In veel landen kleven ook wettelijke voordelen aan trouwen. In Nederland heb je dat niet zo, maar ook in Nederland moet je toch voor de goede orde en legale zaken etc een samenlevingscontract tekenen. Een goed voorbeeld zou zijn dat als jij zou komen te overlijden, en je hebt geen samenlevingscontract, dat je vriendin niet zonder meer alles erft.... zelfs niet als je al 14 jaar samenwoont. De ouders en/of kinderen kunnen
letterlijk alles claimen. Dat is natuurlijk ook op te lossen met een fatsoenlijk testament, maar een samenlevingscontract en/of een huwelijk is voor alle wettelijke zaken meteen het enige wettige samenlevingsverband, ook met het meeliften van ziektekostenverzekering etc, heb je een samenlevingscontract nodig volgens mij.
Verder is het zo dat als je ooit eens plannen hebt om (tijdelijk) in het buitenland te wonen, dat je in veel gevallen (iig met de VS, Canada, Australie) alleen je partner mee kan nemen op jouw visa indien het gaat om een
getrouwde partner. Als je die plannen niet hebt, geen zorgen..... samenlevingscontractje is voldoende.
Ik ben dit jaar trouwens alweer 9 jaar getrouwd en 11 jaar samen.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin