Dus het lijkt dat je over de kop gaat? Wat een bedrog...quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:31 schreef alwaysthebest het volgende:
Het verhaal van de bokkerijders gaat er vanaf.
Je zit in een bankje dat een beetje schommelt. Het huis draait om je heen.
Joh.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:32 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Dus het lijkt dat je over de kop gaat? Wat een bedrog...
Alhoewel Villa Volta de eerste grootschalige uitvoering in een attractiepark is, is de techniek erachter al bekend sinds het begin van de 20e eeuw. De banken staan op een gondel die maximaal 30° uitslag heeft. De kamer zelf (de muren, vloer en plafond) is een trommel die zich daaromheen bevindt. Tijdens de rit beweegt de gondel heen en weer en creëert een gevoel van beweging, terwijl de trommel 360° draait. Door de bewegingen goed op elkaar af te stemmen wordt de illusie gewekt dat men werkelijk over de kop gaat. De gordijnen zijn behandeld met bepaalde middelen, waardoor ze verstijven en niet bewegen als de trommel draait.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:32 schreef admiraal_anaal het volgende:huis beweegt niet, alleen banken waar je op zit
En ging over de Bokkenrijders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Villa_Volta
dus jij denkt dat je echt over de kop gaat?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:32 schreef admiraal_anaal het volgende:huis beweegt niet, alleen banken waar je op zit
En ging over de Bokkenrijders
http://nl.wikipedia.org/wiki/Villa_Volta
Ja dat dacht ik ook. Maar ja wat wil je met 10 jaar ofzoquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:36 schreef Muck het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je echt over de kop gaat?
Nee, dat wordt toch ook nergens beweerd?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:36 schreef Muck het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je echt over de kop gaat?
jawel, hij beweert dat alleen de banken bewegen...quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:37 schreef dubidub het volgende:
[..]
Nee, dat wordt toch ook nergens beweerd?
retard, en iedereen om je heen dacht ook dat ze over de kop gingen zeker?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:36 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook. Maar ja wat wil je met 10 jaar ofzo
EDIT: Toen was ik 10 he![]()
Whahahaha, sommige mensen zijn echt ZO ontzettend DOM!!! Geweldig!quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:32 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Dus het lijkt dat je over de kop gaat? Wat een bedrog...
lolquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:39 schreef Timmai het volgende:
[..]
retard, en iedereen om je heen dacht ook dat ze over de kop gingen zeker?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:29 schreef Teunebeun het volgende:
Ik weet ook nog dat je daarna in een huis kwam waar je over de kop ging.
Gast je doet je ogen dicht en er is niets aan de hand.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:58 schreef Capa het volgende:
ik heb eens die hele atractie ondergekotst, werd echt helemaal gek van dat draaien en toen moest de beveiliging me weghalen
je voelt dan nog wel dat de gondel heen en weer gaat (maximum uitslag van 30 graden)quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:02 schreef Timmai het volgende:
[..]
Gast je doet je ogen dicht en er is niets aan de hand.
dat zeiden ze allemaal toen ook tegen mij (was met een hele groep) maar toen ik eenmaals in dat wagentje zat was het echt gedaan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:02 schreef Timmai het volgende:
[..]
Gast je doet je ogen dicht en er is niets aan de hand.
weet ik veel, ze zeiden dat het iets met me evenwichtsorgaan te maken had, dat ik dan de weg kwijtraakte omdat ik me psychisch druk ging maken en dat ging dan schommelen ofzoquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Als je van zoiets al een paniekaanval krijgt... Hoe kan het dan zo zijn dat je nu nog in leven bent? Hoe oud ben je?
ik was vroeger bang voor de villa volta. ik had er nachtmerries overquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:29 schreef Teunebeun het volgende:
Ik zit hier met een koptelefoon te genieten van de villa volta remix. Zo ver ik kan denken is dat een attractie in de Efteling waar ik al 4 jaar niet meer ben geweest. Ik weet nog dat je een heel geschiedenis voorgeschoteld kreeg door een van de poppen.Wat voor verhaal weet ik niet meer. Ik hoop dat jullie mij dit verhaal kunnen vertellen... Ik weet ook nog dat je daarna in een huis kwam waar je over de kop ging. Hoe doen ze dat eigenlijk? Wat is het geheim? Is het een soort trance waar je in terecht komt
Is er geen versie zonder datquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:21 schreef Causa het volgende:
Villa volta is leuk
Hier de audio in z'n geheel:
efteling - villa volta full version.mp3 - 8.97MB
Het verhaal is juist geniaal!quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
wat ik ook wel eens zag was dat een groepje in de tweede kamer door de nooduitgang naar buiten ging omdat ze dachten dat het alleen maar verhaalgelul was. kan dat wel begrijpen, het verhaal is dan ook tergend saai. Ik probeer het iedere keer wel opnieuw te volgen maar het lukt gewoon niet.
Ja ik had dus hetzelfde gevoel hequote:Op woensdag 30 juli 2008 23:46 schreef Slarioux het volgende:
Serieus, wat een kutattractie was dat. Heb me daar echt zitten vervelen. Goh alles schommelt, poeh poeh. Je voelt toch gewoon dat er geen zak gebeurt?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Alhoewel Villa Volta de eerste grootschalige uitvoering in een attractiepark is, is de techniek erachter al bekend sinds het begin van de 20e eeuw.
Slaapt Ga al?quote:
Dus je wordt er misselijk van omdat je evenwichtsorgaan beter is dan die van een ander?quote:Op donderdag 31 juli 2008 03:51 schreef svann het volgende:
[..]
Ik kan absoluut niet tegen die draaisuggestie; ik word er duizelig en misselijk van.
Mijn evenwichtsorgaan is wat te scherp afgesteld, denk ik.
Tofheid ten top!quote:Op donderdag 31 juli 2008 03:51 schreef svann het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Casa Rotativa, een van de oudste attrakties van Avonturenpark Hellendoorn, was hier een sobere voorloper van.
Ik geloof dat er 2 x 4 personen in een grote bak op bankjes tegenover elkaar zaten.
Het stond op het pleintje bij Casa Magnetica en is in 2002 gesloten.
Ik kan absoluut niet tegen die draaisuggestie; ik word er duizelig en misselijk van.
Twee minuten doe je erover om in die lege rij door te lopen naar de inangquote:
Laat ze de landheer maar eens beroven, dan komen ze van een koude kermis thuis!quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:44 schreef Rosbief het volgende:
Addergebroed dat ist, ze moete ze uitroeien mee wortel en tak, dat moete ze!
Ja.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:09 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dus je wordt er misselijk van omdat je evenwichtsorgaan beter is dan die van een ander?![]()
Lees voor de gein de Engelse vertaling van dit artikel eens, het staat vol met tenenkrommend Engels.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Joh.
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat ze die kamer gewoon laten draaien?
[..]
Alhoewel Villa Volta de eerste grootschalige uitvoering in een attractiepark is, is de techniek erachter al bekend sinds het begin van de 20e eeuw. De banken staan op een gondel die maximaal 30° uitslag heeft. De kamer zelf (de muren, vloer en plafond) is een trommel die zich daaromheen bevindt. Tijdens de rit beweegt de gondel heen en weer en creëert een gevoel van beweging, terwijl de trommel 360° draait. Door de bewegingen goed op elkaar af te stemmen wordt de illusie gewekt dat men werkelijk over de kop gaat. De gordijnen zijn behandeld met bepaalde middelen, waardoor ze verstijven en niet bewegen als de trommel draait.
Het is echt uniek als je daarin misselijk weet te worden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:07 schreef Mikkie het volgende:
Nooit in geweest, ga me niet vrijwillig misselijk laten maken
Echt? Damn! Ik heb d'r tot 2001 gewerkt, het was echt een hel om die attratie te moeten doen omdat je 1) ook de magnetica moest doen (en daar moest je dus dat verhaaltje vertellen aan een hoop domme mensen) en 2) er regelmatig mensen over hun nek gingen en dat een ranzige teringzooi geeft. Helemaal prima dat ze 'em gesloten hebben. Heb nog een keer met een meisje achter de magnetica staan vozenquote:Op donderdag 31 juli 2008 03:51 schreef svann het volgende:
Casa Rotativa, een van de oudste attrakties van Avonturenpark Hellendoorn, was hier een sobere voorloper van.
Ik geloof dat er 2 x 4 personen in een grote bak op bankjes tegenover elkaar zaten.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Echt? Damn! Ik heb d'r tot 2001 gewerkt, het was echt een hel om die attratie te moeten doen omdat je 1) ook de magnetica moest doen (en daar moest je dus dat verhaaltje vertellen aan een hoop domme mensen) en 2) er regelmatig mensen over hun nek gingen en dat een ranzige teringzooi geeft. Helemaal prima dat ze 'em gesloten hebben. Heb nog een keer met een meisje achter de magnetica staan vozen
Hehquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:54 schreef Rosbief het volgende:
![]()
Nu weten we dus de reden van sluiting: ze wisten geen vervanger voor je te vinden.
Sterker nog, in de Casa Rotativa waar je gewoon het huis zelf ziet roteren denken mensen dat ze ook over de kop gaan. Je wil niet weten hoe DOM sommige mensen zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Zijn er serieus mensen die denken dat je over de kop gaat.![]()
![]()
Niet naar studio100?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:
whoohoo wij gaan morgen naar de efteling
Ik ben in mijn jeugdjaren echt wel tig keer in Avonturenpark Hellendoorn geweest, was altijd best tof. Dat Casa ding was leuk, maar inderdaad te klein en het meurt. En het was overduidelijk nep, dat haalde alle lol er vanaf.quote:Op donderdag 31 juli 2008 03:51 schreef svann het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb ooit de kaft van zo'n boek eraf gescheurd toen ik die snel van de vloer wilde grissen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:33 schreef EggsTC het volgende:
Nee, dat bankje beweegt inderdaad een beetje heen en weer en het huis draait eromheen. Probeer die kandelaren in dat huis maar ns vast te pakken, ze zitten allemaal vastgeplakt aan de kasten enzo.
Dat 'meuren' kwam door al die zweterige duitsers voor je, en er was gewoon 0 ventilatie. Bovendien werkte dat ding voor geen meter, de hydrauliek was oud en af en toe klonk 'ie alsof hij ging exploderen (waar je dan als je er bij stond stiekem heel hard op zat te hopen).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:23 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben in mijn jeugdjaren echt wel tig keer in Avonturenpark Hellendoorn geweest, was altijd best tof. Dat Casa ding was leuk, maar inderdaad te klein en het meurt. En het was overduidelijk nep, dat haalde alle lol er vanaf.
Ja hoor:quote:Bestaan Hellendoorn eigenlijk nog? Of is dat park allang gesloten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |