijdstip op te staan. Het moet wel iemand zijn die opstaan net als jij heel moeilijk vindt, want dan realiseer je je 's ochtends dat je niet de enige bent. Nog beter is als jullie zorgen dat de klokken exact gelijk staan, zodat jullie op exact hetzelfde moment wakker worden. Dit lijkt suf, maar bij mij heeft het ook goed geholpen. Uiteindelijk niet meer natuurlijk, want toen werd dit ook standaard. Dus nu heb ik 6 wekkers. 4 verspreid over de slaapkamer, en 2 opgerold en ingepakt, zodat ik moeite moet doen om ze uit te zetten. En soms zet ik een glas water naast m'n bed, die ik dan in mijn gezicht leeggooi. Helpt ook goed.

Ja het is laat.
pi_61897557
quote:
Op donderdag 25 september 2008 03:34 schreef 8. het volgende:

[..]

Ja, pf, herkenbaar als een gek.
's Ochtends ben ik echt heel erg zwak. Ik ben gewoon gevangen in de vermoeidheid. Het is verschrikkelijk, erger dan pijn. Ik stoot me nog liever aan een hete kachel dan dat ik 's ochtends aan de eettafel moet gaan zitten vechten voor mijn bewustzijn. Klinkt natuurlijk erg dramatisch maar zo ervaar ik het echt.

Wat bij mij wel eens wilde helpen is met iemand afspreken om op hetzelfde tijdstip op te staan. Het moet wel iemand zijn die opstaan net als jij heel moeilijk vindt, want dan realiseer je je 's ochtends dat je niet de enige bent. Nog beter is als jullie zorgen dat de klokken exact gelijk staan, zodat jullie op exact hetzelfde moment wakker worden. Dit lijkt suf, maar bij mij heeft het ook goed geholpen. Uiteindelijk niet meer natuurlijk, want toen werd dit ook standaard. Dus nu heb ik 6 wekkers. 4 verspreid over de slaapkamer, en 2 opgerold en ingepakt, zodat ik moeite moet doen om ze uit te zetten. En soms zet ik een glas water naast m'n bed, die ik dan in mijn gezicht leeggooi. Helpt ook goed.

Ja het is laat.
Grappig. Heb ik ook.
Ik heb een wekkerradio, een normale wekker en 5 wekkers op mijn telefoon met 3 verschillende geluiden.
Alle 7 wekkers kan ik makkelijk een uur lang laten repeaten/sluimeren zonder echt wakker te worden.
Met al dat geluid en getril-geweld kan ik alsnog uit mezelf opeens een uur te laat wakker schrikken.

Slapen is ook zo fijn! Echt te erg dat je je door wat electrische apparaten uit je remslaap moet laten halen.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:01:38 #223
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61899196
Menen jullie dat nou serieus met al die wekkers? Wat een hel
pi_61899408
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:01 schreef Walging het volgende:
Menen jullie dat nou serieus met al die wekkers? Wat een hel
Ja ik meen het. En het is idd een hel.