quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:29 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ik kan wel supergoed liegen, maar ik doe het bijna nooit.
De tijd heeft me wel geleerd dat eerlijk het langst duurt.
Van je voorbeeld snap ik trouwens geen hol.
Wat voor pillen slik je dan? Duidelijk geen ritalin.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:31 schreef MaJo het volgende:
Zo herkenbaar allemaal
Mijn ADD lijst:
- Super vergeetachtig zijn. De score van deze week: huissleutels thuis laten liggen, medicijnen bij mijn ouders laten liggen, medicijnen vergeten in te nemen (2x), iPod vergeten
- Niet op kunnen staan
- Door iedereen heen praten omdat je opeens iets bedenkt
- Alles tegelijk doen en daardoor niets afmaken
- Dingen tellen om mijn hoofd leeg te maken zodat ik me beter op iets anders kan concentreren
- Altijd te laat komen omdat mijn planning altijd chaos is
- In mijn eten zitten peuren
- Details vergeten, geen flauw idee hoe alle vriendjes van vriendinnen heten
- Altijd iets doen: studeren in bad, lezen in bed, spelletje op mijn mobiel doen terwijl ik met anderen praat, muziek luisteren in het OV anders word ik gek
Nou dit is het belangrijkste, zijn nog veel meer symptomen
Jezus, ik probeer echt heel hard een vergelijkbaar voorbeeld te bedenken, maar kan niks verzinnen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:31 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Jij moet rechten studeren want dat vinden wij leuk.
{denkt} *Ik wil ook wel rechten studeren*
(zegt) Ik wil de acteursopleiding doen en heel arm worden.
AHHHHHHHHHH *hysterie*
hihihihihihihihi
En dit herhaald zich.
Ik ben dus gewoon raar.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:35 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Jezus, ik probeer echt heel hard een vergelijkbaar voorbeeld te bedenken, maar kan niks verzinnen.
Eigenlijk snap ik de situatie nog steeds niet. Waarom zou je zo'n hysterie willen veroorzaken?
Sorry, leuker kan ik het niet maken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:43 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Ik ben dus gewoon raar.
ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook niet makkelijker?quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:52 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Sorry, leuker kan ik het niet maken.
Omdat niet ADD-ers (of ADHD-ers) niet zo'n moeite met heel veel dingen lijkenquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:55 schreef Guncta het volgende:
Waarom ligt de nadruk zo vaak op al het negatieve?
Komt dat soms door het constant vergelijken met dat wat normaal is?
ADHD heeft ook veel voordelen, denk aan het assosiatievermogen, de enthousiaste levenshouding, creativiteit. En dat zou ik allemaal toch niet willen missen, wel het chaotische en druk en wolkig in het hoofd zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2008 09:55 schreef Guncta het volgende:
Waarom ligt de nadruk zo vaak op al het negatieve?
Komt dat soms door het constant vergelijken met dat wat normaal is?
Als je zegt dat je liever zo bent dan normaal dan kijken veel mensen je raar aan.
Zelfde als met medicatie. Als je aangeeft dat je soms wel eens wat afgevlakter wilt zijn, zodat je ruimte en inzicht hebt om de dingen te doen die gedaan moeten worden, maar dat je absoluut niet zonder ADHD wilt, dan ben je meteen een interessant 'studieobject' .
ik slik nog geen pillen, aangezien ik nog niet gediagnostiseerd ben met ADDquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:32 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Wat voor pillen slik je dan? Duidelijk geen ritalin.
Ik ben ook erg slecht in details en opstaan. Ik slaap gelukkig wel altijd meteen als ik in bed ga liggen.
Vroeger had ik veel dat ik uren lag te piekeren, maar dat is wel voorbij.![]()
En te laat komen is ook een trademark van me. Op mijn werk lijken ze het al te hebben geaccepteerd.
Ga je niet blindstaren op Ritalin, zoals veel hulpverleners doen. (mocht je die voorgeschreven krijgen)quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik slik nog geen pillen, aangezien ik nog niet gediagnostiseerd ben met ADDovermorgen onderzoek en dan heb ik zekerheid. Ben wel benieuwd naar ritalin, het lijkt me echt hemels om eens een keer te kunnen studeren zonder het eeuwig uit te stellen en continue afgeleid te worden
't Is inderdaad geen oplossing, maar wel een erg fijn hulpmiddel omquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:22 schreef Guncta het volgende:
[..]
Ga je niet blindstaren op Ritalin, zoals veel hulpverleners doen. (mocht je die voorgeschreven krijgen)
Zoek daardoor ook niet altijd de oplossing in de hoeveelheid medicatie, maar kijk hoe zwaar de bij-effecten zijn.
Genoeg voorbeelden in mijn omgeving van mensen die Ritalin slikten en daar ontzettend veel problemen door hebben gekregen. Bij mij werkte Ritalin ook alles behalve goed.
Voor een erg groot gedeelte van 'de groep' schijnt het wel goed te werken
Ik bedoelde meer:quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:06 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
't Is inderdaad geen oplossing, maar wel een erg fijn hulpmiddel om
jezelf nuttig te maken en de taken te kunnen uitvoeren die je moet doen.
Ook belangrijk is dat je, onder invloed van Ritalin (of een ander middel)
jezelf structuur kan aanleren die je zonder pillen ook nog gebruikt.
ben nu in rotterdam, over 14 daagjes weer terug.quote:
Is van Nederland naar Chicago 8 uur vliegen? Moet er binnenkort dus heen maar word nu al gek door de vliegreisquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:22 schreef compier het volgende:
[..]
ben nu in rotterdam, over 14 daagjes weer terug.
vliegen icm adderal is niet eens zo slecht! hiervoor methylfenidaat (concerta), dat werkte niet lekker genoeg...
maar het liep allemaal goed
Dat zeg ik. En je moet er inderdaad een maand aan wennen en je juiste dosis en innametijden zoeken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:38 schreef Guncta het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer:
Mensen staren zich in veel gevallen blind op Ritalin, terwijl dit medicijn voor 60-70% werkt.
In die andere gevallen werkt het juist niet goed en kan het het zelfs veel erger maken.
Hier krijgen de bij-effecten de schuld en je wordt al snel overklast door de hulpverlener (vaak gehoord excuus: je moet er nog aan wennen, je moet het ELKE dag slikken, de dosis moet bijgeschaaft worden, etc)
Zo heb ik voorbeelden van dichtbij meegemaakt dat iemand door het gebruik van Ritalin 2x zijn baan is kwijtgeraakt. Nadat hij een ander medicijn gebruikte ging het velen malen beter. Nu gaat het zelfs zo goed dat hij een zeer goed lopend bedrijf heeft, zijn eigen administratie en planning doet, etc. Dat alleen maar door de switch van Ritalin naar dextro.
En ja, er zijn ook weer zat mensen die slecht op dextro reageren.
Ik vond vliegen vroeger ook eng, maar tegenwoordig slaap ik tot ik wakker word van de landing.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is van Nederland naar Chicago 8 uur vliegen? Moet er binnenkort dus heen maar word nu al gek door de vliegreis![]()
Er moet toch wel een boek te vinden zijn met kenmerken van AD(H)D? Op internet is er sowieso al heel veel over te vinden. Dat rotzoeken valt wel mee gok ik zoquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:01 schreef w8jij17 het volgende:
Beste Mede-AD( H )D'ers
Ik heb jullie hulp nodig voor een observatieopdracht (opleiding Toegepaste Psychologie) die ik met een klasgenoot ga uitvoeren op een basisschool voor een kind met ADHD. Ik ben op zoek naar concrete info over de uiterlijke gedragskenmerken die tot uiting komen bij AD(H)D die bruikbaar zijn als zo'n kind geobserveert gaat worden. Ik heb me rotgezocht, vandaar dat ik jullie ervaringsdeskundigen om hulp vraag.
Alvast bedankt voor je hulp!
Ah okquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:49 schreef w8jij17 het volgende:
Het probleem is dat ik gespecifeerde uiterlijke kenmerken nodig heb die te operationaliseren zijn naar duidelijke psychologische constructen, om maar even aan te geven dat de doorsnee info die ik op Google vind niet toereikend is. Gelukkig heb ik al het plan gevat om de DSM-IV te raadplegen. Problem solved
Dat zeg ik niet..quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:30 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Dat zeg ik. En je moet er inderdaad een maand aan wennen en je juiste dosis en innametijden zoeken.
Maar dat iemand daardoor zijn baan kwijtraakt is wel erg raar. Probeerde hij het te snuiven op de wc ofzo?
Bij elke pil zijn er wel mensen die er niet tegen kunnen, je hebt ook mensen die gaan flippen van paracetamol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |