enquote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:32 schreef YPPY het volgende:
Hoe maakt je bananenflappen
1. leg plakjes bladerdeeg op ovenpapier op een overschaal
2. les de velletjes netjes naast elkaar
3. haal alle papiertjes van de bladerdeeg af
4. leg plakjes banaan in een laagje suiker
5. leg op het midden van het bladerdeeg een aantal plakjes banaan
6. vouw de punten van het bladerdeeg naar binnen
7. maak het bladerdeeg een beetje nat, zodat je het aan elkaar kunt plakken
8. vouw het bladerdeeg helemaal dicht
9. sla een keertje had op de flap, zodat hij goed dicht zit
10. even lief lachen
11. doe wat suiker op de flappen
12. stop ze in de oven, 20 minuten op 225 graden
13. laat ze afkoelen
14. eet ze op
hier zijn we gebleven
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:48 schreef YPPY het volgende:
Disclaimer: eerst de hele post lezen voor je dit na gaat doen.
We maken een mokkataart, zoals oma dat altijd deed.
Benodigheden:
oploskoffie, boter op kamertemperatuur (geen roomboter), suiker, kop heel sterke koffie, eieren en hagelslag.
Verder:
Pak - 1 koekjes.
Dreumes die kan koken
1. Meng de boter met de suiker
2. Doe de eieren er doorheen.
3. Los de oploskoffie op met een heeel klein beetje water.
4.1. Meng de oploskoffie en de gewone koffie.
5.1. Bedenk dat stap vier fout was, gooi alle koffie weg en doe stap 3 opnieuw.
4.2. Mix de oploskoffie door de boter, suiker en eieren. Kleine beetjes tegelijk.
5.2. Doe wat koffie op een bord met een rand. Leg een koekje in de koffie.
6. Draai het koekje om, zodat beide kanten vol koffie zitten.
7. Leg een laagje koekjes op een bord.
8. Smeer een laagje mengsel op de koekjes.
9. Nu steeds wisselend koekjes en mengel op elkaar leggen.
10. Smeer de zijkanten van de taart in.
11. Versieren met hagelslag.
12. Eet tussendoor zelf ook hagelslag.
13. Zet de taart in de koelkast.
(geen afbeelding beschikbaar)
14. Maak de dreumes schoon en breng hem/haar naar bed.
15. Gooi de taart weg wegens niet eetbaar.
Wat een leuke site, Oxy!quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:07 schreef Oxymoron het volgende:
Leuk, topic!
Het lijkt een beetje, op een picto-kookboek. (bij Yppy welbekend
)
Er zijn ook lekkere glutenvrije-recepten te vinden op internet, mét foto's en heeeerlijk resultaat! [Bijv. de Taard Voor Klojo's; is wel bekend in mijn groep, altijd succes en erg goedkoop!]
Daar heb ik ook last van. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik alles bijna alleen maakquote:Op donderdag 31 juli 2008 14:04 schreef bixister het volgende:mooie reportage en de koekjes zien er erg goed gelukt uit zeg!
knap hoeveel je haar zelf laat doen. ik ben altijd wat sneller geneigd tot helpen/overnemen.
Dat ook, natuurlijk. Dat gebeurt bij ons altijd: voor, tijdens, na, maakt niet uit wat, gewoon voor, tijdens, na, ahnden en snoetje wassen (zelfs de jongste van bijna 1,5 weet dat al en staat erop dat zijn handjes gewassen worden als zijn luier verschoond is: of het nou een luier is of niet, je bent naar de wc geweest en moet dan de handen wassen). Maar ondertussen kan er natuurlijk toch een snotneusje zijn 'afgeveegd', of nog wat restjesquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:12 schreef KD-fotografie het volgende:
SilkTie , en eerst handen wassen scheeld ook al heel veel.
Je mag die van mij wel een keertje lenen. Moet je wel waarschuwen dat hij een extreme voorliefde voor rond eten heeft (doperwtjes, krieltjes, gehaktballetjes, geen spruitjes want die zijn volgens hem gevaarlijkquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:38 schreef SHE het volgende:
mini-chefs
Ik ben strontjaloers. Ik heb heel veel kiddo receptjes, maar geen kind om aan het werk te zetten
Neuh!quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:23 schreef YPPY het volgende:
Die cakejes van Demi zijn ook leuk! Zijn die een dag later nog lekker? Als dat zo is, gaan wij donderdag aan de slag, krijg vrijdag bezoek.
Probeer het eens zou ik zeggenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:11 schreef Moonah het volgende:Haha! Die Simon met zijn 'wosjes'!
![]()
Dat zou hier precies hetzelfde gaan!
zo heb je bij de AH ook een zakje met prinsessenglazuur.. mier mier zoet en stijf van de kleurstoffen..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:00 schreef Moonah het volgende:Wát een commerciele rotzooi wordt er toch verkocht zeg, prinsessencakejes.....
Maar ik kan me voorstellen dat Iris erbij opstijgt als ze zoiets ziet!En ik geloof inmiddels ook dat je dat als moeder dan niet kunt weerstaan.
![]()
Wat lijkt ze toch veel op je zeg!
En die strandfoto.... *smelt. Wat zien ze er toch lief uit samen.
En duur! Kan je net zo goed van poedersuiker en water wat glazuur maken en kleurstof er doorheen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
zo heb je bij de AH ook een zakje met prinsessenglazuur.. mier mier zoet en stijf van de kleurstoffen..
Het was allemaal heerlijk!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:59 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben nog een zakje roze glazuur liggen, maar Anna heeft dat nog niet gezien.
Die muffins!
Iemand zin in een bananenflap met een beetje suiker?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben gelukkig ook koekjes. Versierde koekjes zelfs.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn rainbow sprinkels van de Aziatische supermarkt. Veel meer en goedkoper dan dat dr. oetkerspul en we toveren er elk toetje mee om tot een draken-/heksen-/superman-/spidermantoetje (ligt er helemaal aan hoe de bui van meneer isquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:55 schreef Susanne81 het volgende:
Kai, wat een geweldig grote (en gave!) pot met versiersels!
Het viel hier heel erg mee qua rommel enzo hoor Spuug. Kai heeft het bijna helemaal zelf gedaan, maar met zo'n tompoespakketje van de Hema is het echt goed te doen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:38 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een heerlijke bakfoto's! Respect voor het geduld van de mama's (en papa's?), bij mij gaat een glimlach tijdens deze activiteiten helaas niet van nature.En m@x, dat servies is van dezelfde serie als mijn oma's bekers
waar we tijdens verjaardagen vroeger soep uit kregen! Tegenwoordig wordt het een beetje te druk voor oma (ze is bijna 94), dus dat massale soep (en zelfgemaakte bowl) eten (we zijn een groooote familie) zit er jammergenoeg niet meer in.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:06 schreef marlieske het volgende:
Maar wat heeft het jongste broertje nou voor tekst op zijn shirt staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |