abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 september 2008 @ 21:15:46 #241
45833 crew  Fogel
pi_61940941
Ryanair verkoopt je vlucht morgen voor 100¤ meer, ga je bijbetalen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61943692
Tuurlijk kan je gewoon even iets gaan kopen en wordt dat via de verzekering verhaald, dat is het probleem ook niet. Normaal gesproken zitten er nogal wat spullen in je koffer die je gewoon nodig hebt (denk ook aan nette kleding ivm werk). Daarnaast is het gewoon niet zo erg relax dat je persoonlijke eigendommen ergens ter wereld liggen en ze er dus alles mee kunnen doen wat ze willen
pi_61943802
Als de vluchten op 1 ticket zijn geboekt (married segments) heb je als passagier het recht om gratis een reprotection te krijgen wanneer een van de segmenten vertraging geeft met als gevolg het missen van de aansluitende vlucht.

Als het gebeurd moet je DIRECT naar de ticket office op de desbetreffende luchthaven gaan en niet de maatschappij bellen. Zodra een vlucht te laat binnen komt en je de connectie mist is het een airport issue en dus moet de ticket office dit afhandelen.
pi_61948911
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:58 schreef runaway het volgende:
Ik heb maandag een ticket geboekt bij ryanair en zie dat het nu 30 euro goedkoper is.

Kan ik geld terugvragen?
Nee mijn waarde. Zo werkt het niet in de luchtvaart industrie. Het gebeurt mij ook wel eens dat ik een ticket AMS-GRU bij KLM boek voor 1600 euro en dan twee weken vóór vertrek zie dat er ineens weer tickets in een goedkopere boekingsklasse (U of V) worden aangeboden voor rond de duizend euro. That's all in the game!

Wat ik wel doe is wanneer ik een reis op wat langere termijn plan, dat ik een week lang dagelijks naar de tarieven kijk wat ze doen, gaan ze omhoog of omlaag en komen er soms andere aanbieders bij. Dan kun je, zeker op die route nogal wat geld besparen.
pi_61949302
Je kunt het best nadat je geboekt hebt niet meer kijken naar de prijzen
pi_61951007
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:00 schreef LuckyLoek het volgende:
Tuurlijk kan je gewoon even iets gaan kopen en wordt dat via de verzekering verhaald, dat is het probleem ook niet. Normaal gesproken zitten er nogal wat spullen in je koffer die je gewoon nodig hebt (denk ook aan nette kleding ivm werk). Daarnaast is het gewoon niet zo erg relax dat je persoonlijke eigendommen ergens ter wereld liggen en ze er dus alles mee kunnen doen wat ze willen
Wat maakt jou dat nu uit waar je koffer uithangt. Koop gewoon wat je nodig hebt, laat iedereen weten dat je je koffer kwijt bent, en wat de reisverzekering niet dekt, claim je tot de laatse cent bij je baas. Je was toch voor hem ook op stap? Moet je gewoon relaxed over doen anders schiet je constant in de stress wanneer jouw koffer niet als eerste op de belt komt. En als je zo gehecht bent aan persoonlijke eigendommen, neem je ze mee in je handbagage of laat ze thuis.
pi_61951463
Er zit wel 1 grote maar aan. De maatschappij bepaald of je het niet meer kon halen. Als jij nog 30 minuten overstap tijd had maar je kon de juiste gate niet vinden, dan ben je gewoon een no-show en krijg je niets meer.
pi_61969650
Ik vlieg eind oktober met Continental Airlines van Amsterdam naar San Francisco met overstap in Houston. Nu bedraagt de overstaptijd 1,5 uur wat niet heel veel is als ik de verhalen op internet lees. Daarom zou ik graag van te voren willen weten hoe ik op Houston alles zo snel mogelijk kan afhandelen.

Hieronder heb ik een kaartje van een deel van Houston airport. Ik kom aan in terminal E en moet naar Terminal C.
- Moet ik dan mijn bagage van de bagageband ophalen en zelf weer inchecken voor vlucht naar San Francisco of wordt dat voor mij gedaan?
- Daarna moet ik door Internation Arrivals denk ik.
- Vervolgens moet ik weten naar welke gate ik moet. Staat dat ergens op een scherm en zo ja waar?
- Kun je daarna het beste lopend of met de TermaLink naar Terminal C?

pi_62026761
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:56 schreef ruud_fr het volgende:
bedankt voor de reacties
ik ga eens kijken wat voor mij het beste is
de onderste gaat het worden denk ik:

iemand ervaringen met beide maatschappijen en/of Vliegwinkel.nl?
pi_62026781
Tjah wat wil je weten? Vliegwinkel is 100% betrouwbaar (+een van de beste) en British Airways ook gewoon..
pi_62026897
dat wilde ik weten ja
pi_62026943
Je kan in die paar uur London nog in
pi_62026986
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:32 schreef jmac het volgende:
Je kan in die paar uur London nog in
dat is wel relaxt ja
pi_62027181
AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
of
DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.

Legenda
AMS: Amsterdam
HKG: Hongkong
ZRH: Zurich
SIN: Singapore
LHR: London Heathrow
DUS: Dusseldorf
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62160901
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:42 schreef Jaguarized het volgende:
AMS-HKG en SIN-AMS via ZRH met Swiss is goedkoper: 957 euro.
of
DUS-HKG en SIN-DUS via LHR met British Airways: 974 euro.

Legenda
AMS: Amsterdam
HKG: Hongkong
ZRH: Zurich
SIN: Singapore
LHR: London Heathrow
DUS: Dusseldorf
thanks

Quantas zit nu op EUR 984, BA op 1006 (via Londen)
gaat dit nog verder zakken
pi_62212579
Ik had vorig jaar een vergelijkbaar tripje. AMS-BKK en terug vanaf Singapore, rechtstreeks(!) met KLM voor iets van 800euro. Had m geloof ik geboekt via kilroytravel.nl

ohja en ik kon de terugvlucht verzetten voor 100e
pi_62289813
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:59:05 #258
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62289934
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:54 schreef axz0l het volgende:
Ik vlieg met Lufthansa via Frankfurt naar Vancouver en dan nog een binnenlandse vlucht in Canada zelf.
moet ik nou iedere keer mn koffer ophalen en weer opnieuw inchecken? Of alleen in Vancouver..... ?
Ik heb slechts 1,5 uur om over te stappen in Vancouver.. moet te doen zijn lijkt me?
Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).

Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62290309
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Soms wordt het direct doorgevoerd, soms moet je het zelf oppikken en nog een keer bij een douanepunt afgeven(dat is ook letterlijk alleen maar afgeven, verder niets).

Ze kunnen je dat aan de incheckbalie in Frankfurt vertellen
Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:14:25 #260
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62290386
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:12 schreef axz0l het volgende:

[..]

Ik vlieg eerst vanaf Amsterdam naar Frankfurt (beetje onduidelijk sorry); alleen ik check online in.......
Als je electronsch incheckt moet je nog steeds langs de baliejuffrouw om je bagage af te leveren. Dan kan ze je het zo vertellen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')