abonnement Unibet Coolblue
pi_60430456


Dit is het topic voor een ieder wiens platen collectie meer is als een HD met mp3's of een kast cds. Maar dus voor de mensen die week worden bij het zien van een zwarte plastic muziekdrager.

Hier het topic om te patsen met je aankopen, vragen over vinyl, etc.


vorige topics :

Het grote vinyl-liefhebbers topic deel 2.
Vinyl (3)
Vinyl (4)
Vinyl (5)

En weer verder
pi_60430543
Laatste reactie:
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:24 schreef mr_cucumber het volgende:
Postbode had het weer zwaar de afgelopen week

[ afbeelding ]
Zatokrev - Bury the Ashes 2LP

[ afbeelding ]
Snowblood - Being and Becoming 2LP

[ afbeelding ]
Planes Mistaken for Starts - Mercy

[ afbeelding ]
Year of No Light - Nord 2LP

[ afbeelding ]
Cult of Luna - Eternal Kingdom 2LP

[ afbeelding ]
Peeping Tom - Peeping Tom Pic LP

[ afbeelding ]
Omega Massif - Geisterstadt LP
Lekkere platen, vooral OM en Year of No light helemaal, wat een fokking geniale plaat is dat...

mijn laatste aanwinst:







But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_60430583
Mooie hoes
pi_60430648
Ziet er goed uit!
pi_60432038
Ziet er vet uit, jammer dat ik niks met Boris heb verder
pi_60432333
Gaaf. ik heb overigens nergens plek om mijn platenspeler neer te zetten op mijn kamer dus ik luister heel weinig vinyl de laatste tijd..
pi_60438737
Mijn platenspeler staat pontificaal op het dressoir sinds m'n vriendin vertrokken is. Aangesloten op m'n versterker dmv een pre-amp versterkertje. In het dressoier zelf een collectie van meer dan 60 Rolling Stones lp's, en nog wat divers spul. Vinyl blijft eeuwig.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_60447447
Ook maar eens een tvp in deze reeks plaatsen, leuk om te volgen!

Heb zelf afgelopen jaar niet zoveel meer gekocht, maar heb iets van 1000 platen thuis staan nog. Voornamelijk jazz, soul, house en hiphop. Met nog wat andere genres erdoor. Zal binnenkort wat foto's maken.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:01:08 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60447495
LoLP.

Laatste aankopen: de limited editions van Radiohead "In Rainbows" en Portishead "Third"... Meer voor de heb dan voor de draai, want m'n enig nog werkende draaitafel is te gaar voor woorden en vereist telkens wat klappen om het te doen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60447600
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:30 schreef Operc het volgende:
[ afbeelding ]
Die Chunga's Revenge is zeker niet te koop?
pi_60469392
iemand al bij fame geweest?

Werk ook in dropstyle in hoor, veel platen, iemand ooit geweest?
Voorheen Prep2Fight
pi_60469638
Nieuwe vinylekes na een middagje Rotterdam.





Allemaal op LP.
  donderdag 31 juli 2008 @ 16:48:32 #13
220677 Keycammer
HAMMER TO FALL!!!!!!
pi_60469869
Wij hebben een hele doos vol platen op zolder(200-400) ik haal die doos wel even naar beneden binnenkort om er wat foto`s van te maken.
Er zit wat bij van Queen, Genesis, Davidbowie(is me ma gek van) en een Soundeffect plaat(4platen met elk 45 min aan sound effects)
Als iemand mn msn wilt: topgear1990@hotmail.com
pi_60470932
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:37 schreef On het volgende:
Nieuwe vinylekes na een middagje Rotterdam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Allemaal op LP.
Tof, welke zaken ben je geweest?
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_60471009
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:45 schreef thomasss het volgende:

[..]

Tof, welke zaken ben je geweest?
De eerste 2 kwam ik tegen in die Mediamarkt, ik wist dat sgt pepper daar lag voor niet te veel geld en die wilde ik nog hebben en heb toen the stooges meegepikt.
Die laatste 2 heb ik in de sounds gekocht in het metalkeldertje. Ik kwam eigenlijk voor dopethrone van electric wizard, die wil ik nogsteeds.
pi_60472227
Ik zoek dopethrone, come on my fanatics en witchcult today nog. KLeine kans dat die shit nog een keer opnieuw uitgebracht gaat worden helaas.
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_60472434
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:06 schreef Ian_Curtis het volgende:
Ik zoek dopethrone, come on my fanatics en witchcult today nog. KLeine kans dat die shit nog een keer opnieuw uitgebracht gaat worden helaas.
Dopethrone ligt nog in de Sounds geloof ik dus als ik jou was zou ik zeker langsgaan, hij ligt er al een half jaar ofzo. Of hij wordt steeds aangevuld.
Hij was wel 24.99
pi_60473289
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:50 schreef On het volgende:

[..]

De eerste 2 kwam ik tegen in die Mediamarkt, ik wist dat sgt pepper daar lag voor niet te veel geld en die wilde ik nog hebben en heb toen the stooges meegepikt.
Die laatste 2 heb ik in de sounds gekocht in het metalkeldertje. Ik kwam eigenlijk voor dopethrone van electric wizard, die wil ik nogsteeds.
Aha oke... hoe duur zijn die LP's bij de Mediamarkt?
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_60473694
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:57 schreef thomasss het volgende:

[..]

Aha oke... hoe duur zijn die LP's bij de Mediamarkt?
varieert..

Beatles zijn ongeveer 20 tot 25, maar dat zijn gewoon dure krengen.
De rest allemaal ongeveer 15, er is nog best veel vette muziek daar. Porcupine Tree, Jazz, Rolling Stones, Radiohead etc. Vanalles wat wel eigenlijk. Best fatsoenlijke prijzen in ieder geval.
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:57:25 #20
223372 Jlyneplastik
My love is stronger than dirt
pi_60474531
Ik heb vooral veel oude dingen die ik verzamel, meer de kant op van Garage Punk, obscure 60's garage bands overal vandaan, exotica, oude Northern soul en blues platen en vooral 7'' en oude punk en new wave platen
zit ook regelmatig op ebay om te kijken naar juweeltjes

Laatste aankoop is
Little boy blues - Chigago 7''
Undertones - Teenage kicks 7''
Vom - Live at surf city 10''
Cliches - Why Why Why 7''


god save the whales
pi_60475313
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:15 schreef On het volgende:

[..]

varieert..

Beatles zijn ongeveer 20 tot 25, maar dat zijn gewoon dure krengen.
De rest allemaal ongeveer 15, er is nog best veel vette muziek daar. Porcupine Tree, Jazz, Rolling Stones, Radiohead etc. Vanalles wat wel eigenlijk. Best fatsoenlijke prijzen in ieder geval.
Inderdaad, zelfs hun cds hebben nog die prijzen.. Ga binnenkort eens kijken of ze er nog leuke dingen hebben
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_60487547
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:15 schreef On het volgende:

[..]

varieert..

Beatles zijn ongeveer 20 tot 25, maar dat zijn gewoon dure krengen.
De rest allemaal ongeveer 15, er is nog best veel vette muziek daar. Porcupine Tree, Jazz, Rolling Stones, Radiohead etc. Vanalles wat wel eigenlijk. Best fatsoenlijke prijzen in ieder geval.
Hm, laatste keer dat ik bij de MM keek was het meeste toch 23 euro
pi_60491201
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:12 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Hm, laatste keer dat ik bij de MM keek was het meeste toch 23 euro
Sgt Pepper was 21 in ieder geval. En veel vinyl dat maar bestaat uit 1 plaat zit vaak tussen de 10-17. Maar ik probeer niet teveel bij de MM te shoppen, er zijn voor hetzelfde geld veel vettere platen online te bestellen.
pi_60491856
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:52 schreef On het volgende:

[..]

Sgt Pepper was 21 in ieder geval. En veel vinyl dat maar bestaat uit 1 plaat zit vaak tussen de 10-17. Maar ik probeer niet teveel bij de MM te shoppen, er zijn voor hetzelfde geld veel vettere platen online te bestellen.
Precies, daarom heb ik er toen ook niets aangeschaft
Verbaas me trouwens wel iedere keer over de immer groeiende hoek met LP's, het begon met een rijtje, laatste keer waren het er al 5
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:12:39 #25
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_60507705
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:52 schreef On het volgende:
Sgt Pepper was 21 in ieder geval. En veel vinyl dat maar bestaat uit 1 plaat zit vaak tussen de 10-17. Maar ik probeer niet teveel bij de MM te shoppen, er zijn voor hetzelfde geld veel vettere platen online te bestellen.
Bovendien kun je veel beter kleine platenzaken sponsoren met een aanschaf dan "the big bad Mediamarkt". Al zijn ze vergeleken met andere zaken soms wel cheap:

Adele - 19 voor 14,- euro
Bjork - Debut (180 gr) voor 16,- euro
Bruce Springsteen - Born in the USA voor 9,- euro
R.E.M. - Live Boxset (3xLP 180gr) voor 32,- euro
I make love in theory and touch myself in practice
pi_60507749
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:37 schreef On het volgende:
Nieuwe vinylekes na een middagje Rotterdam.

afbeelding
Allemaal op LP.
Toch niet de originele persing neem ik aan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60508898
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toch niet de originele persing neem ik aan?
Ik neem aan van niet.
pi_60509033
Denk het dan ook niet. Ik vroeg het me af om de hoes helemaal hetzelfde is als het origineel. Het was nou niet bepaald een verkoophit, terwijl hij nu een klassieker is, dus als je een originele hebt moet je daar zuinig op zijn.

Maar sowieso gefeliciteerd met een wereldplaat en de muzikale grondlegger van de punk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60512842
Binnenkort ook maar eens bij de Mediamarkt langs gaan. Hebben ze de LP's op elke vestiging?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_60513169
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 18:31 schreef chansadres het volgende:
Binnenkort ook maar eens bij de Mediamarkt langs gaan. Hebben ze de LP's op elke vestiging?
Ik zou zelf denken van wel, ikzelf ga altijd in Rotterdam en dan niet alexandrium maar die in het centrum tegenover de Bram Ladage. Moet je op de cd verdieping kijken en dan ergens aan het einde van een rij.
pi_60520346
Mag ik hier ook de voorzichtige vraag stellen welke platenspeler ik moet kopen? Ik wil gewoon een speler die doet wat het beestje moet doen, platen afspelen. Zijn er bepaalde merken waar ik naar moet zoeken, of juist moet ontwijken?
pi_60520407
Zoek een Technics direct drive huiskamer speler indien je voor goedkoop wil gaan
Heb je ruim budget dan is een goede DJ draaitafel een optie. Beste prijs kwaliteit is kwestie van wat speuren op het internet.
*****Kraak........
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:26:02 #33
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_60581275
Panopticon van Isis op vinyl .
pi_60581391
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toch niet de originele persing neem ik aan?
Heb hier wel de originele persing aan de muur hangen
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:27:33 #35
168576 Idioteque
take the money and run
pi_60678820
Nog maar even een vraagje over m'n draaitafel. Er zit echt een enorme brom in. Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Als ik m'n TV of m'n drumstel op m'n versterker zet is die brom er niet. Het moet dus wel in m'n draaitafel zitten.
pi_60680349
Ik heb achter mn draaitafel een snoertje zitten die ik op mn mengpaneel kan aansluiten, een soort van aarde en dat zorgt ervoor dat de brom weg is. Ik weet niet of jij dat ook hebt?
pi_60680699
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:57 schreef Jlyneplastik het volgende:
Ik heb vooral veel oude dingen die ik verzamel, meer de kant op van Garage Punk, obscure 60's garage bands overal vandaan, exotica, oude Northern soul en blues platen en vooral 7'' en oude punk en new wave platen
zit ook regelmatig op ebay om te kijken naar juweeltjes

Laatste aankoop is
Little boy blues - Chigago 7''
Undertones - Teenage kicks 7''
Vom - Live at surf city 10''
Cliches - Why Why Why 7''

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vette shit!

Heb bij dropstyle in Hoorn singles van The Motions en the Bintangs gekocht.
Voorheen Prep2Fight
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:25:12 #38
168576 Idioteque
take the money and run
pi_60682141
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:01 schreef trebremmit het volgende:
Ik heb achter mn draaitafel een snoertje zitten die ik op mn mengpaneel kan aansluiten, een soort van aarde en dat zorgt ervoor dat de brom weg is. Ik weet niet of jij dat ook hebt?
Ja, ik heb ook zo'n snoertje. Ik heb alleen geen mengpaneel. Is het een speciale aansluiting waar ie in moet dan? Misshien kan ie wel in m'n versterker.
pi_60684427
Bij mij zit ie achter een schroefje, maar het maakt niet uit waar ie aan vast zit als het maar geaard is. Kan zelfs aan de verwarming of de antenne ingang van je radio, kijk maar even of het helpt en anders google even op lp speler aarden, daar staan vast wel tips.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 15:23:44 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60684484
Ik wacht inmiddels al een weekje op mijn bestelling. Het duurt me wel een beetje te lang, vorige week vrijdag betaald en zodra het geld binnen was zouden ze verzonden worden. Dus of dat heeft wat langer geduurd, of TNT loopt te kloten.

Maar ja, ik hoop maar dat er snel een postbode voor de deur staat.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60684487
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:25 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook zo'n snoertje. Ik heb alleen geen mengpaneel. Is het een speciale aansluiting waar ie in moet dan? Misshien kan ie wel in m'n versterker.
Als je versterker een phono-ingang heeft dan moet er ook ergens een schroefje je zitten waarvan je je altijd al afvroeg waar het voor diende, waarschijnlijk vlak bij de phono-ingang want het aardingsdraadje zit meestal aan het snoertje vast.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:43:05 #42
168576 Idioteque
take the money and run
pi_60685612
Bedankt trebremmit en Weltschmerz! De ruis is nu helemaal verdwenen
pi_60690659
Ik had ook heel lang ruis uit mijn Lp speler, dat was echt erg hinderend. Maar toen ik met een stukje metaal tegen de arm van mijn speler aan kwam was het weg. Mijn speler was erg geladen of iets dergelijks.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:31:14 #44
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_60720093
Toch maar even een tvp maken met een paar nieuwe aankopen

Teenage Bottlerocket/Broadway Calls Split


The Gaslight Anthem - Sink or Swim Demos


The Apers/The 20 Belows split
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:55:22 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60800400
Vandaag mijn bestelling mogen ontvangen:

Isis - In the absence of truth
Jesu - Conqueror
Neurosis - Given to the rising
Sepultura - Beneath the remains

De Isis platen zaten in een witte inner sleeve en daarachter in de hoes zaten de sleeves met artwork. Ideaal, zo voorkomen ze mooi dat tijdens transport de goede inner sleeve kapot gaat en de lp er aan de onder- of zijkant uit steekt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60815527
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:59 schreef On het volgende:
Ik had ook heel lang ruis uit mijn Lp speler, dat was echt erg hinderend. Maar toen ik met een stukje metaal tegen de arm van mijn speler aan kwam was het weg. Mijn speler was erg geladen of iets dergelijks.
Heeej leuk topic!

misschien een stomme vraag maar heb je je platenspeler wel geaard?

Mijn laatste aankopen op vinyl:



pi_60878098
Ik heb zo'n LP ophangsysteem, met 12 platen van ISIS aan de muur hangen.
Nu heb ik er alleen de hoezen in gedaan, want ik vraag me af of het kwaad kan die platen in die hoezen te laten zitten. Het wordt bij mij binnen namelijk, zeker met warm weer, behoorlijk warm. Ik ben bang dat dat effect zal hebben op de platen. Of is dat onzin...?
pi_60927736
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 15:04 schreef Orbeatle het volgende:
Ik heb zo'n LP ophangsysteem, met 12 platen van ISIS aan de muur hangen.
Nu heb ik er alleen de hoezen in gedaan, want ik vraag me af of het kwaad kan die platen in die hoezen te laten zitten. Het wordt bij mij binnen namelijk, zeker met warm weer, behoorlijk warm. Ik ben bang dat dat effect zal hebben op de platen. Of is dat onzin...?
De platen zitten wel in een binnenhoes?
Wat je ook zou kunnen doen is om een plastic sleeve om de buitenhoes te doen, tegen het verkleuren.
pi_60928088
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:46 schreef grasmat het volgende:

[..]

De platen zitten wel in een binnenhoes?
Wat je ook zou kunnen doen is om een plastic sleeve om de buitenhoes te doen, tegen het verkleuren.
Ja zitten wel in binnenhoezen.
Plastic er omheen zou ik inderdaad nog kunnen doen.
Maar het gaat me niet zozeer om de hoezen, maar om de platen zelf. Ik ben bang dat ze misschien krom gaan trekken of zo..
pi_60928286
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:59 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ja zitten wel in binnenhoezen.
Plastic er omheen zou ik inderdaad nog kunnen doen.
Maar het gaat me niet zozeer om de hoezen, maar om de platen zelf. Ik ben bang dat ze misschien krom gaan trekken of zo..
Dat gebeurt vooral als de platen sealed zijn, dus met het plastic om de hoes heen er nooit afgehaald en dan nog gebeurt dit pas na een lange periode. Wanneer je ze niet direct naast de verwarming of in de zon zet zullen ze niet zo snel kromtrekken. Tenzij je echt saunatemperaturen in je kamer hebt.
pi_60931040
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 17:08 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat gebeurt vooral als de platen sealed zijn, dus met het plastic om de hoes heen er nooit afgehaald en dan nog gebeurt dit pas na een lange periode. Wanneer je ze niet direct naast de verwarming of in de zon zet zullen ze niet zo snel kromtrekken. Tenzij je echt saunatemperaturen in je kamer hebt.
De platen zijn in ieder geval niet ge-sealed.
Aangezien het niet saunawarm wordt bij ons ga ik gewoon de platen in de hoezen doen dan . Ben ik daar ook weer gelijk vanaf .
Bedankt voor het advies.
pi_60941140
Het belangrijkste is dat 't niet te vochtig is. Dus het is sowieso al beter als je ze in de kamer hebt staan en niet in de kelder o.i.d.
pi_60941475
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Het belangrijkste is dat 't niet te vochtig is. Dus het is sowieso al beter als je ze in de kamer hebt staan en niet in de kelder o.i.d.
platen in de kelder of op zolder neer zetten
Mensen die dat doen kunnen ze beter verkopen op een rommelmarkt, dan hebben wij er nog plezier van
pi_60949801
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:25 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Het belangrijkste is dat 't niet te vochtig is. Dus het is sowieso al beter als je ze in de kamer hebt staan en niet in de kelder o.i.d.
Het is zeker niet vochtig bij ons, dus gaat helemaal goedkomen.
Nu nog zo'n handige curver-box aanschaffen voor m'n overige platen.
pi_60966290
quote:
World's Largest Record Collection is Worth $50 Million; No One Wants it for $3 Million

If you're looking for a sign that we live in a digital world that cares not for the physical manifestations of our analog past, you need only look at Paul Mawhinney's record collection. At over 3 million records, it's the largest in the world. He's trying to sell it due to his advancing age and health problems. Unfortunately, as he puts it, "no one gives a damn."

Paul's been building his collection for most of his life. He used to run a record store, and while running it he never sold the last copy of any album or single, instead keeping it for his archives. Over the years, those really added up.

Now, at an advancing age, stricken with diabetes and legally blind, Paul wants to sell the collection. It's been appraised at about $50 million, but Paul is asking a mere $3 million. He's had no serious offers, and an eBay auction back in February fell through.

In a time when you can access pretty much whatever music you want online, hard copies of albums are declining in value, both monetary and sentimentally. But to see such a mindblowing collection as this sitting in a basement, unwanted, is really heartbreaking. This is historic, no matter that we live in the iPod era or not, and it belongs in a museum. If only one cared enough to buy it.
Video-item: http://gizmodo.com/503878(...)nts-it-for-3-million
pi_60966566
Wat aanwinsten van afgelopen week:

But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:34:16 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60966665
quote:
Tsja, het blijft natuurlijk niet bij de 3 miljoen Dollar, je moet ook nog even een beetje opslagruimte regelen. Ik kan me zo voorstellen dat er niet veel mensen zijn die dat even willen missen voor een shitload aan platen. Ik wil er best eens een paar toffe uitzoeken en die voor een leuke prijs van hem kopen, maar daar houdt het wel bij op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60967048
Hij zegt wel hele wijze woorden op 04:04 trouwens!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:47:11 #59
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60967091
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:45 schreef Aisumasen het volgende:
Hij zegt wel hele wijze woorden op 04:04 trouwens!
Ik zal het binnenkort eens kijken, volgens mij heb ik het ook wel eerder gezien ergens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60967182
Misschien komt het je bekend voor van de eBay-veiling begin dit jaar?
pi_60967625
@ Ian_Curtis: Die the Ocean plaat is echt vet! (zowel qua verpakking als muziek)
pi_60967750
Ja dat is inderdaad een erg mooie verpakking... de plaat zelf vond ik minder dan de vorige 2 maar ik kon 'm niet laten liggen met zo'n artwork. Die middelste plaat aan de rechterkant is trouwens het optreden van Burial Chamber Trio in Worm, Rotterdam vorig jaar waar ik bij was... wel leuk mijn eerste LP van een optreden dat ik zelf heb bijgewoond.
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_60967861
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Tsja, het blijft natuurlijk niet bij de 3 miljoen Dollar, je moet ook nog even een beetje opslagruimte regelen. Ik kan me zo voorstellen dat er niet veel mensen zijn die dat even willen missen voor een shitload aan platen. Ik wil er best eens een paar toffe uitzoeken en die voor een leuke prijs van hem kopen, maar daar houdt het wel bij op.
Die gast heeft niks echt bijzonders in zijn collectie, op die Rolling Stones plaat na waar hij vaker mee pronkt, vandaar dat niemand 't opkoopt, helemaal omdat ie 3 miljoen wil.
pi_60978815
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 22:30 schreef Ian_Curtis het volgende:
Wat aanwinsten van afgelopen week:

[ afbeelding ]
Die van The Ocean, vet!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:00:38 #66
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60978859
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Die gast heeft niks echt bijzonders in zijn collectie, op die Rolling Stones plaat na waar hij vaker mee pronkt, vandaar dat niemand 't opkoopt, helemaal omdat ie 3 miljoen wil.
Maar hij heeft ongetwijfeld veel oud spul dat ik graag op LP zou hebben. Ik durf zelfs te gokken dat de complete lijst van mijn vader (ooit zo'n 700 tot 800 LP's) bij hem in de kasten staat. Zit genoeg bij dat ik nog aan mijn collectie wil (en op den duur ook ga) toevoegen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60979827
Zijn er nog mensen die 13 en 14 september naar de platenbeurs in Hengelo gaan of die 20 en 21 september naar de platenbeurs in Arnhem gaan?
pi_60979857
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Maar hij heeft ongetwijfeld veel oud spul dat ik graag op LP zou hebben. Ik durf zelfs te gokken dat de complete lijst van mijn vader (ooit zo'n 700 tot 800 LP's) bij hem in de kasten staat. Zit genoeg bij dat ik nog aan mijn collectie wil (en op den duur ook ga) toevoegen.
Dat kun je goedkoper vinden op ebay en door hier en daar kleine, en specifiekere, collecties op te kopen.

Iemand van jullie trouwens wel eens de documentaire Vinyl gezien? Erg vermakelijk, maar het brengt je ook wel een beetje aan het twijfelen over hoe gezond deze hobby is.



Vooral ook dat zo'n beetje iedereen in de documentaire zegt dat ze slechts muziekliefhebber zijn en het niet om het verzamelen doen. Die gast op 1:05 (die helaas niet meer leeft) moet eerst een paar stapels platen verslepen iedere keer als ie naar de wc moet of naar bed gaat.

[ Bericht 14% gewijzigd door le_knightclub_soda op 20-08-2008 13:48:57 ]
pi_60979885
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef grasmat het volgende:
Zijn er nog mensen die 13 en 14 september naar de platenbeurs in Hengelo gaan of die 20 en 21 september naar de platenbeurs in Arnhem gaan?
Ik ga normaal alleen naar de platenbeurs in Utrecht. Is die in Hengelo de moeite waard?
pi_60980420
Oh en dit is het grootste cultfiguur uit die film:
pi_60980667
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:42 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat kun je goedkoper vinden op ebay en door hier en daar kleine, en specifiekere, collecties op te kopen.

Iemand van jullie trouwens wel eens de documentaire Vinyl gezien? Erg vermakelijk, maar het brengt je ook wel een beetje aan het twijfelen over hoe gezond deze hobby is.



Vooral ook dat zo'n beetje iedereen in de documentaire zegt dat ze slechts muziekliefhebber zijn en het niet om het verzamelen doen. Die gast op 1:05 (die helaas niet meer leeft) moet eerst een paar stapels platen verslepen iedere keer als ie naar de wc moet of naar bed gaat.
Yes ik heb 'm gezien... jammer dat ze vooral ingaan op het psychologische gedeelte van het verzamelen ipv de muziekliefhebberij, tot grote ergernis van de ondervraagden. Ben ook van mening dat het veel mensen niet om de muziek gaat maar puur om het verzamelen om bepaalde gebreken te compenseren in hun leven.
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
  woensdag 20 augustus 2008 @ 14:45:54 #72
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60981613
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:42 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Dat kun je goedkoper vinden op ebay en door hier en daar kleine, en specifiekere, collecties op te kopen.
Klopt, wel goedkoper, maar het is wel veel meer werk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60982305
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:11 schreef Ian_Curtis het volgende:
Ja dat is inderdaad een erg mooie verpakking... de plaat zelf vond ik minder dan de vorige 2 maar ik kon 'm niet laten liggen met zo'n artwork. Die middelste plaat aan de rechterkant is trouwens het optreden van Burial Chamber Trio in Worm, Rotterdam vorig jaar waar ik bij was... wel leuk mijn eerste LP van een optreden dat ik zelf heb bijgewoond.
Hm..vind juist die vorige twee platen van the Ocean minder als deze, teveel gebeuk zonder echt herkenbaar te zijn imo. (daarom vind ik ook het eerste gedeelte van die nieuwe Ocean plaat een stuk minder dan het tweede, meer atmosferische gedeelte)
pi_60982365
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef grasmat het volgende:
Zijn er nog mensen die 13 en 14 september naar de platenbeurs in Hengelo gaan of die 20 en 21 september naar de platenbeurs in Arnhem gaan?
Eind oktober is die in Rijswijk weer, samen met die in Utrecht vind ik dat wel genoeg voor een jaar

Volgende week trouwens een keer naar de winkel van vinylvinyl.nl in Den Haag, ben benieuwd.
pi_61022037
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik ga normaal alleen naar de platenbeurs in Utrecht. Is die in Hengelo de moeite waard?
ik kijk net op de website en volgens mij kun je beter 2 weken wachten en dan naar die van Arnhem heen gaan, ziet er redelijk groot uit.

http://www.dynamitebeurzen.nl/
pi_61024828
Naar aanleiding van die dynamitebeurzen site hierboven. Iemand een idee hoe groot die beurzen in bv. Amsterdam de 28e zijn? Heb komende twee weken toch vrij, dus kan net zo goed even gaan kijken. Maar ik ben vorig jaar een keer naar een beurs in Den Haag geweest op het Spuiplein maar daar stonden 3 kippen en een paardenkop met een berg platen die in de jaren '80 al in de uitverkoopbakken lagen..
pi_61027121
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef mr_cucumber het volgende:
Naar aanleiding van die dynamitebeurzen site hierboven. Iemand een idee hoe groot die beurzen in bv. Amsterdam de 28e zijn? Heb komende twee weken toch vrij, dus kan net zo goed even gaan kijken. Maar ik ben vorig jaar een keer naar een beurs in Den Haag geweest op het Spuiplein maar daar stonden 3 kippen en een paardenkop met een berg platen die in de jaren '80 al in de uitverkoopbakken lagen..
als je in amsterdam bent kun je net zo goed platenzaken zoals Recordfriend, Concerto of Second Life Music
Bij deze zaken hebben ze ook een groot aanbod 2e hands, en dan wel kwaliteit

http://nl.youtube.com/user/ratatouilletv

als je op dit kanaal zoekt op vinyl dan krijg je afleveringen waar ze vinylwinkels in amsterdam gaat interviewen, erg leuk!
pi_61044936
Gisteren in Dordrecht bij Velvet 7inch gekocht van Arctic Monkeys - Matador/Daframe voor slechts 4.95. Is een oplage van 500 wereldwijd, op ebay staan ze nu al rond de 30 euro te koop .
Goeie investering lol.
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_61046141
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:22 schreef thomasss het volgende:
Gisteren in Dordrecht bij Velvet 7inch gekocht van Arctic Monkeys - Matador/Daframe voor slechts 4.95. Is een oplage van 500 wereldwijd, op ebay staan ze nu al rond de 30 euro te koop .
Goeie investering lol.
oei das wel dik ja!
pi_61046446
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:22 schreef thomasss het volgende:
Gisteren in Dordrecht bij Velvet 7inch gekocht van Arctic Monkeys - Matador/Daframe voor slechts 4.95. Is een oplage van 500 wereldwijd, op ebay staan ze nu al rond de 30 euro te koop .
Goeie investering lol.
Heb je goed gedaan inderdaad .
pi_61054010
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:41 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Heb je goed gedaan inderdaad .
Ja het was ook de laatste die hij nog in de zaak had Verder nog de Teddy Picker op 7inch gekocht voor dezelfde prijs, maar die heeft neem ik aan een grotere oplage
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_61054908
Een hele tijd geleden 7" van The Artwoods - Sweet Mary/If I ever get my hands on you gehaald op ebay, maar ik twijfel over de waarde, ik kan geen priceguide vinden. Ik dacht dat ik een priceguide had, met een waarde van 1000 zoveel euro geloof ik. Maar bleek om een EP te gaan geloof ik (staan naast Sweet Mary en If I ever get my hands on you ook 2 andere nummers op)? Dus daarom ben ik full out gegaan op ebay en uiteindelijk op 127 pond kwam, en toen las ik dat het een andere Artwoods release was Zal hopelijk nog wel in de buurt blivjen van mijn prijs denk ik. Artwoods is altijd zeldzaam.

Maar iemand die het weet?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190225724346

B-side If I ever get my hands on you (mijn favoriet, met een ska/bluebeat beat):

A-Side Sweet Mary (een cover):
pi_61083073
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 12:58 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Het is zeker niet vochtig bij ons, dus gaat helemaal goedkomen.
Nu nog zo'n handige curver-box aanschaffen voor m'n overige platen.
Okay, volgende issue (ik ben echt een vinyl-nitwit, en een zeikerd ).
Wilde ik de platen in de hoezen gaan doen vandaag, blijken de binnenhoezen te groot te zijn. Dus ze passen helemaal niet in de hoezen die aan de muur hangen! Ik kwam daar vandaag pas achter omdat alles apart in de box zat toen ik hem opgestuurd kreeg.
Kan ik de platen gewoon zonder binnenhoes in de hoezen stoppen die aan de muur hangen? Of is dat dan weer niet verstandig... (Ik weet het, ik ben echt een zeurkous...).
[/quote]
pi_61088437
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:10 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Okay, volgende issue (ik ben echt een vinyl-nitwit, en een zeikerd ).
Wilde ik de platen in de hoezen gaan doen vandaag, blijken de binnenhoezen te groot te zijn. Dus ze passen helemaal niet in de hoezen die aan de muur hangen! Ik kwam daar vandaag pas achter omdat alles apart in de box zat toen ik hem opgestuurd kreeg.
Kan ik de platen gewoon zonder binnenhoes in de hoezen stoppen die aan de muur hangen? Of is dat dan weer niet verstandig... (Ik weet het, ik ben echt een zeurkous...).
[/quote]

rook je in huis?
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:14:01 #85
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61088526
Ik heb gisteren Saturnalia van The Gutter Twins besteld bij Amazon. Ik hoop dat 'ie een beetje spoedig komt, maar volgens de site kon dat wel eens tot in september duren.

Mooie cover ook (klik voor grotere afbeelding):

Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61088552
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb gisteren Saturnalia van The Gutter Twins besteld bij Amazon. Ik hoop dat 'ie een beetje spoedig komt, maar volgens de site kon dat wel eens tot in september duren.

Mooie cover ook (klik voor grotere afbeelding):

[ link | afbeelding ]
ja te gekke hoes! En Mark Lanegan die weer o zo heerlijk gromt
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:20:39 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61088653
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:15 schreef grasmat het volgende:

[..]

ja te gekke hoes! En Mark Lanegan die weer o zo heerlijk gromt
Het is een heerlijk album. Helaas was ik net te laat met bestellen bij Señor Hernandez, zij hadden 'm niet meer, anders had ik 'm al in de kast gehad. Maar ja, dan maar bij Amazon, bevalt ook prima de laatste tijd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61093835
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:09 schreef grasmat het volgende:

[..]

rook je in huis?
Ik rook niet, en ook niet in huis.
pi_61094124
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:55 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ik rook niet, en ook niet in huis.
draai je de platen wel eens, of is het meer voor de sier?
Als je de platen nooit draait kun je het zekere voor het onzekere nemen en de platen inwikkelen met huishoudfolie
pi_61094351
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:07 schreef grasmat het volgende:

[..]

draai je de platen wel eens, of is het meer voor de sier?
Als je de platen nooit draait kun je het zekere voor het onzekere nemen en de platen inwikkelen met huishoudfolie
Nee ik draai ze wel .
pi_61098226
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:14 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Nee ik draai ze wel .
koop dan gewoon passende binnenhoezen op internerd
pi_61102716
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 23:19 schreef grasmat het volgende:

[..]

koop dan gewoon passende binnenhoezen op internerd
Dat idee had ik ook al. Geen binnenhoezen gebruiken is toch niet zo verstandig he...
pi_61107254
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 08:20 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook al. Geen binnenhoezen gebruiken is toch niet zo verstandig he...
Niet echt, alleen goedkope platen heb ik er wel eens zonder binnenhoes in zitten.
pi_61110393
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:13 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Niet echt, alleen goedkope platen heb ik er wel eens zonder binnenhoes in zitten.
Die waar ik het over heb waren niet echt goedkoop .
Waar kan ik beetje fatsoenlijk binnenhoezen bestellen?
pi_61110796
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:26 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Die waar ik het over heb waren niet echt goedkoop .
Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe ze te groot kunnen zijn, je zou toch zeggen dat er alleen maar 12 inch hoezen gemaakt worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:48:20 #96
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61110908
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:26 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Die waar ik het over heb waren niet echt goedkoop .
Waar kan ik beetje fatsoenlijk binnenhoezen bestellen?
http://www.wydr.nl/binnenhoezen.htm

Bij die zaak heb ik eens wat plastic hoezen, een borsteltje en wat reinigingsvloeistof besteld, ik was zeer tevreden over de afhandeling.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61113600
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

http://www.wydr.nl/binnenhoezen.htm

Bij die zaak heb ik eens wat plastic hoezen, een borsteltje en wat reinigingsvloeistof besteld, ik was zeer tevreden over de afhandeling.
idd goede site
pi_61113882
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe ze te groot kunnen zijn, je zou toch zeggen dat er alleen maar 12 inch hoezen gemaakt worden.
Ja ik vond het ook heel vaag. De binnenhoezen zijn ook niet echt mooi afgewerkt ofzo. Beetje lomp aan elkaar geplakt, dat zal het probleem ook wel zijn.

Ik ga eens op die site wydr.nl site kijken vanavond, thanks!
pi_61114210
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe ze te groot kunnen zijn, je zou toch zeggen dat er alleen maar 12 inch hoezen gemaakt worden.
Ik heb het wel vaker meegemaakt, vooral bij nieuwe house 12"es zit er soms een binnenhoes in die je er amper meer inkrijgt als je 'm er eenmaal uitgehaald hebt.
pi_61143573
Maar weer eens in dit topic posten. Van de nieuwe release van The Gaslight Anthem alle versies bemachtigd (ze gingen SNEL!).

The '59 Sound LP op zwart
The '59 Sound LP op blauw (/1000)
The '59 Sound LP op wit (/500)
The '59 Sound 7" op zwart
The '59 Sound 7" op gold (/500)

Foto mede namens tomttt, die net zo'n TGA-idioot is als ik en dezelfde exemplaren heeft bemachtigd

De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:47:52 #101
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_61161119
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:20 schreef vingerplant het volgende:
Maar weer eens in dit topic posten. Van de nieuwe release van The Gaslight Anthem alle versies bemachtigd (ze gingen SNEL!).

The '59 Sound LP op zwart
The '59 Sound LP op blauw (/1000)
The '59 Sound LP op wit (/500)
The '59 Sound 7" op zwart
The '59 Sound 7" op gold (/500)

Foto mede namens tomttt, die net zo'n TGA-idioot is als ik en dezelfde exemplaren heeft bemachtigd

[ afbeelding ]


De zwarte 7" is overigens gelimiteerd tot 2000
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_61234660
Ik heb weer een heleboel nieuwe vinylekes en ik ben er echt super blij mee.


Earthless - Rhytms from a cosmic sky

Kyuss - Welcome to sky valley

Black Mountain - In the future

The Cure - Pornography (rood vinyl!)

Pink Floyd - Animals

David Bowie - Ziggy stardust and the spider from mars

Sonic Youth - Destroyed room. b-sides and rarities

En verder nog:
The Rolling stones - Get your ya ya's out
The Rolling stones - tattoo you
The Rolling stones - sticky fingers vol.2
Talking Heads - Remain in light
Box of Dub 2
Lou Reed - Live
pi_61234749
nieuwe van portishead voor teveel binnen maar zo goed album dus boeie. en nieuwe johannes heil -, erdbeerfeld + oude johannes heil - 20000 leagues under the skin
underground forever baby
pi_61240199
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 22:58 schreef On het volgende:
Ik heb weer een heleboel nieuwe vinylekes en ik ben er echt super blij mee.

The Cure - Pornography (rood vinyl!)
Wat heb je ervoor betaald? Die heruitgaves zien er stoer uit maar overal waar ik ze tot nu toe heb gezien zijn ze reteduur. Ik heb de originele uitgaves van de eerste 4 albums (waaronder dus Pornography) dus vind het niet waard 25 euro of meer neer te tellen voor deze versie.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_61246236
Dit weekend weer twee mooie LP's mogen ontvangen:

Manatees - The Forever Ending Jitter Quest Of Slow Hand Chuckle Walker: An Introduction To The Manatee (wit/goud)
Battle of Mice/Jesu - Split
pi_61255112
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:52 schreef mr_cucumber het volgende:
Dit weekend weer twee mooie LP's mogen ontvangen:

Manatees - The Forever Ending Jitter Quest Of Slow Hand Chuckle Walker: An Introduction To The Manatee (wit/goud)
Battle of Mice/Jesu - Split

Waar heb je die gevonden? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar de LP Lifeline van Jesu.
Ik heb laatst Stars of The Lid - The Tired Sounds of Stars of the LId besteld en krijg hem hopelijk volgende week binnen
Had dit weekend nog de ene plaat van Godspeed You Black Emperor gekregen die ik nog niet had: F#A# Infinity
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61261723
Die Battle of Mice/Jesu heb ik bij codex4.org vandaan. Erg relaxte mailorder.
Heb een vermoeden dat ze die Lifeline van Jesu er ook wel hebben, check anders senorhernandez.com of vinylvinyl.nl eens.
  maandag 1 september 2008 @ 21:31:41 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61304320
Twee aanwinsten der obscure electro



Arpanet - Inertial Frame



Der Zyklus - Cherenkov Radiation
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61304473
Arpanet is top!
pi_61306261
afgelopen zaterdag gekocht op festival de Beschaving:



1e plaat van Angus & Julia Stone
pi_61353683



Gekregen van mijn tante op vinyl.
  woensdag 3 september 2008 @ 18:31:38 #112
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61353743
quote:
Op woensdag 3 september 2008 18:28 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Gekregen van mijn tante op vinyl.
De plaatjes doen het hier niet.

Ik verwacht morgen of overmorgen Saturnalia van The Gutter Twins. Vorige week bericht ontvangen dat die verzonden is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61356594
Gebruikt hier iemand zo een ION ding? Ik ben van plan om hem te halen, ik weet dat het niet de beste is maar ik kan even geen platenspeler boven de 100 betalen. Er zit een prebuilt amp in dus ik neem aan dat ik die gewoon op mijn stereo kan aansluiten? Zijn er nog eventueel andere platenspelers van dit caliber die gewoon een RCA output hebben en ik zonder gedoe met versterkers aan de bak kan?
pi_61357315
quote:
Op woensdag 3 september 2008 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

De plaatjes doen het hier niet.

Ik verwacht morgen of overmorgen Saturnalia van The Gutter Twins. Vorige week bericht ontvangen dat die verzonden is.
O oke,
Love songs van the beatles en rubber soul.
pi_61357326
Ook heb ik 2 platen besteld, venetian snares en crippled black phoenix.
  woensdag 3 september 2008 @ 20:38:25 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61357439
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:12 schreef emokid het volgende:
Gebruikt hier iemand zo een ION ding? Ik ben van plan om hem te halen, ik weet dat het niet de beste is maar ik kan even geen platenspeler boven de 100 betalen. Er zit een prebuilt amp in dus ik neem aan dat ik die gewoon op mijn stereo kan aansluiten? Zijn er nog eventueel andere platenspelers van dit caliber die gewoon een RCA output hebben en ik zonder gedoe met versterkers aan de bak kan?
Ik heb geen ervaring met nieuwe platenspelers, maar heb toen ik op zoek was eens wat reviews gelezen en er kwamen weinig spelers van tussen de 100 en 150 euro goed uit de tests. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een tweedehands op Ebay (staan veel leuke dingen op als je een beetje regelmatig kijkt), maar ik wilde ook juist eentje zonder voorversterker (of een voorversterker die uitgeschakeld kan worden) omdat ik een goede versterker met Phono ingang heb en dus liever die gebruik.

Hoe dan ook, kijk eens op Ebay wat er zoal aangeboden wordt. Het is mij goed bevallen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 3 september 2008 @ 20:39:24 #117
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61357476
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:34 schreef On het volgende:

[..]

O oke,
Love songs van the beatles en rubber soul.
Rubber Soul heb ik op cd, geweldig album. Ik wil ook nog wel eens e.e.a. van The Beatles op LP hebben, maar tot nu toe gaat de voorkeur uit naar dingen die ik niet al op cd heb gekocht. Love songs ken ik trouwens niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61359451
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:34 schreef On het volgende:
Ook heb ik 2 platen besteld, venetian snares en crippled black phoenix.
Venetian snares op vinyl lijkt me ook erg cool
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61360726
Bestaan er meer van dit soort oplossingen?

Ik zou dit wel een kans willen geven alleen wil ik wat meer platenspelers zien in deze klasse. Kan iemand me wat richtlijnen geven waar ik moet zoeken?
pi_61360909
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:35 schreef Seam het volgende:

[..]

Venetian snares op vinyl lijkt me ook erg cool
Het Album Rossz Csillag Alatt Született, kan niet wachten dat over mijn geluids set te horen.
pi_61362456
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:09 schreef emokid het volgende:
Bestaan er meer van dit soort oplossingen?

Ik zou dit wel een kans willen geven alleen wil ik wat meer platenspelers zien in deze klasse. Kan iemand me wat richtlijnen geven waar ik moet zoeken?
Je brengt me even in de war, waar ben je precies naar op zoek?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61362681
Zo een set met een ingebouwde versterker en een minieme 8 watt speaker.
pi_61362758
Dat is niks lijkt mij, koop dan een 2de hands voor 100 euro ofzo die je aansluit op je stereo of versterker,
dan heb je veel beter geluid.
pi_61362992
Die moet ik ook nog halen he en ik wil niet te duur uitkomen.
  woensdag 3 september 2008 @ 23:05:45 #125
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61363069
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:14 schreef On het volgende:

[..]

Het Album Rossz Csillag Alatt Született, kan niet wachten dat over mijn geluids set te horen.
Vanmiddag nog dat album gerockt op kantoor (waar de oude boxen een verbazingwekkend goede bassweergave hebben) Je hebt hem vast ook al wel gehoord, maar je gaat er zeker van genieten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 3 september 2008 @ 23:09:29 #126
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61363222
Omdat mijn oude soundlab draaitafel (10jr oud of zo) niet meer echt jofel is, wil ik een nieuw simpel platenspelertje kopen. Een JB systems T2 is de cheapste direct drive die ze hier in de buurt hebben. Is dat echt heel kut, of gaat het wel? Geen DJ, geen audiofiel etc., gewoon plaatjes draaien voor de lol. Heb een mixer dus voorversterking en USB shit is niet nodig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61363971
Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe LP speler, gewoon een simpel dingetje. Ik moet wel mijn boxen erop aan kunnen sluiten, maar de rest is niet echt nodig.
Wel moeilijk zoeken, wil het liefst namelijk een nieuwe.
Iemand een idee waar ik ergens eentje kan vinden ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61365925
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:05 schreef soylent het volgende:

[..]

Vanmiddag nog dat album gerockt op kantoor (waar de oude boxen een verbazingwekkend goede bassweergave hebben) Je hebt hem vast ook al wel gehoord, maar je gaat er zeker van genieten.
Ja ik had hem al op CD, maar ik wilde hem heel graag op Vinyl hebben, is net dat beetje extra. Briljant album, vooral Kétsarkú Mozgalom.
Die van Crippled Black Phoenix is ook erg goed. Is een band die bestaat uit leden van Electric Wizard en Mogwai.
pi_61370347
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:55 schreef emokid het volgende:
Zo een set met een ingebouwde versterker en een minieme 8 watt speaker.
Waarvan je die link plaatste dat kan gewoon echt niks wezen, die hele advertentie draait om vals sentiment en daar moet je je platen niet aan blootstellen.

Koop dan een ouwe 3 in 1 van een beetje een merk, dan heb je tenminste een echte platenspeler, een versterker en een radio. Daar kun je dan ongetwijfeld ook nog een cd-speler op aansluiten en boxjes, als je met een paar tientjes een aantal kringloopwinkels checkt moet dat makkelijk lukken.. Ik heb heel even op marktplaats gezocht en alleen van bang en olufsen kwam ik er al een aantal tegen. B&O heeft relatief veel van die dingen gemaakt in het betere segment.

http://link.marktplaats.nl/188237086
http://link.marktplaats.nl/189740452
http://link.marktplaats.nl/188237086
http://link.marktplaats.nl/178634872

Je moet vooral opletten hoe de naald erbij hangt, want er passen vaak geen naalden uit het goedkopere segment in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61370447
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarvan je die link plaatste dat kan gewoon echt niks wezen, die hele advertentie draait om vals sentiment en daar moet je je platen niet aan blootstellen.

Koop dan een ouwe 3 in 1 van een beetje een merk, dan heb je tenminste een echte platenspeler, een versterker en een radio. Daar kun je dan ongetwijfeld ook nog een cd-speler op aansluiten en boxjes, als je met een paar tientjes een aantal kringloopwinkels checkt moet dat makkelijk lukken.. Ik heb heel even op marktplaats gezocht en alleen van bang en olufsen kwam ik er al een aantal tegen. B&O heeft relatief veel van die dingen gemaakt in het betere segment.

http://link.marktplaats.nl/188237086
http://link.marktplaats.nl/189740452
http://link.marktplaats.nl/188237086
http://link.marktplaats.nl/178634872

Je moet vooral opletten hoe de naald erbij hangt, want er passen vaak geen naalden uit het goedkopere segment in.
Wat als ik ergens goedkope boxen vind, een (modernere) platenspeler haal die gewoon rca output heeft ben ik dan good to go?
pi_61370962
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:43 schreef emokid het volgende:
Wat als ik ergens goedkope boxen vind, een (modernere) platenspeler haal die gewoon rca output heeft ben ik dan good to go?
Dan moet er nog een versterker tussen. Dat is op zich de handige oplossing, want er zijn ontzettend veel degelijke versterkerjtes met een phono-ingang gemaakt. Je moet er wel even de tijd voor nemen maar ik zie ze regelmatig staan bij de kringloop voor 15 tot 30 euro. Daar is veel van gemaakt en die zijn dus goed te vinden. Een basic platenspeler kun je daar gewoon op inpluggen. Die zou ik ook tweedehands kopen, maar ik kan me voorstellen dat je daarin nog met een nieuwe wegkomt. Geen idee wat een nieuwe redelijke platenspeler kost.

Maar in wezen heb je natuurlijk het budget niet voor nieuw spul van een redelijke kwaliteit, zo reeel moet je zijn. Als je toch iets wil wat dan niet helemaal bagger is, dan moet je er meer moeite voor doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61371081
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moet er nog een versterker tussen. Dat is op zich de handige oplossing, want er zijn ontzettend veel degelijke versterkerjtes met een phono-ingang gemaakt. Je moet er wel even de tijd voor nemen maar ik zie ze regelmatig staan bij de kringloop voor 15 tot 30 euro. Daar is veel van gemaakt en die zijn dus goed te vinden. Een basic platenspeler kun je daar gewoon op inpluggen. Die zou ik ook tweedehands kopen, maar ik kan me voorstellen dat je daarin nog met een nieuwe wegkomt. Geen idee wat een nieuwe redelijke platenspeler kost.

Maar in wezen heb je natuurlijk het budget niet voor nieuw spul van een redelijke kwaliteit, zo reeel moet je zijn. Als je toch iets wil wat dan niet helemaal bagger is, dan moet je er meer moeite voor doen.
Ik kom er maar niet uit, wil al een jaar dit gedoe aanschaffen. Ik zal me er eens beter op storten als ik een wat breder budget heb, dan moet het wel goed komen. Ik zal toch even langs de Kringloop gaan en toch maar even kijken wat zij hebben staan.
pi_61375060
quote:
Op woensdag 3 september 2008 23:29 schreef Seam het volgende:
Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe LP speler, gewoon een simpel dingetje. Ik moet wel mijn boxen erop aan kunnen sluiten, maar de rest is niet echt nodig.
Wel moeilijk zoeken, wil het liefst namelijk een nieuwe.
Iemand een idee waar ik ergens eentje kan vinden ?
waarom nieuw?
wat is je budget?
Als je een goedkope platenspeler wil dan zit je al snel aan een usb platenspeler (ook aan te sluiten via aux) van rond de 100 a 150 euro, deze zijn wel te koop oa bij de Mediamarkt of Plato
pi_61375176
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:11 schreef grasmat het volgende:

[..]

waarom nieuw?
wat is je budget?
Als je een goedkope platenspeler wil dan zit je al snel aan een usb platenspeler (ook aan te sluiten via aux) van rond de 100 a 150 euro, deze zijn wel te koop oa bij de Mediamarkt of Plato
150 euro om zo te zeggen. Ik dacht al aan het ion model die de plato verkoopt, maar dan moet ik nog speakers vinden tweedehands(of nieuw) voor 50 euro.

ow lol nvm, dacht dat je mij in je quote had
pi_61375301
Ik heb een goeie Akai platenspeler voor zo'n 150 euro. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat ik beter een speler met stofkap had kunnen nemen.
pi_61375436
Geen stofkap zuigt hard, ik had er eerst ook geen. vinyl trekt stof aan, als je paat er een tijdje opligt, en je speelt hem af, moet je in het 2e nummer de plukken stof van de naald blazen. Inmiddels wel een stofkap, heb al mijn platen schoongemaakt, klinkt zoveel beter.
pi_61376153
Ja als ik weer geld heb ga ik er toch maar één met stofkap aanschaffen. Als ik nu speel laat ik eerst mijn plaat een rondje draaien en dan hou ik er een doekje tegen aan, werkt best effectief.
Ook had ik een keer eerder gepost dat mijn speler enorm bromde, hij scheen dus elektrisch geladen te zijn en nu moet ik af en toe iets van metaal tegen mijn lampje aanhouden. Dan ontlaad hij meteen.
  donderdag 4 september 2008 @ 17:12:20 #138
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61379360
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:26 schreef n0r het volgende:
Geen stofkap zuigt hard, ik had er eerst ook geen. vinyl trekt stof aan,
http://wydr.nl/cleaning.htm



AM Static Off, ideaal.

Mijn stofkap past er niet bovenop (nou ja, hij kan dan niet open, op het moment), maar elke plaat zo nu en dan even met dat borsteltje afstoffen en ook na afspelen zit er toch amper stof op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61379379
Kreeg net een mailtje dat mijn LP van slint met spiderland, morgen wordt thuis bezorgd.
Dat is mijn 1e nieuwe LP die ooit heb besteld, kheb der al wat maar dat zijn of 2e hands of de 'koele' collectie van pa en ma
beetje muziek verzamelaar moet ook een vinyl collectie hebben
nee, jij dan!
pi_61379396
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:13 schreef Gehenna het volgende:
Kreeg net een mailtje dat mijn LP van slint met spiderland, morgen wordt thuis bezorgd.
Dat is mijn 1e nieuwe LP die ooit heb besteld, kheb der al wat maar dat zijn of 2e hands of de 'koele' collectie van pa en ma
beetje muziek verzamelaar moet ook een vinyl collectie hebben
Prachtige plaat om mee te beginnen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 4 september 2008 @ 17:14:35 #141
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61379417
quote:
Op woensdag 3 september 2008 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik verwacht morgen of overmorgen Saturnalia van The Gutter Twins. Vorige week bericht ontvangen dat die verzonden is.
Mijn verwachting was overigens correct, vandaag lag 'ie op me te wachten. En ook weer een coupon waarmee ik de nummers kan downloaden, altijd fijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61380294
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:13 schreef Seam het volgende:

[..]

Prachtige plaat om mee te beginnen
Zeker! Ik heb hem ook in de collectie. Één van de grondleggers van de post-rock waar bv Mogwai door zijn beïnvloed.
pi_61380323
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

http://wydr.nl/cleaning.htm

[ afbeelding ]

AM Static Off, ideaal.

Mijn stofkap past er niet bovenop (nou ja, hij kan dan niet open, op het moment), maar elke plaat zo nu en dan even met dat borsteltje afstoffen en ook na afspelen zit er toch amper stof op.
Nice, ga ik binnenkort toch eens bestellen dan, samen met een zwik hoesjes.
pi_61380635
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:49 schreef On het volgende:

[..]

Zeker! Ik heb hem ook in de collectie. Één van de grondleggers van de post-rock waar bv Mogwai door zijn beïnvloed.
Moet je ook maar meteen de eerste GYBE! binnenhalen ook een onmisbare klassieker.
Ik kan Talk Talk - Laughing Stock trouwens nergens op vinyl vinden, en die wil ik ook absoluut hebben
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61381079
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:06 schreef Seam het volgende:

[..]

Moet je ook maar meteen de eerste GYBE! binnenhalen ook een onmisbare klassieker.
Ik kan Talk Talk - Laughing Stock trouwens nergens op vinyl vinden, en die wil ik ook absoluut hebben
Welke is dat? Ik heb Lift your skinny fists, in ieder geval al op vinyl. Echt een mooi exemplaar met vette artwork.
pi_61381205
quote:
Op donderdag 4 september 2008 17:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

http://wydr.nl/cleaning.htm

[ afbeelding ]

AM Static Off, ideaal.

Mijn stofkap past er niet bovenop (nou ja, hij kan dan niet open, op het moment), maar elke plaat zo nu en dan even met dat borsteltje afstoffen en ook na afspelen zit er toch amper stof op.


Met van die antistatische vloeistof, werkt geweldig.
Kan me ook niet voorstellen dat het bevorderend is voor de geluidskwaliteit, altijd met zo'n borsteltje erover.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:48:17 #147
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61381596
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:31 schreef n0r het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Met van die antistatische vloeistof, werkt geweldig.
Kan me ook niet voorstellen dat het bevorderend is voor de geluidskwaliteit, altijd met zo'n borsteltje erover.
Waarom zou het niet goed zijn?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 4 september 2008 @ 18:54:21 #148
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_61381745
Ik was laatst met mn mams op zolder aan het wroeten, toen ik me ineens bedacht dat mn paps nog een platenspeler en platen had staan... hij had alleen de meest vroeger verkocht zei hij... Dus ik op zoek naar weet ik het, 20 platen ofzo in een doos, vind ik dus een doos met wel 150/200 platen En helemaal goed bewaard, mn vader was er altijd heel zuinig op

Na een korte sessie heb ik veel van Yes en Vangelis ontdekt, en andere leuke dingen zoals Fat's Domino, Phil Collins en Supertramp... Wat een leuke paps heb ik toch ook
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_61382517
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:25 schreef On het volgende:

[..]

Welke is dat? Ik heb Lift your skinny fists, in ieder geval al op vinyl. Echt een mooi exemplaar met vette artwork.
F#A# Infinity
Die heeft nog mooier artwork Er zijn wel 4 verschillende versies van qua cover maar goed. De LP bevat dus ook een loop op het einde waardoor hij oneindig door blijft draaien. De F# en A# staan voor de steutels van beide kanten Ik vind hem net iets beter dan Lift Yr.. Zeker de eerste keer dat je die plaat draait, wordt je helemaal betoverd. Lift Yr.. vond ik iets moeilijker in te komen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61385512
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:24 schreef Seam het volgende:

[..]

F#A# Infinity
Die heeft nog mooier artwork Er zijn wel 4 verschillende versies van qua cover maar goed. De LP bevat dus ook een loop op het einde waardoor hij oneindig door blijft draaien. De F# en A# staan voor de steutels van beide kanten Ik vind hem net iets beter dan Lift Yr.. Zeker de eerste keer dat je die plaat draait, wordt je helemaal betoverd. Lift Yr.. vond ik iets moeilijker in te komen.
Ah East Hastings staat daar op, die heeft nog als soundtrack gedient voor 28 days later. Hij is momenteel uitverkocht bij vinylvinyl maar zodra hij weer terug is koop ik hem zeker, vooral dat met die loop klinkt erg interessant.
pi_61386217
talk talk en GY!BE heb ik al op cd, ooit komen die ook nog wel op vinyl hier, maar ik moet ook een beetje geld overhouden natuurlijk
slint luister ik trouwens al jaren na op mp3, ik had een poosje geleden de cd in mijn handen en toen vond ik de regel: "This is meant to be played on vinyl" wel vrij koel, bleek dat de vinyl ook nog een paar euro goedkoper was, dus kat in het spreekwoordelijke bakkie zeg maar
nee, jij dan!
pi_61386650
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:16 schreef On het volgende:

[..]

Ah East Hastings staat daar op, die heeft nog als soundtrack gedient voor 28 days later. Hij is momenteel uitverkocht bij vinylvinyl maar zodra hij weer terug is koop ik hem zeker, vooral dat met die loop klinkt erg interessant.
Probeer senorhernandez.com eens, daar heb ik hem vandaan (net als veel van mijn andere platen)
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:31 schreef n0r het volgende:

Met van die antistatische vloeistof, werkt geweldig.
Kan me ook niet voorstellen dat het bevorderend is voor de geluidskwaliteit, altijd met zo'n borsteltje erover.
Wat kost dat ?
pi_61386747
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:56 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Probeer senorhernandez.com eens, daar heb ik hem vandaan (net als veel van mijn andere platen)
Daar heb ik ook veel platen vandaan ja, ik zie dat hij daar ook goedkoper is. Ik heb vorige week nog een pakketje van ze mogen ontvangen maar ik zal ze binnenkort weer eens mailen dan.
pi_61387672
Voor de alternatieve rock muziek platen is dit ook een erg goede site:
https://www.southern.net/eu-shop/index.php?main_page=index&cPath=3
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 4 september 2008 @ 22:27:41 #155
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61387706
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:56 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Probeer senorhernandez.com eens, daar heb ik hem vandaan (net als veel van mijn andere platen)
Ik ben, sinds ik die naam hier eens las, ook erg tevreden over die winkel. Ik heb er ook een groot deel (procentueel, het blijven maar een paar LP's) van mijn collectie vandaan. Als ik eens in Nijmegen ben ga ik er eens in de winkel kijken (ik kom alleen niet vaak aan die kan van Nederland).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61387780
Ik ben ook erg tevreden, ze behandelen je order vrij persoonlijk en sturen het ook altijd netjes en snel op. Ik bestel er elke maand wel wat.
pi_61388136
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:30 schreef On het volgende:
Ik ben ook erg tevreden, ze behandelen je order vrij persoonlijk en sturen het ook altijd netjes en snel op. Ik bestel er elke maand wel wat.
Inderdaad, erg aardige lui en hulpvaardig. Tijdje terug was ik op zoek naar een LP, ze hadden hem niet, uiteindelijk een maand later toch gevonden. Kreeg ik een week erna een mailtje of ik hem nog zocht want ze hadden hem inmiddels weer binnen. Ook codex4.org is een grote aanrader,ook een erg goede service, en nette prijzen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:22:41 #158
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61401922
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:42 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Inderdaad, erg aardige lui en hulpvaardig. Tijdje terug was ik op zoek naar een LP, ze hadden hem niet, uiteindelijk een maand later toch gevonden. Kreeg ik een week erna een mailtje of ik hem nog zocht want ze hadden hem inmiddels weer binnen.
Ik kreeg een tijdje terug ook een mailtje of ik Dinosaur Jr - Beyond nog wilde, die was na lange tijd binnen, maar ik had bij mijn bestelling waarschijnlijk de laatste van de vorige levering die ze hadden, want ik had 'm al gewoon gekregen.

Maar ze doen het inderdaad netjes. Ik word altijd goed op de hoogte gehouden en mailtjes worden meestal dezelfde dag beantwoord.
quote:
Ook codex4.org is een grote aanrader,ook een erg goede service, en nette prijzen.
Ziet er goed uit, groot assortiment, maar zo te zien voornamelijk metal?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61402873
Ik ga binnenkort maar eens een platenspeler halen, heb er nu namelijk geen meer
Ik denk dat ik een goedkope Reloop ga halen van 100 euro ongeveer, dat moet wel goed genoeg zijn denk ik.
Heb deze trouwens alweer in de bestelling
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61403640
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 14:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Ziet er goed uit, groot assortiment, maar zo te zien voornamelijk metal?
Voornamelijk metal, hardcore, punk en grind, maar heb wel het idee dat ze steeds breder worden qua assortiment.
pi_61403959
quote:
Op donderdag 4 september 2008 11:13 schreef emokid het volgende:

[..]

Ik kom er maar niet uit, wil al een jaar dit gedoe aanschaffen. Ik zal me er eens beter op storten als ik een wat breder budget heb, dan moet het wel goed komen. Ik zal toch even langs de Kringloop gaan en toch maar even kijken wat zij hebben staan.
Ik loop zelf wel vaak bij de kringloop naar binnen. Gewoon even kijken of er iets staat. Leuk spul is vaak snel weg, vooral in de audio. Ik heb op zich niks nodig, maar soms kun je het gewoon niet laten staan voor 15 euro, dan maar voor in de keuken.

Je moet niet verwachten dat je met één bezoek alles compleet hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:16:48 #162
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61405231
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:21 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Voornamelijk metal, hardcore, punk en grind, maar heb wel het idee dat ze steeds breder worden qua assortiment.
Dat is mooi, want de prijzen zijn zeker aangenaam.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61408768

Hij is vandaag binnen gekomen en meteen door weer en wind opgehaald.
Crippled Black Phoenix - A love of shared disasters
pi_61411037
Die band ken ik niet, wat is het voor soort muziek?
pi_61414838
Het is een samenwerking van leden van Electric Wizard en Mogwai. Erg vet, post-rock met ambient stukken enzo. Ik zou het zeker eens checken.
pi_61425515
Mooi album On

@Angel_of_Dth waar had je die Gutter Twins vandaan trouwens?
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:43:44 #167
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61425539
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:42 schreef mr_cucumber het volgende:
Mooi album On

@Angel_of_Dth waar had je die Gutter Twins vandaan trouwens?
Amazon.co.uk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61431517
Ik heb op bax-shop.nl wel een goede LP speler gevonden, wat vinden jullie ervan:
http://www.bax-shop.nl/be(...)product-details.html
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:44:53 #169
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61431695
Ik ben toch maar gegaan voor een



JBsystems T2.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61452280
Ik heb zojuist Jesu - Pale Sketches besteld op vinyl van de avalanchestore. Er zijn er maar 1000 gemaakt dus ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.
pi_61465893
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:44 schreef soylent het volgende:
Ik ben toch maar gegaan voor een

[ afbeelding ]

JBsystems T2.
jammer van het geld.. of ga je plaatjes mixen?
pi_61465957
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:39 schreef grasmat het volgende:

[..]

jammer van het geld.. of ga je plaatjes mixen?
Dat ding gaat weer jaren mee dus waarom jammer van het geld?
*****Kraak........
pi_61469389
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:44 schreef soylent het volgende:
Ik ben toch maar gegaan voor een

[ afbeelding ]

JBsystems T2.
mooie speler
  maandag 8 september 2008 @ 11:26:13 #174
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_61469645
Beste Mensen,

Ik heb nog een hele bunch geweldige platen te koop, ik doe hier gewoon weg niks mee en het is zo zonde om ze stof te laten happen.

Kijk snel naar het lijstje !

[TK] Collect top LP's
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_61469800
Ik wacht nog steeds op de eerste verzameling/platenbak waar 'Bat out of Hell' níet tussenzit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61469855
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wacht nog steeds op de eerste verzameling/platenbak waar 'Bat out of Hell' níet tussenzit.
Ik wacht op de 1e zonder "Bob Marley-Live"
*****Kraak........
  maandag 8 september 2008 @ 11:40:10 #177
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_61469948
gaat hem niet worden hoor
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_61470042
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:35 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ik wacht op de 1e zonder "Bob Marley-Live"
die is wel
pi_61471418
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:35 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik wacht op de 1e zonder "Bob Marley-Live"
Ik ken hem niet eens. Is het een verzamelaar of één concert? Ik zweer zelf bij Babylon by Bus. Die staat voor mij op zo'n eenzame hoogte dat ik daarom waarschijnlijk geen oog heb voor de rest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61478205
Na het een tijdje verwaarloosd te hebben heb ik mijn platen eens in een excel dingetje gezet:

linkie
pi_61479139
Machtig lijstje zeg
Ik heb zojuist deze plaat gekocht:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 8 september 2008 @ 19:23:50 #182
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61480455
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:53 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dat ding gaat weer jaren mee dus waarom jammer van het geld?
Dat dus.. M'n vorige gingen 10 jaar mee, en dat waren ook "de goedkoopste", net zoals deze... Dus hij gaat het doen tot 2018. Technics zouden overdreven zijn. Plaatjes mixen doe ik niet meer helaas. Maar platen achterstevoren afspelen wel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61482651
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Na het een tijdje verwaarloosd te hebben heb ik mijn platen eens in een excel dingetje gezet:

linkie
Vette platen hoor, ik zie een aantal platen die ik zelf ook in mijn collectie heb. Black Mountain, Pink Floyd, Godspeed, Cult of Luna etc.
pi_61487573
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:53 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dat ding gaat weer jaren mee dus waarom jammer van het geld?
een goede vintage platenspeler is goedkoper, ziet er mooier uit en kwalitatief beter.
Zo'n speler gaat misschien wel 100 jaar mee..

Ook jammer dat dr geen stofkap op zit
  maandag 8 september 2008 @ 22:58:22 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61487640
Plaatje van de week: Starcluster EP.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 9 september 2008 @ 10:07:30 #186
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_61492708
Het blijft een mooi topic dit. Ik was laatst ook heel fanatiek bezig met een lijstje van al mn vinyl, maar toen ik het lijstje bijna af had werd er ingebroken in mijn huis. Weg laptop.......en weg dvds. Das dan ook weer een voordeel van vinyl, het is niet interessant voor inbrekers.

Mijn laatste aanschaf was Led Zeppelin - The Song Remains The Same, 4 lp box. Prachtige muziek, prachtige box. Heerlijk.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  Moderator dinsdag 9 september 2008 @ 10:10:08 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_61492754
oeps dit topic helemaal vergeten sinds deel 5
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_61510847
Ach, dit is deel 6, dus echt iets gemist heb je niet
pi_61527303
Tof! Vandaag stopte er een busje voor de deur en de bezorger kwam een pakje afgeven.



Jesu - Pale Sketches op Vinyl. Gelimiteerd tot 1000 kopiëen.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:57:30 #190
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61527358
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:55 schreef On het volgende:
Tof! Vandaag stopte er een busje voor de deur en de bezorger kwam een pakje afgeven.

[ afbeelding ]

Jesu - Pale Sketches op Vinyl. Gelimiteerd tot 1000 kopiëen.
Dat is vlot. Ik heb 'm ook besteld, ben benieuwd wanneer ik 'm mag ontvangen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61527401
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is vlot. Ik heb 'm ook besteld, ben benieuwd wanneer ik 'm mag ontvangen.
"Helaas meneer Angel_of_Dth, uw bestelling heeft nummer 1001. Fijne dag verder."
pi_61527473
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is vlot. Ik heb 'm ook besteld, ben benieuwd wanneer ik 'm mag ontvangen.
Ik bestelde hem zondag middag, dus ik denk dat ik net op tijd voor de shipping was of iets dergelijks. Ben er in ieder geval erg blij mee, het is een mooie gatefold. Ik ga hem nu even draaien. Nu nog wachten tot mijn Venetian Snares plaat binnen is.
pi_61527959
Jij bent wel een flinke Jesu fan of niet
Heb je Sunrise/ Sun Down en Lifeline ook al vinyl? Dat vind ik namelijk de beste platen en Sun Rise is ook nog eens een clear vinyl
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 10 september 2008 @ 17:19:48 #194
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61528009
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:01 schreef On het volgende:

[..]

Ik bestelde hem zondag middag, dus ik denk dat ik net op tijd voor de shipping was of iets dergelijks. Ben er in ieder geval erg blij mee, het is een mooie gatefold. Ik ga hem nu even draaien. Nu nog wachten tot mijn Venetian Snares plaat binnen is.
Ik bestelde nadat jij het gepost had en ik uit nieuwsgierigheid eens op de site ging kijken, zondag of maandag dus. Ik heb ook gelijk even Heart Ache besteld. Aan de mail te zien was het rond 18:40 op zondag.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61528019
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:18 schreef Seam het volgende:
Jij bent wel een flinke Jesu fan of niet
Heb je Sunrise/ Sun Down en Lifeline ook al vinyl? Dat vind ik namelijk de beste platen en Sun Rise is ook nog eens een clear vinyl
Ik heb Sunrise/Sundown en Conqueror ook nog op vinyl. En ja ik ben een aardig grote fan ja. Justin K. Broadricks dark ambient project Final, en zijn vorige band Godflesh zijn ook erg vet. Zelfs zijn wat meer industriële hiphop project 'Techno Animal' weet ik goed te waarderen.
pi_61528048
quote:
Op woensdag 10 september 2008 17:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik bestelde nadat jij het gepost had en ik uit nieuwsgierigheid eens op de site ging kijken, zondag of maandag dus. Ik heb ook gelijk even Heart Ache besteld. Aan de mail te zien was het rond 18:40 op zondag.
Heart Ache ga ik misschien ook nog bestellen, waar ik echt op zoek naar ben is Jesu's s/t album. Geen idee waar ik daar een beetje fatsoenlijk aan kan komen.
  woensdag 10 september 2008 @ 17:22:13 #197
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61528073
quote:
Op woensdag 10 september 2008 16:59 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

"Helaas meneer Angel_of_Dth, uw bestelling heeft nummer 1001. Fijne dag verder."
Niet van die nare dingen posten he.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61528144
Vandaag Grails - Take Refuge In Clean Living binnen gekregen. Een mooie paarse LP (/500).

En in de order:
- Grails - Doomsdayer's Holiday (METALLIC GOLD/CLEAR MIX /1000)
- Aidan Baker / Tim Hecker -Fantasma Parastasie (wit /500)

Mijn vinyl verzameling groeit gestaag. Van de week maar eens wat foto's van wat (in mijn ogen) juweeltjes maken.
pi_61528479
Aidan Baker
Van Grails vind ik eigenlijk alleen Burden of Hope en Burning off Impurities goed.
Vandaag trouwens eindelijk mijn lievelings ambient plaat besteld:
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61529873
Vandaag vond ik een leuk presentje van de postbode in de bus:

pi_61530014
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:34 schreef mr_cucumber het volgende:
Vandaag vond ik een leuk presentje van de postbode in de bus:

[ afbeelding ]
Awesome, die staat ook nog op mijn lijstje.
pi_61531069
http://www.interpunk.com/item.cfm?Item=33310&

Al klopt die prijs niet helemaal, kwam bij mij nog 2 dollar bij. Maargoed in totaal, incl. verzenden, was ik 17 euro kwijt.
pi_61558599
En vandaag verblijdde de postbode mij met:



Down to Agony / Fall of Efrafa - Split LP



Overmars - Born Again LP
pi_61558631
Krijg jij ieder dag nieuwe LPs ?
Heb je soms geld teveel ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 11 september 2008 @ 19:41:32 #205
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61558785
Hier vandaag nog geen enkel spoor te bekennen van Jesu LP's.

Nou ja, morgen weer een kans.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61558984
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:36 schreef Seam het volgende:
Krijg jij ieder dag nieuwe LPs ?
Heb je soms geld teveel ?
Hehe, nee dat niet, die Refused plaat had ik vorige maand al besteld, en dit was ook een bestelling van vrij lang geleden. Dat ze toevallig in dezelfde week binnenkomen kan ik ook niets aan doen

Daarnaast, met de huidige dollarkoers is een pak melk hier in de supermarkt bijna nog duurder dan een LP vanuit het buitenland.
pi_61559148
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:48 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Hehe, nee dat niet, die Refused plaat had ik vorige maand al besteld, en dit was ook een bestelling van vrij lang geleden. Dat ze toevallig in dezelfde week binnenkomen kan ik ook niets aan doen

Daarnaast, met de huidige dollarkoers is een pak melk hier in de supermarkt bijna nog duurder dan een LP vanuit het buitenland.
Dat is wel ideaal ja, gisteren deze plaat nog besteld voor 18 euro incl verzendkosten
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61560472
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:54 schreef Seam het volgende:

[..]

Dat is wel ideaal ja, gisteren deze plaat nog besteld voor 18 euro incl verzendkosten
[ afbeelding ]
De tekst is echt onleesbaar! Wat is 't?
pi_61561348
Volgens mij is het Alcest?
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:55:51 #210
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_61574547
Afgelopen week deze (half roze/zwart) besteld:

Hoofdzakelijk voor The Gaslight Anthem
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_61574947
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:54 schreef Seam het volgende:

[..]

Dat is wel ideaal ja, gisteren deze plaat nog besteld voor 18 euro incl verzendkosten
[ afbeelding ]
Godver, Alcest op vinyl.
pi_61580476
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:48 schreef mr_cucumber het volgende:
Dat ze toevallig in dezelfde week binnenkomen kan ik ook niets aan doen
Echt niet hoor..

Vandaag binnen:



The Gutter Twins - Saturnalia
pi_61585995
Dat album van Alcest is echt brilliant en die cover vind ik ook nog een stuk mooier. Ben benieuwd naar het artwork, als het goed is krijg ik hem morgen binnen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 13 september 2008 @ 10:33:13 #214
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61596173
Yay, gisteren weer wat schijfjes gekocht







pi_61602240
Beetje nietszeggend berichtje, maar toch:
quote:
Platenverkoop in de lift

12-09-2008 | Gepubliceerd 12:16

In sommige landen lijkt 'vinyl' bezig aan een comeback. Waar cd-verkopen dalen, nemen die van de aloude zwarte langspeelplaat toe. In Nederland is het plaatje onduidelijk.

Dat blijkt uit cijfers van de internationale handelsorganisatie van de platenmaatschappijen, IFPI.

De wereldwijde verkoop verdubbelde in 2007, vergeleken met het jaar daarvoor, van drie miljoen naar zes miljoen. De cd-verkoop daalde met 12 procent.

Een relativering is daarbij wel op zijn plaats. Het aantal verkochte aantal platen valt in het niet bij de totale cd-verkopen. In 2007 werden in Nederland alleen al 19 miljoen cd's verkocht.

Maar platen zijn wel populair. Dat blijkt ook uit de fors gestegen verkopen van platenspelers, die in 2007 met 80 procent steeg vergeleken met 2006, aldus cijfers van de internationale Consumer Electronics Association.

De reden zou zijn dat juist jongeren weer iets tastbaars voor hun geld willen hebben. Ook is de geluidskwaliteit beter.

Veel jongere mensen zijn het kopen van cd's al niet eens meer gewend; ze downloaden hun muziek via bijvoorbeeld iTunes. Dit zijn doorgaans mp3-bestanden, die - hoewel niet slecht - toch een mindere muziekkwaliteit bieden dan bijvoorbeeld een plaat.

Een mp3'tje van 192 kbps biedt toch minder ruimte voor kwaliteit dan een volle vinylplaat.

Een audiobestand op een cd ook, maar daar steeds meer artiesten speciale versies van hun muziek uitbrengen en qua ontwerp van de platenhoes doorgaans flink uitpakken, krijgt de vinylplaat steeds meer de uitstraling van een collectors item.

Wouter Rutten van de Nederlandse entertainmentbranchevereniging NVPI relativeert de opvallende verkoopstijging van vinyl.

"Je praat wel over kleine aantallen. Er hoeft maar één artiest te zijn die een goedverkopend nieuw album uitbrengt, en dat ook op vinyl doet, en je ziet meteen een stijging in de totale verkoopcijfers van vinyl."

De cijfers van de NVPI ondersteunen dat. In 1998 en 1999 werden ongeveer 200.000 platen per jaar verkocht, maar in 2000 en 2001 was dat 100.000 platen per jaar. Maar in 2006 en 2007 waren de verkopen weer lager.

Daarbij moet gezegd dat de cijfers van de NVPI mogelijk niet het hele plaatje laten zien. De branchevereniging krijgt voornamelijk cijfers van de grotere verkoopkanalen. Die grote ketens verkopen doorgaans alleen cd's en nauwelijks of geen vinylplaten.

Die worden vooral verkocht in kleine, gespecialiseerde zaakjes die niet aangesloten zijn bij organisaties die verkoopcijfers verzamelen.

Wereldwijd geldt hetzelfde voor vinylplaten die tweedehands worden verkocht. Die markt is zo mogelijk nog groter dan die voor nieuwe platen, maar vallen buiten het zichtveld van de IFPI.
pi_61602379
Precies ook de redenen waarom ik vinyl geweldig vind
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:39:17 #217
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61603664
Ik wilde daarnet even wat moderne cd's bestellen, maar toen bedacht ik me dat ook de platenbeurs in Utrecht weer dichterbij komt. Dus ik heb maar besloten om de komende tijd even wat geld opzij te zetten zodat ik met een leuk budget daar heen kan.

Eind november overigens. Meestal niet een periode waarin ik veel te besteden heb, vlak voor de feestdagen enzo.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61604685
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik wilde daarnet even wat moderne cd's bestellen, maar toen bedacht ik me dat ook de platenbeurs in Utrecht weer dichterbij komt. Dus ik heb maar besloten om de komende tijd even wat geld opzij te zetten zodat ik met een leuk budget daar heen kan.

Eind november overigens. Meestal niet een periode waarin ik veel te besteden heb, vlak voor de feestdagen enzo.
Hey de platenbeurs daar wil ik heen. Gelukkig krijg ik begin oktober een dikke paycheck omdat ik een paar weken heb gefulltimed bij mijn bijbaantje.
pi_61604929
http://www.dynamitebeurzen.nl/beurzen.htm

Ook wel aardig om in de gaten te houden, ik ben zelf al een aantal jaar naar die beurs in Rijswijk geweest en die is zeker de moeite waard.
  zaterdag 13 september 2008 @ 19:47:56 #220
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61606650
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 17:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik wilde daarnet even wat moderne cd's bestellen, maar toen bedacht ik me dat ook de platenbeurs in Utrecht weer dichterbij komt. Dus ik heb maar besloten om de komende tijd even wat geld opzij te zetten zodat ik met een leuk budget daar heen kan.

Eind november overigens. Meestal niet een periode waarin ik veel te besteden heb, vlak voor de feestdagen enzo.
Goed dat je het zegt, ik kom er meestal pas een week later achter dat er weer een geweest is. Derhalve nog nooit zo'n ding van binnenuit bekeken
pi_61650251
ook vrijdag avond (zaterdag morgen) even een lp'tje gescoord in de 013:


het mooie is nog wel dat ik er op de terugweg naar huis achter kwam dat ie ook nog es rood/wit gekleurd was mijn eerste gekleurde vinyl
nee, jij dan!
pi_61651770
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 18:37 schreef mr_cucumber het volgende:
http://www.dynamitebeurzen.nl/beurzen.htm

Ook wel aardig om in de gaten te houden, ik ben zelf al een aantal jaar naar die beurs in Rijswijk geweest en die is zeker de moeite waard.
Vet! Binnenkort ook in Eindhoven. Eens eventjes kijken of ze daar nog wat leuks hebben dan .
pi_61654557
quote:
Op maandag 15 september 2008 17:19 schreef Gehenna het volgende:
ook vrijdag avond (zaterdag morgen) even een lp'tje gescoord in de 013:
[ afbeelding ]

het mooie is nog wel dat ik er op de terugweg naar huis achter kwam dat ie ook nog es rood/wit gekleurd was mijn eerste gekleurde vinyl
Fucking vet!! Dikke shoegaze en nog gekleurd ook. Veel plezier ermee.
  donderdag 18 september 2008 @ 19:50:49 #224
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61738608
Pale Sketches en Heart Ache van Jesu lagen vanmiddag op tafel op me te wachten.

En ik kreeg vanmiddag een mailtje van Señor Hernandez dat ze The Gutter Twins weer binnen hebben. Ik heb 'm inmiddels al een tijdje, dus koop 'm niet van hun, maar wellicht dat iemand hier nog interesse heeft. Erg tof dat ze me even mailden, de bestelling dateert toch alweer uit juli ofzo. Goed geheugen hebben ze daar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61740590
Ik kan geen genoeg van Pale Sketches krijgen, het klinkt zo vet over de installatie hier.
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:19:06 #226
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_61747401
TVP en, weet iemand de specificaties van een 7" single, hoeveel minuten:seconden er aan ieder kantje ongeveer op kunnen?
pi_61768338
Dit vond ik op een site:

7" - 45rpm - 5mins ; 33rpm - 7 and a half mins

Je kan er wel meer op krijgen maar dan gaat je kwaliteit erg hard achteruit.
pi_61769689
Vandaag even langs geweest bij Senor Hernandez in Nijmegen en die winkel kan ik echt iedereen aanraden. Goede service en je kan ook LPs aanvragen voor te bestellen.
Ik had deze 2 gekocht :




En deze had ik nog via ebay gevonden :
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61770676
Die Sigur Ros op vinyl? Wat was je daar voor kwijt?
pi_61782505
40 euro, dus voor een OOP van zo'n band is dat helemaal niet verkeerd. ( ) en Ágætis Byrjun leveren meestal zo'n 80 euro op minimaal.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61784725
Dat valt inderdaad reuze mee, zie Sigur Ros platen inderdaad meestal voor rond de 80 weggaan.
pi_61784907
Vandaag nog deze via ebay gevonden
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61858006
En vandaag op de mat:



Jucifer - L'Autricienne

Heerlijk afwisselend album: http://www.pitchforkmedia(...)/49913-lautrichienne
pi_61868813
Vandaag:
Joy Division - Substance
Derek & the Domino's - Layla
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 25 september 2008 @ 11:31:39 #235
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_61899753
Net binnen:

- The Mars Volta - The Bedlam in Goliath
prachtig gekleurd vinyl, en met een heel wazig picture disc 7" singletje. Klinkt erg goed. Ik had hem alleen nog maar gehoord op mijn goedkope mp3 spelertje, dan is dit toch wel ineens heel erg veel beter. Te gek!

- Black Angels - Directions To See A Ghost
Driedubbellp, mooie stevige hoes, en twee bonustracks. Alweer eventjes in huis en alweer een hoop rondjes op mijn draaitafel gemaakt.

Is er eigenlijk iemand hier die weet waar je van die plastic hoezen voor dubbelelpee's kan bestellen? En dan die waar je uitklaphoes zo in kan dat je de hoes nog gewoon kan uitklappen terwijl hij in de hoes zit.....ik heb er een aantal maar heb er veel meer nodig.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_61899812
Misschien handig om dat soort shit in de OP te gaan zetten, dat wordt elk topicong 3 keer gevraagd

Volgende week beurs(je) in Eindhoven
pi_61900002
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:34 schreef n0r het volgende:

Volgende week beurs(je) in Eindhoven
.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:44:22 #238
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_61900012
hmm, ik heb zo'n beetje dit hele topic wel gelezen dacht ik zo, maar ben het antwoord op mijn vraag niet tegen gekomen. Misschien niet goed gelezen dan....

ik ben ook weer begonnen met het maken van een lijst van al mijn vinyl, wat een pokkewerk is dat zeg. Maar wel handig.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_61900364
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:44 schreef green_machine het volgende:
hmm, ik heb zo'n beetje dit hele topic wel gelezen dacht ik zo, maar ben het antwoord op mijn vraag niet tegen gekomen. Misschien niet goed gelezen dan....

ik ben ook weer begonnen met het maken van een lijst van al mijn vinyl, wat een pokkewerk is dat zeg. Maar wel handig.
Ik gok dat er binnen nu en vanavond ook wel iemand langskomt met een handige link

En een lijst maken zuigt op zich wel, ik weet niet hoeveel je erin moet zetten, maar als je eenmaal up to date bent is het maar een kwestie van toevoegen iedere keer als je een plaat koopt.
Het is in elk geval wel fijn om een overzicht te hebben wat je allemaal hebt, zeker als je op een gegeven moment een paar honderd platen hebt.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:46:50 #240
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_61901528
tsja, ik weet niet precies hoeveel platen ik eigenlijk heb, ik denk ongeveer 300. Maar het lijkt me inderdaad wel fijn om een mooi overzicht te hebben. Even wat werk, maar dan is het inderdaad een kwesie van aanvullen als ik wat nieuws koop.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_61909150
Ik heb nu iets langer dan een half jaar een LP speler en rond de 50 platen. Wel veel klassiekers waar ik aardig wat geld in heb gestoken maar het is het dik waard., zou niet meer zonder kunnen.
pi_61941359
Zit er aan te denken om over een tijdje een nieuwe, wat meer professionele, platenspeler aan te schaffen. Heb nu een Sony ding dat bij mijn stereo hoort. Opzich doet die wat hij moet doen maar het voelt allemaal nogal gammel aan, vooral de play knop moet ik vaak lang en diep ingedrukt houden voordat er wat gebeurt.

Nu stuitte ik na wat zoeken op de Pro-Ject Debut III.



Iemand hier ervaring mee?
pi_61942510
Ik heb zojuist deze platen besteld voor een best nette prijs



100 euro incl verzendkosten
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61942725
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:16 schreef Seam het volgende:
Ik heb zojuist deze platen besteld voor een best nette prijs
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
100 euro incl verzendkosten
Vet! Als je er zoveel geld voor over hebt, had je net zo goed in a frozen sea kunnen kopen voor rond de 200. Euro. Dan krijg je die twee en takk met een dik fotoboek erbij enzo. Heel mooi allemaal.
pi_61942740
dude, zat je zojuist tegen mij op te bieden op ebay toevallig?
pi_61943300
Zou goed kunnen En takk had ik toevallig al voor een goedkoop prijsje
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61943479
hehe, ik heb op () zitten bieden zojuist. Aegitis Byrjun vond ik al te duur dus daar ben ik niet aan begonnen. Mooie aankopen in ieder geval.
pi_61943560
Ik heb trouwens nog sleep - sleeps holy mountain vandaag op LP gekocht in de sounds, rotterdam.
pi_61944149
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:51 schreef mr_cucumber het volgende:
hehe, ik heb op () zitten bieden zojuist. Aegitis Byrjun vond ik al te duur dus daar ben ik niet aan begonnen. Mooie aankopen in ieder geval.
Ja bedankt, ik heb de afgelopen al een aantal keer geboden op verschillende LPs, maar uiteindelijk werden ze allemaal te duur. Voor ongeveer 60 euro Aegitis Byrjun vind ik een redelijke prijs. Ze zijn allemaal OOP, dus mooi om deze nu in mijn collectie te hebben. Deze verkoop ik ook nooit meer door
Nu alleen nog Can - Tago Mago en Porcupine Tree - Deadwing als LP en dan heb ik mijn klassieke OOP LPs binnen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_61944520
Klasse topic: ik heb zelf iets van 500 LP's/12"s en nog wat 7"s.. Meeste is Hip Hop en New Jack Swing/Swingbeat, met wat 80's PopSoul ala Michael/Janet Jackson, Five Starr, Luther Vandross. Ik heb van die momenten dat ik me ermee bezig hou, maar niet meer zo veel als dat ik vroeger deed. Deze collectie heb ik zo vlak na m'n 18e opgebouwd in een jaar of 3. Het meeste van dit spul kun je niet voor een paar knaken kopen, dus veel heb ik eigenlijk via verzamelaarsbeurzen en eBay op de kop getikt. Niet goedkoop, maar wel heerlijk om die warme klanken (Ja, zelfs in Hip Hop) uit m'n Technics te laten komen. Ben verder ook geen DJ ofzo, vind het gewoon mooi en leuk om de LP's te verzamelen. Ik zou zelf graag nog meer 70's Funk + Soul willen hebben. En alles van 80's Public Enemy en Run DMC

Ohja, en ik gebruik Discogs.com om m'n collectie bij te houden. Ik verzamel dan voornamelijk Black music en daar kan ik wel het meeste van vinden op die site. Ik weet dus niet of deze ook handig is voor andere genres, but you could try..

[ Bericht 12% gewijzigd door JMarsden op 26-09-2008 23:53:05 ]
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_61949283
En de irritante 'nieuwe' pakketten dienst van de TNT bracht me zojuist:



Caspian - You Are the Conductor
pi_61949788
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 11:48 schreef mr_cucumber het volgende:
En de irritante 'nieuwe' pakketten dienst van de TNT bracht me zojuist:

[ afbeelding ]

Caspian - You Are the Conductor
Okay, ik weet niet in wat voor genre muziek bovenstaande plaat hoort, maar wat een mooie stijlvolle cover. Enjoy that!!
"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
pi_61949799
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 11:48 schreef mr_cucumber het volgende:
En de irritante 'nieuwe' pakketten dienst van de TNT bracht me zojuist:

[ afbeelding ]

Caspian - You Are the Conductor
Caspian is tof.
pi_61949853
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:28 schreef JMarsden het volgende:

[..]

Okay, ik weet niet in wat voor genre muziek bovenstaande plaat hoort, maar wat een mooie stijlvolle cover. Enjoy that!!
Post-rock: www.myspace.com/caspiantheband

@ Orbeatle: zeker weten, 2 oktober spelen ze (helaas alleen) in Den Bosch trouwens.
pi_61950503
Heb op Ebay Dummy van Portishead gekocht. Van de originele persing uit 1994
pi_61950620
Deze week kreeg ik zes platen van Siouxsie and the banshees binnen.

Juju
Peeshow
Tinderbox
Hyanea
A kiss in the dreamhouse
Through the looking glass
pi_61952003
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:33 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]
@ Orbeatle: zeker weten, 2 oktober spelen ze (helaas alleen) in Den Bosch trouwens.
Echt?! Hmm, interesting. Den Bosch is vanuit Eindhoven goed te doen...
pi_61952237
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:23 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Echt?! Hmm, interesting. Den Bosch is vanuit Eindhoven goed te doen...
Yup, http://www.w2.nl/index.cfm?art_id=10&action=details&idPlayDates=107

helaas vanuit hier wat minder goed te doen.
pi_61954706
You are the Conductor is inderdaad een mooie plaat. Prachtige plaat voor vinyl dat ook. Het vervolg vond ik flink tegenvallen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_62012596
laatst fleet foxes op LP gekocht

En veel vinylsingles de laatste tijd, werkt erg verslavend...
Voorheen Prep2Fight
pi_62016123
Mijn laatste aankoop op eBay, een klassieker voor de Hip Hoppers onder ons

"Some of the shows on the network are not my cup of tea... mainly because I don't like huge pieces of sh** in my tea." Aziz on MTV
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:22:26 #262
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62061519
Ok, ik zit de laatste tijd toch zo nu en dan met een vervelend probleem, wellicht weet iemand hier waar het aan kan liggen.

Ik heb een tijdje terug mijn platenspeler afgesteld naar aanleiding van een post hier. Dat werkte prima. Eerst toonarm in evenwicht gebracht, tegengewicht zo geijkt en op 0 gezet. Plaat erop en met tegengewicht proberen tot een punt te komen dat de naalddruk niet te hoog is, maar de naald wel goed in de groef valt. Dat ging ook allemaal goed. Een aantal platen getest, geen probleem.

Nu, een paar weken later, lijkt het toch niet goed te gaan. Ik hoor soms maar via 1 speaker geluid. De eerste keer dat het probleem zich voordeed was dat de linker speaker, maar nu vooral de rechter. Meer naalddruk, geen resultaat. Antiskating knopje draaien, geen resultaat.

Soms is het probleem weg door gewoon de naald opnieuw op de plaat te leggen. Soms door een zacht tikje op de platenspeler te geven. Hoe dan ook lijkt het er dus op dat de naald soms wel goed in de groef valt en soms niet. Waar zou ik daarvan de oorzaak kunnen vinden?

Ik heb al gekeken of het element nog goed gesoldeerd zit enzo, dat is allemaal prima.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62061582
Zou ook een kabelbreuk kunnen zijn.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:29:21 #264
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62061722
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:24 schreef trebremmit het volgende:
Zou ook een kabelbreuk kunnen zijn.
Zou misschien kunnen, maar welke kabel? Het gebeurt dus zowel links als rechts (hoewel zelden links) en met de kabel is niks gebeurd waardoor je zou kunnen verwachten dat die kapot is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62063984
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Zou misschien kunnen, maar welke kabel? Het gebeurt dus zowel links als rechts (hoewel zelden links) en met de kabel is niks gebeurd waardoor je zou kunnen verwachten dat die kapot is.
Ik herken je verhaal wel. Ik heb ook last van gedeeltelijke kabelbreuk. Ik heb de kabels nu zo vastgetaped dat er uit beide boxen geluid komt. Als ik een van de draden iets draai, stopt het geluid meteen..
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_62073624
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ok, ik zit de laatste tijd toch zo nu en dan met een vervelend probleem, wellicht weet iemand hier waar het aan kan liggen.

Ik heb een tijdje terug mijn platenspeler afgesteld naar aanleiding van een post hier. Dat werkte prima. Eerst toonarm in evenwicht gebracht, tegengewicht zo geijkt en op 0 gezet. Plaat erop en met tegengewicht proberen tot een punt te komen dat de naalddruk niet te hoog is, maar de naald wel goed in de groef valt. Dat ging ook allemaal goed. Een aantal platen getest, geen probleem.

Nu, een paar weken later, lijkt het toch niet goed te gaan. Ik hoor soms maar via 1 speaker geluid. De eerste keer dat het probleem zich voordeed was dat de linker speaker, maar nu vooral de rechter. Meer naalddruk, geen resultaat. Antiskating knopje draaien, geen resultaat.

Soms is het probleem weg door gewoon de naald opnieuw op de plaat te leggen. Soms door een zacht tikje op de platenspeler te geven. Hoe dan ook lijkt het er dus op dat de naald soms wel goed in de groef valt en soms niet. Waar zou ik daarvan de oorzaak kunnen vinden?

Ik heb al gekeken of het element nog goed gesoldeerd zit enzo, dat is allemaal prima.
Als je een multimeter hebt zou je het hele kabeltraject stap voor stap door kunnen meten teneinde het probleem te lokaliseren wanneer het in de kabel zit. Het kan natuurlijk ook in je versterker zitten.

Maar dan moet je wel zeker weten dat het niet de afstelling zit. Zit er verschil tussen 120 grams platen en 200 grams platen? Singles en elpees? Heb je de antiskating en naalddruk al in extreme posities geprobeerd, 1 voor 1 en beide? Staat je platenspeler nog waterpas of wordt er voor je huis een metrotunnel aangelegd? Trad de verschuiving van links naar rechts zomaar op? Is de naald goed uitgelijnd en kan die versleten zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62081132
Probeer eens met een stukje metaal tegen je lampje of arm aan te tikken, ik heb ook wel eens dat probleem en dat betekent dat hij elektrisch geladen is.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:19:34 #268
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62081500
Bedankt voor alle tips. Ik heb zaterdag een platenavondje en ga dan mijn platenspeler op mijn vaders versterker gebruiken, dus eens zien of het probleem zich dan ook voordoet. Daarna zal ik de overige tips eens goed doornemen. En eventueel een multimeter lenen ergens, die heb ik zelf niet, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen waar ik die van kan lenen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62082648
Dummy is binnen

Maar het is dus 140 grams, terwijl de veel van mijn andere LP's 180 gram zijn. Wat is precies het verschil?
ik gok zo'n 40 gram Maar ik bedoel natuurlijk voor het afspelen.
pi_62090986
Als ik me niet vergis is 180 gram kwalitatief ook beter, en minder kans op kromtrekken na verloop van tijd.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:11:56 #271
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_62101545
Eindelijk ook weer wat nieuws gekocht. The Gaslight Anthem - The '59 sound, Kyuss - Blues for the red sun en Jesu- Conqueror ( ) Klopt het trouwens bij die laatste dat er niet op de lp staat wat kan A en wat kant B is?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:16:55 #272
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62101655
Ja, dat klopt. De kant waar Jesu op staat is A (en C bij de tweede LP).

Waar heb je Kyuss vandaan en voor hoeveel? Ik heb er al eens naar gezocht (überhaupt iets van Kyuss op LP), maar weinig kunnen vinden. En wat ik vond was vrij duur.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:32:58 #273
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_62101986
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, dat klopt. De kant waar Jesu op staat is A (en C bij de tweede LP).

Waar heb je Kyuss vandaan en voor hoeveel? Ik heb er al eens naar gezocht (überhaupt iets van Kyuss op LP), maar weinig kunnen vinden. En wat ik vond was vrij duur.
Ah oke, wist gelukkig wel welke kant A was door de nummers die erop staan, maar vond het toch vreemd. Kyuss heb ik bij Elpee weg in Groningen, 16 euro geloof ik?
pi_62102236
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, dat klopt. De kant waar Jesu op staat is A (en C bij de tweede LP).

Waar heb je Kyuss vandaan en voor hoeveel? Ik heb er al eens naar gezocht (überhaupt iets van Kyuss op LP), maar weinig kunnen vinden. En wat ik vond was vrij duur.
Bij Senor Hernandez kun je hem ook gewoon voor ongeveer 20 euro of zoiets vinden.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:47:20 #275
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62102269
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:45 schreef Seam het volgende:

[..]

Bij Senor Hernandez kun je hem ook gewoon voor ongeveer 20 euro of zoiets vinden.
De laatste keer dat ik daar voor Kyuss keek waren ze uitverkocht, maar ze hebben er nu inderdaad weer 3. 22 euro per stuk. Een beetje prijzig, maar wellicht nog eens kijken als ik aan het eind van de maand wat geld over heb.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62113775
Goeie plaat he conqueror. Via de platenspeler komt hij echt to zijn recht denk ik. Ookal zou ik heel graag de self titled LP willen hebben maar ik heb geen idee waar die te vinden is.
pi_62114102
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik daar voor Kyuss keek waren ze uitverkocht, maar ze hebben er nu inderdaad weer 3. 22 euro per stuk. Een beetje prijzig, maar wellicht nog eens kijken als ik aan het eind van de maand wat geld over heb.
22 euro voor vinyl vind ik niet prijzig hoor. Kijk maar eens naar platen van Sigur Ros of Porcupine Tree
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:24:58 #278
25470 SoSolid
Danke danke
pi_62115305
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 07:52 schreef JMarsden het volgende:
Mijn laatste aankoop op eBay, een klassieker voor de Hip Hoppers onder ons

[ afbeelding ]
xxx
pi_62143574
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:34 schreef n0r het volgende:
Volgende week beurs(je) in Eindhoven
Nou, ik was vandaag naar dat beurs(je) wat volgens deze website op het Catharinaplein in Eindhoven zou moeten zijn, maar ik heb geen plaat gezien. Het plein was helemaal leeg! ... Was ik misschien te vroeg of hebben ze 't afgelast vanwege het slechte weer ofzo .
pi_62144150


dertig ¤ incl.
  zondag 5 oktober 2008 @ 14:14:19 #281
206322 Seam
Pillz-E
pi_62146677
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:03 schreef Ewout1 het volgende:
[ afbeelding ]

dertig ¤ incl.
Het artwork is inderdaad best mooi. Ik vind het alleen erg jammer dat de mooiste stukken van Providence er neit op staan. De CD is wat mij betreft een stuk mooier. Maar als post rock en GYBE liefhebber moet je die natuurlijk wel hebben
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:14:52 #282
206322 Seam
Pillz-E
pi_62161824
Zojuist deze plaat gewonnen op e-bay.
Nieuw, de rode versie met poster en twee exclusieve tracks, voor maar 53 euro:D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_62162045
Jij smijt echt geld over de balk he, laatst nog die 2 Sigur Ros LP's voor 100. Wel erg toffe platen, dus het is het vast wel waard. Ik ga binnenkort ook maar weer eens met wat geld strooien. Ik wil die plaat van GYBE hierboven ook nog kopen.
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:31:07 #284
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62162169
Gisteren de hele avond zonder problemen LP's afgespeeld. Morgen weer boven aansluiten, ben benieuwd of het dan ook gewoon goed blijft gaan.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62162861
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, dat klopt. De kant waar Jesu op staat is A (en C bij de tweede LP).

Waar heb je Kyuss vandaan en voor hoeveel? Ik heb er al eens naar gezocht (überhaupt iets van Kyuss op LP), maar weinig kunnen vinden. En wat ik vond was vrij duur.
Normaal gesproken is het weinig soeps, maar Large.nl verkoopt Blues For The Red Sun, ...And The Circus Leaves Town én Welcome To Sky Valley op LP voor 18,99 per stuk.
you have time
you're doing fine
pi_62163667
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:24 schreef On het volgende:
Jij smijt echt geld over de balk he, laatst nog die 2 Sigur Ros LP's voor 100. Wel erg toffe platen, dus het is het vast wel waard. Ik ga binnenkort ook maar weer eens met wat geld strooien. Ik wil die plaat van GYBE hierboven ook nog kopen.
Ach als je een klassieker tegenkomt die je gewoon moet hebben, dan koop ik hem gewoon
Maar ben ook nog maar net begonnen met verzamelen hoor. Ik heb nu bijna al mijn favoriete LPs, in ieder geval de OOPs die ik wil
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_62181937
ik ging eigenlijk een tijdje wachten alvorens een nieuwe plaat te kopen, maar ik kwam op ebay deze tegen:

die moest ik gewoon direct hebben
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:44:32 #288
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62202169
Ik ben daarnet even snel naar mijn werk gefietst om een ORT-lijstje in te vullen zodat ik de extra gewerkte uren van de afgelopen maand in ieder geval voor de beurs in Utrecht binnen heb. Deze maand even weinig geld uitgeven en dan eens wat moois uitzoeken daar.

Ik denk dat ik ook voor die tijd even een lijstje ga maken met platen die ik sowieso wil kopen daar.

En gave plaat Ewout.

En ik heb even bij Large gekeken, maar daar staan wel wat leuke platen bij. En nu niet allemaal Kyuss gaan bestellen, die is voor mij zodra het kan betalen, begrepen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62208110
wtf trek net uit de bakken van de kringloopwinkel een Venuzolaanse (!) persing van deze "klassieker"


pi_62208506
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:05 schreef Yorrit het volgende:
wtf trek net uit de bakken van de kringloopwinkel een Venuzolaanse (!) persing van deze "klassieker"
[ afbeelding ]

Hey dat is toch die obscure Avant-Garde Noise artiest die in de jaren 60 muziek maakte in een tibetaanse tempel?
pi_62237889
weerterug geweest naar betreffende winkel..
http://www.discogs.com/sell/list?release_id=806525&ev=rb
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:05:13 #292
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_62295874
Heb afgelopen weekend mijn slag geslagen in een 2e hands winkeltje. Totale kosten: ¤ 55,- ! !

Eat your heart out:




pi_62296028
Neil Diamond? Dan is 55 euro zowiezo te veel.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:18:56 #294
134538 chansadres
Black & White
pi_62296139
Gisteren:
Volbeat - Rock The Rebel / Metal The Devil
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:19:18 #295
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62296145
Ten Years After is wel leuk, Dylan ook, Genesis ook, Focus ook. Zit dus wel wat leuks bij. Al zit er ook wel e.e.a. bij dat ik niks vind.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:41:17 #296
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_62305529
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:13 schreef trebremmit het volgende:
Neil Diamond? Dan is 55 euro zowiezo te veel.
Die kwam uit een aparte bak van 3 LP's voor 1 euro, dus ach.... dan neem ik zo'n plaat gewoon mee, hoor. Moet wel eerlijk zeggen dat dat zo ongeveer de onderste grens van het toelaatbare is, dat wel. Billion Dollar Babies was bijvoorbeeld 2 euro en die is ECHT goed, hoor!

Die verzamelbox van Springsteen was 15 euro; maar goed: da's een 5 dubbel LP en splinternieuw, vreemd genoeg. Zo kom je bij elkaar op 55 euro.
pi_62415041
Weet iemand waar je dat ophangsysteem kan kopen, waarbij je platenhoezen in plastic hoezen gaan, die vervolgens met ringetjes aan elkaar verbonden worden? Voor aan de muur?

Distributeur zou ook al helpen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_62415660
waaghals jeweet!
pi_62415775
De waaghals in Nijmegen. Je kunt ze een mailtje sturen. Is alleen met rekjes die met ringetjes aan elkaar hangen.
pi_62416271
Ik heb op ebay mooie en goede houten lijstjes gevonden voor mijn platen. 4 voor 35 of zoiets
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:41:28 #301
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_62445283
Net Sink or Swim binnen van Gaslight Anthem, op doorzichtig vinyl, ook tof

Deel 7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')