abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:17:16 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60669808
In veel landen kleven ook wettelijke voordelen aan trouwen. In Nederland heb je dat niet zo, maar ook in Nederland moet je toch voor de goede orde en legale zaken etc een samenlevingscontract tekenen. Een goed voorbeeld zou zijn dat als jij zou komen te overlijden, en je hebt geen samenlevingscontract, dat je vriendin niet zonder meer alles erft.... zelfs niet als je al 14 jaar samenwoont. De ouders en/of kinderen kunnen letterlijk alles claimen. Dat is natuurlijk ook op te lossen met een fatsoenlijk testament, maar een samenlevingscontract en/of een huwelijk is voor alle wettelijke zaken meteen het enige wettige samenlevingsverband, ook met het meeliften van ziektekostenverzekering etc, heb je een samenlevingscontract nodig volgens mij.

Verder is het zo dat als je ooit eens plannen hebt om (tijdelijk) in het buitenland te wonen, dat je in veel gevallen (iig met de VS, Canada, Australie) alleen je partner mee kan nemen op jouw visa indien het gaat om een getrouwde partner. Als je die plannen niet hebt, geen zorgen..... samenlevingscontractje is voldoende.

Ik ben dit jaar trouwens alweer 9 jaar getrouwd en 11 jaar samen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60674245
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:41 schreef Sakura het volgende:

[..]

Nee hoor.
met wie denk je de huwelijkse gemeenschap aan te gaan? Met je partner of met de overheid?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:25:14 #153
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60678216
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:12 schreef Devlinsect het volgende:
Er zijn mensen in dit land dat wanneer je gaat trouwen, je dan ook een NL'er bent en dan heb je recht op een uitkering.

Trouwen ies koeltoer. Trouwen in NL. Trouwen voor de ieslam wet. Ies leven als god in Frankrijk
Dat kan alleen op FOK!, een discussie over trouwen ineens weer over 'de' allochtonen te laten gaan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60678339
Terechte klacht
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:50:53 #155
136 V.
pi_60678393
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:44 schreef RicoRabbit het volgende:
Terechte klacht
Want...?

Jij hebt er last van als mensen willen trouwen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60678923
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 09:50 schreef Verbal het volgende:

[..]

Want...?

Jij hebt er last van als mensen willen trouwen

V.
Nee, maar het het is allemaal vrij naïef, ik citeer:
quote:
U blijft atlijd trouw aan u echtgeno(o)t(e) tot de dood u scheidt ..
Beide zeggen ze heel netjes ja...

Maar hoeveel mensen er wel niet gescheiden zijn terwijl ze getrouwd waren
Heeft toch allemaal geen waarde meer

[ Bericht 0% gewijzigd door RicoRabbit op 09-08-2008 10:36:36 (Lelijke typo) ]
pi_60683398
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:34 schreef RicoRabbit het volgende:
Beide zeggen ze heel netjes ja...

Maar hoeveel mensen er wel niet gescheiden zijn terwijl ze getrouwd waren
toch knap dat je van dit betrekkelijk eenvoudige topic geen reet begrepen hebt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_60683477
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:25 schreef Argento het volgende:

[..]

toch knap dat je van dit betrekkelijk eenvoudige topic geen reet begrepen hebt.
Ik snap donders goed waar dit topic over gaat, maar wat ik net zei is een bijkomende zaak waarom trouwen eigenlijk 'onnodig' is.

Next?
pi_60688347
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:43 schreef Argento het volgende:

[..]

met wie denk je de huwelijkse gemeenschap aan te gaan? Met je partner of met de overheid?
Zoals ik al schreef, met de overheid dus.
Je tekent een contract met de overheid dat jij je partner financieel zal blijven ondersteunen en voor haar blijft zorgen/betalen. Niets meer en niets minder dan dat, een contract van 2 individuen met de overheid.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:17:30 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60692417
Ik las onlangs nog iets: Als je niet getrouwd bent, is het voor de vrouw legaal gesproken een heel stuk makkelijker om volledige voogdij te krijgen over eventuele kinderen, ook met een samenlevingscontract. Met een huwelijk heeft de man altijd bepaalde rechten.

Hoe dit precies in elkaar steekt weet ik verder niet. Kan iemand dat uitleggen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:34:50 #161
136 V.
pi_60692824
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:34 schreef RicoRabbit het volgende:

Het heeft de waarde die eenieder daar individueel (lees: per koppel) daaraan geeft. Dat kun jij niet bepalen als algemeen feit.

Zoals ik al zei: heb jij er last van dat het voor anderen wel waarde heeft?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')