abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 18 september 2008 @ 11:12:45 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61726668
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:21 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

't Is ook koud buiten, dan is het opstaan altijd moeilijker.
Hoe kun je trouwens fokken als je onderweg bent?
Die kou helpt niet echt mee nee gelukkig schijnt het zonnetje nu ik ben trouwens blij dat ik naar college ben gegaan. Het was erg interessant en over 2 weken heb ik tentamen van dit vak.

ik heb een flashy mobiel met onbeperkt internet zodat ik, ADDer dat ik ben, altijd kan internetten
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_61726721
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:20 schreef Verse_Koffie het volgende:
Ik heb de 2 testen gedaan die hier in het topic voorbij kwamen, maar snap niets van de resultaten?
Iemand die het wel snapt?

dit was de test op http://www.hersenstorm.com/ 5-13-12-21-27

en dit was de test op http://www.levente.nl/hebikadd.htm
77 van de 110 vragen heb je met 'ja' beantwoord.

Mijn zoon heeft ADHD en gebruikt ritalin, ikzelf heb last van depressies maar herken veel van mijzelf in mijn zoon. Ok hoe ik als kind was enzo. Vandaar dat dit topic mij trok en ik die testen heb gedaan. Ik wil het ook bij mijn psych eens gaan aankaarten loop er al een tijd mee. Maar durf het niet op 1 of andere manier.
Waarom durf je niet naar de psych? 't Is toch nergens voor nodig om zo beroerd rond te lopen? Doe er wat aan! Help jezelf en je gezin.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_61726746
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

[....]

ik heb een flashy mobiel met onbeperkt internet zodat ik, ADDer dat ik ben, altijd kan internetten
Nerd!
  Moderator donderdag 18 september 2008 @ 11:26:01 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61726949
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:15 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Nerd!
Mwah, meer een gevalletje van altijd bezig zijn in de trein internetten, in bad studeren, spelletjes op mijn mobiel doen als ik met iemand praat, in bed studeren of tv kijken tot ik in slaap val. Ik kan niet goed tegen niets doen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_61729348
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:15 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Waarom durf je niet naar de psych? 't Is toch nergens voor nodig om zo beroerd rond te lopen? Doe er wat aan! Help jezelf en je gezin.
Naar de psych gaan durf ik wel, daar ga ik regelmatig heen voor medicatie controle. Maar dit aankaarten durf ik niet goed. Omdat ik bang ben dat ze zoiets hebben van hebben we haar ook weer. En daar pas ik een beetje voor. Vandaar dat ik die 2 testen uit dit topic deed. Maar daar schiet ik ook weer niets mee op omdat ik daar niets van snap. Wilde een beetje houvast hebben om mee te kunnen nemen naar de psych dat ik niet zomaar met iets kom. Maar met iets wat me echt dwars zit. Want ik heb gehoord dat adhd ook tot depressies kunnen leiden.
pi_61734385
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:07 schreef Verse_Koffie het volgende:

[..]

Naar de psych gaan durf ik wel, daar ga ik regelmatig heen voor medicatie controle. Maar dit aankaarten durf ik niet goed. Omdat ik bang ben dat ze zoiets hebben van hebben we haar ook weer. En daar pas ik een beetje voor. Vandaar dat ik die 2 testen uit dit topic deed. Maar daar schiet ik ook weer niets mee op omdat ik daar niets van snap. Wilde een beetje houvast hebben om mee te kunnen nemen naar de psych dat ik niet zomaar met iets kom. Maar met iets wat me echt dwars zit. Want ik heb gehoord dat adhd ook tot depressies kunnen leiden.
Tja, daar krijgen ze toch voor betaald he. Je kunt ook wachten tot je een ons weegt,
maar het beste is het als je het zelf aankaart.
Je komt niet met zomaar iets, laat ze maar even snel een test met je doornemen.
ADHD en depressies gaan idd regelmatig samen dus dat is niet raar.

Doen! Succes!
pi_61769148
Ik vermoed ook al een poos dat ik ADD heb. Ik heb eigenlijk zoiets van, aan de ene kant wil ik het weten
aan de andere kant heb je een stempeltje en werken dat soort dingen alleen maar in je nadeel. Je bent niet
volwaardig.

Dit gedrag heb ik ook sterk:

# Ik ben bijvoorbeeld altijd mijn sleutels kwijt.
# Ik kan mij moeilijk aan 1 taak houden, doe alles tussendoor waardoor ik soms niet meer toekom aan de hoofdzaak
# Ik kan mij niet concentreren als ik in de les zit, mijn gedachten dwalen af
# Ik moet bezig zijn, is het niet lichamelijk, dan ben ik van alles aan het plannen in mijn hoofd
# Het plannen is dan weer een probleem van mij, soms vergeet ik gewoon wat ik mij voorgenomen had...
# Ik ben rommelig, chaotisch.
# En soms totaal uitgeblust
# Daarnaast heb ik echt problemen om in slaap te komen, het lukt mij gewoon niet, omdat ik dan mij opeens weer van alles bedenk...

Deze dingen heb ik ook heel erg. Aan de andere kant heb ik ook nog dat ik soms ook dwangmatig gedrag vetroon. Ik moet nu de deuren controleren of ze op slot zijn. Ik moet nog een keer mijn wekker checken of ik hem gezet heb. Dat lijkt ook op autistisch gedrag.

Sinds enkele tijd gebruik ik visolie. 3 tabletten per dag. Ik heb het gevoel dat mijn vergeetachtigheid en chaotische gedrag in mijn hersenen een stuk minder worden. Ook mijn emotionele instabilieteit lijkt minder te worden.

Ik houd het voorlopig bij Visolie want ik voel me er erg prettig onder.
pi_61775355
Adhd-er meld zich altijd dingen kwijt , vergeetachtig , je naam noemen ? Doe maar niet want ik vergeet het zo weer , huiswerk af ? Reken er maar niet op en nog veel meer.
  Moderator zaterdag 20 september 2008 @ 20:31:36 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61786882
Zo herkenbaar allemaal

Mijn ADD lijst:

- Super vergeetachtig zijn. De score van deze week: huissleutels thuis laten liggen, medicijnen bij mijn ouders laten liggen, medicijnen vergeten in te nemen (2x), iPod vergeten
- Niet op kunnen staan
- Door iedereen heen praten omdat je opeens iets bedenkt
- Alles tegelijk doen en daardoor niets afmaken
- Dingen tellen om mijn hoofd leeg te maken zodat ik me beter op iets anders kan concentreren
- Altijd te laat komen omdat mijn planning altijd chaos is
- In mijn eten zitten peuren
- Details vergeten, geen flauw idee hoe alle vriendjes van vriendinnen heten
- Altijd iets doen: studeren in bad, lezen in bed, spelletje op mijn mobiel doen terwijl ik met anderen praat, muziek luisteren in het OV anders word ik gek

Nou dit is het belangrijkste, zijn nog veel meer symptomen
pi_61794198
Heel herkenbaar al draag ik sleutels altijd aan mijn sleutelhanger aan mijn broek maar de rest herken ik wel zit zelf aan de Chlonidine , zitten er hier nog meer die dat slikken ?
  maandag 22 september 2008 @ 10:42:18 #161
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61819660
Net bij de huisarts geweest (hijs een lekker ding! ) Maar ik vind het wel moeilijk om uit te leggen waarom ik nou AD(H)D vermoed te hebben...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 22 september 2008 @ 10:43:30 #162
190186 hierissieweer
pi_61819699
quote:
Op zondag 21 september 2008 09:40 schreef InTheDarkness het volgende:
al draag ik sleutels altijd aan mijn sleutelhanger aan mijn broek
Uitvinding van het jaar! Sindsdien heb ik geen last meer van sleutels die ik kwijt ben, maar dan wel weer van dat ik vast blijf zitten aan de deur omdat ik vergeet de sleutel er weer uit te halen
  maandag 22 september 2008 @ 11:37:06 #163
190186 hierissieweer
pi_61820928
Overigens lees ik veel over een "therapie" met omega 3 en vitamine b(6) en magnesium. Dat klinkt veel prettiger als retalin...
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 12:02:43 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61821494
Vandaag weer zo'n ontzettende moeite met opstaan het lukte gewoon echt niet daardoor belangrijk college gemist helpt melatonine ook met opstaan? Daar ga ik maar eens mee beginnen
  maandag 22 september 2008 @ 12:33:46 #165
190186 hierissieweer
pi_61822139
melatonine is het hormoon wat word aangemaakt als het donker wordt. (en waarvan je dus slaperig wordt) Een gebrek aan melatoine zorgt ervoor dat je wakker blijft. Bij een ADHD'er begint de productie van melatoine later en werkt dus later door, vandaar de moeite in de ochtend.
Als je dus er voorzorg dat je klok eerder komt te liggen dan heb je de kans dat je melamine productie niet zo lang aanhoud. Dus melatoine in de avond zou zeker kunnen werken
  maandag 22 september 2008 @ 12:44:29 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61822383
melatonine wordt ook afgebroken door licht... dus een donkere kamer is al een eerste stap.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61826998
Ik heb juist totaal geen problemen in de ochtend maar juist in de avond
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 22 september 2008 @ 16:07:56 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61827153
Ik heb het geluk dat ik heerlijke tijden heb. Ik hoef pas om half 9 mn bed uit
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 23:55:11 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61840503
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik heb juist totaal geen problemen in de ochtend maar juist in de avond
Ik beide Kan 's avonds niet slapen en daardoor 's ochtends niet opstaan
  Moderator maandag 22 september 2008 @ 23:56:08 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61840528
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:07 schreef Qwea het volgende:
Ik heb het geluk dat ik heerlijke tijden heb. Ik hoef pas om half 9 mn bed uit
Dat vind ik best vroeg Het liefst sta ik elke dag om 12 uur op Maar de laatste tijd moet ik er vaak om 7 uur uit Woensdag, donderdag en vrijdag is het weer zo'n feest
  dinsdag 23 september 2008 @ 00:09:33 #171
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_61840829
* compier meldt live vanaf Chicago O'Hare, net een anderhalf uur vlucht gehad, dalijk een 8 uur vlucht ofzo.
Dat wordt een ramp! catagorie Tsjernobyl!

lol
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 00:41:19 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61841441
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 00:09 schreef compier het volgende:
* compier meldt live vanaf Chicago O'Hare, net een anderhalf uur vlucht gehad, dalijk een 8 uur vlucht ofzo.

lol
Ik vlieg binnenkort ook op Chicago, en ik heb de ergste vliegangst ooit Gaat nog leuk worden

Maar succes ermee
pi_61843509
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 00:09 schreef compier het volgende:

lol
Waar ga je heen?
pi_61843609
Nog een vraagje, het is algemeen bekend dat wij dingen zeggen die we soms niet menen he.
Maar hebben jullie dan ook weleens dat je het zelf niet doorhebt en dit systematisch doet?

Bijv.
Bij je ouders die willen dat je rechten gaat studeren en je wil dit zelf ook maar je zegt dan tegen ze van niet en dat je de acteursopleiding gaat doen en nooit werk gaat vinden.

Zoiets en dan niet 1 keer maar volhouden over een tijdsbestek van maanden, zijn wij zulke goede leugenaars?

Owh en er pas achteraf achter komen dat je dat zo doet, vooral.
pi_61843905
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:11 schreef melanie_the_miss het volgende:
Nog een vraagje, het is algemeen bekend dat wij dingen zeggen die we soms niet menen he.
Maar hebben jullie dan ook weleens dat je het zelf niet doorhebt en dit systematisch doet?

Bijv.
Bij je ouders die willen dat je rechten gaat studeren en je wil dit zelf ook maar je zegt dan tegen ze van niet en dat je de acteursopleiding gaat doen en nooit werk gaat vinden.

Zoiets en dan niet 1 keer maar volhouden over een tijdsbestek van maanden, zijn wij zulke goede leugenaars?

Owh en er pas achteraf achter komen dat je dat zo doet, vooral.
Ik kan wel supergoed liegen, maar ik doe het bijna nooit.
De tijd heeft me wel geleerd dat eerlijk het langst duurt.

Van je voorbeeld snap ik trouwens geen hol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')