Ik heb nu al zo'n 2 jaar lang last van mijn borstbeen. Het is heel erg vreemd. Het begon met een ligte pijn waar ik verder niet bij stilstond, maar de laatste half jaar heb ik der echt enorm last van gekregen en het hindert me soms wel als ik bepaalde dingen moet doen.
Ik heb de hele dag door last van mijn borsteen. Maar het wordt erger als ik een paar minuten in dezelfde positie blijf zitten. M'n borstbeen gaat dan als het ware helemaal vast zitten, waardoor ik enorm pijn krijg. Ik moet dan m'n borstbeen kraken zodat de pijn verminderd en ik een opgelucht gevoel krijg. (Met kraken bedoel ik het kraken net als hoe je je vingers kraakt). Als ik dit niet doe, heb ik steeds het idee dat iets in m'n borstkas vast zit. Echt mega iritant.
Ik ben langs het ziekenhuis geweest en daar heeft een dokter een aantal rontgenfoto's gemaakt van m'n borsteen. Alles leek in orde te zijn. De pijn kwam doordat ik waarschijnlijk geen goede houding had bij het zitten en lopen, waardoor er dus onnodige druk op mn borsteen kwam. Dat zou dus de pijn moeten veroozaken volgens de dokter. Ik ben doorverwezen naar een mensendieck. Daar heb ik 2 maanden lang een aantal tecknieken gekregen/geleerd om op de juiste manier met mijn houding om te gaan. Daar kreeg ik te horen dat ik een te zwakke bovenrug had en daarom vaak de neiging zou hebben niet rechtop te gaan lopen/zitten. Naja ik heb het dus twee maanden gevolgd en ben nu bezig mijn boven rug sterker te maken. In de hoop dat ik dan beter rechtop loop en zit, waardoor er dus minder druk komt op mn borstbeen. Dit allemaal volgens de mensendieck.
Maar goed, inmiddels is het al een tijdje geleden dat ik ben gestopt met mensendieck, en de pijn is er niet minder op geworden. De laatste twee weken heb ik zelfs meer last dan ooit. Ik heb echt genoeg van al dat gekraak en de pijn. Het is geen kleine gekraak, maar echt een hele reeks achter elkaar. Het lijkt wel of ik een tik heb ontwikkelt. Ik moet moet mijn borstbeen om de 5 minuten kraken en dat de hele dag door. Ik ben nog maar 21 en als ik dit m'n hele leven moet hebben, PFFFFF wil der niet eens aan denken

Ik heb niemand met zoiets geks gezien tot nu toe. Ik ben echt benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde hebben als wat ik heb. Ik zou het zeer op prijs stellen als die mensen reageren op mijn topic
Groeten Sinan.