abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60475337
Weet iemand waar je chinese wokrestaurants hun sauzen kopen? Ik vind ze erg lekker en niet te vergelijken met conimex oid, maar weet dus niet hoe ik eraan zou kunnen komen.
pi_60475658
Meen je dat nou écht?
Ik ben in mijn leven maar in 2 wokrestaurants geweest maar ik vond die sausjes dus de reden dat het niet voor herhaling vatbaar is. Wat een troep. En ze hebben allemaal datzelfde vieze chemische bijsmaakje dat bijvoorbeeld de conimexsauzen ook hebben.

Maar goed, er was hier al eens een topic over geweest niet al te lang geleden en daar zijn toen volgens mij wel verkoopadressen gegeven. Even voor je zoeken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60475761
Gevonden: thuis en restaurant wok
Maar daar staan dus niet echt tips in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer het anders eens bij een groothandel?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_60476692
Ja, ik meen het echt. Ik proef het chemische ook niet. Wel bij conimex. Grappig dat jij dat proeft. Omdat ik normaliter nooit uit pakjes en zakjes kook proef ik dat ook vaak.
Maar bij het wokken in het wokrestaurant heb ik dat niet. En ik denk maar zo dat ze allemaal dezelfde hebben en het dus ook allemaal bij dezelfde groothandel kopen. De vraag is alleen waar eea gekocht wordt.

In ieder geval voor zover bedankt voor het meedenken.
pi_60476957
Ben ik ook wel benieuwd na want om eerlijk te zijn vind ik ze heeerlijk smaken!
pi_60477110
Ook ik zou 't graag willen weten
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_60477200
Bij de Toko hebben ze natuurlijk veel sauzen, zowel kant en klaar als in poedertjes, maar het zou ook kunnen dat ze hun sauzen zelf maken..
pi_60480041
Toko, moet je de zilveren pakjes hebben met saus. Ze lijken een beetje op de verpakking van capri sonne (frisdrank). Dat zijn dezelfde sauzen als die ze gebruiken bij wok restaurants.
pi_60481503
Lee Kum Kee sauzen bedoel je?
heb ik zelf ook nog een zakje van liggen, citroensaus, erg lekker bij gepaneerde gefrituurde kip. (Lemon Kee)
pi_60483280
gewoon, toko?

lijkt me logisch misschien wel handig om iig de chinese termen even op te zoeken..

maar ik vind ze altijd wat 'vettig', ze verpesten de smaak van de groente, gooi de zooi liever met gewoon wat soja-saus op de plaat
Doei.
pi_60487172
gewoon allemaal kant en klare potjes.. te goor voor woorden, maarja het is de waarheid
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60489504
Ik ga vanavond naar Wokrestaurant Atlantis.
Mijn famillie houdt van vreetschuren. Ach deze is wel oke.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_60490342
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 02:53 schreef SiGNe het volgende:
Lee Kum Kee sauzen bedoel je?
heb ik zelf ook nog een zakje van liggen, citroensaus, erg lekker bij gepaneerde gefrituurde kip. (Lemon Kee)
pi_60491352
Ik vind die sauzen bij de Gouden Wok boven de A4 ook wel lekker. Daar gaan wij ook vaak (vr)eten. Best heel lekker. Ze hebben daar acht verschillende sauzen. Al kan ik de Thai curry afraden. Als ze daar zeggen: 'pittig', dan bedoelen ze ook pittig!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_60491705
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:38 schreef Anna-van-Kleef het volgende:
Weet iemand waar je chinese wokrestaurants hun sauzen kopen? Ik vind ze erg lekker en niet te vergelijken met conimex oid, maar weet dus niet hoe ik eraan zou kunnen komen.
Ik doe altijd een poging met een scheut soja, een flinke scheut Oyster sauce, flink wat knoflook, wat chili, wat overige kruiden (peper, kaneel, thijm, oregano, net wat je wilt/in huis hebt), klein beetje azijn, veel olijfolie, en dan de vijzel dr door.

De dikke drab die je krijgt is dan je woksaus
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60496572
Vandaag nog gemaakt.

Stukjes kip, zakje wokgroenten. Kip in de wok. Wat kikkoman sojasaus erbij (te koop bij de toko) de kip gaar wokken. De groenten erbij nog ff wokken en klaar is kees.

Erg lekker.
pi_60509603
Zwarte peper saus van the wok of fame
pi_60514192
Black pepper saus (volgens een chines gids in Maleisië):
2 eetlepels oestersaus
1 eetlepel sojasaus
1 eetlepel suiker
2 eetlepels grof gemalen zwarte peperkorrels
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_60558630
En een paar lepels vetsin voor de 'magic touch'.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60558644
Makro
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')