Dit en ik heb het idee dat TS nog niet zo ver is dat hij het aankan dat zijn vriendin een overleden partner heeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:53 schreef Copycat het volgende:
Komt op mij over alsof ze de dood van haar overleden vriend nog niet goed verwerkt heeft.
Wat op zich niet zo verwonderlijk is. Maar wel nodig om verder te gaan.
Misschien met behulp van een professional, want denk ook dat het vooral tussen de oren zit.
Op mij ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:58 schreef miss_sly het volgende:
ik heb het idee dat TS nog niet zo ver is dat hij het aankan dat zijn vriendin een overleden partner heeft.
Klinkt wat vaag, misschien, maar ik denk dat TS er nog veel moeite mee heeft, dat hij bang is dat hij haar vorige vriend niet kan vervangen enzo. En nee, dat kan hij ook niet, natuurlijk, maar dat wil hij wel. Tenminste, zo komt het verhaal op mij een beetje over.
Ik vind dit een mooie, respect dat je zoveel respect en geduld op heb kunnen brengen, da's echte liefde, niewaar?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb een vriend en die zijn vorige vriendin is overleden.
Ik kan je een paar tips geven: Accepteer de plaats van de overledenen en ga nooit de competitie aan, je verliest namelijk altijd. Van een dode kan je het niet winnen.
Is ook niet nodig.
Het enige wat je kan is luisteren, luisteren en nog meer luisteren.
Zeg dat je het niet erg vind als ze graag een foto neerzet van deze man.
Enne laat dat woordje ex maar weg, hij was en is geen ex geweest.
Het is haar vorige vriend.
Toen mijn vriend zei dat zijn ex overleden was, dacht ik dat ze niet meer bij elkaar waren.
Toen ik dat vroeg en hij zei, nee, ze is overleden in de relatie had ik gelijk zoiets van, dan is het toch geen ex??
Dan is het je vorige vriendin. Ik werd daar eigenlijk een beetje verdrietig over, ik ja...
Heb foto's laten hangen (tot een jaar of 4 daarna, zijn nu allemaal weg)
En heb heel langzaam aan het huis en inrichting veranderd, alhoewel ik carte blanche kreeg van hem.
Zij hield erg van tuinieren en buxus bolletjes, dus hebben we een mooie gietijzeren vaas op een sokkel gekocht en daarin 1 van haar buxus.
Op haar verjaardag gaan we naar haar graf, kan hij niet dan zorg ik voor het bloemetje.
Laat nooit of te nimmer merken dat je het vervelend vind dat ze het erover heeft.
Jij kent de beste man ook van vroeger, dus jullie zouden in principe een gesprek over hem kunnen hebben.
Echt, hij zal wegebben...niet helemaal en dat hoeft ook niet, maar het ebt wel weg.
Nu denkt ze dat ze krampachtig alles MOET vergeten...dat is niet een fijn gevoel.
En uit alles kan ik opmaken dat de vorige vriend erg in de relatie betrokken wordt.
Ook door jou wordt dit in stand gehouden, jullie zijn er beide eenzijdig veel mee bezig.
Dat is killing.
En daar ben ik het ook helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef Untouchables het volgende:
Ik vind dit een mooie, respect dat je zoveel respect en geduld op heb kunnen brengen, da's echte liefde, niewaar?
Ik hou heel erg veel van hem ja, maar ik ben een praktisch mens, zij is een groot deel van zijn leven geweest, dat kan je niet zomaar vergeten en over heen stappen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik vind dit een mooie, respect dat je zoveel respect en geduld op heb kunnen brengen, da's echte liefde, niewaar?
thnx... dat soort reacties mogen idd voortaan ook wel wegblijvenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Plus Re: eentje boven je gemist.
Natuurlijk moet ts zich niet op een 2e plaats laten schuiven. Echter, als zijn vriendin nog niet over het overlijden van haar vorige vriend heen is en ze eigenlijk nog aan het rouwen is om dat verlies, is er misschien wel helemaal nog geen plaats voor een ander. En zeker niet iemand die al meteen in zijn eentje op de eerste plaats wil staan. Misschien hooguit een gedeelde 1e, als ze zover al is.quote:Op woensdag 30 juli 2008 06:53 schreef flipperdeflipflap het volgende:
Hmm Ik heb ben het toch niet eens met de meesten volgens mij...
Ik vind niet dat ts zich op de 2de plaats moet laten schuiven. Ze heeft ook een duidelijke keus voor hem gemaakt. Als ze er niet klaar voor is is ze er niet klaar voor. Een relatie betekent toch samen alles dragen haar, maar ook zijn verleden lijkt mij.
Dat ze het moeilijk heeft lijkt me duidelijk, maar haar verleden moet denk ik niet belangrijker zijn dan iets wat ze nu heeft. Ik vind dit zeer respectloos naar de huidige relatie die ze nu heeft. Begrip en alles wat hierboven is genoemd is allemaal wel leuk en aardig maar niet ten koste van ts zelf. Samen jullie verleden dragen en samen kijken naar de toekomst en samen jullie toekomst opbouwen.....
groetjes
Dit kan ik op 2 manieren opvatten, wordt ze gewoon boos als zij het over hem heeft of wordt ze boos omdat jij haar laat blijken het vervelend te vinden dat ze het erover heeft?quote:vaak komt haar overleden vriend in gesprek, dit is zo af en toe vervelend maar daar kun je niets aan doen maar het heeft soms niet z`n voordelen,
ze zegt dat ze hem heeft los gelaten maar ik heb het gevoel van niet, elke keer als we een gesprek over hem hebben dan wordt ze of kwaad, of negeerd ze me of ze doet gewoon raar.
Idd, vroeg ik me ook al af?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:45 schreef Re het volgende:
Dit kan ik op 2 manieren opvatten, wordt ze gewoon boos als zij het over hem heeft of wordt ze boos omdat jij haar laat blijken het vervelend te vinden dat ze het erover heeft?
Dan wordt het misschien tijd om een stapje naar achteren te doen, ook al doet dit pijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:23 schreef janhendrik het volgende:
OKe ik ehb alles even gelezen en misschien ben ik niet echt 100% duidelijk geweest.
Kijk Ik heb geduld genoeg voor haar en ik heb alles voor haar over ECHT!!!
en dat ik het haar ex noem is omdat zij het zo ziet en ze wil dat Het een ex van hem noem!
En nee... ik probeer absoluut niet haar overleden vriend zijn plaats te vervangen dit zou ik niet eens durfen.
ik geef om mijn vriendin en dat wil ik ook zo houden.
ik luister dag en nacht zo`n beetje naar haar en ik denk gewoon dat zij haar overleden vriend nog niet voor de volle 100% procent heeft verwerkt wat natuurlijk heel erg logisch is.
Wat ik hier meer wil zeggen dat ik alles ongeveer wel snap naar mijn gevoel, maar Haar de liefde geven die ik wil lukt niet altijd en daar gaat het mij het meeste om.
Groetn
Waardevolle post!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb een vriend en die zijn vorige vriendin is overleden.
Ik kan je een paar tips geven: Accepteer de plaats van de overledenen en ga nooit de competitie aan, je verliest namelijk altijd. Van een dode kan je het niet winnen.
Is ook niet nodig.
Het enige wat je kan is luisteren, luisteren en nog meer luisteren.
Zeg dat je het niet erg vind als ze graag een foto neerzet van deze man.
Enne laat dat woordje ex maar weg, hij was en is geen ex geweest.
Het is haar vorige vriend.
Toen mijn vriend zei dat zijn ex overleden was, dacht ik dat ze niet meer bij elkaar waren.
Toen ik dat vroeg en hij zei, nee, ze is overleden in de relatie had ik gelijk zoiets van, dan is het toch geen ex??
Dan is het je vorige vriendin. Ik werd daar eigenlijk een beetje verdrietig over, ik ja...
Heb foto's laten hangen (tot een jaar of 4 daarna, zijn nu allemaal weg)
En heb heel langzaam aan het huis en inrichting veranderd, alhoewel ik carte blanche kreeg van hem.
Zij hield erg van tuinieren en buxus bolletjes, dus hebben we een mooie gietijzeren vaas op een sokkel gekocht en daarin 1 van haar buxus.
Op haar verjaardag gaan we naar haar graf, kan hij niet dan zorg ik voor het bloemetje.
Laat nooit of te nimmer merken dat je het vervelend vind dat ze het erover heeft.
Jij kent de beste man ook van vroeger, dus jullie zouden in principe een gesprek over hem kunnen hebben.
Echt, hij zal wegebben...niet helemaal en dat hoeft ook niet, maar het ebt wel weg.
Nu denkt ze dat ze krampachtig alles MOET vergeten...dat is niet een fijn gevoel.
En uit alles kan ik opmaken dat de vorige vriend erg in de relatie betrokken wordt.
Ook door jou wordt dit in stand gehouden, jullie zijn er beide eenzijdig veel mee bezig.
Dat is killing.
Ik denk dat hij het ziet als een soort van 'verlaten'.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:06 schreef Oblivion het volgende:
We gaan waarschijnlijk uit dit dorp verhuizen en ik zie dat hij het moeilijk vindt, haar graf is immers hier.
Maar daar is de auto voor uitgevonden. (Praktisch blijven)
Wat ik al eerder zei: Je kan niet vechten tegen iemand die niet meer in dit leven is...
Als TS dat eenmaal door heeft zullen de puzzelstukjes bij elkaar komen.
Nouja, dat zeg je wel zo makkelijk, maar op een gegeven moment moet dat ook afgelopen zijn.quote:Het enige wat je kan is luisteren, luisteren en nog meer luisteren.
Ja dat denk ik dus ook. Vandaar dat ik geen relatie zou willenquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:18 schreef NED het volgende:
[..]
Nouja, dat zeg je wel zo makkelijk, maar op een gegeven moment moet dat ook afgelopen zijn.
In het begin okay, maar komop hey, die knakekr is dood. Give it a rest zou ik zeggen.
Ik zou er iig horendol van worden op een gegeven moment![]()
Ik zeg dat zo makkelijk ja, ik heb meegemaakt, dan mag dat.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:18 schreef NED het volgende:
[..]
Nouja, dat zeg je wel zo makkelijk, maar op een gegeven moment moet dat ook afgelopen zijn.
In het begin okay, maar komop hey, die knakekr is dood. Give it a rest zou ik zeggen.
Ik zou er iig horendol van worden op een gegeven moment![]()
Niet allemaal!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |