abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:10:51 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60449820
Goed nieuws Viev!

En verder, mss dat het een heel klein beetje minder R&P kan en wat meer on-topic.
Dus over de band tussen kleinkinderen en grootouders en evt. surrogaat (dat woord zocht ik) opa's en oma's en wat minder over de eventuele drama's die eromheen spelen en de (ver)oorde(e)l(ing)en hierover.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:13:06 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_60449877
goed nieuws!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:21:58 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60450056
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
Goed nieuws Viev!

En verder, mss dat het een heel klein beetje minder R&P kan en wat meer on-topic.
Dus over de band tussen kleinkinderen en grootouders en evt. surrogaat (dat woord zocht ik) opa's en oma's en wat minder over de eventuele drama's die eromheen spelen en de (ver)oorde(e)l(ing)en hierover.
Thanks
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:24:49 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60450125
Ik ga in Australie wonen, vind je dat asociaal?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2008 @ 20:44:17 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60452213
Mijn kinderen hebben 1 echte oma, een surrogaat oma en een biologische oma die NIET over de vloer komt (kom er maar in roburt

Saskia heeft mijn vader goed gekend, maar roept vrolijk als opa eens te sprake "En nou is opa dood" En ze huppelt vervolgens vrolijk naar buiten.
pi_60452463
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn kinderen hebben 1 echte oma, een surrogaat oma en een biologische oma die NIET over de vloer komt (kom er maar in roburt

Saskia heeft mijn vader goed gekend, maar roept vrolijk als opa eens te sprake "En nou is opa dood" En ze huppelt vervolgens vrolijk naar buiten.
dat kan je niet maken he
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juli 2008 @ 21:46:53 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60453603
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:55 schreef roburt het volgende:

[..]

dat kan je niet maken he
Jawel hoor. Als ze 18 is ofzo vertellen we nog wel dat Oma S eigenlijk niet d'r echte oma is, maar dat ze nog een heks in <plaats> heeft als familie.
pi_60454928
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:06 schreef ColdFeet het volgende:
Beste Marlieske, dat is dus weer een klassiek voorbeeld van 'dingen uit hun verband ruikken en op jezelf betrekken terwijl ze niet voor jou bedoeld zijn', typisch fok!s dus

En ik vertel dus dat sommige mensen nooit veranderen zoals jij de ervaring hebt dat dat wel kan gebeuren.
In mijn eigen weinig foks aan eerlijk gezegd de rest was pure onderbouwing voor het geval dat kwalletje weer kwam zeuren over : de opa heeft ook rechten enz.

Maar ik geloof er niet zo in dat als iemand jaaaaren niet naar je omkijkt, ze dan ineens het "licht" zien omdat een ex van ze sterft of ze een kleinkind krijgen/hebben.
Ik ben de tijd van geloven in sprookjes al gepasseerd ben ik bang. En denk meer in de geest van beter dan geen opa als een opa die niet oprecht is.

Vivi geweldig dat er mogelijk toch medicijnen zijn die je moeder nog kunnen helpen, succes!
Mama van Isa en Ties
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:44:49 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60455024
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij noemen dat hier Bonus-oma
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:02:25 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60455447
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:44 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Wij noemen dat hier Bonus-oma
die vind ik lief
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:48:14 #91
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60475571
vief op de eerste plaats geweldig nieuws en ik duim hard voor je mee dat je je moeder nog heeeeeeeeeeel lang bij je zilt hebben en dat Dean nog heel vaak bij d'r op schoot mag klimmen....

Hier herkent Fleur mijn moeder alleen op foto's en weet dus ook dat ze dood is. Dat Opa geen vrouw meer heeft en ik geen mama.... nou ja niet om mee te kroelen in elk geval....(zegt ze)

Haar andere oma is heel ziek en daar bidden we dus elke avond voor. Verder heeft ze raar maar waar...... wel 2 andere opa's maar geen andere oma's..... Opa H'stede en Opa Burgh. De een op het ene dorp waar we wonen en de andere op het andere deel van het dorp. Daar zwaait ze elke ochtend naar, daar krijgt ze een koekje en ook Maud noemt hem al Opa.... als we langs lopen moet er gezwaaid worden en handkusjes gegeven worden. Al vanaf grote afstand wordt er dan OOOOOOOOOpa geroepen. Ik hoop dat als het ooit nodig is Dean ook iemand vind waar die zo'n leuke band mee kan krijgen.
  † In Memoriam † donderdag 31 juli 2008 @ 22:06:57 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60476080
Lieve Viev, gewoon even een lekkere dikke pakkerd voor jou

Ik besef me na het lezen van dit topic des te meer hoe bijzonder het is dat Milo in ieder geval nog 1 stel opa/oma heeft waar hij elke maandag is, waar hij af en toe bij mag logeren en die ook nog vaak langskomen omdat ze hem zo missen. De andere kant is nog een oma, maar daar heeft hij niet zo'n band mee. Ze is een stuk ouder en behoorlijk geremd in het uiten van haar gevoelens. Achteraf horen we (van anderen) dan wel dat ze heel erg trots is op Milo en dat ze het leuk vond dat we langswaren. Hoe verschillend kunnen opa's en oma's zijn zeg.

Ik hoop dat Dean nog heel lang mag genieten van zijn oma en zij met hem natuurlijk!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_60476536
oh vivi, wat een verdrietig vooruitzicht. maar ook toch weer hoopvol nieuws, lees ik aan 't eind. ik hoop gewoon dat Dean en z'n oma nog een hele boel tijd samen hebben, zodat zij wat meer kan zien wat voor jongetje het wordt en hij wat bewuster herinneringen kan opbouwen aan haar. m'n broertje heeft z'n opa & oma's nooit gekend. ik wel (we schelen 9 jaar), en ik vond dat altijd heel zielig voor hem. maar hoeveel hij er nou echt onder geleden heeft is maar de vraag natuurljik. het is waarschijnlijk het moeilijkst voor jouzelf en voor je moeder, denk ik. je zou 't zo graag anders willen. meer tijd. sterkte! en zoveel mogelijk genieten van 't nu.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:47:16 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_60476994
Vivi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:02:16 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60496136
Jullie zijn lief allemaal .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60496960
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:02 schreef Vivi het volgende:
Jullie zijn lief allemaal .
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:12:34 #97
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_60497541
Hopelijk gaan er nog vele danoontjes extra door haar handen richting Dean.

Maw; hoewel hoop gloort aan de horizon een paar posts hierboven, blijft het wel een verdrietig gegeven. Sterkte!

[ Bericht 20% gewijzigd door Smirre op 01-08-2008 21:41:15 ]
pi_60509196
Och Vivi, een hele dikke voor jou!

Ik heb heel wat moeten wegslikken met het lezen van dit topic. Een paar dagen geleden te horen gekregen dat mijn moeder 2 lekkende hartkleppen heeft en geopereerd moet worden. Na haar infarct van 5 jaar geleden gaat het nu slechter dan ooit met haar. Zolang de hartritmestoornissen niet over zijn kan ze niet geopereerd worden, maar de medicijnen lijken haar nu steeds zieker te maken ipv beter
In een emotionele bui vertelde ze dat de situatie erger is dan gedacht, dat ze niet meer op Devin kan passen en dat ze haar best doet om vol te houden.
Ik vind het te pijnlijk allemaal en steek voorlopig nog even mijn kop in het zand. Maar onbewust...... vannacht heb ik weer gedroomd dat Devin zijn 3e verjaardag moest vieren zonder zijn oma erbij

edit: Vivi, jouw situatie is natuurlijk helemaal anders dan de mijne. Ik wil dit topic niet naar mij toe trekken ofzo, ik zag de titel en werd direct geraakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kersjes op 02-08-2008 15:04:10 ]
.... met gevoel voor drama....
  † In Memoriam † zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:24:51 #99
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60510772
Vivi en moeder, en iedereen die in eenzelfde situatie zit

Mijn ouders waren al voor m'n zus en ik kinderen kregen opa en oma voor M., het (geadopteerde) dochtertje van jongere vrienden. M. noemt mijn ouders opa en oma, en ze komt bij ze spelen en knutselen en logeren. De band die mijn moeder met haar heeft was vanaf het begin al echt een grootouder-kleinkind band. Mijn vader heeft wat meer tijd nodig gehad om in z'n rol te komen. M. heeft daar nooit last van gehad, ze heeft net als veel anderen in haar klas een opa en oma om naar toe te gaan en mee te bellen en dat alleen is al goed.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:56:57 #100
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60512325
Vivi, ten eerste een hele dikke voor jou, ik weet helaas hoe het is om je moeder te verliezen aan die ziekte.

Op zich vind ik het ideevan surrogaat-opa's en oma's wel een goede, maar het neige wat je dan kan doen is dean is contact brengen met oudere mensen en zien of er wat gebeurt. Dat is alles. Dan is het aan Dean om ze te accepteren of niet.

Verder, zoals de rest zegt, bouw nu zoveel mogelijk herinneringen op en praat met je moeder erover. Filmjes, foto's, evt. handgeschreven brieven worden later van onschatbare waarde voor jou en Dean. Misschien heeft zij andere ideeen over hoe verder te gaan als zij over 100 jaar overleden is. Of kent zij mensen die heel vee liefde kunnen geven.

Pijnlijk is het sowieso en zal het atijd blijven.
Hoe je ermee omgaat is de keuze.

Nogmaals, sterkte!

En ook voor Kersjes! Hopelijk loopt het met een sisser af. (No pun intended)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')