Ik kreeg al wat PM's van andere mensen die ook door
Wiiperdiipii a.k.a.
Desperadoz kerel zijn opgelicht, dus daarom even deze repost. Ook wil ik graag bekend maken dat ik gigantisch veel gegevens heb verzameld van deze gozer, dus mocht je nou nog in een deal zitten die niet goed loopt, stuur even een PM, dan zal ik je al zijn gegevens opturen die ik heb (Naam, adres, telefoonnummer, mobiel van z'n pa e-mailadres etc. etc.)
Ik wil ze ook wel hier plaatsen, maar dat mag denk ik niet, hč?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepost:
Ik wil iedereen hier even wijzen op de oplicht-praktijken van user
Wiiperdiipii a.k.a.
Desperadoz.
Deze jongeman bood namelijk een iPod aan en wat andere dingen in dit
topic.
Aangezien ik wel interesse had een berichtje gestuurd met daarin een bod gelijk aan de vraagprijs, waarmee hij akkoord ging. Goh, tot zover niets raars.
Daarna nog wat PM's op en neer over wanneer hij het zou kunnen verzenden en waar ik het geld naartoe over moest maken.
Ik dus het geld over gemaakt en de melding dat het dat weekend nog op de bus zou gaan.
Echter geen post, maar na een PM over wanneer ik de T&T kon verwachten kreeg ik dit terug:
quote:
Nog niet geweest! Ik voel me nog niet heel goed dus mijn vader levert het af.Dus je hebt hem deze week zeker wel! Mijn vader moet tot 10 uur vanavond werken, hij levert hem in zijn pauze af , dus dan kan ik je de T&T vanavond of morgenochtend vroeg opsturen! Hoop dat dat goed is, aangezien ik zelf nog niet lekker genoeg ben om de deur uit te gaan!
Dag erna de melding dat hij het meegegeven heeft aan zijn vader en dat het de dag erna al moet zijn en anders nog één dagje later..
Ik wacht rustig af, ziek zijn kan iedereen overkomen, maar de dag erna nog geen pakketje..
Plotseling bedenk ik in een opwelling dat ik bij deze deal (had er meerdere lopen in V&A) volgens mij nog niet eens mijn adresgegevens had opgestuurd! Ik dat dus even checken en warempel ik had gelijk! Ik had nog niet eens mijn adresgegevens gegeven, knappe jongen dan dat het pakketje al op de bus zat en dat het al binnen had moeten zijn!!
Ik had echter al een berichtje gestuurd met de vraag hoe het kon dat het nog niet binnen was en welke adresgegevens hij dan had gebruikt en of hij deze even wilde controleren voordat ik hier achter kwam..
Ik dus al balen en even zijn naam bij google ingetikt en wat is de eerste hit waar ik op terecht kom:
www.internetoplichting.be en een berichtje over iemand die door hem is opgelicht!
(Je kan het hele verhaal sinds een paar dagen niet meer lezen, maar nog wel een derde ervaring van iemand met hem. Eerste link hier.)Fuckkkkk was dus de eerste reactie en toen zelf dit berichtje gestuurd:
quote:
Kijk Ingmar, als je hem nog niet op de bus gedaan hebt, ok, kan ik inkomen, maar zeg dat dan gewoon alsjeblieft en kom niet met dit aan.
Verder krijg je bij iedere pakketpost die je aflevert automatisch een T&T code, die onder de streepjescode staat die ze er op plakken en waarvan ze een kopie aan je meegeven.
Zorg dus alsjeblieft als je hem nu echt (morgen lijkt me niet meer dan eerlijk?!) op de bus doet dat je mij die T&T code stuurt..
Je kan hem sturen naar:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Best handig niet? Bezorggevens als je iets wil opsturen..
Ik hoor wel van je..
Grtz.
Waarop deze reactie kwam:
quote:
Hoi,
Ik had het gisteren even nagevraagd aan mijn vader, en hij zei inderdaad dat ook het adres er niet eens opstond, en dat hij het dus daar heeft achtergelaten, en dat ik het zelf dus nog moet opsturen en het adres opschrijven. Ik dacht dat mijn vader dat wel eerder zou zeggen. Anyway, ik zal er zsm heengaan om het adres door te geven en op te laten sturen.
Groetjes en excuses
Kortom:
Meneer maakt zelf een pakketje dus, schrijft daar helemaal niets op, geeft het aan zijn vader, die gaat ermee naar het postkantoor en komt daar er achter dat hij een adres nodig heeft om het te versturen en zegt vervolgens niks tegen zijn zoon, maar laat het 'daar' achter? Tuurlijk. Logisch.
Ik stuur vervolgens terug dat hij het die dag nog op de bus moet gaan doen, want dat ik dit niet vind kunnen en dan stuurt hij eerst dat hij het gaat doen, maar vervolgens dit:
quote:
Het pakje is nu echt verstuurd. Alles wat mijn vader zei klopte, bij aangetekend verzenden kon je nog, als er iets fout ging, een schadeclaim eisen van maximaal 500 euro maar geen T&T. Die kreeg je alleen bij verzekerd verzenden. Ik heb het dus gewoon aangetekend verzonden, dan moet hij door jou worden ondertekend, dus dan kan er eigenlijk niks fout gaan. Ik heb nagevraagd hoelang het zou duren, en hij zou er waarschijnlijk morgen al wel zijn maar het kon maximaal maandag worden. Als je hem dan nog niet had moest ik contact opnemen en dus de schadeclaim eisen. Ik hoor dus van je wanneer je hem hebt ontvangen. Vanaf morgenmiddag tot dinsdag ben ik dan op vakantie, maar je kunt me altijd smsen naar mijn mobiele nummer die ik je heb gegeven, is alleen wel duurder omdat ik in Frankrijk zit.
Groetjes
Ik denk, vooruit dan maar, laatste kans.
Dit was dus op een vrijdag, zaterdag iig nog niks binnen. Maandag ook nog niks binnen, maar meneer post al wel weer op het forum en heeft ook op zondag nog gepost?! Eehhm, was jij niet op vakantie?
Zie o.a.:
quote:
Dinsdag TNT aan de deur, ander pakketje helaas en de melding dat ze verder niks voor mij hebben..
Ik ben er helemaal klaar mee en stuur vervolgens het volgende bericht:
quote:
Hoi.
Het pakketje is er nog steeds niet. Vanochtend stond iemand van de TNT aan de deur om 9.00 uur, dus ik dacht dat moet hem zijn, maar het was voor een ander pakketje wat ik besteld had. Hij wist niks van nog een aangetekend pakketje voor dit adres, dat had hij dan bij zich moeten hebben namelijk.
Zaterdag niks, gisteren niks en vandaag dus ook niet meer, dus ik heb het gevoel dat ik ben opgelicht. Ook n.a.v. je vorige bericht dat het al op de post zat, terwijl je mijn adresgegevens nog niet eens had!
Om te beginnen om dat gevoel weg te nemen kan je een kopie/ foto van je bonnetje naar me mailen, van de betaling van het verzenden van afgelopen vrijdag. Een screenshot vanaf je internetbankieren, als je gepint hebt, is ook goed.
Vervolgens wens ik ¤ 75,- terug te ontvangen op het rekeningnummer ****
Hoe en wanneer jij het geld van de verzekering krijgt maakt me niet uit, maar ik wil uiterlijk morgenmiddag 13.00 uur een bewijsje van verzending van dat geld.
Mocht je dit nou niet doen of niet iets kunnen overleggen waarmee het vermoeden weggaat dat je me gigantisch aan het oplichten bent dan zal ik met alle gegevens die ik heb naar buiten treden, ik ben het nu helemaal beu namelijk.
Er liep al een topic op een forum over oplichting over een deal met jou die misgegaan was, daar zal er nog een bij komen met het complete verhaal en al je gegevens, er zal hier op Fok een topic over worden geopend en een mail worden gestuurd naar de Administrators om je te laten permbannen. Verder ga ik dan je ouders op de hoogte stellen van dit gedoe. Gelukkig wonen er niet zo veel Böckers in Doetinchem en anders kan ik via je oude school, het St.-Ludgercollege, ook wel aan je adres komen.
Ook zal ik aangifte doen bij de politie van oplichting en daarbij kan ik ze je volledige naam, adres, rekeningnummer, foto, geboortedatum, woonplaats en telefoonnummer en dat van je vader geven. Me dunkt dat ze dan weten wie ze moeten hebben en zeker is dan ook wel dat ze je dan even met een bezoekje komen vereren.
Zoals je leest ben ik er helemaal klaar mee en sta ik op het punt om actie te ondernemen als je nu niet met een mooi berichtje terugkomt met wat bewijsjes daarin dat je me niet aan het oplichten bent. Mocht je dat niet lukken, dan dus een bewijsje van overschrijving van ¤ 75 uiterlijk morgenmiddag en anders weet je de consequenties.
Ik hoor van je..
Grtz.
Jaja, Sherlock Holmes ftw.
Als je mensen wil oplichten kan je beter anoniem blijven op het internet, kneus.
Nouja, vervolgens krijg ik dit terug:
quote:
Hoi,
Ik zal het geld dan terugstorten morgen en met een bewijsje, want het had zeker vandaag wel aangekomen moeten zijn. Heb ik het bewijsje morgen niet, mag je doen wat je wilt.
Groetjes
Als je zoiets écht heb opgestuurd, dan laat je het hier toch niet bij zitten? Dan ga je er toch feller tegen in of op onderzoek uit?
Nouja, uiteindelijk heb ik mijn geld terug, maar als ik er niet zo veel tijd en moeite in had gestoken en die halve dreigbrief had gestuurd, was dit me echt niet gelukt.
Op het forum van internetoplichting lopen twee topics over deze 17 jarige net klaar met zijn VMBO kerel, dus ik raad je aan geen zaken met deze persoon meer te doen.
Ik loop hier nou al heel wat jaartjes rond, heb heel wat dealtjes gehad, maar ik heb hier nog nooit een slechte ervaring gehad. Nu heb ik deze gehad en ik dacht dat wil ik toch even met jullie delen.