Installeer eens een fatsoenlijke driver voor je videokaart zou ik zeggenquote:Pas geleden ook nog de computer geformatteerd...maar het leek zelfs erger te zijn daarna?
Prima ding om HL2 of CS mee te spelen hoor.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:41 schreef NED het volgende:
[..]
Installeer eens een fatsoenlijke driver voor je videokaart zou ik zeggen
Overigens is die videokaart 3x niks
Ja, daar zit het probleem niet. Ik gebruik NOD32 en heb ook al een aantal virus scans gedaan.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:37 schreef Viro het volgende:
heb je een degelijk firewall en AV?
check je pc eens op spyware
Ik dacht dattie wel aardig goed was... overigens heb ik NVIDIA drivers geinstalleerd. En als het dus aan mijn videokaart ligt, zou het dan niet moeten helpen als ik de graphics enzo lager zet? Want dat geeft dus weinig verschil. En niet te vergeten, het werkte eens wel allemaal goed, met deze kaart. Maar nu ineens niet meer. Heel af en toe kan ik serious sam wel zonder problemen spelen nog, waar dat vanaf hangt weet ik niet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:41 schreef NED het volgende:
[..]
Installeer eens een fatsoenlijke driver voor je videokaart zou ik zeggen
Overigens is die videokaart 3x niks
Misschien klokt je processor zich terug vanwege energiebesparing?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vraag me ook nogsteeds af waarom Half Life Lost Coast aangeeft dat ik een processor van 1,8 GHz heb..
Uhm, ik weet niet of dat zo is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:40 schreef yosander het volgende:
[..]
Misschien klokt je processor zich terug vanwege energiebesparing?
Volgensmij doen P4's dat standaard niet. TS zou eens CPU-Z kunnen downloaden, kan ze meteen zien op welke snelheid de proc draait.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:40 schreef yosander het volgende:
[..]
Misschien klokt je processor zich terug vanwege energiebesparing?
Bij het apparaatbeheer kan ik geen gele uitroeptekens vinden, dus ik neem aan dat alles gewoon geinstalleerd is. Ik heb driveragent ook gebruikt (die checkt welke drivers wel een update kunnen gebruiken) en die geeft aan:quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:51 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Volgensmij doen P4's dat standaard niet. TS zou eens CPU-Z kunnen downloaden, kan ze meteen zien op welke snelheid de proc draait.
CPU-Z: http://www.cpuid.com/cpuz.php
En check apparaatbeheer eens, als er bij bepaalde apparaten gele uitroeptekens staan dan dan zijn de drivers voor dat apparaat niet geïnstalleerd. Mocht je dingen tegenkomen waarvan je niet weet wat het is dan zou je ff een screenshot kunnen posten.
Gewoon de processen dus? Wat daar allemaal actief is neemt namelijk niet teveel geheugen in beslag. Nu heb ik er 31 aan staan, maar ik heb nog erg veel gehuegen over.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:04 schreef HiDiHo het volgende:
Kijk ook even hoeveel programma's en services er gestart zijn.
Kijk met ctrl-shift-esc welk programma je cpu gebruikt. En idd controleer of energie beheer uit staat.
Je geheugen heeft er niet veel mee te maken, het gaat om je CPU in combinatie met je videokaart.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij het apparaatbeheer kan ik geen gele uitroeptekens vinden, dus ik neem aan dat alles gewoon geinstalleerd is. Ik heb driveragent ook gebruikt (die checkt welke drivers wel een update kunnen gebruiken) en die geeft aan:
Good Drivers (67%)
Bad Drivers (33%)
DriverAgent has detected this computer has 7 Out of Date Drivers.
(ik neem aan dat het klopt, maar voor die updates moet je natuurlijk betalen) Weet niet in hoeverre dit van belang is.
Ik zal zo even CPU-Z uitproberen.
[..]
Gewoon de processen dus? Wat daar allemaal actief is neemt namelijk niet teveel geheugen in beslag. Nu heb ik er 31 aan staan, maar ik heb nog erg veel gehuegen over.
En er staat niets over energie beheer. Waar kan ik anders zien of dat geactiveerd is?
Ik heb nu inderdaad die nieuwste videokaart drivers geinstallerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:21 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Je geheugen heeft er niet veel mee te maken, het gaat om je CPU in combinatie met je videokaart.
Ga naar http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us en laat hem automatisch zoeken voor de laatste driver.
Zo te horen is het geen CPU/GEH probleem.
Als je processor het ondersteunt, kan die het automatisch doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uhm, ik weet niet of dat zo is.Doet ie dat automatisch dan, of zeg ik nu iets heel doms
Want dat zou het eigenlijk wel verklaren...
Kan best, dat weet ik namelijk net weer nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:51 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Volgensmij doen P4's dat standaard niet. TS zou eens CPU-Z kunnen downloaden, kan ze meteen zien op welke snelheid de proc draait.
Geen idee, maar ik heb het al langer (voor de hitte), dus dat is het niet denk ik.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:21 schreef Ketchupfles het volgende:
Heeft je processor toevallig de mogelijkheid dat die zich terugklokt als ie bijvoorbeeld te warm wordt? Misschien moet je eens kijken bij Energiebeheer in 't Configuratiescherm. Of desnoods in de Bios.
AMD heeft zo'n functie en dat heet Cool & Quiet..
Thanks, maar heeft dat nog bepaalde gevolgen dan? Die dingen uitschakelen? Ze zijn er niet voor niets lijkt me.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:52 schreef Ballistic het volgende:
Vsync en AA uitzetten in je NVIDIA-configuratiescherm kan ook helpen. (Bureablad -> rechtermuisknop -> NVIDIA-config)
Al gedaan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:29 schreef RRGJL het volgende:
Als eerst wel alles gewoon goed werkte is het het eenvoudigst om gewoon eff je bestanden te back-uppen en Windows er opnieuw op te knallen.
Misschien heeft iemand stiekem iets van je hardware verwisseld?
Nee hoor, zijn gewoon algemene graphics instellingen, worden je spellen ook ietsje lelijker van enzo. Maar het zijn meer 'algemene' oplossingen, en dus geen antwoord op je echte probleem.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Thanks, maar heeft dat nog bepaalde gevolgen dan? Die dingen uitschakelen? Ze zijn er niet voor niets lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |