geen ideequote:
er zitten ook maar 10 kaugommetjes in een pakje hequote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:55 schreef Adelante het volgende:
Ik vind vijf pakjes kauwgum best veel voor een "weekend" pack.
heb je het al weggegooit?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:05 schreef nVincible het volgende:
Ik vond vorige week een pak druivesuiker in de kast. Dat spul bederft niet, maar ik keek naar de datum:
Houdbaar tot: 10-87.
OKTOBER 1987! Toen was ik nog niet eens geboren! Dat spul staat er dus al serieus 25 jaar aangezien het toen pas bedorven was enzo :-/
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:17 schreef Blue-eyes het volgende:
Wat zit jij eigenlijk te neuzen in oma's kast?
ik heb de wiki moeten raadplegen hoor daarvoorquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:33 schreef marcel-o het volgende:
Streepjescode uit '73 ?
geloof niet dat er ook maar één systeem was die daar mee overweg kon
wel leuk verder![]()
bij mn oma kwam k lang geleden oude dia's tegen van mn moeder en de rest van de fam. in de jeugdigen jaren
ik doelde op de fotosquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:38 schreef dgbw het volgende:
"ik ga ook eens kijken of ik ze op kan sturen naar de stimorol fabrikant "
waarom!?
gewoon bewaren, op een dag doneren aan een kauwgom museum!?!? (of voor een
'redelijk' bedrag)
5 pakjes vind ik overigens iets wat veel voor een weekend
en dat vind ik nou echt leuke nieuwsberichtenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:25 schreef SiGNe het volgende:
Las vandaag in "De Pers" ook een leuk bericht over wat je allemaal wel niet kan vinden.
In dit geval was er een kast met 4 deurtjes waarvan er 1 al jaren op slot zat.
De eigenaar was toch wel benieuwd en heeft een slotenmaker het slot laten openen, zat er een fles Veuve Clicquot champagne in uit 1893, volgens een veilinghuis is de prijs "onbetaalbaar"
Ah, linkje gevonden:
http://www.elsevier.nl/we(...)hampagne-ontdekt.htm
En zijn ze ook bruin en glad die kauwgompjes? Zonder het witte glazuur laagje zegmaar? Mijn oma had die vroeger altijd, en de waren ook altijd individueel verpakt in zo'n glad papiertje.. Ik kan me nog goed herinneren hoe ze smaakten als ik er weer eenseen kreegquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:44 schreef dgbw het volgende:
Ahh cool, dacht al... waarom zo iets leuks 'even weggeven'
Mijn oma van +/- 73 ;D had die overigens altijd in haar 'purs' zitten........ die kauwgompjes zijn ook nog induvidueel verpakt....... in een stukje 'glad' papier
nee, die met dat gladde papiertje , die bruine dus, waren benbits als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:55 schreef MuRKie het volgende:
[..]
En zijn ze ook bruin en glad die kauwgompjes? Zonder het witte glazuur laagje zegmaar? Mijn oma had die vroeger altijd, en de waren ook altijd individueel verpakt in zo'n glad papiertje.. Ik kan me nog goed herinneren hoe ze smaakten als ik er weer eenseen kreeg![]()
Doet me denken aan de leuke moment van vroeger met mijn oops en ooms
door deze post den ik in eens aan kaugom (waarvan ik dus de merknaam kwijt ben) dat waren van die platte kaugommetjes met zijn 5 en in een pakje , verpakt in een folie....quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:55 schreef MuRKie het volgende:
[..]
En zijn ze ook bruin en glad die kauwgompjes? Zonder het witte glazuur laagje zegmaar? Mijn oma had die vroeger altijd, en de waren ook altijd individueel verpakt in zo'n glad papiertje.. Ik kan me nog goed herinneren hoe ze smaakten als ik er weer eenseen kreeg![]()
Doet me denken aan de leuke moment van vroeger met mijn oops en ooms
Nee die ik bedoel waren volgens mij echt stimorolquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:01 schreef SHE het volgende:
[..]
nee, die met dat gladde papiertje , die bruine dus, waren benbits als ik het goed heb.
SHE heeft gelijk, dat waren benbits, stimorol heeft altijd al een blauw kleurtje gehad.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:22 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Nee die ik bedoel waren volgens mij echt stimorol
Tof, toen werd 'ie al acht jaar niet meer gedrukt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:51 schreef prupke het volgende:
btw zon 10 jaar geleden vonden ze bij mijn oma ook nog briefgeld met michiel de ruyter erop
Hmm ok, maar ik weet nog wel precies hoe het smaaktequote:Op woensdag 30 juli 2008 02:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
SHE heeft gelijk, dat waren benbits, stimorol heeft altijd al een blauw kleurtje gehad.
En Prupke zoekt Wrigley's kauwgum
Ja, mijn oma had die ook!quote:Op woensdag 30 juli 2008 02:52 schreef Biancavia het volgende:
En zo'n tafelkleed heeft mijn oma ook!
ƒ1,27 voor 5 pakjes kauwgom, dat waren nog eens tijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:48 schreef prupke het volgende:
[ afbeelding ]
en de achterzijde van het pakje
[ afbeelding ]
mijn oma is 87 en de streepjescode is geloof ik van 1973..
iemand nog meer die oude verpakkingen vind die in tact zijn?
btw deze foto is zondag gemaakt
dat was hem iddquote:Op woensdag 30 juli 2008 02:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
SHE heeft gelijk, dat waren benbits, stimorol heeft altijd al een blauw kleurtje gehad.
En Prupke zoekt Wrigley's kauwgum
Ik ken ze nog en ook ik ben de naam vergeten (er werd zo'n Duits model reclame voor op televisie gemaakt die nog beter bleef hangen dan de smaak van die kauwgom)quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:20 schreef prupke het volgende:
En aangezien hier kauwgom liefhebbers zijn : nog een merk wat ik lekker vond en geen idee heb wat het was. Het waren vierkante kauwgommetjes en als je hem doorbeet kwam er een zachte mintsubstantie uit.
ideen? (dat zal een jaar of 20 geleden zijn plus minus )
dan ga ik eens bij de aldi en de lidl kijkenquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ken ze nog en ook ik ben de naam vergeten (er werd zo'n Duits model reclame voor op televisie gemaakt die nog beter bleef hangen dan de smaak van die kauwgom)
Om het geheel nog erger te maken, ik zag een vergelijkbare kauwgom laatst bij de Lidl (maar kan ook de Aldi zijn geweest), volgens mij nog onder zijn oorsponkelijke naam, die me maar blijft ontschieten zou ik echt aan het verouderen zijn ?
Rang is volgens mij nog steeds te koop jaquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:58 schreef prupke het volgende:
[..]
dan ga ik eens bij de aldi en de lidl kijken
@ SIGNe : pk is oranje verpakking idd
is rang nog te koop?? nu we het toch over knauwdingen hebben ??
Ik heb me zelfs nog een paar maanden vergist, het was Maart 87quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef prupke het volgende:
[..]
heb je het al weggegooit?
of kan jee er nog een foto van maken?
quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:12 schreef prupke het volgende:
als je dat nu nog gaat eten dan denk ik dat je heel hard gaat stuiteren
marjoquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:33 schreef -Marjo- het volgende:
http://www.jeugdsentiment(...)en-stimorol-kauwgom/
quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:33 schreef -Marjo- het volgende:
http://www.jeugdsentiment(...)en-stimorol-kauwgom/
Ik schat dat 't ergens uit de jaren 40 komt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:10 schreef prupke het volgende:
@BL
terrox is niet te vinden op google
hou oud is dat spul?
omgerekend met inflatie correctie is dat nu FL 5,63 oftwel ¤ 2,56quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:11 schreef teamlead het volgende:
Fl. 1,27 voor 5 pakjes kauwgum...Those where the days....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |