Bron?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:
Dat ze lui zijn is wat anders, en geen behoefte / streven naar meer, groter, beter hebben is een feit.
Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Oksel het volgende:
Overigens heeft IQ er geen fuck mee te maken. Natuurlijk kun je geen IQ test maken als je nog nooit een pen hebt vastgehouden.
Whaha, ik ben de laatste om te beweren dat dit in een incident was. Integendeel. Jaarlijks worden er tien- zoniet honderdduizenden vrouwen verkracht in Afrika. Alleen dan zwarte vrouwen waar niemand om maalt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:52 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Dan zou ik toch even terugzappen naar het vorige deel waarin ik wel redelijk mijn zegje heb gedaan...
Ik vond het gewoon grappig (ironisch) om te zien hoe je zegt dat het continent door weer eens zo'n "uitzondering" wordt afgeschreven en door middel van het zeggen van weer eens je jezelf eigenlijk tegenspreekt. Dat "weer eens" duidt op frustratie dat dit nou niet bepaald de eerste keer is...In feite geef je toe dat de uitzondering regel is geworden. En vanwege die regel wordt het continent (onder andere door mij) afgeschreven. Maar je krijgt er een terug hoor. Je moet 'm echter wel aannemen voordat je terug scrollt naar het vorige topic
Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt, en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus als je niet kunt schrijven heb je geen IQ?
Ik reageer helemaal niet op Floripas...quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, wat Floripas probeert te zeggen is dat een IQ test maar een bepaald veld van intelligentie peilt,
Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.quote:en niet geheel toevallig het soort intelligentie wat het meest aan de orde komt in westerse beschavingen en daarin het meest getraind wordt dmv scholing. Dus ja, het is logisch dat als je een schaapherder achter zijn kudde vandaan rukt, hij dan lager scoort dan een westerling. Het IQ zegt dan verder niks over andere vormen van intelligentie.
Onzin, de meeste koloniën lagen in Azië en Zuid Amerika. Deze gebieden waren veel belangrijker voor de Europeanen dan Afrika. Donker Afrika is daarom ook pas "ontdekt" na 1800. Daarvoor hadden de Europeanen enkel een paar nederzettingen in aan de kust van Afrika, maar echt niet in de schaal als bv de Cariben en Zuid Amerika.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vervolgens ging Europa groeien en had grondstoffen nodig en waar haalden ze die? Juist, In de kolonies en vele daarvan lagen in Afrika.
Uit wikipedia genomen:quote:
quote:Het centrale thema van het boek was dat intelligentie een betere voorspeller is van allerlei maatschappelijke variabelen, zoals inkomen, werkprestatie, ongehuwde zwangerschap en misdaad, dan de sociaal economische status of het opleidingsniveau van de ouders. In het boek werd verder betoogd dat de scheiding tussen de groep mensen met een hoge intelligentie (de "cognitieve elite") en de grote meerderheid van mensen met een gemiddelde of beneden-gemiddelde intelligentie zich steeds scherper aftekent, en dat dit een bedenkelijke maatschappelijke ontwikkeling is.
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden.
Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:26 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ook dat is te betwijfelen, er blijft maar 1 ding staan, Europeanen hebben langer op school gezeten gemiddeld genomen.
Uhh nee dat probeer ik zonet ook uit te leggen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
Als je dat als maatstaf aanlegt dan heeft de gemiddelde dombo in Europa een grote voorsprong.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:52 schreef Tsicsaf het volgende:
het leek er meer op dat je het puur aan het aantal onderwijsjaren verbindt.
De individuelen natuurlijk niet. Anders zou iedereen hier in het Westen even intelligent zijn. Neem twee culturen en laat ze dezelfde ontwikkeling doormaken en je eindigt met twee gelijkwaardige culturen. Kijk maar naar Azie en Europa. Twee verschillende culturen, en toch zijn bijvoorbeeld Japanners, die hetzelfde soort leefsysteem hanteren, even ontwikkeld als Europeanen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
pak twee identieke mensen, de een binnen een westerse culltuur, de ander binnen een inheems-afrikaanse/arabisch-islamitische/etc cultuur, maar voor het overige identieke situatie. je meent dat beiden een gelijke intellectuele ontwikkeling ondergaan?
En dat maakt je dus een racist. Je noemt een bevolkingsgroep (in Afrika wonen nu eenmaal heel veel negers) dommer dan jouw bevolkingsgroep, terwijl ik je net heb uitgelegd, dat dit wellicht zo lijkt, maar dat dit veroorzaakt wordt door wat er in het verleden met dat gebied is gebeurd. Wanneer Afrika zich onafhankelijk van Europa had kunnen ontwikkelen, hadden we er nu een welvarend continent bij gehad. Door klimatologische en geologische omstandigheden wellicht iets minder, maar in ieder geval een stuk beter dan hoe het er nu, dank zij de blanke man's superioriteitsgevoel in de vorige paar eeuwen, bij ligt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:18 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
betwist ik dat dan? ik zeg nergens dat negers dommer zijn dan blanken, ik zei dat afrikanen dommer zijn dan europeanen.
Ja sorry ik was niet helemaal helder geloof ikquote:Op woensdag 30 juli 2008 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik reageer helemaal niet op Floripas...
[..]
Dat heb ik zelf ook al gezegd een paar posts hierboven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |