quote:Op zaterdag 6 september 2008 00:16 schreef frenkck het volgende:
Vreemd dat je zo'n probleem met je eetlust hebt, ik heb daar totaal geen last van. Vanochtend had ik om 8 uur 3 boterhammen gegeten met nog een appel erbij als ontbijt en om 10 uur moest ik echt weer 2 boterhammen pakken om mijn honger te stillen.
Maar ik ben nogal een veelvraat, dat moet er wel bij gezegd worden.
Mja ik geloof nooit zo in die verhalen, ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik dood neer zou vallen door 10mg ritalin per dosis. Er zijn een hoop mensen die er in een weekend een hoeveelheid speed er doorheen snuiven wat voor sommigen bijna een maanddosis ritalin is (extreem gezien). En die worden wonderbaarlijk ook iedere keer weer wakker.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:42 schreef nmrz het volgende:
ik wil jullie even wijzen op www.ritalindeath.com
Dat ga ik al niet eens lezenquote:Op zaterdag 6 september 2008 16:42 schreef nmrz het volgende:
Zo heb je ook aspirindeath-sitesquote:Op zaterdag 6 september 2008 16:42 schreef nmrz het volgende:
Met een pilletje Ritalin moet het lukkenquote:Op zondag 7 september 2008 00:40 schreef 8. het volgende:
[..]
Zo heb je ook aspirindeath-sites.
Bovendien is het een beetje dom om een site zo onoverzichtelijk te maken als je AD(H)D'ers wilt bereiken. De concentratie ontglipt me hier volkomen.
Nou, godver zegquote:Op zondag 7 september 2008 00:40 schreef 8. het volgende:
[..]
Zo heb je ook aspirindeath-sites.
Bovendien is het een beetje dom om een site zo onoverzichtelijk te maken als je AD(H)D'ers wilt bereiken. De concentratie ontglipt me hier volkomen.
Strattera is niet veel anders hoor, allemaal vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ritalin is troepHet helpt zeker wel, maar ik ben er helemaal fucked up van geworden! Ben aan het afbouwen gegaan, en al een paar dagen heerlijk manisch
![]()
![]()
Vandaag begonnen met Strattera
Strattera is niet amfetamine-achtig, een heel verschilquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:20 schreef frenkck het volgende:
[..]
Strattera is niet veel anders hoor, allemaal vergelijkbaar.
idd wat poster boven me zegt, zelfdiagnose kan iedereen maar daar kan niemand iets mee, lijkt erop dat je er last van hebt dus gewoon naar de huisarts en een doorverwijzing.quote:Op zondag 14 september 2008 01:11 schreef hierissieweer het volgende:
Ik heb een groot vermoeden dat ik iets van ADD heb en begin steeds meer last te krijgen van de symptomen van ADD.Ik ben bijvoorbeeld altijd mijn sleutels kwijt. Ik kan mij moeilijk aan 1 taak houden, doe alles tussendoor waardoor ik soms niet meer toekom aan de hoofdzaak Ik kan mij niet concentreren als ik in de les zit, mijn gedachten dwalen af Ik moet bezig zijn, is het niet lichamelijk, dan ben ik van alles aan het plannen in mijn hoofd Het plannen is dan weer een probleem van mij, soms vergeet ik gewoon wat ik mij voorgenomen had... Ik ben rommelig, chaotisch. En soms totaal uitgeblust Daarnaast heb ik echt problemen om in slaap te komen, het lukt mij gewoon niet, omdat ik dan mij opeens weer van alles bedenk...
ik heb deze test net gedaan en ik kom op een score van 82x ja.
Maar de vraag is nu, kan ik hiervoor gewoon naar de dokter? en wat moet ik dan tegen die beste man zeggen?
Ook lees ik van alles over een relatie van ADD met Dyslectie, hoe zit dat?
En ten derde, tast de medicatie behalve de slechte eigenschappen van de ADD ook de goede eigenschappen aan?
De snelle gedachtestroom, het vermogen breed naar een probleem te kunnen kijken, de creativiteit.quote:Op zondag 14 september 2008 11:32 schreef Re het volgende:
[..]
Wat vind jij de goede eigenschappen van iemand met ADD?
Onder invloed van medicatie wordt je concentratie groter en je gedachtestroom een stuk minder en daarmee dus ook een stukje minder creativiteit. Maar zodra de medicatie uitgewerkt is komt het direct terug, daar veranderd helemaal niets aan.quote:Op zondag 14 september 2008 14:27 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
De snelle gedachtestroom, het vermogen breed naar een probleem te kunnen kijken, de creativiteit.
kunnen dit de bijwerkingen zijn van de retalin?quote:Op zondag 14 september 2008 14:39 schreef Walging het volgende:
Pfft ik voel me op dit moment echt vreselijk kut. Ik vraag me af of dat door mezelf komt of door de ritalin. Ik baal wel heel erg van m'n studie, en van een vriend van me, maar ik heb gisteren op m'n werk de hele dag op het punt van janken gestaan, dat vind ik ook weer wat overdreven![]()
Ik zou trouwens juist blij moeten zijn want ik heb vrijdag het huurcontract voor m'n kamer getekend en me ingeschreven bij de gemeente, ik mag al bijna verhuizen
Mjah dat weet ik dus niet echt. In de bijsluiter staat wel iets van depressie/stemmingsveranderingen, maar dat komt zelden voor en ik zou meteen een arts moeten waarschuwen als ik dat had. En om dit nou meteen een depressie te gaan noemen, ik slik dat spul nog niet eens een weekquote:Op zondag 14 september 2008 14:48 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
kunnen dit de bijwerkingen zijn van de retalin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |