abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60449686
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:
Dat ze lui zijn is wat anders, en geen behoefte / streven naar meer, groter, beter hebben is een feit.
Bron?
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:06:58 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60449733
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:

Overigens heeft IQ er geen fuck mee te maken. Natuurlijk kun je geen IQ test maken als je nog nooit een pen hebt vastgehouden.
Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_60452404
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef Rumboon het volgende:

[..]

Dan zou ik toch even terugzappen naar het vorige deel waarin ik wel redelijk mijn zegje heb gedaan...

Ik vond het gewoon grappig (ironisch) om te zien hoe je zegt dat het continent door weer eens zo'n "uitzondering" wordt afgeschreven en door middel van het zeggen van weer eens je jezelf eigenlijk tegenspreekt. Dat "weer eens" duidt op frustratie dat dit nou niet bepaald de eerste keer is...In feite geef je toe dat de uitzondering regel is geworden. En vanwege die regel wordt het continent (onder andere door mij) afgeschreven. Maar je krijgt er een terug hoor . Je moet 'm echter wel aannemen voordat je terug scrollt naar het vorige topic
Whaha, ik ben de laatste om te beweren dat dit in een incident was. Integendeel. Jaarlijks worden er tien- zoniet honderdduizenden vrouwen verkracht in Afrika. Alleen dan zwarte vrouwen waar niemand om maalt.
Alleen wordt Afrika stelselmatig afgeschreven in elke topic waarin het woord überhaupt voorkomt.

Ik heb inmiddels (een beetje) teruggelezen in Deel 1 en kan alleen maar zeggen: zeggen dat je heel Afrika kunt kenschetsen omdat jij persoonlijke ervaring hebt met Zuid-Afrika is net zo steekhoudend als heel Europa kunnen karakteriseren op grond van een paar jaar in Finland. En het continent Afrika is dan ook nog genetisch, cultureel en taalkundig veel diverser dan Europa.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60452468
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?
Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt, en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:16:51 #125
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_60452897
Niet te geloven. Echt schandalig dat barmhartig gedrag op zo'n manier wordt geruineerd.

Mijn zusje en een aantal van haar kennissen zijn een paar maanden terug ook naar Kenia gegaan voor een dergelijk project. Je moet er niet aan denken dat zoiets je eigen familie zou overkomen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:41:05 #126
66444 Lord_Vetinari
pi_60453472
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt,
Ik reageer helemaal niet op Floripas...
quote:
en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.
Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.
pi_60457347
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Vervolgens ging Europa groeien en had grondstoffen nodig en waar haalden ze die? Juist, In de kolonies en vele daarvan lagen in Afrika.
Onzin, de meeste koloniën lagen in Azië en Zuid Amerika. Deze gebieden waren veel belangrijker voor de Europeanen dan Afrika. Donker Afrika is daarom ook pas "ontdekt" na 1800. Daarvoor hadden de Europeanen enkel een paar nederzettingen in aan de kust van Afrika, maar echt niet in de schaal als bv de Cariben en Zuid Amerika.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60458520
Jeez, gaat het nu over de Bell curve? .
I´m back.
pi_60458531
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
Jeez, gaat het nu over de Bell curve? .
Wasda?
*****Kraak........
pi_60458554
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 02:06 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Wasda?
Uit wikipedia genomen:
quote:
Het centrale thema van het boek was dat intelligentie een betere voorspeller is van allerlei maatschappelijke variabelen, zoals inkomen, werkprestatie, ongehuwde zwangerschap en misdaad, dan de sociaal economische status of het opleidingsniveau van de ouders. In het boek werd verder betoogd dat de scheiding tussen de groep mensen met een hoge intelligentie (de "cognitieve elite") en de grote meerderheid van mensen met een gemiddelde of beneden-gemiddelde intelligentie zich steeds scherper aftekent, en dat dit een bedenkelijke maatschappelijke ontwikkeling is.
I´m back.
pi_60459116
Heilige scheit, ik ben reddeloos verloren.
*****Kraak........
pi_60459578
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden.
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
pi_60459620
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.
*****Kraak........
pi_60459676
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:26 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
pi_60459696
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
Uhh nee dat probeer ik zonet ook uit te leggen.
*****Kraak........
pi_60459777
het leek er meer op dat je het puur aan het aantal onderwijsjaren verbindt.
pi_60459809
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:52 schreef Tsicsaf het volgende:
het leek er meer op dat je het puur aan het aantal onderwijsjaren verbindt.
Als je dat als maatstaf aanlegt dan heeft de gemiddelde dombo in Europa een grote voorsprong.
*****Kraak........
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:11:33 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_60459907
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

De individuelen natuurlijk niet. Anders zou iedereen hier in het Westen even intelligent zijn. Neem twee culturen en laat ze dezelfde ontwikkeling doormaken en je eindigt met twee gelijkwaardige culturen. Kijk maar naar Azie en Europa. Twee verschillende culturen, en toch zijn bijvoorbeeld Japanners, die hetzelfde soort leefsysteem hanteren, even ontwikkeld als Europeanen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:17:31 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_60459954
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

En dat maakt je dus een racist. Je noemt een bevolkingsgroep (in Afrika wonen nu eenmaal heel veel negers) dommer dan jouw bevolkingsgroep, terwijl ik je net heb uitgelegd, dat dit wellicht zo lijkt, maar dat dit veroorzaakt wordt door wat er in het verleden met dat gebied is gebeurd. Wanneer Afrika zich onafhankelijk van Europa had kunnen ontwikkelen, hadden we er nu een welvarend continent bij gehad. Door klimatologische en geologische omstandigheden wellicht iets minder, maar in ieder geval een stuk beter dan hoe het er nu, dank zij de blanke man's superioriteitsgevoel in de vorige paar eeuwen, bij ligt.

Afrikanen zijn niet dommer dan Europeanen. Afrikanen hebben niet de ontwikkelingsmogelijkheden die Europeanen wel hebben. Jij hoefde niet vanaf je vijfde elke dag al op het land te werken om te zorgen dat er gegeten kon worden. Europa in de Middeleeuwen is prima te vergelijken met Afrika nu. Een toplaag die het goed heeft, een massa die het werk doet, zonder zich te kunnen ontwikkelen.
pi_60459977
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik reageer helemaal niet op Floripas...
[..]

Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.
Ja sorry ik was niet helemaal helder geloof ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')