Ik moest lachenquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:16 schreef HarryP het volgende:
Laat hem die wasmachine maar ophalen. Die is immers kapot.
Klopt! Dus die 25 euro haal je van je volgende huur af, wel de bon bewaren natuurlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2008 21:22 schreef dr.dunno het volgende:
Als je betaalt (via je huur) voor die faciliteit dan wel die faciliteit is toegezegd, is je baas gehouden het probleem op te lossen; anders zijn er (al dan niet) via de huurcommissie mogelijkheden om de kosten in te houden op de huur.
Als je zelf een wasmachine moet aanschaffen is dat ding daarmee jouw eigendom (of iig dat van de gezamelijke bewoners). Dan heb je op grond daarvan al recht om het ding te gebruiken en hoeft dat niet expliciet in het huurcontract te worden vermeld. Maar het staat wel in het huurcontract van TS, ergo TS betaalt voor het mogen gebruiken van de wasmachine, ergo de verhuurder moet zorgen dat er een goede wasmachine staat. Lijkt mij.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:01 schreef Wiebeldak het volgende:
Je mag gebruik maken van dé wasmachine. Dé wasmachine is kapot dus je zult dan zelf een andere wasmachine moeten aanschaffen lijkt mij.
Ik bekeek het heel anders maar dat is meer omdat ik nog nooit gehuurd heb denk ik. Daarom staak ik mijn meningquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:09 schreef Light het volgende:
[..]
Als je zelf een wasmachine moet aanschaffen is dat ding daarmee jouw eigendom (of iig dat van de gezamelijke bewoners). Dan heb je op grond daarvan al recht om het ding te gebruiken en hoeft dat niet expliciet in het huurcontract te worden vermeld. Maar het staat wel in het huurcontract van TS, ergo TS betaalt voor het mogen gebruiken van de wasmachine, ergo de verhuurder moet zorgen dat er een goede wasmachine staat. Lijkt mij.
Dan moet hij ook niet in het contract zetten dat TS de wasmachine mag gebruiken.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:27 schreef ruud.nl het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin dat hij hem zou moeten betalen.
Hij heeft dat ding ter beschikking gesteld, dat is al meer dan bij het gemiddelde studentehuis waar de bewoners onderling maar een wasmachine moeten kopen of huren.
Ik zou als verhuurder ook niet de behoefte voelen om daar een nieuwe machine neer te zetten.
Als hij zich op grond van de huurovereenkomst verplicht heeft de huurders het gebruik van de wasmachine te verschaffen, zonder enig voorbehoud bij gebrek aan of teniet gaan van de wasmachine, zal hij er voor moeten zorgen dat je dat gebruiksrecht ook kunt uitoefenen. Zo lang dat ding stuk is, kan dat niet en is de huisbaas in gebreke. Dus hem sommeren dat ding te repareren of een andere machine te plaatsen, hem daartoe een redelijke termijn gunnen en als dat geen effect heeft kun je inderdaad gaan denken aan verrekening van de huur, maar het is misschien verstandig om dat te doen na een uitspraak van de huurcommissie die daarin voorziet. Dus dit gevalletje maar ns voorleggen aan de commissie van je woonplaats.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:23 schreef FB14 het volgende:
Maar goed, in mijn contract staat de letterlijke zin 'gebruik van wasmachine'. Wat natuurlijk redelijkerwijs betekend dat er een werkende machine staat, onder zijn beheer.
Ik huur een kamer in een studentenhuis. Was voorheen een gewoon woonhuis. Wasmachine heeft-ie er zelf neergezet heb n.b. nog geholpen met het naar boven sjouwen van dat ding.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:38 schreef stapas het volgende:
De vraag is: huur je een gemeubeld huis, of huur je een kamer in een huis - een huis waar toevallig in een gemeenschappelijke ruimte ook een wasmachine staat.
Dit lijkt me eerder een onderhandelingszaak: er stond een ouwe wasmachine in - dus eerder iets van: ze staat er toch, gebruik ze maar. Ik zou het zelf niet zien als: een verhuur van woning inc. wasmachine. Dus als ik verhuurder zou zijn, en je drijft het op de spits dan kan je in de toekomst niet teveel meer van mij verwachten. En als zou blijken dat ik verplicht zou zijn een nieuwe te kopen wordt het helemaal simpel: huur opslaan.
Dat oude brik hoeft dan ook maar voor 1 man te (kunnen) wassen, niet voor 5.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:23 schreef FB14 het volgende:
Wat RemcoDelft zegt heeft-ie wel gelijk in: zon oud brik is niet geschikt om voor 5 man te wassen.
Hij kan dan nog altijd de servicekosten verhogen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:47 schreef FB14 het volgende:
[..]
Ik huur een kamer in een studentenhuis. Was voorheen een gewoon woonhuis. Wasmachine heeft-ie er zelf neergezet heb n.b. nog geholpen met het naar boven sjouwen van dat ding.
Huur verhogen kan-ie niet, hij zit al aan de max van wat-ie mag vragen voor een kamer de uitzuiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |