abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:33:31 #101
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61414056
Hmm okee, dat zal dan wel meevallen
Meer hoeft het voor mij trouwens ook niet te doen hoor, ik kan verder eigenlijk prima met mezelf leven, als dat concentreren maar beter zou gaan. Dus als dat zo'n beetje het enige zou zijn wat het doet vind ik dat alleen maar mooi
pi_61415425
Sinds 2 weken gebruik ik nu ritalin en ik merk dat mijn eetlust overdag compleet verdwenen is. Zonder ritalin had ik altijd enkel 's morgens geen honger, nu heb ik dat gevoel ineens tot 's avonds laat. En dan is het dus uitgewerkt. Nu eet ik dus elke avond maar een hoop tomaten en dergelijke, omdat dat tenminste nog gezond is. Vorige week at ik elke nacht om 3 uur de chipszakken leeg.
Wat ik nu ook merk is dat mijn conditie enorm is verlaagd en dat ik soms het gevoel heb dat ik elk moment kan flauwvallen, omdat ik pas 's avonds m'n eerste voedsel binnenkrijg. Overdag krijg ik absoluut geen hap door mijn keel, zelfs yoghurt gaat er niet in. Afgelopen dinsdag was ik ook de hele ochtend en middag duizelig, met het gevoel alsof ik telkens één kant op viel, en dat was dan steeds een andere kant. Ook heb ik al de hele week een droge mond.
Dat is dus best een probleem, hopelijk komt de eetlust weer terug. Verder heeft het wel positieve werking op me. Als ik piano speel, kan ik me gewoon concentreren op het stuk. Normaal was het altijd zo dat ik gewoon doorging met nadenken tijdens het spelen. Nadenken over totaal andere dingen, en dan ga je natuurlijk fouten maken. Nu is dat niet meer zo en da's echt heerlijk, dus voorlopig zal ik het nog dagelijks innemen.
pi_61418660
Vreemd dat je zo'n probleem met je eetlust hebt, ik heb daar totaal geen last van. Vanochtend had ik om 8 uur 3 boterhammen gegeten met nog een appel erbij als ontbijt en om 10 uur moest ik echt weer 2 boterhammen pakken om mijn honger te stillen.

Maar ik ben nogal een veelvraat, dat moet er wel bij gezegd worden.
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:21:11 #104
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_61418741
bij mij helpt het om een goed ontbijt te eten, dan heb ik overdag ook meer eetlust.
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_61419300
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:16 schreef frenkck het volgende:
Vreemd dat je zo'n probleem met je eetlust hebt, ik heb daar totaal geen last van. Vanochtend had ik om 8 uur 3 boterhammen gegeten met nog een appel erbij als ontbijt en om 10 uur moest ik echt weer 2 boterhammen pakken om mijn honger te stillen.

Maar ik ben nogal een veelvraat, dat moet er wel bij gezegd worden.
. Het zal er misschien aan liggen dat ik zonder ritalin ook nooit zou ontbijten met meer dan 1 boterham. En dat de ritalin dat gewoon versterkt. Zonder ritalin had ik soms ook pas honger om 12 uur 's middags. Duurde altijd heel lang voordat ik echt 'wakker' was. Ik had dan ook de verschrikkelijkste ochtendhumeuren .

Maar goed, normaal at ik 's avonds wel heel erg veel. 2 Big Macs en een McChicken was voor mij een uur na het avondeten totaal geen probleem. En dan gooide ik er met gemak nog 1,5 liter cola bij.
Nu eet ik 's avonds mijn bord leeg, zonder door te hebben dat ik meer eet dan ik wil, en een kwartier nadat het op is verschijnt ineens dat ik-had-minder-moeten-eten-gevoel in mijn maag.
  zaterdag 6 september 2008 @ 07:25:52 #106
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61420903
Hm shit 8., dat heb ik dus ook. Ik eet 's ochtends nooit, niet omdat ik geen zin of tijd heb, maar ik krijg er gewoon niks in, inderdaad ook geen yoghurt of zo'n ontbijtdrankje ofzo, koffie, thee en water zijn de enige dingen die ik binnen krijg tot 's middags, of ik nou om 6 uur of om 11 uur opsta. Ik ben bang dat ik als ik Ritalin ga slikken straks helemaal niets meer eet
pi_61427725
Hmm. Nou, als ik jou was zou ik het in ieder geval eens proberen. Als het niks is, stop je ermee. Dan heb je nergens last meer van.
Er staan een hoop mogelijke bijwerkingen op de bijsluiter trouwens, maar ga er maar vanuit dat je hooguit eet- en slaapproblemen krijgt en misschien in het begin wat duizeligheid. Al die ernstige bijwerkingen (problemen met je hart bijvoorbeeld, of zulke spastische tics) komen echt bijna nooit voor.
Als het goed is komt de eetlust na een tijdje ook terug als je het volgens een vast patroon inneemt.
pi_61428833
ik wil jullie even wijzen op www.ritalindeath.com
pi_61435839
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:42 schreef nmrz het volgende:
Mja ik geloof nooit zo in die verhalen, ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik dood neer zou vallen door 10mg ritalin per dosis. Er zijn een hoop mensen die er in een weekend een hoeveelheid speed er doorheen snuiven wat voor sommigen bijna een maanddosis ritalin is (extreem gezien). En die worden wonderbaarlijk ook iedere keer weer wakker.
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:29:26 #110
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61435908
quote:
Dat ga ik al niet eens lezen
pi_61440088
quote:
Zo heb je ook aspirindeath-sites .
Bovendien is het een beetje dom om een site zo onoverzichtelijk te maken als je AD(H)D'ers wilt bereiken. De concentratie ontglipt me hier volkomen.
pi_61484150
quote:
Op zondag 7 september 2008 00:40 schreef 8. het volgende:

[..]

Bovendien is het een beetje dom om een site zo onoverzichtelijk te maken als je AD(H)D'ers wilt bereiken. De concentratie ontglipt me hier volkomen.
Met een pilletje Ritalin moet het lukken
  maandag 8 september 2008 @ 22:12:19 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61486016
quote:
Op zondag 7 september 2008 00:40 schreef 8. het volgende:

[..]

Nou, godver zeg Wát een onoverzichtelijke kutsite
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61498609
Ritalin is troep Het helpt zeker wel, maar ik ben er helemaal fucked up van geworden! Ben aan het afbouwen gegaan, en al een paar dagen heerlijk manisch Vandaag begonnen met Strattera
pi_61500115
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ritalin is troep Het helpt zeker wel, maar ik ben er helemaal fucked up van geworden! Ben aan het afbouwen gegaan, en al een paar dagen heerlijk manisch Vandaag begonnen met Strattera
Strattera is niet veel anders hoor, allemaal vergelijkbaar.
pi_61548368
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:20 schreef frenkck het volgende:

[..]

Strattera is niet veel anders hoor, allemaal vergelijkbaar.
Strattera is niet amfetamine-achtig, een heel verschil
  donderdag 11 september 2008 @ 19:32:29 #117
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61558520
Nou ik ben nu dus toch maar met Ritalin begonnen, 2 dagen geleden pas, 3 keer per dag een halve pil dus ik heb er nog niet echt wat van gemerkt, behalve dat ik echt een vreselijk droge bek ervan krijg.
Ik voel me wel een beetje gek, anders in ieder geval, niet echt vervelend, maar ik weet niet zo goed hoe ik me dan precies anders voel, terwijl ik me er wel onwijs bewust van ben. Ofzo. Volgende week mag ik steeds een hele pil, ik ben benieuwd of ik dan verandering merk.
  zondag 14 september 2008 @ 01:11:28 #118
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61613759
Ik heb een groot vermoeden dat ik iets van ADD heb en begin steeds meer last te krijgen van de symptomen van ADD.

• Ik ben bijvoorbeeld altijd mijn sleutels kwijt.
  • Ik kan mij moeilijk aan 1 taak houden, doe alles tussendoor waardoor ik soms niet meer toekom aan de hoofdzaak
  • Ik kan mij niet concentreren als ik in de les zit, mijn gedachten dwalen af
  • Ik moet bezig zijn, is het niet lichamelijk, dan ben ik van alles aan het plannen in mijn hoofd
  • Het plannen is dan weer een probleem van mij, soms vergeet ik gewoon wat ik mij voorgenomen had...
  • Ik ben rommelig, chaotisch.
  • En soms totaal uitgeblust
  • Daarnaast heb ik echt problemen om in slaap te komen, het lukt mij gewoon niet, omdat ik dan mij opeens weer van alles bedenk...

ik heb deze test net gedaan en ik kom op een score van 82x ja.

Maar de vraag is nu, kan ik hiervoor gewoon naar de dokter? en wat moet ik dan tegen die beste man zeggen?

Ook lees ik van alles over een relatie van ADD met Dyslectie, hoe zit dat?

En ten derde, tast de medicatie behalve de slechte eigenschappen van de ADD ook de goede eigenschappen aan?
  • "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_61615332
    Ik zie dat je de site van levente al bezocht hebt, hier staat heel veel info wat ook antwoord geeft op je vragen. De kenmerken die beschrijft zijn idd allemaal typische ADD klachten, maar om je zelfdiagnose te bevestigen kun je beter naar de huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar een psychiater die je kan diagnosticeren.
    Succes in het traject.
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      zondag 14 september 2008 @ 11:32:49 #120
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_61616759
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 01:11 schreef hierissieweer het volgende:
    Ik heb een groot vermoeden dat ik iets van ADD heb en begin steeds meer last te krijgen van de symptomen van ADD.

• Ik ben bijvoorbeeld altijd mijn sleutels kwijt.
  • Ik kan mij moeilijk aan 1 taak houden, doe alles tussendoor waardoor ik soms niet meer toekom aan de hoofdzaak
  • Ik kan mij niet concentreren als ik in de les zit, mijn gedachten dwalen af
  • Ik moet bezig zijn, is het niet lichamelijk, dan ben ik van alles aan het plannen in mijn hoofd
  • Het plannen is dan weer een probleem van mij, soms vergeet ik gewoon wat ik mij voorgenomen had...
  • Ik ben rommelig, chaotisch.
  • En soms totaal uitgeblust
  • Daarnaast heb ik echt problemen om in slaap te komen, het lukt mij gewoon niet, omdat ik dan mij opeens weer van alles bedenk...

ik heb deze test net gedaan en ik kom op een score van 82x ja.

Maar de vraag is nu, kan ik hiervoor gewoon naar de dokter? en wat moet ik dan tegen die beste man zeggen?

Ook lees ik van alles over een relatie van ADD met Dyslectie, hoe zit dat?

En ten derde, tast de medicatie behalve de slechte eigenschappen van de ADD ook de goede eigenschappen aan?
  • idd wat poster boven me zegt, zelfdiagnose kan iedereen maar daar kan niemand iets mee, lijkt erop dat je er last van hebt dus gewoon naar de huisarts en een doorverwijzing.

Wat vind jij de goede eigenschappen van iemand met ADD?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      zondag 14 september 2008 @ 14:27:23 #121
    190186 hierissieweer
    pi_61620023
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

Wat vind jij de goede eigenschappen van iemand met ADD?
    De snelle gedachtestroom, het vermogen breed naar een probleem te kunnen kijken, de creativiteit.
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    pi_61620270
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 14:27 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

De snelle gedachtestroom, het vermogen breed naar een probleem te kunnen kijken, de creativiteit.
    Onder invloed van medicatie wordt je concentratie groter en je gedachtestroom een stuk minder en daarmee dus ook een stukje minder creativiteit. Maar zodra de medicatie uitgewerkt is komt het direct terug, daar veranderd helemaal niets aan.
      zondag 14 september 2008 @ 14:39:48 #123
    223256 Walging
    ongeleid projectiel
    pi_61620324
    Pfft ik voel me op dit moment echt vreselijk kut. Ik vraag me af of dat door mezelf komt of door de ritalin. Ik baal wel heel erg van m'n studie, en van een vriend van me, maar ik heb gisteren op m'n werk de hele dag op het punt van janken gestaan, dat vind ik ook weer wat overdreven

Ik zou trouwens juist blij moeten zijn want ik heb vrijdag het huurcontract voor m'n kamer getekend en me ingeschreven bij de gemeente, ik mag al bijna verhuizen
      zondag 14 september 2008 @ 14:48:26 #124
    190186 hierissieweer
    pi_61620491
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 14:39 schreef Walging het volgende:
    Pfft ik voel me op dit moment echt vreselijk kut. Ik vraag me af of dat door mezelf komt of door de ritalin. Ik baal wel heel erg van m'n studie, en van een vriend van me, maar ik heb gisteren op m'n werk de hele dag op het punt van janken gestaan, dat vind ik ook weer wat overdreven

Ik zou trouwens juist blij moeten zijn want ik heb vrijdag het huurcontract voor m'n kamer getekend en me ingeschreven bij de gemeente, ik mag al bijna verhuizen
    kunnen dit de bijwerkingen zijn van de retalin?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
      zondag 14 september 2008 @ 14:52:13 #125
    223256 Walging
    ongeleid projectiel
    pi_61620577
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 14:48 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

kunnen dit de bijwerkingen zijn van de retalin?
    Mjah dat weet ik dus niet echt. In de bijsluiter staat wel iets van depressie/stemmingsveranderingen, maar dat komt zelden voor en ik zou meteen een arts moeten waarschuwen als ik dat had. En om dit nou meteen een depressie te gaan noemen, ik slik dat spul nog niet eens een week 'Mildere' bijwerkingen op dit gebied staan er verder niet in geloof ik.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')